No niin, tulipa ensimmäisen kerran tutkailtua mopottimen venttiileitä.
Ei tuo Apriliassa nyt mikään pääsemätön paikka ollut, vaikka ahdasta on. Hieman tuosta ahtaudesta johtuen jäi inan mietityttämään, että tulikohan kaikki välykset nyt ihan ok.
Toinen harmillinen seikka tuli esiin, kun etsin oikeita säätöarvoja. Omistajan käsikirja sanoon: Imu 0,10, pako 0,15 mm.
Hankin maahantuojalta service manuaalin, jossa arvoiksi annetaan 0,20 mm molemmat. *
No maahantuoja sanoi, että hän koittaa saada tehtaalta / valmistajalta tietoa ko. asiaan.
Imu oli 0,10 mm molemmat ja pako 0,15 ja toinen lähemmäs 0,20 mm.
Pistin kaikki 0,15 mm. Pieni kompromissi tässä kohtaa, kunnes tulee varmaa tietoa.
Mitäs haittaa "vääristä" välyksistä voi olla?
En tosin usko, että pieni heitto kovin suurta ongelmaa aiheuttaa.
Aprilia Pegaso 650
Aprila Atlantic 500
Suzuki v-Strom 650
Kymco:n manuaali ehdottaa 0.1 mm välystä molempiin (kylmänä) , ei ainakaan vähempää sais olla niin meno loppuu kun ei soppa kulje ja käry poistu ja jos jää kantamaan loppuu veto kun ei ole puristuksia,,, tai jotain ,,, viisaammat saa korjata :-)
*Scooter Troubleshootingkirjoitti
Ulkomaiselta foorumilta sain kommenttia, että pitäisi laittaa mieluummin 0,20 molempiin.
Harmillista epäselvyyttä asiassa.
No onneksi operaatio ollut lainkaan niin paha, kuin alkuun pelkäsin.
Paitsi että pakopuolen venttiileitä tarkastettaessa ei ole yhtään liikaa tilaa.
Aprilia Pegaso 650
Aprila Atlantic 500
Suzuki v-Strom 650
Valmistaja vastaili ko.aiheeseen, että Piaggio ilmoittaa Master 500 moottorille sekä imu, että pakoventtiilin välykseksi 0,15 mm.
Aprilia Pegaso 650
Aprila Atlantic 500
Suzuki v-Strom 650
0,15 molemmille sanotaan ainakin mun papereissa.
Yks sylinteri on paras, enemmän on turhaa, vähemmän on polkupyörä
Piaggio Beverly 500