Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Ostin viikko sitten vm. 2001 catin ja siinä ilmeni sellaista, kun jarruttaa etujarrulla vähänkin reippaammin, niin alkaa etupää tärräämään. Ja kun ajaa johonkin monttuun, niin etupää kolahtaa aika hyvin. Jarrulevykin voi olla kiero, mutta pitää ohjauslaakerin mutteri ensin kiristää, jos se riittäis. Pyörällä on ajettu mittarin mukaan 28tkm ja ainakin kerran kaaduttu ja sen jälkeen katteita korjailtu ja maalattu.

    Tarviiko pyörä olla pukilla, kun ohjauslaakeria kiristää? Samalla kertaa ajattelin mittarin tuikut vaihtaa toimiviin, millaisia polttimoita sinne kannattaa tunkea? Mitäs hiluja tuolla penkin alla kannattaa säilyttää? Tai mitä kaikkea siellä on ollut alunperin? *Onko vapaavirtausputsarista mitään hyötyä/haittaa ilman dynojettiä ja änkkäriä?

    Tää on tavallaan mun ensipyörä, kun ei oo kokemusta ennestään muista, kuin metanoolivehkeistä soran päällä kilpakäytössä....
  2. #2
    Kauhean vähiä kilometrejä ihmiset ajavat mopoillaan... Jos kilometrit pitävät kutinsa, niin pitäisi olla vielä aika hyväkuntoinen laite.

    Kannattaisi ehkä hiukan herkistellä jarrumäntiä puhdistusaineita apuna käyttäen ja varmistaa samaten että jarrulevyn niitit eivät ole täysin jymähtäneet paikoilleen. Toisen koulukunnan mukaan tosin niitteihin ei pitäisi juurikaan koskea...

    Mittariston polttimot ovat alunperin lasikantaisia 1,7W lamppuja. Itse tosin taisin korvata ne hiukan tehokkaammilla lampuilla, olivatkohan 2,1 vai peräti 3w.

    Penkin alla pitäisi olla työkalupussi sekä kenties lisävarusteena tarjolla olleen kaarilukon "kiinnitysmustekala". Itselläni on lisäksi penkin alla jemmassa sivutuen alle tarkoitettu laatta (jottei mene nurin pehmeämmässä maastossa) sekä matkamallin ketjuspray.

    Mikäli aikoo olla pitkäänkin kyseisen laitteen kanssa tekemisissä ja tehdä myös itse huoltotoimenpiteitä, niin tämmöisestä voi olla hyötyä: http://www.haynes.co.uk/webapp....ngId=-1

    Itse ostin ko. opuksen huokealla Ebaystä enkä ilman sitä olisi tullut toimeen.



  3. #3
    Joo ei ole noista kilometreistä mitään varmaa tietoa, mutta koneesta ei kuulu mitään ylimääräistä eikä vaihteet rusahtele. niin kaippa se aika hyvässä kunnossa muuten on. Ajattelin tehdä kaikki huollot jossain vaiheessa itse, kun ei ole varmaan tietoa miten sitä on pidetty, niin tuosta opuksesta on kyllä suuri apu. Ei ne ainakaan ylivoimaisen vaikeilta näyttänyt haynesin mukaan.

    Mitä siellä työkaluja siellä työkalupussissa on ollut? Täällä ei ollut kun tyhjä pussi.
  4. #4
    Lainaa (allu80 @ Touko. 13 2010,06:42) kirjoitti
    Mitä siellä työkaluja siellä työkalupussissa on ollut? Täällä ei ollut kun tyhjä pussi.
    Tämmöiset työkalut sieltä pitäisi löytyä.

    Mielestäni tuosta kuitenkin puuttuu ruuvimeisselin musta kahva.



  5. #5
    Lainaa (allu80 @ Touko. 12 2010,17:03) kirjoitti
    Ostin viikko sitten vm. 2001 catin ja siinä ilmeni sellaista, kun jarruttaa etujarrulla vähänkin reippaammin, niin alkaa etupää tärräämään. Ja kun ajaa johonkin monttuun, niin etupää kolahtaa aika hyvin. Jarrulevykin voi olla kiero, mutta pitää ohjauslaakerin mutteri ensin kiristää, jos se riittäis.
    Ohjauslaakerin kunto ja säätö. Jarrusatuloiden pultit voi olla auki. Tietysti jarrulevyt voi olla kierot mutta se ei aiheuta kolahtelua montuissa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  6. #6
    Lainaa (allu80 @ Touko. 13 2010,06:42) kirjoitti
    Joo ei ole noista kilometreistä mitään varmaa tietoa, mutta koneesta ei kuulu mitään ylimääräistä eikä vaihteet rusahtele. niin kaippa se aika hyvässä kunnossa muuten on. Ajattelin tehdä kaikki huollot jossain vaiheessa itse, kun ei ole varmaan tietoa miten sitä on pidetty, niin tuosta opuksesta on kyllä suuri apu. Ei ne ainakaan ylivoimaisen vaikeilta näyttänyt haynesin mukaan.

    Mitä siellä työkaluja siellä työkalupussissa on ollut? Täällä ei ollut kun tyhjä pussi.
    Osta minulta kirja, sama kuin linkissä.
  7. #7
    Lainaa (jr66 @ Touko. 14 2010,23:40) kirjoitti
    Osta minulta kirja, sama kuin linkissä.
    Löytyy jo. Viikon päästä alkaa viikon mittainen loma, niin sillon kerkiin koplaamaan etupään kanssa ajan kanssa.
  8. #8
    Äsken kiristin sen ohjauslaakerin mutterin ja klappi katosi pienen testilenkin perusteella lähes olemattomiin. Ihan pientä jumputusta tulee reippaammassa jarrutuksessa, mutta sitä tuskin huomaa. Eikä toimenpiteessä mennyt kun 20 minsaa ja siinä työn ohella viritin grilliinkin tulen, niin ei vaikea homma ollenkaan.

    Seuraavaksi vuorossa putsarin pesu ja tulppien tarkastus/vaihto, mut se sitten syksymmällä.
  9.  
  10. #9
    Lainaa (zed @ Touko. 12 2010,19:43) kirjoitti
    Kannattaisi ehkä hiukan herkistellä jarrumäntiä puhdistusaineita apuna käyttäen ja varmistaa samaten että jarrulevyn niitit eivät ole täysin jymähtäneet paikoilleen. Toisen koulukunnan mukaan tosin niitteihin ei pitäisi juurikaan koskea...
    Vieläkin se kertomani jarrutärinä vaivaa. Tosin en ole tehnyt asian eteen vielä mitään. Miten se jarrulevyjen niittien tarkistus oikein menee? Eli pitäisikö levyn hieman liikkua kun sitä käsin ravistaa? Omassa on ainakin aivan yhtäpuuta.