Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Eilen ajattelin iltapuhteina puhdistaa Kawasakin pleksin kunnolla ja irroitin sen. Puhdistuksen jälkeen pleksi takaisin ja pikkuhiljaa ruuvisarjaa kiinnittämään. Viimeisen ruuvin kohdalla kuului "kloks" ja eikös perhana ruuvin kiinnike tipahtanut katteen sisään! Tupakin verran mietin että jättäisinkö yhden ruuvin kiinnittämättä mutta eihän se käynyt laatuun. Ensin sivukate pois (kiinni miljoonalla pultilla), ei löydy vielä. Etukate pois, ei mitään. Lopulta kun myös koko mittaristo oli irti, löytyi kiinnike pieneltä ulokkeelta mittariston takaa. Lohduttomana katselin pihamaalla seisovaa purettua Kawasakia ja kohtalaisen suurta pulttikasaa.

    No, onneksi piteli ilmoja ja ennen ukkoskuuron saapumista mopo oli taas kasassa. Mutta täytyy sanoa että kadonneen osan kokoon nähden oli kohtuuttoman suuri operaatio . Kaveri olikin jo aikaisemmin huomauttanut että jos tuonne katteiden sisään joku osa tipahtaa, ei sitä purkamatta sieltä pois saa.
  2. #2
    Lainaa (Zambo Rock @ Touko. 14 2010,17:12) kirjoitti
    Eilen ajattelin iltapuhteina puhdistaa Kawasakin pleksin kunnolla ja irroitin sen. Puhdistuksen jälkeen pleksi takaisin ja pikkuhiljaa ruuvisarjaa kiinnittämään. Viimeisen ruuvin kohdalla kuului "kloks" ja eikös perhana ruuvin kiinnike tipahtanut katteen sisään! Tupakin verran mietin että jättäisinkö yhden ruuvin kiinnittämättä mutta eihän se käynyt laatuun. Ensin sivukate pois (kiinni miljoonalla pultilla), ei löydy vielä. Etukate pois, ei mitään. Lopulta kun myös koko mittaristo oli irti, löytyi kiinnike pieneltä ulokkeelta mittariston takaa. Lohduttomana katselin pihamaalla seisovaa purettua Kawasakia ja kohtalaisen suurta pulttikasaa.

    No, onneksi piteli ilmoja ja ennen ukkoskuuron saapumista mopo oli taas kasassa. Mutta täytyy sanoa että kadonneen osan kokoon nähden oli kohtuuttoman suuri operaatio . Kaveri olikin jo aikaisemmin huomauttanut että jos tuonne katteiden sisään joku osa tipahtaa, ei sitä purkamatta sieltä pois saa.
    Elämä on ja opettaa....

    Pitää tietää mitä tekee... Ensi kerralla varmaan ei satu enää samaa mokaa?
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Sitä siis pelattiin jassoa, ei voittoa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Huolto käyttää pitkää taipuvavartista magneettia. Olisi palanut hermot jo vuosia sitten ilman sitä

    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  5. #5
    no nyt oot asian ytimessä. Kaik maksaa nii vitusti ku joutuupi kaik purkaa pois tieltä ja jos jonku mutteri sössit nii koko pyörä osiks et saa takasin
    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  6. #6
    Olisit vaan täräyttänyt Kawan käyntiin niin se mutteri olis kohta pudonnu maahan...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  7. #7
    Kai jäi kourallinen osia yli ? Hyvästä remontista jää aina ...

    Joskus käynyt silleen, että joku pultti on tippunut katteen väliin, mutta se on tipahtanut sieltä pois, kun pyörää on heilutellut eestaas sivuille. Tietty kaverin avustuksella, muuten ei olis onnistunut .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  8. #8
    Lainaa (Athene @ Touko. 15 2010,00:13) kirjoitti
    Kai jäi kourallinen osia yli ? Hyvästä remontista jää aina ...

    Joskus käynyt silleen, että joku pultti on tippunut katteen väliin, mutta se on tipahtanut sieltä pois, kun pyörää on heilutellut eestaas sivuille. Tietty kaverin avustuksella, muuten ei olis onnistunut .
    Modestyä / Hiljaa jos meikä ( 173/71,5) alkaisi heiluttelemaan...

    Ääni tuolle magneettiulottimelle.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  9. #9
    Lainaa (Athene @ Touko. 15 2010,00:13) kirjoitti
    Kai jäi kourallinen osia yli ? Hyvästä remontista jää aina ...
    Pettymys oli suuri kun osia ei jäänyt yli, mutta yksi pultti sentään hävisi kokonaan. "Varaosa" onneksi löytyi vanhasta pulttikokoelmasta . Muistan teinivuosien moporemontit kun kasausvaiheen jälkeen aina löytyi vähintään muutama ylimääräinen pultti tai mutteri. Hyvin Solifer siitä huolimatta eteenpäin meni ja pysähtyikin tarvittaessa.

    Pitää hommata tuo magneettihässäkkä tulevia "hups" -tilanteita varten.
  10. #10
    Lainaa (HiTec @ Touko. 14 2010,18:25) kirjoitti
    Sitä siis pelattiin jassoa, ei voittoa
    Haha.
    SuperDuke 2011.
  11. #11
    Mulla kävi viimevuonna niin että tipahti akun navan vastakappale sinne pyörän uumeniin ja hirveän purkamisen jälkeen sain sen ongittua pois sieltä....taas siihen asti kun koitin laittaa akun uudestaan kiinni ja se sama kikkare tipahti sinne uudestaan. Kyllä siinä meinas huumori loppua kesken oikeen todenteolla...
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  12. #12
    Itse ostin tommosen endoskoopin:
    http://www.clasohlson.fi/Product/Pro...px?id=82487201

    Pirun kätevä kaikessa korjaushommassa. Näkee pilkkopimeeseen ja päässä olevalla magneetilla saa poimittua metallitavaraa.



    KTM 950 SM
  13. #13
    Jos tuollasen kiinnikkeen, prikan, mutterin tms. pudottaa jonnekin katteen uumeniin, niin antaisin olla.. Saahan noita kaupasta (tai omasta miljoonalaatikosta) paljon pienemmällä vaivalla kuin puoli pyörää purkamalla. Kaiken lisäksi purkaminen saattaa olla turhaa, eli se pikku mutteri jää löytymättä..

    Akun navan "vastakappaleen" olisi todennäköisesti voinut korvata mutterilla, jos nyt ymmärsin oikein mitä Japeli tarkoitti.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14.  
  15. #14
    748 Ducati on ensimmäinen kokokatettu pyörä minkä olen ostanut, kateruuvien kääntelyyn meni hermo ja hommasin melkein heti pikakiinnikkeet... nyt katteet lähtee muutamassa sekunnissa irti.

    Toinenkin Ducati (ST4) oli vuoden verran missä ei ollut pikakiinnikkeitä, ei enää ikinä sellaista pyörää... ehdin toisin vaihtaa koko pyörän toiseen ennen niiden asennusta.