Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 102:sta
  1. #1
    Pakka nyt kysyä tätä kun välillä oikeen ihmetyttää että miten jengi selviää näissä 25+ varjossa päivistä, kun silloinkin tulee vastaan ukkoja joilla tuntuu olevan täys toppakamat päällä.

    Itellä tuntuu että hengissä selviää vain farkuissa ja hupparissa, mutta pidemmille reissuille tulee silti kiskottua ajohousut ja takki.. nautintoa pilaa kun pelkkä ajatus kuteiden päälle pukemisesta rupee hikoiluttamaan.

    Mitkä on hyvät helle vermeet, kun tuntuu että gore+ muut kalvot ja nahkatakki on ihan liian kuuma.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  2. #2
    Jotkut keijot käpertyy vielä jonkun ämpärimuovin suojaan ettei viima käy. ;)
    KTM 690SM
  3. #3
    Helteessä mennään sitten isommalla riskillä vaan. Eihän tuolla maaseudulla nyt niin väliä mutta esim. keskustassa kun liikenne eteneekin vielä niin hitaasti että nahkoissa tjsp saisi lämpöhalvauksen.

    Mutta annetaan nyt sitten jotain ideoita. Löysät ajohousut, tyyliin ajofarkut. Joku kevyt ja rento ajotakki tuomaa edes pientä suojaa kolhuilta. Ei erillistä selkäpanssaria, ohuet crossihanskat ja kypärä. Jotkut kevyet ajokengät hyvällä ilmastoinnilla.

    Ja niin, ei v***u valiteta kun kerrankin on lämmintä.



    SuperDuke 2011.
  4. #4
    ...pitkä alusasu alla ja nahkat päällä. Hyvin pärjää.

    Toishaalta puolustukseksi voi sanoa, että en harrasta kaupunkiajelua nakkarille/kahvikioskille, vaan tahtoo olla, että kun moottoripyörän starttaa, niin ajolenkki on tietä/mutkapätkää ja alta 200km on ihan pikkanen iltalenkki. Ja kun koskhan ei tiiä, mitä sattuu ja tapahtuu niin mielelhän suojaa ittiihän ees jollaki tavalla.

    Kaupunkiajelussa taas voisin kuvitella, että törmäys/kiilaus/öljyläikkä yms vahingon riski on suurempi ja sitä kautta suojaus ei ainakhan huono vaihtoehto sille, että sielä nakkarin nurkalla munat vaahossa "joutuu" seisoskelemhan hetken helteestä huolimatta *

    edit: ...niin ja kun sitten pysähtyy sen jätskin/kahvin ajaksi johonki, niin nahkatakin saa pois päältä. Samalla pitkä alusasu kuitenki suojaa hyvin palamiselta



    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  5. #5
    Verkko ajorotsi kaikin suojin
    Lyhytvartiset hanskat suojin, reitettyä nahkaa
    Ajofarkut suojin
    Bootsit tai lyhytvartiset ajokengät
    Avokypärä (lyhyehköille ajeluille)
  6. #6
    alusasu ja nahkat. enpä ole ainakaan vielä kuollut lämpöhalvaukseen
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  7. #7
    Itellä tekninen alusasu (siirtää hien pois iholta) gorepuvun alla ja eilen ei edes tullut kuuma ajaessa vaikka oli alla muoviluoti ja umpikypärä päässä.
    CBR 600F -93
  8. #8
    Sweep urban - housut (mallia vettä pitämättömät) + nahkarotsi. Eipä noissa vermeissä liian kuuma tule, kunhan pysyttelee taajaman ulkopuolilla. Sitten jos pitää lähteä taajamaankin, niin nahkarotsi vaihtuu t-paidaks.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  9. #9
    Halvarssonin Cool-system-takki on vakuuttanut mut. Reissussa myös loistava, koska sadetakin alle siinä jää hyvä lämmittävä ilmakerros. Eli kylmällä&sateella kalvo takin päälle.

    Jalassa Lizzardit ja siinä saa myös tuuletusta mukavasti vetskareilla.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
  10. #10
    Tekninen alusasu, suojapaita, polvarit, kalvottomat nahkahanskat ja päällimmäiseksi kotarin rallye puku ilman kalvoja ja crossi potta & saappaat.

    Hiki tulee ja hiki menee.

    Ja pikku hiki on aina parempi kuin pikku pipi... *



  11. #11
    Enemmän kiinnostaa,mikä on/olisi semmoinen kypärä jossa mainosten mukaan ilmavirta kiertää "verhoilun" alla...ei ainakaan Shoei Multitec:ssä...kierrä tuuletus.
    VeeHooTee
  12. #12
    T-paita, kalsarit ja nahkakamat. Hiki tulee vain jos joutuu jumittamaan pidempään ruuhkassa.
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  13. #13
    Rukka Allroad - toimii kelillä kuin kelillä (lähes).

    Irroitettava gore-vuori, ja tuuletusvetskareita päällitakissa.
  14. #14
    Kun ajan, niin ajokamat (nahkapuku jne) päällä (vaikka kuuma tulee). Muistaa sitten vaan nauttia vettä riittävästi, jottei pääse nestehukka yllättämään.
    let's be careful out there...
  15. #15
    Takkina Revi´t Navaho, josta otin kalvovuoren pois. Käsissä ja rinnassa tuuletusluukut auki. Housuina jotkut perus Rukka-housut, joissa ei mitään tuuletuksia valitettavasti. Kypärä avattavaa mallia. Lämmintä oli eilen +24-27 C. Ei paha, viime kesänä kärsin Saksassa liikennevaloissa + 31 C eurooppalaisessa (+30 C raja) helteessä. Siksi uusi takki ja se tuntuu toimivan. Vielä pitäisi saada kalvottomat housut kesäkäyttöön. Ajossa kyllä tuulettuu, mutta liikennevalot ovat monesti kärsimystä.
    Moto Guzzi Breva 850
    Moto Guzzi Nevada 750 Club
  16. #16
    - tuulettuva kypärä (SHOEI)
    - ohuet nahkahanskat
    - rei'itetty nahkapuku a'la Spyke
    - kevyemmät saappaat tarttis vielä löytää...

    Että on ihana ajella +25 C, ei yhtään hikoiluta. Kiva tunne kun tuntee ilman kiertävän puvun sisällä. Eikä p**n hajukaan pelmahda, kun ottaa puvun pois.
  17. #17
    ajotakki
    ajohousut (kaupunkiajossa ei ole aina päällä)
    ohuet käsineet
    kypärä
    ajokengät

    hanxilla näky olevan 94€ myynnissä 'läpihengittävä' ajotakki kaikilla suojilla. vois olla hyvä näillä keleillä
    Yamaha FZ6-S
  18. #18
    Lainaa (Murina @ Touko. 17 2010,11:06) kirjoitti
    Mitkä on hyvät helle vermeet, kun tuntuu että gore+ muut kalvot ja nahkatakki on ihan liian kuuma.
    Nahkatakki täyssuojilla, selkäsuoja, ratahousut täyssuojilla, kypärä, varrelliset hanskat, ajosaappaat.

    Huppari päällä kun lippaat mukulakivetyksellä, on hiki sun viimenen murhe. Juo tarpeeksi vettä ja osta perforoidut vehkeet, kyllä se siitä.

    Hanskattomia sankareita on taas liikenteessä hälyttäviä määriä. Onhan se coolin näköstä ajella itte rakennetulla 20 vuotta vanhalla gixerillä ilman käsiä hupparissa, shortseissa, skedekengissä ja ilman hanskoja. Tulleepahan ranteisiin rusketus.
  19. #19
    Lounastunnilla yhden jälkeen kävin tuulettumassa tunnin ajolenkillä kesken työpäivän kun ei illalla enää pääse ajelemaan ja oli tosiaan aika lämpimän oloista... Ajokamat oli arai tx3, held titanit, rukka lancelot, kevlar-kalsarit + farkut ja maiharit. Oli oikeastaan ihan juuri passeli asustus, ilmanvaihto toimi eikä tullut hiki.
  20. #20
    Nahkatakki ja goretex housut. Sunnuntaina meinas tulla kuuma pk:n valoissa joten varmaan täytyy hommata kesäksi vähän kevyemmät housut (esim. ajofarkut), hanskat ja kengät. Nahkatakilla kyllä pärjää.
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  21. #21
    Itse kaupunkipyöritykseen kuumalla käytän "tekninen" t-paita, suojapaita ja näiden päällä esim huppari ym pitkähihanen. Hyvin hengittävät hanskat. Jaloissa ajofarkut. kypärä pysyy aina samana. Pidemmälle jos uskaltautuu, niin kyllä se silloin menee tohon nahkapukuun.
    Suzuki S1 ´91
    Honda NS125F ´87
    Honda NSR125R ´94
    Kawasaki ZZ-R600 ´02
    Kawasaki ZZR1400 ´08
  22. #22
    Farkut johon vaimo on ommellut suojien paikat ja Yokon verkkotakki. Aika kiva on mennä
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  23. #23
    Lyhytvartiset, hyvin ilmastoidut ajokengät
    Kevlarvahvisteiset ajofarkut
    Läpihengittävä kalvoton ajotakki, valkoinen.

    Noilla pärjänny oikeen kivuttomasti kuumemmatkin päivät. Takin alla tekninen t-paita vielä niin ei todellakaan ole kuuma.
    Housut on edelleen se kuumin osa, nuo kevlarfarkut kun eivät todellakaan ole kevyttä kamaa... Pitäs kattoa jos keksis jostain sopivat kalvottomat tekstiilihousut vielä.
    Abusus non tollit usum
  24. #24
    Alla Haltin active dry tekninen asu. Päällä Halvarsson carat 2-osainen tekstiili/nahkapuku.

    Tuuletus toimii hyvin. Puku muutenkin hyvä.

    Tietenkin helteellä kun seisot valoissa TULEE kuuma. Kypäränä uusi agv s-4.

    Kypärässä ihan hyvä ilmastointi ja integroitu aurinkolippa loistava!
  25. #25
    Eihän Suomessa ole koskaan niin lämmin , että liian kuuma olisi.
    +35 ja enemmän niin sitten vasta on kuuma
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  26. #26
    Sikäli kun en suostu ajokamoissa tinkimään, niin yleensä hiki tuppaa näillä keleillä tulemaan. Yksi asia yleensä kuitenkin auttaa ja se on liikkeellä pysyminen.

    Joskus on tullut kokeiltua kastella alusasu ennen päälle laittoa. Viilentää nahka-asun alla kivasti vähän aikaa, joskin olo muuten on aika nihkeä. Yleensä jätän ajelun suosiolla iltaselle tai kun on mahdollista häipyä kaupungin ulkopuolelle tuulettumaan. Ruuhkassa ei tuolla säällä viitsi seisoskella.
    <p>Honda NTV650 Revere -90 -&gt; Honda CBR600 F -00 -&gt; Kawasaki KLE500 -05 -&gt; Honda CBR600 F -07 -&gt; KTM 990 Supermoto R -11 -&gt; KTM 690 Enduro R -17</p>
  27. #27
    Kyllähän tuo aivan sietämättömän kuuma onkin kun on 25 varjossa sen 4pv vuodessa...
    ...
  28. #28
    Lainaa (MachinaAnimata @ Touko. 17 2010,16:32) kirjoitti
    Kyllähän tuo aivan sietämättömän kuuma onkin kun on 25 varjossa sen 4pv vuodessa... *
    Talvella menee joskus sen allekin...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  29. #29
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 17 2010,14:28) kirjoitti
    Lainaa (Murina @ Touko. 17 2010,11:06) kirjoitti
    Mitkä on hyvät helle vermeet, kun tuntuu että gore+ muut kalvot ja nahkatakki on ihan liian kuuma.
    Nahkatakki täyssuojilla, selkäsuoja, ratahousut täyssuojilla, kypärä, varrelliset hanskat, ajosaappaat.

    Huppari päällä kun lippaat mukulakivetyksellä, on hiki sun viimenen murhe. Juo tarpeeksi vettä ja osta perforoidut vehkeet, kyllä se siitä.

    Hanskattomia sankareita on taas liikenteessä hälyttäviä määriä. Onhan se coolin näköstä ajella itte rakennetulla 20 vuotta vanhalla gixerillä ilman käsiä hupparissa, shortseissa, skedekengissä ja ilman hanskoja. Tulleepahan ranteisiin rusketus.
    Ei pidä kaatua... Taikka liikoja jossitella. Minkäs verran ne sun nahkakamat auttaa tolppaa päin vetäessä? ;D
    SuperDuke 2011.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 17 2010,14:28) kirjoitti
    Hanskattomia sankareita on taas liikenteessä hälyttäviä määriä.
    Täydessä toppavarustuksessa mutta ilman hanskoja ajelevat ovat motoristi-tampioiden ehdotonta eliittiä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen