Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Miten Cb350:ssa säädetään jakohihnaa oikeaan kireyteen kun kuulostaa siltä että hieman rallattaa? Onko kansi otettava irti sitä varten? Jelppiä..
  2. #2
    Väännä kiristinpyörä 70Nm ja voitele hihna Dlevcilla jos vielä rallattaa niin vie merkkihuoltoon ja pyydä että vaihtavat uuden hihnan , jos ei hihnaa hyllystä löydy anna sitten rallattaa
  3. #3
    Niin, siellä on siis ketju, ei hihnaa. Tuossa topicissa on 44 sivua kolmepätkää koskevaa keskustelua, jossain sivuttiinkin nokkaketjua. Harvoin nokkaketjua kiristettäessa kantta irroitetaan. Korjausopas kannattaa ehdottomasti hankkia, siitä voi päätellä onko homma sopiva omille työkaluille.



    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  4. #4
    Niin, siis siinä ei ole hihnaa vaan ketju. Mikäli nyt oikein muistan niin siinä on mekaaninen kiristäjä siellä sylinterien takana. Kiristysruuvi hellätään, pyöritellään moottoria esim. käynnistyskammella hissukseen muutama kierros ja kiristysruuvi kiinni. Tuutissa taisi olla niin että sitä kiristimen akselia pystyi sieltä päästä painamaan esim. lyhyellä ruuvimeisselillä => sai tiukempaan !
    Sinälläänn sanoisin että tuo rallatus kuuluu Hondan moottorin ominaisuuksiin.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  5. #5
    Nojoo nyt selvenee. Joo on mulla tuo Haynesin manuaali,siinä ei vaan neuvottu kiristämistä/tarkistamista kun kone on kasassa.Ajattelin että kai se säätö menee jotensakin noin että kun löysää lukitusruuvia mutta en keksinyt että se osaa itse säätää kireyden sitten kun pyöräyttää mottia.
  6. #6
    Tämä on(ko) se "sama tyttö" jolla puristukset katosi kokonaan kun kiristi kannen CR125 Hondasta
  7. #7
    Öö,ei taida olla sama tyttö. Kiristin kyllä kannen putlit joku aika sitte kun meinas öljyä vuotaa, siihen lakkas.
    Joo,jakoketjuhan oli kyseessä ja tein kiristyksen ohjeen mukaan. Tarttee vielä saada startin kytkimen kuulat ja jouset paikalleen kun ne tulee postissa niin pääsee koklaamaan miten alkaa pelaamaan.

    Puoli päiväähän tossa meni kun kaasareita putsas ja sääti kohojen korkeutta.
    Pakarin leikkasin auki,oli sisältä pellin palat lähteny irti eli uutta putkee putkeen..
  8.  
  9. #8
    Aikaa kulunut. Toivottavasti onnistui säädöt. Kommentoin kuitenkin näinkin myöhässä kun sattui silmiin ja asia on tärkeä.

    +80000 km ko mopolla ajaneena (ja saksankielisestä alkuperäisen omistajan käsikirjasta huonosti käännettynä) se säätö on tehtävä seuraavasti:
    1. Säätö pitää tehdä kun kaikki (4!) venttiilit ovat suljettuina ja täysin kuormittamattomina. Tämä kohta on 90 astetta vasemman sylinterin puristustahdin yläkuolokohdan jälkeen. (Saksaksi varmuuden vuoksi "Diese Stellung liegt 90o nach dem oberen Totpunk des Kompressiontaktes des linken Zylinders").Pyöritä laturin roottoria vasemmalle kunnes staattorin merkki on 90 astetta jäljessä LT merkkiä (oma kokemus tässä vaiheessa: kaikki venttilinhatut auki ja kokeile sormilla että keinuvivut on irti, liikkuu sivuttain. Se on ihan pieni väli jossa näin on.)
    2. Avaa (sylinterien välissä takana oleva) kiristimen lukkomutteri (alempi) ja kiristyspultti (ylempi, pystyssä kiristimessä). Sitten *ketjun kireys säätyy automaattisesti (! heh, siellä on jousi).
    3. Kiristä pultti ja lukkomutteri. Säätö on tehty.

    Hondassa on melkoiset venttiilinjouset ikäisekseen, kiertää yli 10k ja melko jyrkät nousut nokissa, joten jos joku venttiileistä on auki, niin jouset muljauttaa nokka-akselia tuurilla aina johonkin suuntaan, eteen tai taakse. Se suunta joko kiristää tai löysää tuota ketjun takaosaa, johon kiristin vaikuttaa. Siksi venttiilien pitää ehdottomasti olla kiinni. Se ketjun kiristinjousi ei riitä painamaan ketjua kireälle vasten venttiinjousen ja nokan aiheuttamaa vääntöä.

    Toivottavasti olet jostain saanut jo nämä ohjeet. Muuten on ketju tuurilla joko löysällä tai oikealla kireydellä.

    Jos joku tarvii sitä saksankielistä ohjetta niin minulla olisi lainata, täällä Helsingissä. Saa scannata, itellä ei ole scanneriä (vielä).
    - musti -