Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    ... ruvennut kiinnostamaan tuo malli, joko 250 tai 400. Olisi mukava kuulla kokemuksia, jos joku moisen omistaa.
    Heips !
    Olen nyt n. 1,5 v lukenut tätä palstaa. Nyt jopa rekisteröidyin. Alkuunsa etsin tietoja kun kiinnosti ns. maxin hankkiminen. Kovasti meni aikaa etsiessä ja kahlatessa interwebbin syövereissä. Olin jo kallistumassa ko. laitteen hakuun Saksasta, mutta finanssipolitiikka meni aika ahtaalle, kun ei noita sponsoreitakaan löytynyt. Sitten huomasin erään liikkeen ilmoituksen ( vuosi sitten ) tonnin käsiralla pyörä, ilman korkoa, max. 3 vuotta lainaa. Ja ei kun heti liikkeeseen, jossa olin jo ko.peliä ( Piaggio XEvo 400 )käynyt kuolaamassa ja nettiä vinguttamassa. Kaupat tehtiin ja toistaiseksi en ole ainakaan katunut. Olen ns. uusherännyt, oli aikoinaan mp ennen naimisiinmenoa ja lapsia. Nyt kun lapsetkin on jo teini - iässä, iskäkin voi toteuttaa itseään / unelmiaan.
    Noh taisin eksyä aiheesta.
    Mielestäni aivan oiva peli. Bensaa on kulunut ( viime ajokausi n. 4000 km ) keskimäärin 3,2 l / 100 km. Ajo on ollut työmatkoja + maakunta kierroksia. Kulutuksen puolesta ei ainakaan voi moittia. Ajettu sentään suurin osa pääkäupunkiseudun liikenteessä. Ohjekirja/ valmistaja sanoo kulkevan 155 km/h. Itse olen ajanut mittarinäyttämällä n. 130 km/h ja olis se varmaan sen lopunkin kelannut. Totuus kuitenkin ( oma mielipide ) että 80 -110 on toimivin kulkunopeus.
    Itse olen huomannut kaksi seikkaa jotka voinevat johtua kuskista tai jostain muusta. Jos jokun tunnistaa tapauksen , niin kertokoon vai onko tämä tangon ja penkin välissä?. Kerran kone sammui T- risteyksessä( pitkän tasaisesti ajetun pätkän jälkeen ) niin yllättäen, että nolosti en saanut edes jalkaa eteen vaan siihen skootu kylelleen. Olinko mä unessa vai mitä
    Toisen olen huomannut tullessani moottoritie liittymästä ramppia alas. Kaartaa vasemmalle ja kun lasken kaasua pois etupää alkaa "woblaamaan" eli nykiin edes takaisin sivulle. Lieneekö joku muu tunnistanut saman ilmiön ? Ei ole niin vaarallinen kun ehkä kuulostaa, mutta saattaa ensin yllättää. Minua ainakian.
    Tehoahan aina saisi lisää olla, mutta en tosin ole pienempää mallia edes ajanut. Tuntuu vaan, että suht raskas paketti ( eikö se ole sama freimi ) ei ainakaan parane kuutioita pienentämällä.
    Samansuuntaiset havainnot bensankulutuksesta. Ja kulkunopeuksista. Korkea pleksi helpotti huomattavasti ajoviiman aiheuttamaa melua. Matalalla pleksillä viima ohjautui suoraan kypärään.

Mittarissa n 14000km ja pari kertaa moottori sammunut tuontapaisesti. Ensimmäisen kerran lähdettäessä valoista. Toisesta kerrasta en muista oliko kyseessä liikkeellelähtö vai muuten vain hidas vauhti. Jokatapauksessa moottori sammui skootterin liikkuessa hyvin hiljaista vauhtia. Käynnistin samantien vauhdissa painamalla kevyesti jarrusta ja start. Viime kesänä ei tainnut tehdä tuota kertaakaan.

Tuollaista woblausta en ole havainnut.
    Hei vaan!
    Kokemuksia Xevo 400 4 kuukauden ajalta viime kesänä. Ei mitään negatiivista sanottavana, kulutus samaa luokkaa kuin aiemmin kommentoineilla. Mukava ja helppo ajettava ilman aiempaa kokemusta skoottereista. Kaksi päällä pärjää maantiellä, moottoritienopeuksissakin vaikkakin toki hauskempaa meno hieman pienemmillä teillä ja nopeusrajoituksilla. Tavaratila penkin alla hyvä, kaksi umpikypärää mahtuu helposti. Ei ilmaantunut mitään sammumisia tms häiriöitä.
    Viimeinen ajokerta syksyllä 30.11. ja nyt polttelee josko tänään tai huomenna pääsisi kevään ensimmäiselle ajolle!
    Kiitokset kommenteista. Pitää mennä katsomaan, jahka saavat mopedin laivasta ulos ja kauppaan.
    Jaa, jokos ostit?
    Aikuinen nainen nexusti
    No en, kun ei Hirvosella ole sitä vielä hyllyssä. Viivästyi, kun satamajampat lakkoili ja tavara makasi päivätolkulla konteissa. Vaan eipä täällä vielä ole ajokelejäkään.
    Nyt on kylmät tyypit Xevo 400:sta otettu ja odotellaan maanantaita ja tarjousta...
    Niinpä se väjäämätön taudin kulku on sinullakin kulkenut ennustettavissa olevaan suuntaan eli kuutioiden kasvattamiseen.
    Aikuinen nainen nexusti
    Tosi on. Joitakin asioita vain ei voi välttää: veroja, kuolemaa ja lelujen vaihtumista isompiin
    No, tuohan on aivan kamalaa! Onneksi on sentään vallan kamalat kelit, jos siitä nyt jotain lohtua olisi pahimpaan hätään !
    Aikuinen nainen nexusti
    Joo siis myyjän puolesta mopo olisi minulla vaikka heti alkuviikosta, mutta työmatka hidastaa hommaa omalta puoleltani. Ja kun ulkona nytkin on +4 astetta ja sataa vettä, niin ei tässä mitään kiirettä ajamaan vielä ole.
    No nyt on Xevo 400 haettu ja ensimmäiset kilometrit ajettu. Nam!

On se nätti..! Toivotaan ny vaan hyviä ajokelejä ja huolettomia kilometrejä. ..oikeen sillain viljavasti.
    Forward taapertamista - as early as -62

*Xciting 500Ri*
    Ihan kuin omani, sama väri, sama koko moottorissa, mulla on vain Bilteman 48 ltr box takana. Onnittelut hyvästä skootterista.
    Suzuki Intruder M1500 2012
    Onneksi olkoon nyt sitten! Kyllä tuolla kelpaa ajella pidempiäkin matkoja ihan iloksensa!
    Aikuinen nainen nexusti
    Kiitos Tänään korkattiin sitten kaksinajokausikin, käytiin pojan kanssa vajaan sadan kilometrin linturetkiajelu. Bongattiin yksi purjekone ja muutama kymmenen joutsenta.
    Nyt ilmennyt ongelma Xevo 400:ssa, vain kaukovalovilkku toimii ajovaloista, parkit ja takavalot ok. Olisko kellään sähkökytkennöistä kuvaa?
    Mitkäs renkaat Piaggiossa on ensiasennusrenkaina? On sen verran oudon näköinen kuviointi etusessa.
    Aikuinen nainen nexusti
    Lainaa (UKSIL1 @ Touko. 22 2010,10:36) kirjoitti
    Nyt ilmennyt ongelma Xevo 400:ssa, vain kaukovalovilkku toimii ajovaloista, parkit ja takavalot ok. Olisko kellään sähkökytkennöistä kuvaa?
    Kivoja nuo sähköongelmat *
    Alkaisin ensimmäiseksi tutkimaan valonvaihtokytkintä onko se kunnossa. Tietysti kun olet katsonut että sulakkeet on ehjiä

Tästä löytyy paljon erilaisia manuaaleja, mm X8 400 korjaamokäsikirja ja sähkökaaviot. Pitäisi olla pääpiirteiltään suht´koht samanlaiset kuin Xevo.

Onnea vian etsintään
    Piaggio X8 250ie -07
    Kiitos hyvästä linkistä. Vikakin selvisi. Kun valojen sulake on ehjä en voinut uskoa ennen kuin kokeilin että takaluukun avauksesta syttyvän tavaratilan valon sulakkeen palaminen voisi pimentää ajovalot. Mutta näinhän se kuitenkin oli. Sain paikallislta Piaggio myyjältä filen sähkökaaviosta. Sitä tutkimalla vika selvisi.
    Lainaa (Trinity @ Touko. 22 2010,12:47) kirjoitti
    Mitkäs renkaat Piaggiossa on ensiasennusrenkaina? On sen verran oudon näköinen kuviointi etusessa.
    Michelinit.
    Nyt on menossa ensimmäinen pitkä reissu Xevolla. Matkatunnelmia blogissa http://xevo400.blogspot.com/.
    Lainaa (tku @ Touko. 22 2010,20:24) kirjoitti
    Lainaa (Trinity @ Touko. 22 2010,12:47) kirjoitti
    Michelinit.
    Ne ovat mukavat ja menevät. Takarengas on ollut viimevuoden loppukesästä Misukka, ja on reipas rengas mennä!
    Aikuinen nainen nexusti
  26.  
    Lainaa (tku @ Touko. 29 2010,23:40) kirjoitti
    Nyt on menossa ensimmäinen pitkä reissu Xevolla. Matkatunnelmia blogissa http://xevo400.blogspot.com/.
    Reissu tehty ja uutta suunnitellaan. Eka kuukauden aikana 2300 km... ehkä tahti tässä vähän hiipuu kun kesä etenee - tai sitten ei. *