Osaako joku sanoa, että mitä eroja näillä Japan- ja USA -Yosheilla käytännössä on?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Japan malleissa E-hyväksyntä, USA malleissa ei-E-hyväksyntää.
- Pasi
Parivuotta sitten ainakin kiksereissä usa malli n.30% pidempi kuin pieni ja siro Japanin malli. Ja minun mielestä juuri usat oli hyväksyttyjä ja japanit ei (tämä oli 07 kun viimeksi ostin josin slkipareita ja putkia..)
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Kyllä se on japsi joka on hyväksytty. Iteltä löytyy Usa malli ja e-hyväksynnän joutui ostaan erikseen(Vonikka @ Touko. 22 2010,18:33) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Niinpä näytti Japania hyväksyttynä olevan. My bad(pepper @ Touko. 22 2010,21:56) kirjoitti
![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Ne lyhyet Japanilaiset ovat ns. race -malleja joten e-leima ei ole, hmm.. 'vakiovaruste'. Muut Japanin mallit ovat CE-hyväksyttyjä.(Vonikka @ Touko. 22 2010,18:33) kirjoitti
-
Minuakin kiinnostaisi hieman ruuvata Yoshimuran sliparit*busaan. Nyt matkavessa on melkein liian hiljainen ainakin pikkukierroksilla, ja sitäpaitsi kaverin B-Kingissä on hyvältä kuullostavat Leo Vincet (mutta minä haluan nimenomaan yoshit). Kukahan näitä e-hyväksyttyjä japsiversioita mahtaa suomessa myydä? Duell.fi ja Jokiniemi Motors ainakin, mutta onko niitä muita (lähempänä Porvoota ja tietenkin "halvemmalla"). Vai kuuluuko tämäkin sarjaan "tilaa saksasta/netistä/ebaysta ja säästä"?
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Meitsi diggaa ihan hitosti näistä tän hetkisistä Yoshin USA R-77 pöntöistä ilman killereitä ja on äänet kohdillaan!(MarcusB @ Touko. 23 2010,22:38) kirjoitti
Jos ei e-leima ole välttämättömyys niin nää istuu kuin nyrkki silmään!
Yoshimura R-77 Carbon
Huono puoli näyttäs olevan se noissa, että tuo lakkapinta tuntuu himmenevän ajan myötä, mutta ilmeisesti automaalari saa ihmeita aikaan jos talvella kiikuttaisi nuo "maalattaviksi"
- Pasi
Nuo on kieltämättä hlvetin hyvännäköiset, ja kuullostavatkin hyvältä! Minua ei voisi henk.koht. joku e-leima vähemmän kiinnostaa, mutta en jaksaisi alkaa vääntää viranomaisen kanssa vaan siksi että satunnaisen viherpiipparin korvissa pärisee ja putkesta puuttuu E. Vuosikymmen sitten asensin VFR:ääni Laserin pöntön merkinnällä "not for road use" eikä ketään kiinnostanut, mutta nykymaailmaan ei ilmeisesti enää ääntä mahdu. Ja jos mahtuu niin sen pitää olla e-hyväksyttyä ja ilmeisesti kai myös rek.otteen mukaan tyyppikatsastettua. Vai? Mikä se nykytila onkaan näitten suhteen? Pari edellistä pyörää oli vakioputkilla joten tuoretta kokemusta minulla asiasta ei siis ole, mutta nyt kiinnostaisi hieman parempi ääni.(_paffa @ Touko. 23 2010,23:40) kirjoitti
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Mistäs kummasta ko merkinnän ostit? *(pepper @ Touko. 22 2010,21:56) kirjoitti
Viikonloppuna pönttöjä puunatessa huomasin, että ko merkintä näyttäisi myös puuttuvan *Vai tarvitseeko tuosta edes huolestua *
![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
E Bayn ihmeelliisestä mailmasta mm. löytyy nuita merkkejä(Tepe1 @ Touko. 24 2010,13:28) kirjoitti
![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
pikkasen tarkennusta ku ei löytyny..tai ei osannu ettiä...(hoo @ Touko. 24 2010,13:39) kirjoitti
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
E marked exhaust sticker(Tuppervaari @ Touko. 28 2010,13:20) kirjoitti
Mm. tollasia sieltä löytyy...
Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14
TDWTF 2013
Tuli hankittua ihan mielenkiinnosta, sillä eihän kukaan kunnon
motoristi niitä kiinnitä, sehän on suorastaan rikollista.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Hmm.. mulla joku Yoshin TRC jenkkislipari.. en ole siitä mitään ylimääräisiä e-kirjaimia löytänyt.. *
On nuo huomattavasti hiljaisemmat kuin edellisen mopon Termignonit, joissa e-merkintä taasen oli. Sen kyllä sitten kuulikin kilometrin päästä. *
[Edit: puhutaan nyt kuitenkin Yoshista yksikössä, vain Tellussa oli tuplaputket..]
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Ei ole. Jos kerran ostit e-putken käytettynä, hmmm... olikos se jussilta vai olikos se sittenkin hannulta.. Miitissä tuli ihan juttua kahvikupposen ääressä ja käteiskauppa kävi äkkiä *(aj@ @ Touko. 28 2010,13:53) kirjoitti
*
"eikö se sitten olekaan mun pyörään tehty putki" *![]()
![]()
ootteko muuten vaihdellu villoja? ainakin yoshi suosittelee 7-10k mailin välein vaihtoa tai useammin jos rata-ajoa.(LaMasquerade @ Touko. 28 2010,15:20) kirjoitti
ainakin vanhassa kawassa oli ihan helkkarin kovat pörinät 10v vanhoilla villoilla, jos nyt niitä oli enää jäljellä ollenkaan.
Edit: korjaus 7-10k
"Road mufflers should be repacked every 7-10k miles.
http://www.yoshimura-rd.com/t-replac...spx?imsec=road
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Enpä ole kokenut vielä tarpeelliseksi. Tuo gikseri ollut nyt pari kk (3500km) mulla, eikä ne äänet tunnu yhtään häiritseviltä, etenkin kun asutuilla seuduilla ei huudata. Tosin tosiaan tuo edellinen referenssi oli luokkaa "itä-euroopassa kaupungeissa hälyttimet alkoi autoissa soimaan kun ohi ajoi"..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Edellisen mopon jenkki-Yoshi TRS:ään vaihdoin villat yhtenä talvena. Ostin ihan sen Yoshin oman villapaketin. Tuskin kaikkein edullisin, mutta oli näppärä ratkaisu. Samalla kasasin vaimentajan uudestaan rosteripoppareilla, ihan ulkonäkösyistä...kirjoitti
Vanhat villat oli ulostulon nurkilta selvästi saaneet kosteutta. Ilmeisesti sen ja pakokaasujen/lämmön yhteisvaikutuksesta olivaat aika huonossa kunnossa. Uusilla villoilla äänet olivat jonkin verran sivistyneemmät.
Suzuki GSX-R 1000 K5
(ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
(ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
Ostin sen Matilta vai oliko se Hannu(Tepe1 @ Touko. 24 2010,13:28) kirjoitti
, joka tapauksessa nuo oli e-baystä alkujaan ostetut...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
omassa sv:ssä yosin trs:t (made in usa) ja asun tosiaan ihan poliisilaitosta vastapäätä ja pyöräni vielä kerrostalon sisäpihalla parkissa. Tähän asti ei ainakaan ole mitään ongelmia ollutei virkavallan tahi naapureiden kanssa...
Käsitykseni mukaan japsi mallit voi jopa nostaa tehoa...(-kepa- @ Touko. 22 2010,15:40) kirjoitti
Eipä niistä itekseen tehon suhteen merkitystä ole, muutakin tarvii tehdä jos tehoja äänen lisäksi haluaa... Samaa tavaraa, toisessa leimat ja toisessa ei(Kaimaani @ Touko. 29 2010,15:50) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Tuollainen stubby tuli tehtyä tekemisen puutteesta,eli 30 senttinen,eiks se ole miehen mittaja täytyy sanoa että erinäisiä putkia olen avannut ja leikellyt ,tää oli eka Yoshi ja laatuputkesta on kyse vaikkakin ehkä vähän vanhempi malli, esim toi kuori on 3 kertaa paksumpi kuin Micronin ja villat todella jämäkkää laatua. Nyt sitä painoa on 1,8 kg ja 800 gr siitä lähti pois.
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche