Eräs mikkeliläinen maanpuolustaja pitää mottonaan 'Mitä kurjempaa sen kivempaa ps ei koske kotioloja'. Viime lauantain jälkeen olen täydellisesti samaa mieltä mopohommien suhteen.
Sain päähäni suhailla Tampereen ja Lahden väliä tunnettuja mutkateitä pitkin. Vettä tuli kuin terveprostataiselta sarvikuonolta. Jo ensimmäinen kiertoliittymä kertoi mitä tuleman pitää: matkamopon takanen luisteli iloisesti kohti ulkokurvaa. Yht'äkkiä tiet jotka kuivalla kelillä vaativat kortin kuivatusnopeuksia ollakseen innostavia muuttuivat nautinnollisiksi jo kaksinumeroisissa lukemissa.
Touring-rillat poistivat kyllä vettä hyvin, mutta parin-kolmen asteen lämpötila piti kumit haaleina. Mutkiin ei ollut mitään asiaa slarvasti ahteri paikallaan jököttäen, vaan pyörää piti ryhtyä ajamaan. Kunnolla roikkuen pyörän sai pidetyksi tarpeeksi pystyssä, jarrutusten ajoitukset piti oikeasti miettiä. Fiiistä lisäsi pyörän kiemurtelu märkäluiston rajamailla niin jarruissa kuin ulostuloissakin. Pikipaikkojen ja sontaläjien väistely pakotti pitämään ajolinjat tarkkoina.
Paratiisi! Noin hereillä en ole ollut suomalaisilla teillä, nopeusrajoitusten henkeä noudattaen, aikoihin.
300 kilometriä korkeaa sykettä ja riemua myöhemmin jäin fiilistelemään jäähtyvän metallin napsuntaa... Tulisipa pian taas kaatosade!
Sinussa tuntuu olevan ainesta enska kuskiksi, eli pistä harkintaa. Nuo tuntemukset on soralla jokapäiväisiä, riippumatta sataako vai paistaa.
Mä ajelin kans työkaverin kanssa jykylästä poriin töihin toissa kesänä.Jykylästä lähdettiin niin oli ihan jees keli mut korpilahden kohdalla taivas repesitampereelle kun päästiin niin mulla alko olemaan hanskat täynnä vettä, kun pysähdyttiin kahville niin sanoin kaverille että loppu matkasta ei sitten nostella
mukava ajella kun joutuu tosissaan olemaan tarkkana
poriin kun päästiin niin kaveri sano että sä oot ihan kahjo
mitähän se sillä tarkotti
![]()
YZF1000R
Kannattaa kokeilla ajoa lumella.. sutii ,luisuu ja jännittää!
http://jyka.sytes.net/jyka/joo/ajokelit.jpg
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Pitää paikkansa, mutta paljon on kiinni myöskin mp:n rengasvalinnasta.(hako1 @ Touko. 11 2010,12:35) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ehkä tosiaan tähän taudinkuvaan kuuluu se että on kakkospyöränä enska ja ajaa ympäri vuoden. Niin kuin mulla on ja ajan...
Kävi kyllä mielessä että joskus hyvällä radalla olisi kiva kokea samanlaista pyörän käytöstä räärääpyörällä. Edes tuoreella kilokyykyllä en ole ajanut radalla, tiellä kylläkin. Siellä ei vain omat taidot ja riskinottohalu kohtaa isoa kovaa.
Tänään piti mennä jo perinneteille ajamaan kun ei sada...
Kannattaa kokeilla, kestääkö ovenkarmit ripustautumista oma vyö kaulalle kiedottuna(jyk4 @ Touko. 11 2010,13:20) kirjoitti