Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Osaako joku sanoa, että mitä eroja näillä Japan- ja USA -Yosheilla käytännössä on?
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
    Japan malleissa E-hyväksyntä, USA malleissa ei-E-hyväksyntää.

- Pasi
    Usa kama on perushuttua ja Japan versiot parempi laatuisia.
    Parivuotta sitten ainakin kiksereissä usa malli n.30% pidempi kuin pieni ja siro Japanin malli. Ja minun mielestä juuri usat oli hyväksyttyjä ja japanit ei (tämä oli 07 kun viimeksi ostin josin slkipareita ja putkia..)
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 22 2010,18:33) kirjoitti
    Parivuotta sitten ainakin kiksereissä usa malli n.30% pidempi kuin pieni ja siro Japanin malli. Ja minun mielestä juuri usat oli hyväksyttyjä ja japanit ei (tämä oli 07 kun viimeksi ostin josin slkipareita ja putkia..)
    Kyllä se on japsi joka on hyväksytty. Iteltä löytyy Usa malli ja e-hyväksynnän joutui ostaan erikseen
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
    Lainaa (pepper @ Touko. 22 2010,21:56) kirjoitti
    Kyllä se on japsi joka on hyväksytty. Iteltä löytyy Usa malli ja e-hyväksynnän joutui ostaan erikseen *
    Niinpä näytti Japania hyväksyttynä olevan. My bad
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Ne lyhyet Japanilaiset ovat ns. race -malleja joten e-leima ei ole, hmm.. 'vakiovaruste'. Muut Japanin mallit ovat CE-hyväksyttyjä.
    -
    Minuakin kiinnostaisi hieman ruuvata Yoshimuran sliparit*busaan. Nyt matkavessa on melkein liian hiljainen ainakin pikkukierroksilla, ja sitäpaitsi kaverin B-Kingissä on hyvältä kuullostavat Leo Vincet (mutta minä haluan nimenomaan yoshit). Kukahan näitä e-hyväksyttyjä japsiversioita mahtaa suomessa myydä? Duell.fi ja Jokiniemi Motors ainakin, mutta onko niitä muita (lähempänä Porvoota ja tietenkin "halvemmalla"). Vai kuuluuko tämäkin sarjaan "tilaa saksasta/netistä/ebaysta ja säästä"?

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Lainaa (MarcusB @ Touko. 23 2010,22:38) kirjoitti
    Minuakin kiinnostaisi hieman ruuvata Yoshimuran sliparit*busaan. Nyt matkavessa on melkein liian hiljainen ainakin pikkukierroksilla, ja sitäpaitsi kaverin B-Kingissä on hyvältä kuullostavat Leo Vincet (mutta minä haluan nimenomaan yoshit). Kukahan näitä e-hyväksyttyjä japsiversioita mahtaa suomessa myydä? Duell.fi ja Jokiniemi Motors ainakin, mutta onko niitä muita (lähempänä Porvoota ja tietenkin "halvemmalla"). Vai kuuluuko tämäkin sarjaan "tilaa saksasta/netistä/ebaysta ja säästä"?

/MarcusB
    Meitsi diggaa ihan hitosti näistä tän hetkisistä Yoshin USA R-77 pöntöistä ilman killereitä ja on äänet kohdillaan! Jos ei e-leima ole välttämättömyys niin nää istuu kuin nyrkki silmään!

Yoshimura R-77 Carbon

Huono puoli näyttäs olevan se noissa, että tuo lakkapinta tuntuu himmenevän ajan myötä, mutta ilmeisesti automaalari saa ihmeita aikaan jos talvella kiikuttaisi nuo "maalattaviksi"

- Pasi

Lainaa (_paffa @ Touko. 23 2010,23:40) kirjoitti
    Meitsi diggaa ihan hitosti näistä tän hetkisistä Yoshin USA R-77 pöntöistä ilman killereitä ja on äänet kohdillaan! Jos ei e-leima ole välttämättömyys niin nää istuu kuin nyrkki silmään!
    Nuo on kieltämättä hlvetin hyvännäköiset, ja kuullostavatkin hyvältä! Minua ei voisi henk.koht. joku e-leima vähemmän kiinnostaa, mutta en jaksaisi alkaa vääntää viranomaisen kanssa vaan siksi että satunnaisen viherpiipparin korvissa pärisee ja putkesta puuttuu E. Vuosikymmen sitten asensin VFR:ääni Laserin pöntön merkinnällä "not for road use" eikä ketään kiinnostanut, mutta nykymaailmaan ei ilmeisesti enää ääntä mahdu. Ja jos mahtuu niin sen pitää olla e-hyväksyttyä ja ilmeisesti kai myös rek.otteen mukaan tyyppikatsastettua. Vai? Mikä se nykytila onkaan näitten suhteen? Pari edellistä pyörää oli vakioputkilla joten tuoretta kokemusta minulla asiasta ei siis ole, mutta nyt kiinnostaisi hieman parempi ääni.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Kyllä se on japsi joka on hyväksytty. Iteltä löytyy Usa malli ja e-hyväksynnän joutui ostaan erikseen *
    Mistäs kummasta ko merkinnän ostit? *

Viikonloppuna pönttöjä puunatessa huomasin, että ko merkintä näyttäisi myös puuttuvan * Vai tarvitseeko tuosta edes huolestua *
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
    Lainaa (Tepe1 @ Touko. 24 2010,13:28) kirjoitti

Viikonloppuna pönttöjä puunatessa huomasin, että ko merkintä näyttäisi myös puuttuvan * Vai tarvitseeko tuosta edes huolestua *
    E Bayn ihmeelliisestä mailmasta mm. löytyy nuita merkkejä
    Hidas ollakseen nopea.

Suzuki GSX-R 1000 K6
    Lainaa (hoo @ Touko. 24 2010,13:39) kirjoitti

E Bayn ihmeelliisestä mailmasta mm. löytyy nuita merkkejä *
    pikkasen tarkennusta ku ei löytyny..tai ei osannu ettiä...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Tuppervaari @ Touko. 28 2010,13:20) kirjoitti
    Lainaa (hoo @ Touko. 24 2010,13:39) kirjoitti

E Bayn ihmeelliisestä mailmasta mm. löytyy nuita merkkejä *
    pikkasen tarkennusta ku ei löytyny..tai ei osannu ettiä...
    E marked exhaust sticker

Mm. tollasia sieltä löytyy...
    Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14

TDWTF 2013
    Tuli hankittua ihan mielenkiinnosta, sillä eihän kukaan kunnon
    motoristi niitä kiinnitä, sehän on suorastaan rikollista.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Hmm.. mulla joku Yoshin TRC jenkkislipari.. en ole siitä mitään ylimääräisiä e-kirjaimia löytänyt.. *

On nuo huomattavasti hiljaisemmat kuin edellisen mopon Termignonit, joissa e-merkintä taasen oli. Sen kyllä sitten kuulikin kilometrin päästä. *

[Edit: puhutaan nyt kuitenkin Yoshista yksikössä, vain Tellussa oli tuplaputket.. ]

Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Lainaa (aj@ @ Touko. 28 2010,13:53) kirjoitti
    Tuli hankittua ihan mielenkiinnosta, sillä eihän kukaan kunnon
    motoristi niitä kiinnitä, sehän on suorastaan rikollista.
    Ei ole. Jos kerran ostit e-putken käytettynä, hmmm... olikos se jussilta vai olikos se sittenkin hannulta.. Miitissä tuli ihan juttua kahvikupposen ääressä ja käteiskauppa kävi äkkiä * *

"eikö se sitten olekaan mun pyörään tehty putki" *
    Lainaa (LaMasquerade @ Touko. 28 2010,15:20) kirjoitti
    Hmm.. mulla jotku Yoshin TRC jenkkisliparit.. en ole niistä mitään ylimääräisiä e-kirjaimia löytänyt.. *

On nuo huomattavasti hiljaisemmat kuin edellisen mopon Termignonit, joissa e-merkintä taasen oli. Sen kyllä sitten kuulikin kilometrin päästä. *
    ootteko muuten vaihdellu villoja? ainakin yoshi suosittelee 7-10k mailin välein vaihtoa tai useammin jos rata-ajoa.

ainakin vanhassa kawassa oli ihan helkkarin kovat pörinät 10v vanhoilla villoilla, jos nyt niitä oli enää jäljellä ollenkaan.

Edit: korjaus 7-10k

"Road mufflers should be repacked every 7-10k miles.

http://www.yoshimura-rd.com/t-replac...spx?imsec=road

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Enpä ole kokenut vielä tarpeelliseksi. Tuo gikseri ollut nyt pari kk (3500km) mulla, eikä ne äänet tunnu yhtään häiritseviltä, etenkin kun asutuilla seuduilla ei huudata. Tosin tosiaan tuo edellinen referenssi oli luokkaa "itä-euroopassa kaupungeissa hälyttimet alkoi autoissa soimaan kun ohi ajoi"..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Lainaa kirjoitti
    ootteko muuten vaihdellu villoja? ainakin yoshi suosittelee 10-15k mailin välein vaihtoa tai useammin jos rata-ajoa.

ainakin vanhassa kawassa oli ihan helkkarin kovat pörinät 10v vanhoilla villoilla, jos nyt niitä oli enää jäljellä ollenkaan.
    Edellisen mopon jenkki-Yoshi TRS:ään vaihdoin villat yhtenä talvena. Ostin ihan sen Yoshin oman villapaketin. Tuskin kaikkein edullisin, mutta oli näppärä ratkaisu. Samalla kasasin vaimentajan uudestaan rosteripoppareilla, ihan ulkonäkösyistä...

Vanhat villat oli ulostulon nurkilta selvästi saaneet kosteutta. Ilmeisesti sen ja pakokaasujen/lämmön yhteisvaikutuksesta olivaat aika huonossa kunnossa. Uusilla villoilla äänet olivat jonkin verran sivistyneemmät.
    Suzuki GSX-R 1000 K5
    (ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
    (ex: Suzuki GSX-R 600 K1)

Ostin sen Matilta vai oliko se Hannu , joka tapauksessa nuo oli e-baystä alkujaan ostetut...
    omassa sv:ssä yosin trs:t (made in usa) ja asun tosiaan ihan poliisilaitosta vastapäätä ja pyöräni vielä kerrostalon sisäpihalla parkissa. Tähän asti ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut ei virkavallan tahi naapureiden kanssa...
    Lainaa (-kepa- @ Touko. 22 2010,15:40) kirjoitti
    Osaako joku sanoa, että mitä eroja näillä Japan- ja USA -Yosheilla käytännössä on?
    Käsitykseni mukaan japsi mallit voi jopa nostaa tehoa...
    Lainaa (Kaimaani @ Touko. 29 2010,15:50) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Touko. 22 2010,15:40) kirjoitti
    Käsitykseni mukaan japsi mallit voi jopa nostaa tehoa...
    Eipä niistä itekseen tehon suhteen merkitystä ole, muutakin tarvii tehdä jos tehoja äänen lisäksi haluaa... Samaa tavaraa, toisessa leimat ja toisessa ei
  25.  
    Tuollainen stubby tuli tehtyä tekemisen puutteesta,eli 30 senttinen,eiks se ole miehen mitta ja täytyy sanoa että erinäisiä putkia olen avannut ja leikellyt ,tää oli eka Yoshi ja laatuputkesta on kyse vaikkakin ehkä vähän vanhempi malli, esim toi kuori on 3 kertaa paksumpi kuin Micronin ja villat todella jämäkkää laatua. Nyt sitä painoa on 1,8 kg ja 800 gr siitä lähti pois.
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche