Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    hei, kuka vois neuvoa miten saan ryypyn pelittämään, sillä se *on jumittunut talvisäilytyksen aikana. Pyörä ollut ulkovarastossa kuivassa ja pressun alla. Ei käytetty talven aikana. Ajokaudellakin pidetään pressun alla. CRC tms. eivät toimineet. Lienee hapettunut tai tms. vastaavaa. Mistä aloitan korjaamisen ?
    terho tiilikainen
    No vaijeri tuskin noin täysin jumittaa, joten jossain tai joissakin kaasareissa ryyppyluisti lienee jumittunut. Ainakin nyt ensin tankki pois ja tutkailee tilannetta...
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Kuten edellä sanottiin, niin tankki pois. Ryyppy on periaatteessa tosi yksinkertainen kahvalta kaasarille ja luistisysteemi siinä yläreunassa, joten kyllä löydät syyn. Vasemmasta kahvasta ruuvit auki, mötikkä kahteen osaan, niin saa kahvapuolen systeemin auki. Samalla voi voidella vaijerin ja tutkia sen liikkuvuuden.

Jos siis "ryyppy" liikkuu sitten hyvin kaasarilla ja vaijeri on ok, niin sitten se kahvapää jäykkäilee liikaa. F:ssä on ainakin oman kokemuksen mukaan jossain määrin tarkoituksella vipu jäykänlainen, jotta ryyppy pysyisi päällä.

Tässä mun kaukoarvailut.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
    Mulla oli aikanaan vastaavia ongelmia ko. pyörän naku mallissa.
    Ota ryypyn vaijeri irti, ruiski sen sisään reilusti esim. CRCtä useassa erässä ja yritä saada vaijeri liikkeelle edes takaisin vetämällä.
    Kolmena tai neljänä keväänä oon joutunut ton operaation tekemään ja joka kerta on ollut vaijeri jumissa.
  5.  
    Jou, Mun nakussa oli, niin ikään, ryyppy jumissa niinku kuskillakin
    No ei sentään. Irrotin vaijerin siitä kahvan alta ja ruiskutin sieltä WD40stä kahvan sisälle ja vaijeriin myös, niin johan alako pelittään.
    Triumph Sprint ST 955