Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Juhjoh auton keulaa pitäs saada pudotettua mutta nuo halpisliikkeiden kierrejousipuristimet on liian pitkiä (250mm).

    Oisko jollain siis tiedossa mistä löytyisi pienempiä? Eikä haittaa vaikka ois parempiakin kuin nuo Mutunetin ja Piilteeman versiot aiheesta. Ja koska syssyllä taas joutuu nostamaan keulaa ja keväällä taas laskemaan niin käypi kukkarolle noiden korjaamoiden käyttö.

    E: Autossa siis säädettävä alusta ja pitäs sen verran saada jousen voimaa pienemmäks että saa pyöritettyä säätölevyjä.



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  2. #2
    Katkase se rälläkällä,niin mahtuu paremmin...noin tein ite nuoruudes=))
    kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
  3. #3
    Mikä siinä sitten ettei sitä aluslevyä saa siihen tarkoitetulla työkalulla pyörimään jos kierteet on puhtaat? kuva Tuollaisella vastaavalla sarjan mukana tulleella kalulla on kaikki omat sarjat liikkunu hienosti ilman että jousia tarvitsisi puristaa kasaan.
    Tubla Äksä 2001.. menemene katsoo kuvia! http://s11.photobucket.com/albums/a186/Ksalmi/blackbird
  4. #4
    Lainaa (Ksalmi @ Touko. 15 2010,17:23) kirjoitti
    Mikä siinä sitten ettei sitä aluslevyä saa siihen tarkoitetulla työkalulla pyörimään jos kierteet on puhtaat? kuva Tuollaisella vastaavalla sarjan mukana tulleella kalulla on kaikki omat sarjat liikkunu hienosti ilman että jousia tarvitsisi puristaa kasaan.
    Oman alustasarjan mukana tullut rimpula-avain on laitettu mukaan ilmeisesti vain muodon vuoksi. Sen suunnittelija on varmaankin ajatellut ettei kukaan kuitenkaan koskaan mitään korkeuksia säätele. Toi sun avain sen sijaan näyttää olevan ihan eri maata. Olikohan noita saatavilla jostain irrallisina? Onko tossa sun alustassa noi säätö- ja lukitusrenkaat alumiinia vai terästä? Omassani alumiinia ja pelottaa pikkasen ryhtyä pyörittelemään niitä niin, että jousi painaa XXX-kilon voimalla.



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  5. #5
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 14 2010,17:16) kirjoitti
    Juhjoh auton keulaa pitäs saada pudotettua mutta nuo halpisliikkeiden kierrejousipuristimet on liian pitkiä (250mm).

    Oisko jollain siis tiedossa mistä löytyisi pienempiä? Eikä haittaa vaikka ois parempiakin kuin nuo Mutunetin ja Piilteeman versiot aiheesta. Ja koska syssyllä taas joutuu nostamaan keulaa ja keväällä taas laskemaan niin käypi kukkarolle noiden korjaamoiden käyttö.

    E: Autossa siis säädettävä alusta ja pitäs sen verran saada jousen voimaa pienemmäks että saa pyöritettyä säätölevyjä.
    Jos tommosista puhutaan, niin rälläkkä käteen ja pultista puolet pois...??

    http://www.biltema.fi/osteri....6_h.jpg
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #6
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 16 2010,12:31) kirjoitti
    Onko tossa sun alustassa noi säätö- ja lukitusrenkaat alumiinia vai terästä? Omassani alumiinia ja pelottaa pikkasen ryhtyä pyörittelemään niitä niin, että jousi painaa XXX-kilon voimalla.
    Kunhan on puhdas ja öljytty, niin ei siin vahinkoo tuu. Ei se pintapaine ole kuin X-luokkaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #7
    Tulipa mieleen että tavallisilla parin euron taljaliinoillakin onnistuu tommosen kierrejousen kokoon puristaminen, ainakin jossain määrin. Ts jousen kuorma vs jäykkyys vs liinojen kesto.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #8
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 16 2010,12:31) kirjoitti
    Toi sun avain sen sijaan näyttää olevan ihan eri maata. Olikohan noita saatavilla jostain irrallisina?
    Toolpointista haka-avain.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  9. #9
    Löytyy myös Motonetistä

    Tuollaisella on on paria alustaa onnistuneesti säädetty, huomattavasti järeämpi kuin nuo halpissarjojen rimpula-avaimet.
    ZX-636 -04
  10. #10
    Kiitos vihjeistä.

    Halpis jousipuristimet katkaistaan tänään ja kunnollinen haka-avainkin tulee taskuun mutta sellanen pajojen käyttämä jousipuristin edelleen hakusessa.

    Siis kierrejousipuristin joka rutistaa jousta molemmilta reunoilta yhtä pulttia pyörittämällä.
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  11. #11
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 17 2010,09:01) kirjoitti
    sellanen pajojen käyttämä jousipuristin edelleen hakusessa.

    Siis kierrejousipuristin joka rutistaa jousta molemmilta reunoilta yhtä pulttia pyörittämällä.
    Ei ihan halpa: Jousipuristin Toinen



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  12. #12

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (IlDuce @ Touko. 17 2010,12:51) kirjoitti
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 17 2010,09:01) kirjoitti
    sellanen pajojen käyttämä jousipuristin edelleen hakusessa.

    Siis kierrejousipuristin joka rutistaa jousta molemmilta reunoilta yhtä pulttia pyörittämällä.
    Ei ihan halpa: Jousipuristin Toinen
    Ladan tunkista noita ennen tehtiin. Jos jostain sellaisen löydät niin helppo homma tehdä.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  13.  
  14. #13
    Lainaa (IlDuce @ Touko. 17 2010,12:51) kirjoitti
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 17 2010,09:01) kirjoitti
    sellanen pajojen käyttämä jousipuristin edelleen hakusessa.

    Siis kierrejousipuristin joka rutistaa jousta molemmilta reunoilta yhtä pulttia pyörittämällä.
    Ei ihan halpa: Jousipuristin Toinen


    Mikä ihme noissa maksaa. Samaan hintaan saa kokonaisen laatuauton joten Lada tunkkeineen kiinnostaa. Sillä on sitten talvellakin kiva ruisailla.
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)