Katso äänestykset tulokset: Timing Retarder Eliminator (TRE) - suositteletko?

Äänestäjät
27. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Asennettu, suosittelen

    3 11,11%
  • Asennettu, en suosittele

    4 14,81%
  • Ei asennettu, mutta kiinnostaa

    8 29,63%
  • Ei asennettu, EVVK

    12 44,44%
Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Miten on? Kannattaako toi palikka? Itseä kiinnostaa hurjasti mutta suomesta jos tilaa niin 005 Smart TRE maksaa päälle 100e ja ei innosta pulittaa tuota summaa jostain p*skasta... Voisin myös samalla tilata palikan rouvan FZ6-S:n, toimiiko myös tässä?

    -Asennus?
    -Huomaako ajossa?
    -Onko rahan arvoinen?
    -Mistä tilasit?
    Litranen sisävessa
  2. #2
    Aikoinaan yhteen tonniseen gikseriin laitoin moisen hienojen myyntipuheiden perusteella. Asennus vie n. 5min kaikenkaikkiaan ja tulee ihan oman johtosarjan väliin jos ostat alkuperäisen eikä mitään tinattavaa versioita. Käytännössä voin sanoa että ei tasan minkään valtakunnan apua mihinkään mitä luvattiin. Oli hienoja puheita että helpompi ajaa takarenkaalla jne jne mutta kyllä se tre vain ei valitettavasti kädettömyyttä korvannut

    Eli en todellakaan suosittele.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  3. #3
    jaa mikä palikka? ikinä kuullukkaa
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  4. #4
    The TRE is a device which allows much better throttle response in the first 4 gears on all EFI Suzuki sportbike models.
    What the manufacturer has done is to make a SEPARATE IGNITION MAP FOR EACH GEAR.
    This has been done for either safety and/or emissions reasons. However, it limits the power and smoothness of your bike in the first 1/2 turn of the throttle in gears 1 through 4.
    They were clever in the design of this timing retarder. It still allows full timing at full throttle. As you shift up through the gears, the amount of throttle needed to access the advance curve decreases, until you make it into 5th gear and then it's gone. You have nice, smooth operation.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  5. #5
    Jos aiheen aloittaja aikoo moisen sigunsa K2 kilokikseriin laittaa, niin suosittelen. Ebaystahan noita saa varmaan kolmeenkymppiin posteineen ja noissa vanhemmissa kiksuissa (lue < K3), missä on 16 bittinen ecu siitä on jopa iloakin. Omassa K2:ssa ainakin ero oli ihan selvä. Alakierroksilla vastasi paremmin kaasuun, ja poistaahan se huippunopeusrajoittimen anyway ;) K4:seen kun laitoin vastaavan, niin en kyllä huomannut oikein mitään eroa, mutta tosiaan siinä on tuon 32 bittinen moottorinohjaus. Uudempiin en ole jaksanut edes kokeilla.

    Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  6. #6
    Toimii ainakin tossa mun mopottimessa todella hyvin. En ole edes kokeillut muita kuin asetusta no. 1 jolla ei pitäisi olla mitään rajoittimia päällä. Kaasuun vastaavuus parani huomattavasti ja kaasun on-off nykiminen poistui lähes kokonaan. Tämä oli erityisen mukava ominaisuus juuri rata-ajoon jos joutuu kesken mutkan löysäämään kaasua ja avaamaan heti perään.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  7. #7
    Missä vaihtoehto ei asennettu, en suosittele ;)

    Mielenkiintoista jos on/off-kaasu parani, kun eikö noiden "rajoittimien" ole juuri tarkoitus pienillä vaihteilla pehmentää kaasua ettei meno ole nykivää. Jolloin esim radalla mutkasta lähtiessä pidot ei karkaa niin helposti. Ja tehoa TRE-ei tuo yhtään lisää? Olenko pahasti hakoteillä?

    Mielenkiintoiset myyntipuheet kun "it limits the smoothness" "This has been done for safety reasons." öö, rajoittaa moottorin pehmeää toimintaa turvallisuussyistä?



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    kyllä se tre tuntui vaikuttavan jollain lailla, mulla gsx 1400. Tosin minä tein sen itse, ohjeita löytyy netistä, halvimmillaan osat smart versioon kustantaa alle 5 egee, Transistori ja vastus. Sittemmin sen poistin ja asensin sen sijaan syttypyörän ja irrotin toisiokaasuläpät.
  9.  
  10. #9
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 13 2010,21:59) kirjoitti
    Missä vaihtoehto ei asennettu, en suosittele ;)

    Mielenkiintoista jos on/off-kaasu parani, kun eikö noiden "rajoittimien" ole juuri tarkoitus pienillä vaihteilla pehmentää kaasua ettei meno ole nykivää. Jolloin esim radalla mutkasta lähtiessä pidot ei karkaa niin helposti. Ja tehoa TRE-ei tuo yhtään lisää? Olenko pahasti hakoteillä?

    Mielenkiintoiset myyntipuheet kun "it limits the smoothness" "This has been done for safety reasons." öö, rajoittaa moottorin pehmeää toimintaa turvallisuussyistä?
    Monissa uudemmissa mopoissa on ongelmana tuo on-off nykäisy, kun laitteet on tehtaalla säädetty päästönormien mukaisella tasolle. Nuo tehtaan rajoittimet taas pehmentävät kaasuun vastaavuutta joka on taas vähän eri asia kuin tuo on-off tilanne. Olipas sekavasti selitetty Noh... on-off on "kaasu kiinni -> kaasu vähän auki" tilanne ja kaasuun vastaavuus "Kaasu vähän auki -> läpät vaateriin" tilanne.

    En voi kommentoida kuin sitä miten TRE vaikutti ko. yksilöön.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*