Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
    Jotkut ei niin terävintä kärkeä tietoturvallisuudessa edustavat kauppiaat (esim Englannissa) vaativat tilauksen jälkeen luottokortin kopion lähettämistä sähköpostilla kortin molemmista puolista. Tämä avaa sekä nörteille, että kesäharjoittelija Benille aivan uusia mahdollisuuksia, koska käytössä on salaamattomassa muodossa sekä kortin numero, että ccv.

En tietenkään lähettänyt kuvia, vaan pyysin kohteliain sanankääntein saaristolaisia siirtymään tälle vuosituhannelle.

Oletteko törmänneet vastaavaan leväperäisyyteen muissa kaupoissa? Lähinnä kiinnostaisi, kuinka yleistä tuo on ja tapahtuuko sitä jossain muuallakin kuin Englannissa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Ameriikan bob tekee samaa ja ihmettelee miks en laita...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
    Enpä ole ennen törmännyt, jäisi tavarat tilaamatta ja vaihtaisin kauppaa
    Eikun hetkinen, jonkun lisenssin tilasin töissä esimiehen luottokorttia käyttäen antamalla suoraan kaikki numerot sähköpostilla.. Hieman vierastin mutta kun ei ollut omasta kortista kyse niin annoin mennä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Tuohon en ole vielä törmännyt, mutta englantilaisten omituisiin varmennusjärjestelmiin kyllä.

Eivät suostuneet lähettämään tarpeita ennen kuin varmensin olevani minä ja asuvani siellä minne olin roinaa tilaamassakin. Tämä onnistui lähettämällä skannattu kuva tiliotteesta, josta olin mustilla laatikoilla peittänyt suunnilleen kaiken muun paitsi Nordean logon ja osoitetiedot.

Skannattua/faksattua ajokortin kuvaa on kanssa pyydetty muutamassa eri yhteydessä. Näistä olen kanssa pistänyt retusoidut versiot joissa ei näy muuta kuin pärstä ja nimi. Hyvin kelpasivat.

En yhtään ihmettele, varsinkaan jenkkilän kohteissa, multa Kiinalaiset halusivat rahojen olevan heidän tilillään ennen kuin olisivat lähettäneet yhtään mitään. Juu en ostanut mitään siitä putiikista.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    Lainaa (vetomies @ Touko. 19 2010,22:33) kirjoitti
    Oletteko törmänneet vastaavaan leväperäisyyteen muissa kaupoissa? Lähinnä kiinnostaisi, kuinka yleistä tuo on ja tapahtuuko sitä jossain muuallakin kuin Englannissa.
    Mä tilasin Arain kypärän Englannista ja silloin pyysivät tuollaisen. Itse lähetin vain kuvakopion kortin etupuolesta ja siitäkin peitin kuvankäsittelyllä kaikki muut paitsi neljä viimeistä numeroa tunnistamattomiksi. Kelpasi heille todistukseksi.
    Vespa GTS 300 Super
    Joidenkin ulkomaalaisten korttien osalta suomessakin puhelin varmistuksen saamiseksi vaatii ccv numeron mutta muistaakseni näitä ei ole tullut esiin kuin amexin osalta..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Tuttua on. Liityin jäseneksi Volvo Owners Club'iin ja ainoa mahdollinen jäsenmaksun suoritustapa olisi ollut tuo vetomiehen mainitsema, tosin tekstitietona olisi riittänyt, kuvia ei vaadittu. Kieltäydyin jyrkästi olemaan noin höveli ja pyysin heidän pankkinsa tilitiedot. Ei kuulemma ollut IBAN eikä BIC tietoja heidän pankistaan. Kyseessä oli "Private Bank" joka on silti osa Santander'ia. No onnistui se maksu ulkomaille pelkällä tilinumerollakin ja luottokorttini hallinta on edelleen minun käpälissäni.
    No huh huh! Pidän itseäni aika aktiivisena nettiostelijana, enkä ole kyllä tuollaiseen pyyntöön vielä koskaan törmännyt.

Tilasin tosin viimeviikolla kypärän FC-motosta ja tilaukseen oli pakko liittää luottokortin myöntämispäivä, mikä oli minulle ihan uutta.

Eihän sellaista mistään löytynyt, joten keksin sen itse ja hyvin tuli tavara perille.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
    Ainoa uhka tuossa on kuvien päätyminen vääriin käsiin. Pyytäväthän ne nettilomakkeella samat tiedot monessa paikassa ja samalla tavalla nekin voivat joutua vääriin käsiin.

Itse lähetin valokuvat luottokortista juurikin engelsmanneille. Se ja sama, jos menee vääriin käsiin, koska noilta debit-korteilta ei nostella sen enempää kuin tilillä on katetta.

Jos harrastaa nettikaupankäyntiä ulkomaanpellejen kanssa, kannattaa olla paypal tai esimerkiksi debit-tili, jonne aina siirtää sen verran, mitä ostokset maksavat.

Luottokunnan tappioksikait nuo menevät, jos oikean luottohöylän tiedoilla joku muu ostelee tavaraa luvatta.

Joskus vuosia sitten ulkomailta tilatessani ( muistaaksi jotain kotistereokamoja saksasta ), vaadittiin scannaus kortin molemmista puolista.

Kysyin silloin että miksi moisen haluatte niin vastaus oli jotain tyyliin: "Haluamme varmistaa että sinulla on oikeasti se luottokortti etkä vain ole saanut numeroa jostain tms.."

Itse en scannailisi mitään, enkä edes välttämättä kirjoittaisi luottokortin numeroa mihinkään tilauskuponkiin, jokaisen vakavasti otettavan firman luulisi nykyään jo hyväksyvän paypal -maksun.
    Eipä ole ostaessa tuollaisia koskaan pyydetty, mutta nettipokerin pelaamiseen niitä kuvia usein vaaditaan ja lisäksi kuvia henkilötodistuksista jne. Tosin aina kannattaa noissa tapauksissa peittää kuvista mahdollisimman paljon tietoa, sotut jne. Varmaan olisi riittänyt, että olisit laittanut kuvan, jossa näkyy neljä viimeistä numeroa ja taustapuolelta peittänyt ccv:n.

Haluavat vain varmistaa, että olet oikeasti pöllinyt sen kortin, etkä imuttanut numeroa vain netistä *
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
    More Power Racing Amerikoissa kysyy tuota korttikuvaa luottokortista ja ajokortista tms. henkkarista ensimmäistä kertaa tilatessa. Itsellä ei ainakaan jäänyt tästä mitään "vilunkipeli" tuntumaa. On vain yksi varotoimi varastettuja korttitietoja vastaan. Ekat kaksitoista numeroa kortista voi ja kannattaakin peittää kaiken varalta, kuten ehdottavatkin. Näkyviin jää neljä viimeistä numeroa, jotka näkyvät Suomessakin maksukuitteissa. Ja tietenkin tuo kääntöpuolen varmistusnumero piiloon myös.

Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 20 2010,09:30) kirjoitti
    Ainoa uhka tuossa on kuvien päätyminen vääriin käsiin. Pyytäväthän ne nettilomakkeella samat tiedot monessa paikassa ja samalla tavalla nekin voivat joutua vääriin käsiin.
    Sitä kyllä olettaa sen nettilomakkeen olevan hieman paremmin suljetussa järjestelmässä, eikä sitä ainakaan se "Ben" sieltä pääse näkemään. Olettaisin.
    Kannattaa kyllä suhtautua varovaisesti luottokortin(kin) vinguttamiseen netissä. Pariinkin kertaan olen törmännyt verkkokauppoihin, joissa pyytelevät salaamattoman yhteyden yli luottokorttitietoja.

Jos firma haluaa luottokorttitietoja ja käytössä ei ole salaamattomia yhteyksiä, niin yksi vaihtoehto on vanha kunnon fax.

Vaikka käytän korttia aika vähän netissä ja omasta mielestäni kohtuullisen harkitsevaisesti, niin pari kuukautta sitten soi puhelin ja mamma xxxxxx-pankista kertoi korttini olevan kopioitu "ulkomailla" ja pyyteli lupaa sulkea se. Tarkempia tietoja ei suostunut antamaan, mutta koska ulkomaan matkoja, joilla tuota korttia olisin käyttänyt, ei ollut alla vuoteen, niin oma tulkintani on että oli vuotanut jonkun nettiostoksen yhteydessä. Eli kyllä tuohon tietoturvauhkaan kannattaa suhtautua todellisena.

Pankki kun sulkee pikana sen ainoan luotto-/pankkikortin, niin elämästä tulee pirun paljon hankalampaa. Varsinkin jos sattuu sillä hetkellä itse olemaan ulkomailla. Tuosta syystä olen keskittänyt nettiostokset yhdelle luottokortille, jota en juuri muuhun tarvitse. Normaalisti vinkuva luottokortti on ihan muu.
    <p>2002-2014</p>
    Ei koskaan ole pyytäneet kopiota mistään korteista.Kuten jo joku mainitsi niin tämän kortin kopion lähettämisellä kesämies Beni saa todella hyvät saumat omille netti ostosten rahoittamiselle..

Tuo paypalli on kyllä siitä mukava ja nopea maksu paikka. Ja säästää samalla pankin osuuden maksusta.

Moni ulkomaan paikka kyllä vaatii sen maksun etukäteen ennen kuin rupeavat mitään tavaraa edes etsimääh hyllystä.

Oman korttini aikoinaan kopioivat Suomessa ja seuraavalla vkolla rikospoliisi soittelikin jo että oletkos käynyt vähän Italiassa/Romaniassa vkonloppuna lomailemassa?

En ollut ja jäljistä päätellen "kortti" oli ja sillä oli ollut varsin hauskaakin siellä..
    [
    Jos joutuu antamaan numeron perinteisellä tavalla, itse suosin puhelinta enemmän, kuin faxia tai sähköpostia. Siitä ei jää sille Benille niin paljon lappuja pyörimään sinne myymälän pöydälle.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (svahnm @ Touko. 23 2010,10:53) kirjoitti
    Jos joutuu antamaan numeron perinteisellä tavalla, itse suosin puhelinta enemmän, kuin faxia tai sähköpostia. Siitä ei jää sille Benille niin paljon lappuja pyörimään sinne myymälän pöydälle.
    Johonkin lappuun se sen siinä puhelinkeskustelun aikanakin kirjoittaa....
    <p>2002-2014</p>
    Eipä ole kertaakaan mitään kopioita vaadittu, varmaan ainakin 30 firmasta eri puolilta maailmaa erilaista tavaraa on tullut vuosien varrella tilailtua. Eipä ainakaan ite tulisi moisia läheteltyä.
    Intobikesista kun tilasin useammalla satasella tavaraa, alkoivat jotain varmisteluja selittämään, mutta loppujen lopuksi hyväksyivät kyllä kortilla maksamisen.
    Kaverille piti slipari tilata eräästä saksalaisesta puljusta, joka olisi halunnut korttitiedotkin salaamattoman yhteyden yli, jäi tilaamatta...
    KTM 1290 Super Duke R '14
    Voi herranjumala mitä vainoharhaisuutta.

Tämä on aivan täysin normaali käytäntö eikä mitään kummallista. Käsittelee pois kahdeksan keskimmäistä numeroa ja cvv:n niin siinä se.

Täytyisi teidän vissiin siirtyä tälle vuosituhannelle.

Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
    Lainaa (DeVPeg @ Touko. 23 2010,12:45) kirjoitti

Tämä on aivan täysin normaali käytäntö eikä mitään kummallista. Käsittelee pois kahdeksan keskimmäistä numeroa ja cvv:n niin siinä se.

Tähän sama. Arkaluontoiset tiedot editoi pois ja asia sillä selvä.
    En tiedä mitä tietoa kortin magneettinauhassa on mutta viime syksynä pankistani tuli ilmoitus että korttini on mahdollisesti kopioitu tankkauksen yhteydessä, Suomessa. Kortti mitätöitiin ja minua kehoitettiin seuraamaan tilitapahtumia ja ilmoittamaan jos jotakin outoa näkyy. Yhden euron varaus siellä kolmisen viikkoa oli mutta ei muuta.
    Jos sinulla on kortin teidot, nimi, numero, myöntämisaika ja takana oleva "varmennusluku" niin niillä tiedoilla pystyy ostoksia tekemään, eikö?

En tiedä millä vuosituhannella elät, mutta ei kyllä ole hirveä moderni, eikä todellakaan täysin normaali tapa nettikaupassa.

Esim Luottokunnan ohjeissa sanotaan, että "Älä koskaan lähetä kortin tietoja sähköpostissa."

-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 20 2010,09:30) kirjoitti

Itse lähetin valokuvat luottokortista juurikin engelsmanneille. Se ja sama, jos menee vääriin käsiin, koska noilta debit-korteilta ei nostella sen enempää kuin tilillä on katetta.

Jos harrastaa nettikaupankäyntiä ulkomaanpellejen kanssa, kannattaa olla paypal tai esimerkiksi debit-tili, jonne aina siirtää sen verran, mitä ostokset maksavat.

Luottokunnan tappioksikait nuo menevät, jos oikean luottohöylän tiedoilla joku muu ostelee tavaraa luvatta.
    A. Riippuu nettilomakkeesta, mutta asiallisia netin maksupalveluita käytettäsessä kortin tiedot eivät välity myyjälle, ainoastaan tieto että maksettu on.
    B. Se, että lähetät korttisi tiedot valokuvana, tai muuten jollekin ulkopuoliselle on ensinnäkin kiellettyä korttisi sopimuksessa. Tai siis kortin luovuttaminen on kielletty, mutta noiden tietojen luovuttaminen on vastaava asia - tietoja kun voi käyttää netissä ostamiseen.
    C. Jos em tavoin luovutat korttisi tiedot ulkopuoliselle, on se sopimusrikkomus, eikä kukaan muu kuin sinä itse ei vastaa kortin luvattomasta käytöstä, ei Luottokunta, pankki, eikä naapurin Sulevi. *

Eli harkitsisin...

-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mosse @ Touko. 28 2010,15:43) kirjoitti
    A. Riippuu nettilomakkeesta, mutta asiallisia netin maksupalveluita käytettäsessä kortin tiedot eivät välity myyjälle, ainoastaan tieto että maksettu on.
    B. Se, että lähetät korttisi tiedot valokuvana, tai muuten jollekin ulkopuoliselle on ensinnäkin kiellettyä korttisi sopimuksessa. Tai siis kortin luovuttaminen on kielletty, mutta noiden tietojen luovuttaminen on vastaava asia - tietoja kun voi käyttää netissä ostamiseen.
    C. Jos em tavoin luovutat korttisi tiedot ulkopuoliselle, on se sopimusrikkomus, eikä *kukaan muu kuin sinä itse ei vastaa kortin luvattomasta käytöstä, ei Luottokunta, pankki, eikä naapurin Sulevi. *

Eli harkitsisin...
    Niimpä. Lisäohjeeksi laittaisin että lopetan ainakin itse verkkokaupankäynnin siihen jos myyjän verkkosivu ei ole salattu. Joskus aikanaan jäi laivaliput Finnlinesin sivuiltakin ostamatta kun eivät salausta käyttäneet. Nykyisestä sivustosta ei ole tietoa. (ilmeisesti silloinkin oli salattu, mutta sivu sisälsi salaamattomia elementtejä/frameja jolloin selain ei sitä salatuksi tunnistanut.)

Mut joo. En missään nimessä laittaisi kortin kuvaa menemään sähköpostissa tai faksissa. En ainakaan jos samalla pitäisi lähettää vielä valokopio henkkareista, siinähän on kaikki tieto tarjottimella mitä tarvitaan kortin kopioimiseen ja käyttämiseen.

E:kirohärö

Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (GreenZ @ Touko. 30 2010,17:57) kirjoitti
    Tuohan kattaa vain yhteyden omalta koneeltasi postipalvelimeesi. Siitä eteenpäin ei ole mitään takeita!!! Elikkä viesti liikkuu maailmalla salaamattomana *

Tänä päivänä myös "man in the middle" hyökkäys voi olla jopa *omalla koneellasi, jolloin edes tuo koneesi ja palvelimesi välin SSL suojaus ei ole aukoton, valitettavasti *

Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
  29.  
    Lainaa (Mosse @ Touko. 28 2010,15:33) kirjoitti

En tiedä millä vuosituhannella elät, mutta ei kyllä ole hirveä moderni, eikä todellakaan täysin normaali tapa nettikaupassa.

Esim Luottokunnan ohjeissa sanotaan, että "Älä koskaan lähetä kortin tietoja sähköpostissa."
    No kyllähän noita kopioita, kuvia yms. luottokortin tietoja pyydetään ja vaaditaan, mutta tosiaan ei sähköpostilla.

Itse en ainakaan koskaan ole törmännyt tapaukseen, jossa olisi vaadittu luottokortin tietoja/kopioita sähköpostilla. Tapaa ei ole eritelty tai sitten on erikseen sanottu, että faksilla. Johonkin olen joskus faksannut kopiota, mutta nykyään on ainakin USA/UK/Saksa suunnalla onnistunut puhelimessa luottokorttitietojen antaminen.

Nämä yleensä vain siinä tapauksessa että puljulla ei ole asiallisesti salattua/turvattua maksutapaa nettikauppassaan.