Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    moro. Uutena täällä kyselisin ajoasennosta. Tilanne on se, että tuli hommattua useamman vuoden pyörättömyyden jälkeen fireblade, kovassa pyöräkuumeessa. Nakupyörä oli hakusessa, mutta löyty hyvä blade hyvään hintaan, joten tein kaupat. Heti jo muutaman kymmenen kilometriä ajettuani huomasin, että ajoasento ei sovi enää minulle ollenkaan, sattuu lonkkiin niin pirusti. Ajattelin josko ne kintut siihen mukautuisi ja tottuisi, kun enemmän ajelee, mutta on se uskottava, ettei niin tule tapahtumaan. Jo parinkymmenen minuutin lenkin jälkeen lonkat on niin jumissa, ettei meenaa jalat toimia. Polviin ei satu, ainoastaan lonkkiin. *Aikasempi pyörä oli 600 gsx-f suzuki ja toisinaan tuli matkoilla vuokrattua *bladea, eikä silloin huomannut kipuja missään. Siitä tosin vierähtänyt jokunen vuosi. Nyt ikää 35, enkä mihinkään pappapyörään haluaisi vielä vaihtaa. Olisin kiinnostunut FZ1-N:stä, mitä olette mieltä ajoasennosta siinä pyörässä? En ole päässyt koeajamaan kyseistä pyörää vielä, mutta osaatteko sanoa kannattaako edes haaveilla moisesta, jos ei lonkat kestä bladella ajoa?
    Niin pituutta on muuten 177cm.

vaihda fighteritanko. se nostaa yläruumista ja muuttaa lonkkakulmaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Mitens jalkineet.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Mahdollisesti sun kroppa tottuu siihen kunhan ajat vaan enemmän, olettaen että ajoasento on muuten kunnossa.
    Jos ei totu, niin kokeile vaikka ajella tankkilaukun kanssa. Siitä usein saa aavistuksen tukea. Tosin siihen tukeen sitten tottuukin helposti ja taas ollaan ongelmissa.

Muista rento asento. Talven jälkeen monesti on liian jäykkänä pyörän selässä. Rentous löytyy kunhan kilometrejä kertyy.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Mulla kans Thunderacella(vaikkei se mikään kyykky olekkaan)talven jälkeen lonkissa alkaa vetään suonta ja puutuu mut pari päivää ku ajelee niin alkaa asettua.seuraavana alkaa perseeseen sattumaan ku vetäsee 200km putkeen mut sekin helpottaa ku vetäsee muutaman pisemmän reissun
    YZF1000R
    Kiitoksia vinkeistä. Tuo tangon vaihto vois toimia, pitänee alkaa etsiin tankoa. Tankkilaukkukin löytyy vanhan pyörän jäljiltä, pitää testata sekin. Ajosaappaat taikka lenkkarit on ollu kintuissa ajellessa, semmoset nilkkurit on tilauksessa ollu pitemmän aikaa, muttei oo vielä tullu. Hyviä vinkkejä, kiitokset!
    Juu älä vielä heitä bleidiä kaivoon, yllättävän pienetkin säädöt auttaa hyvän ajoasennon löytymiseen! *
    Näillä mennään toistaiseksi...

Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
    FZ1N:n ajoasento on rento, suosittelen. Itse 50 v, 23,000 km ajettu 2008 FZ1N:llä. Pisin päivämatka 920 km ilman isompia ongelmia.
    Kannattaa muistaa myös kehonhuolto.

Jos lonkat jumii, ei se ole pelkästään ajoasennosta kiinni.

Venyttelyä oikeisiin paikkoihin.

J
    Jep, mulla oli sama ongelma Busan kanssa. Mutta eukko pakotti joogaamaan ja taas mennään Busalla
    ------------------------------------------------------------------------
    Nykyinen: Suzuki Intruder M 1800 R2
    Aikaisemmat:
    Suzuki GSXR 1300 Hayabusa 2008
    Suzuki GSXR 1300 Hayabusa 2004
    Suzuki GSX-F 750
    Suzuki GS 500 E
    Yamaha Virago 535
    Aprilia Tuareg 600
    Kawasaki GPZ 750 TURBO
    Aprilia Replica AF1 125
    Yamaha DT 125
    SE on ajoasennosta paljon kiinni.

Siis kuskin ajoasennosta - erityisesti lantion asennosta. mulla ainakin jos selkä menee köyryyn niin lonkan koukistajat kramppaa lopulta.

Rennosti vaan, selkä ryhdikkäästi ja jalat tukevasti tapeilla ettei tartte jännittää (mulle sopii päkiällä pito, jollekin voi sopia muu).

ja kuten tuolla aikaisemmin - kehon huolto. liikkumista ja venyttelyä. Ihan jo omaksi huviksi.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Joogaamista ei vielä oo tullu kokeiltua, mutta muuten lihashuoltoa melko säännöllisesti, venyttelyä ja muuta. Kun on luonnostaan yhtä jäykkä kuin se kuuluisa rautakanki, niin pakko venytellä jos meenaa urheilla, muuten vetää selät ja kaikki niin juntturaan ettei liikkeelle pääse.
    Itse tein samaan ongelmaan K4-GSXR750:een parin sentin laskupalikat tapeille.
    Tällaiset voisivat ehkä toimia väärinpäin käännettynä. Eivät haitanneet menoa meikäläisen vauhdilla edes radalla.
    Nykyisessä taas käänsin tangot oikealta vasemmalle (edit. ...ja päinvastoin), mikä nosti vähän ajoasentoa eikä maksanut mitään.

Lainaa (Ytsför @ Touko. 17 2010,13:21) kirjoitti
    Itse tein samaan ongelmaan K4-GSXR750:een parin sentin laskupalikat tapeille.
    Tällaiset voisivat ehkä toimia väärinpäin käännettynä. Eivät haitanneet menoa meikäläisen vauhdilla edes radalla.
    Nykyisessä taas käänsin tangot oikealta vasemmalle, mikä nosti vähän ajoasentoa eikä maksanut mitään.
    jos muutoksiin haluaa niin noi vois olla yks?

Vario tapit

Tuon paikan home site
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Pitää hommata nuo tapit ja mahdollisesti se tanko vaihtaa, uskoisin että se auttaa jo kummasti. Sitten vaan lisää ajoa ja jumppaa. Ajohaluja olis kyllä kovasti, mutta harmittaa kun joutuu särkylääkkeitä yöllä rouhiin lonkkakipuihin, jos vähänkään pitempään ajelee.
    Lonkkanivelten liikkuminen rajallista. Venyttely ja kunnon hierojalla käynti auttaa. Kokemusta on.

Pyörää huolletaan, vaan kuljettajan huolto jää useasti tekemättä.
    v-strom
  17.  
    Ennenkuin rupeat tekemään mitään ostoksia, niin tarkasta takapään säädöt. Varmasti menee paikat lukkoon, jos on kovalla.

Bladeissa on penkkinä juustolauta, joten tuosta puutumisesta ei pääse mainittavissa määrin eroon. Tankoja voi vaihtaa, nostaa ja tehdä muutakin mutta onko se sitten enää kyykky vai joku ihmeellinen matkaenska kyykyn kuorissa?

Kun hyppäsin Super Duken puikkoihin niin olihan se ihan eri maailmasta ja nimenomaan Bladen puikoista tuli tämä peliliike tehtyä, eikä kyllä meikäläistä saa enää noiden kyykkyjen puikkoihin muutakuin rahalla ja ruusuisilla lupauksilla.