moro. liimasin tollasen läpi näkyvän tankin suoja tarran mutta nyt näyttää että siinä ois jotain ilmakuplia alla.. onko peli menetetty vai saako ne häivytettyä pois jotenki?
Kawasaki Ninja ZX-10R
Jos ei kuplia saa "siirrettyä" reunoilta ulos, niin neulalla puhkaseminen taitaa olla ainoa keino kuplien poistamiseen. *![]()
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76
no se näyttää sillai ettei mistään kohdin tasasesti maali näy.. meni liimaus sillai vituilleen ku kokelin eka sovittaa ja poika tuli ja lätkäs kiinni samalla ku sovitin sitä. ja joutu irrottaa ja liimata uuestaan..
Kawasaki Ninja ZX-10R
Tommoseen hommaan tarvii suihkepullon jossa vettä ja muutama tippa tiskiainetta, muovinen lasta ja kuumailmapuhallin sekä paljon pehmeää paperia kuivaukseen. *
Kalervon pala. Kuumailmapuhallin sen takia, että jos asennat folion ns. suorasta metritavarasta (esim 3M) lämpöä saa käyttää aika reilusti, että folio muotoutuu tankin muotoon. Hiustenkuivaajalla turha yrittää, eihän sillä saa kuin tukan kuivaksi.
Puhtaus on todella tärkeää ettei niitä "ilmakuplia" synny, pienikin pölyjyvänen näkyy välittömästi, eikä sitten kosketa siihen liimapintaan! Sormenjäljet näkyvät myös.
Muovilastalla saa sitten vedellä aika raskaalla kädellä folion pintaa, että ei jää niitä "harmaita" läikkiä näkyviin, vaan tankin väri paistaa kirkkaana läpi.
Ja jos (kun) irrotat sitä "vanhaa" tarraa, varovaisuutta peliin, ei olisi ensimmäinen kerta, kun maalit tulee mukana. Autojen takapuskureista irtoaa ainakin takuuvarmasti maali jostain kohdasta jos ei malta lämmittää ensin vanhaa foliota.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
^ siis voikkona selvittää tarkemmin *eli menikö tää homma täysin perseelleen ja pitää ottaa toi vanha pois ja ostaa uus tilalle?
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kyllä meni ellet tyydy lopputulokseen...
Suihkepullolla märäksi tarra + alunen, asettelet tarran rauhassa paikalleen..sitten lastalla vesi veks välistä ja puhallus +kuivaus
Hää tahtonee sanoa että sillon kun liimailet sitä niin kastele ensin reilusti vedellä jossa tiskiainetta, ja sit vetele lastalla reunaan päin ja muokaa kuumailmapuhaltimella muotoonsa samalla.
Tätä tekniikka käytetään mm. kun laitellaan auton ikkunoihin auringonsuojakalvoja.
Kun et ole näin menetellyt, niin vaihtoehdot taitaa olla vähissä.
Kokeile lastalla vedellä keskeltä reunoille päin ja siten hävittää noita kuplia reunasta ulos, jonkun kuplan voit myös neulalla puhkaista jos ei lähde siirtymään.
Ja loppupeleissä se eiku ja osta uus voi olla ainut vaihtoehto.
Edit: Ja leinoan ehti ensin
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Ei kannata paljon fairyn&veden kanssa lotrata jos on oikeesti liimattava kalvo eli tarraa. Hoidoksi voi yrittää neulalla reikää ja fööniä.
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Vaikka laitoin omani oikeaoppisesti pinnat ja tarran fairyvedellä kastelemalla, niin jokunen pieni ilmakupla jäi. Vaan nou hätä, ne kuplat katosi ihan itsestään viikossa-kahdessa.
1300 Gessu
Tuossa oli toinen aloitus missä joku ihmetteli kun tankki hakkaa palleille. Jos tässä tapauksessa ne pallit on jäänyt tarraa liimatessa sinne väliin?Ilmakuplia?
![]()
Murjaanien kuningas!
Juuri näin, ja aina keskeltä reunoille päin, ja sitä vettä ei kannata säästellä.(leinoan @ Touko. 20 2010,22:07) kirjoitti
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"