Pappa hankki ekan pyörän....BMW K100RS. vm -91 aj 93000km. Ratsu on ollut vähillä ajoilla...kaivannee pikku remppoja.
Nyt tarttis ohejita uuden hystävän kunnostukseen.
Moottoriöljyt, -suodin ja vaihdelaatikkoöljyt on vaihdettu.
Miten Kardaanin booreihin saadaan vaseliinia?
Täällä kirjoitetaan K100 värinöistä "kuuluvat asiaan"...toisaalta mainitaan, että kardaanin ja v-laatikon välissä on joku niitattu kappale??? Miten siihen pääsee käsiksi?
Ja mitä muuta olisi hyvä tarkistaa enne maailmalle lähtöä?
veikko t
Värinöitä on. Mutta kaikkeen tottuu, ja kun pitää kierrokset oikealla tasolla niin eipä tuo niin kauheasti värisekään. Tuntuu sille että mitä pidemmälle mennään, sitä värinättömämmin kulkee. Niitattuun juttuun ei ole enää aihetta kiinnittää huomiota, pyöräs on liian uusi. Koski alkusarjan K-satasia, fixasivat asian kuntoon -86 puolessa välissä.
Vaihda nyt uudet tulpat, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, ja peräöljytkin, kun kerran on into päällä.Venttilivälyksetkin tarkastaisin, ja säätäisin, (säädättäisin)
8venttiilinen tuon suhteen hieman mukavampi juttu, kuin 16 venttiilinen, joka vaatii nokka-akselien irrotuksen.
http://www.flyingbrick.de/GB/home__gb_.html
http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
Noista linkeistä löytyy sitten kaikki mikä mieltä askarruttaa.
Ja kun perämurikan irrotat, älä päästä swingiä retkahtamaan alas vaakatasosta, vaan köytä kiinni jollain, tai vaikka puuklapeja alle. saattaa muuten lupsahtaa kumipalje lootan ja swingin välistä pois paikaltaan ja silloin pääsee vesi ja pasha suoraan kardaanitunneliin. Ei niin mukavaa sitten muutaman kk päästä.
Ja ei muuta kuin onnea pyörälle. Todellisia ikiliikkujia.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Ekan pyörän?Vanhasta muistista muistelen, että kun reilussa satasessa tiputtaa vaihteen neloselle ja kiertää kahvasta, kilpikonnat oikealla puolella sukeltavat peileihin. Jarrupalojen, levyjen kunto ja mahdollisen absien toimivuus etenkin tässä, selkä jäykkänä kurviin syöksyvän laitoksessa ovat tärkeät. Keulaöljyjen vaihto ja eturenkaan kunnosta huolehtiminen myös vaikuttavat saksalaisen ajotuntumaan. Kaiken kaikkiaan helppo huoltaa ja edullinen ylläpitää. Nokkaketju + kiristimet voiva tulla ensimmäiseksi vaihtokuntoon sadan tonnin kieppeillä.
Ajomies