Vein omat öljyt mukaan pyörän huoltoon ja huoltofirma pamautti 15€ jäteöljymaksua laskuun. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Oli musta aika raju kustannus mut v....aa kai huoltofirmaa kun nihilistit raahaa omia öljyjä mukanaan![]()
Mulla oli jätenestemaksu viimeksi 0,3279 euroa/per litra.
Saattaahan olla hiukan reilumpi öljytilavuus.(mixu71 @ Touko. 16 2010,00:22) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Varma en kaikista kunnista ole, mutta luulisin toimivan kaikkialla että jäteöljyt haetaan ilmaiseksi pois. Kustannus on ihan sinun kiusaksi. Tuossa vielä jotain lisää... ympäristö
Kyllähän firmat joutuu siitä öljystä maksamaan, kotitaloudet voi viedä sen 50litraa vuodessa ilmaiseksi. Firmoille 0.1-0.29 per litra ainakin päijät-hämeessä.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Mie maksan tuon jäteöljymaksun aina kun ostan uuden Delvac-pöntön.
"Öljyjätemaksu on ennakkoon uudesta voiteluaineesta perittävä jätehuoltomaksu. Maksun suuruus on nykyisin 5,75 senttiä kilolta voiteluainetta."
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Kovat hemmot vaihtavat itse öljyt ja jäteöljyt kipataan kurkusta alas.
Vanha suodatin syödään sämpylän välissä maustettuna sinapilla.
Just näin-(polip @ Touko. 16 2010,08:51) kirjoitti
.
Mikähän lie mahtaa olla ihan se lopullinen säästö viemällä omat öljyt sinne huoltoon?![]()
Murjaanien kuningas!
Ehkä sillä huoltopaikalla ei ole sitä öljyä mitä koneeseen haluat?(trj @ Touko. 16 2010,09:33) kirjoitti
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Niinpä....tai sitten sulla oli väärän merkkiset öölit mukana...jos siitä puuttui BMW tarra...(jakihei @ Touko. 15 2010,23:50) kirjoitti
![]()
<br />
Eikös se jäteöljy kaadeta sinne naapurin kaivoon?![]()
<p>2002-2014</p>
No ei ollu sitä öljyä hällä joka mopon huolsi siksi omat Gastrolit mukaan, olis varmaa ollu ihan yhtä hyvää hänen ölppinsä mut periaateessa vein tehtaan suosittelemaa ölppiä. Joo, itekki katoin et jäteöljymaksu on uudessa öljyssä mukana mut en viittiny kitistä tosta maksusta kun on muuten huippumekaanikko ja aion käyttää joskus toistekki hänen palveluitaan![]()
MP-pajoista ei ole kokemusta, mutta autopuolella jätemaksu menee suodattimista.
Käytännössä melkein aina vaihdetaan öljyt ja suodatin, jolloin se 5€ jätemaksu menee siitä suodattimesta. Suodattimen ostopaikka ei vaikuta.
Yrityksillä on melko korkeat jätemaksut, joten sen maksattaminen suoraan asiakkaalta on reilua. Sen voisi piilottaa sinne muiden veloitusten sekaan, mutta se vitonen on helppo perustella.
Joskus joku viäräleuka on pyytänyt sen vanhan suodattimen mukaan, että säästäisi sen vitosen. Siihen minä olen sanonut, että se suodatin jää meille, ettet sinä pääse tekemään ympäristörikosta.
Kyllähän se taitaa olla yleisesti käytössä et 1000l jäteöljyä ja hakevat öljyt ilmaiseksi. Koska rahan arvoista tavaraahan tuo on, toisin kuin vanhat öljynsuodatimet joista varmasti joudut maksamaan, että joku noutaisi ne pois etkä ilmaiseksi saa vietyä niitä mihinkään ...
Eipä meillekään laskua ole perästä tullut vaikka vain n.600l jäteöljyä hakenut kerralla.
Toi 15 euroa kuulostaa kyllä aikalailla **ttuilulle![]()
höm höm *
korjaamon pitäminen ja öljyn myyminen on yrittäjän elinkeino, siis yritys hankkia rahaa että pystyy harrastamaan ...
siinä pitää ja kuuluu siis ottaa rahaa jostain mitä asiakas haluaa hänelle palveluna tehtävän.
jos asiakas tuo tarvikkeet itse, niin menetetty kate pitää ottaa jostain muusta, tai jos jättää jätteet pajalle niin pitää vain niellä se että siitä joutuu myös maksamaan, vaivaahan siitä sille pajalle kuitenkin on vaikka se asiakkaasta ei siltä tunnukkaan tai ei hänelle näy...
ethän vie sivan pizzaakaan pizzeriaan, litlin plandiksia ravintolaan, tai omia shamppoita parturiin, ja vaikka veisitkin , maksat loppujenlopuksi ihan saman hinnan, omien, itse viemiesi tuotteiden lisäksi... niin se vaan menee...
näin siis kärjistettynä... eikä herneitä sitten *
ja muuten se joka on öljyjätemaksun ottanut on myös velvollinen ottamaan jäteöljyn vastaan, eli öljyn myyjä...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
^Tuota noin... Ei se kyllä noin mene, ei ainakaan niissä korjaamoissa, joissa olen asioinut. Olen vienyt omat öljyt niin auton, kuin pyöränkin huoltoon varmaan kymmeniä kertoja.
Mikä muuten estää huoltoa varatessa kysymästä - voinko tuoda omat öljyt?
Parempia esimerkkejä kuin pizza...
Moni hankkii renkaansa itse ja asennuttaa jossain muualla kuin ostopaikassa. Maalarikin talosi maalaa, vaikka itse maalit ostatkin, asunnon sisäpuolen rempoista puhumattakaan. Eli tavarat tulee usein hankittua eri paikasta kuin työ.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.