Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Omistan kyseisen pyörän vm 1982 ja ollu ajossa n viikon..pelaa ok
    normi ajossa mutta kun kokeilin täys kiihdytystä..kolme pienintä
    vaihetta vetää suht ok mut kun heittää nelosen pesään niin johan
    veto loppuu ja jää junnaan 6-7000 kierroksen kohalle..vitosella vielä
    heikommin.. oisko bensan saanti ongelma..? talvella oli tankki irti kyljellään melkein tyhjänä ja bensahanan korjaus stormin korjaus-
    sarjalla. Huomasin sit tankkia kiinni laittaessa että vähän heikosti bensa tulee hanasta..vaikkakin paine ilmalla putsasin hanan ollessa
    palasina tosin en saanu irti suodatinta..ei irronnu millään tai ehkä
    väkivaltaa käyttäen mut rikki ois menny.. Kaasarit putsattu myös
    sekä uudet neulaventtiilit,ei tulvi testasin. Moottorista venttiilit säädetty myös sekä uudet tulpat vaihdettu. Uus hanako hommattava? maksaa reilusti toista sataa kun ei saa kun alkuperäisenä.. Vai käviskö siihen joku harakiri hana..?
    Niin ja etujarrut jotenki ei iskussa..ilmattu on mut siltikin kun
    kumipalloa puristas vastuksena..pääsylinterin kumet ehkä? pysähtyy kyllä mut oon paremmillakin jarruilla ajellu.. Jos löytyy
    hyviä vinkkejä niin kiitosta vaan.
    tasamaan tallaajana rokaten..
  2. #2
    Ihan ensimmäiseksi kokeilisin masinolia... sit sen hanan suodatinta tutkisin, kun ei se hana nyt niin monimutkainen ole, että siitä hunttia kannattais maksaa. Sitten kaasarin kalvot silmän alle ja niin edelleen.

    Tai näkyy että suodatin olis jo tsekattu...
    Tankin korvausilmaletku vois olla yks. Jos ei ilmaa saa, ni nihkeetä on bensankin tulo.



    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  3. #3
    Hana löytyy tuolta; http://www.motorradteile-zubehoer.de/ Hinta postikuluineen 77.90 €.

    Katso ettei tankin korvausilmaletkut ole litistyneet tankin ja rungon väliin. Tsekkaa myös ilmanputsari, ettei ole tukossa. Hanasta ei saa tulla bensaa muissa asennoissa kuin pakkosyötöllä ellei pyörä ole käynnissä, toimii nääs alipaineella.

    Tuolta löytyy hyödyllistä tietoa; http://www.thegsresources.com

    Vaikkakin sivuilla puhutaan GS mallista niin vinkit pätee aika hyvin myös 16 venttiiliseen, jota tosin jenkeissä myytiin edelleen GS mallinimellä...
    <p></p>
  4. #4
    Kiitoksia vinkeistä.. Tänään vaihdoin bensan suodattimen ja testasin miten bensaa tulee hanasta ja tulihan sitä ihan hyvin kun
    letkulla imin alipaineen eli ei hanassa vikaa, kävin ajaan ja oireet
    jatkuu..ei jaksa vitosella 6000 kierrosta enempää mennä..oiskohan
    kaasareitten säädöissä? ehkä kalvot tarkistettava tai neuloja säätää.. tai sit kone harva..tulpat oli kyl ok näköset kumminkin. tosin mulla oli yks vanha kawa harvakoneinen mut kulki silti hyvin,
    täs varmaa jotaki vikaa.. Normi ajossa pelaa tosi hyvin kumminkin.
    tasamaan tallaajana rokaten..
  5. #5
    Jos sulla on bensansuodatin hanan ja kaasareiden välissä, niin kokeile ilman sitä. Ei välttämättä tykkää ylimääräisestä suodattimesta välissä.
    <p></p>
  6. #6
    Noissahan on alunperin kuristettu ilmanottoa ilmanputsariboksilla ja monesti sitä on silputtu avarammaksi jolloin seoksessa on epämääräinen alue just siinä ennen varsinaiselle tehoalueelle menoa, lyö herkästi kipinän läpi muualla kuin tulpan kärkien välissä.

    Jos se ilmanputsarikotelo on silputtu niin sen saa kyllä pelaamaan mutta säätäminen ei ole ihan simppeliä kun mitkään vakion arvot eivät pelaa, moni aikanaan kypsyi ja pisti vakion putsarikotelon takaisin. Toimimattomuuteen saattaa riittää että bensanpinta ei ole ihan sama kuin ennen.

    Vakio putsarikotelolla suuttimet ovat pienet, olikohan 112,5 jos on avarrettu ilmanotto ja mikunin suuttimet niin suutinkoko on noin 130. Neuloja kun nostaa pykälän niin yleensä tuo siirtymävaihe paranee, ainakin itse laskin neulat aina just siihen rajalle että siirtymäalue toimi just ja just, yks neulan lovi vaikutti aina litran per satakilsaa kulutukseen.

    Jarrujahan noissa ei juuri ole, ei ole varsinaisesti vika vaan ominaisuus, 82-mallin anti-dive vielä lisää pehmeyttä jarrukahvaan entisestään, teräspunosletkut tietysti parantaisi tilannetta vähän. Tai vaihtaa koko keulan jarruineen päivineen johonkin vähän parempaan, Suzukin keulat sopii ristiin melkein mallista malliin.
  7. #7
    Nyt alkaa pikku hiljaa syy löytyä.. ilmanputsaria on leikelty ilmanottoa jonkin verran mutta ei se siitä johtunu huonokiihty-
    vyys vaan ilmanputsarin kun heitin pois ja ajoin niin johan alko vetämään..eli ei saa ilmaa..putsari ehkä sittenkin tukkoinen..vaikka näytti suht puhtoselta..ehkä uuden hommaan..no onpa pyörää käyty läpi vaikka vielä vois säädättää kumminkin kaasarin synkrot ja muutenkin säädöt. Toimii kyl suht ok näinkin. Mut vähä hutera ajaa kun puoltatoista sataa vetelin meneen..eturengas kyl aika kulunu..melkein sakko.. Kiitoksia vinkeistä kaikille!
    l
    tasamaan tallaajana rokaten..
  8. #8
    Sikäli kun tuossa ei ole pumppua bensalle, niinkuin ei oletuksena ole, niin ei siihen suodattimia kestä väliin pistää enää. Suodatin on tankissa, jos letkuun tuuppaa vielä toisen, niin ei jaksa löpö oikein kulkea. Ehkä jonkun isoreikäisen suotimen läpi, mutta ei oikeasti höttöä suodattavan mallin. Viimeistään sen huomaa sitten, kun menee varatankille. Silloin tankin puolella on pienempi pinta-ala bentsiinin kulkea, ja letkussa olevan suodattimen virtausvastuksesta riippuen alkaa olla löpönsaantivaikeuksia tahi loppuu kulku kokonaan.

    Nimimerkillä samanlaisen hölmöyden joskus omaan gs1100:n ja vaimon gr650:n tehnyt. Loppui gr:ssä bensan kulku kokonaan varalle mentäessä. Kaikki eivät olleet aivan onnellisia. Tähän hymiö tahi kaksi.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  9. #9
    Lainaa (rokkilintta @ Kesä. 17 2010,20:08) kirjoitti
    ilmanputsarin kun heitin pois ja ajoin niin johan alko vetämään..eli ei saa ilmaa..putsari ehkä sittenkin tukkoinen..vaikka näytti suht puhtoselta..ehkä uuden hommaan..
    Ei saa ilmaa, vai käy putsari kiinni liian rikkaalla? Taas joku "virittänyt" vaihtamalla suuttimia isompiin, paremman tehon toivossa?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    No niin nyt on uus ilman putsari 60euron..k/n mallia ja tuntuu pelaavan ok..mitä ny huomasin että taitaa pyörä olla öljy poltin..nimittäin ajanu n400km ja ei näkyny öljysilmässä mitään..no
    vanha pyörä..ei savuta eli ilmeisesti kulunu tasaisesti eli remppaa
    tarttis koko kone..? kone kyl avattu joskus mutta tiiä sit mitä sille
    tehty kun omistajia yli 20..joo o, öljyt valvoline 20w/50w prätkä
    öljyt. Pitäskö laittaa jotain lisäainetta..wynssiä..?
    tasamaan tallaajana rokaten..
  11. #11
    Noissa ilmajäähykoneissa kansi käy niin pirun kuumana että keskimmäisten pyttyjen pakoventtiilien ohjaimet tuppaavat olemaan kulutustavaraa, menevät niin sairaan väljiksi että kumit hajoavat ja öljy pääsee suoraan pakoventtiilien ohjureista pakokanaviin, ei välttämättä savuta ollenkaan vaikka öljyä katoaa reilusti koska vuoto menee suoraan pakokanaviin eikä öljy pala itse moottorissa, mitä nyt käryää pahanhajuisesti kovemmassa ajossa jolloin pakosarjan lämpötila nousee öljyn palamiselle otollisiin lämpötiloihin.
  12. #12
    Kiitos taas vinkeistä.. parempi että en laita lisäaineita..eli pikku remppa eessä..no pitää kattoo jos jonku sais korjaan. Ite en oo
    remppa miehiä. Pystyy varmaan kumet vaihtaan ilman kannen irrotusta vai..?
    tasamaan tallaajana rokaten..
  13. #13
    öljynkulutus litra per tuhat kilometriä on vielä ihan siedettävän rajoissa noilla koneilla...

    p.s. venttiilivarren kumien vaihto ei varsin onnistu kantta irrottamatta!



  14. #14
    Lainaa (gs650gt @ Heinä. 02 2010,08:21) kirjoitti
    öljynkulutus litra per tuhat kilometriä on vielä ihan siedettävän rajoissa noilla koneilla...

    p.s. venttiilivarren kumien vaihto ei varsin onnistu kantta irrottamatta!
    Kyllä noi kumit periaatteessa saa vaihdettua kantta irrottamatta, pitää venttiilit ylhäällä joko ilmanpaineella tai naruvirityksellä (tupanreiästä narua koneeseen, mäntä ylös ja venttiilit pysyy katossa). Varmempaa tietysti kannen irrottaminen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #15
    Lainaa (Ukkonen @ Kesä. 17 2010,20:38) kirjoitti
    Sikäli kun tuossa ei ole pumppua bensalle, niinkuin ei oletuksena ole, niin ei siihen suodattimia kestä väliin pistää enää. Suodatin on tankissa, jos letkuun tuuppaa vielä toisen, niin ei jaksa löpö oikein kulkea. Ehkä jonkun isoreikäisen suotimen läpi, mutta ei oikeasti höttöä suodattavan mallin. Viimeistään sen huomaa sitten, kun menee varatankille. Silloin tankin puolella on pienempi pinta-ala bentsiinin kulkea, ja letkussa olevan suodattimen virtausvastuksesta riippuen alkaa olla löpönsaantivaikeuksia tahi loppuu kulku kokonaan.

    Nimimerkillä samanlaisen hölmöyden joskus omaan gs1100:n ja vaimon gr650:n tehnyt. Loppui gr:ssä bensan kulku kokonaan varalle mentäessä. Kaikki eivät olleet aivan onnellisia. Tähän hymiö tahi kaksi.
    Tämmöisen linkissä olevan "vapaavirtausfilsun" pystyy laittamaan vaikkei bensapumppua ole, toimii varatankillakin. Sisällä on jonkinlaisia messinkikuulia tjms. Suodattaa ainakin tankista lähtevät ruosteet yms.

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....i-musta
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  16.  
  17. #16
    Lainaa (ts18056 @ Heinä. 02 2010,13:22) kirjoitti
    Kyllä noi kumit periaatteessa saa vaihdettua kantta irrottamatta, pitää venttiilit ylhäällä joko ilmanpaineella tai naruvirityksellä (tupanreiästä narua koneeseen, mäntä ylös ja venttiilit pysyy katossa). Varmempaa tietysti kannen irrottaminen.
    on siinä kyllä niin ahtaat paikat että normaalihermoiselta jampalta jää tekemättä... kaikella kunnioituksella