Olen aivan ummikko tehokkaiden kulkineiden suhteen. Suhtaudun kulkineiden "kulkuun" innostuneen kunnioittavasti. Oikeasti tehokkaita autoja en ole päässyt ajamaan. Kiinnostusta on, mutta oikeita tekoja tätä tavoittaakseni ei ole tullut toteutettua.
Mp-harrastukseni alkoi viime vuoden syksyllä ja ensimmäinen ajamani (ja omistavani) oikea moottoripyörä on 900cm³ matalaviritteinen twin. 75hp takapyörältä. Mopon ja kaverin kevarin jälkeen ensimmäiset kokemukset olivat - wow. On se helppoa, kahvaa kääntämällä laite liikkuu. Nyt noin 2tkm jälkeen alkaa jo uskaltaa sitä tuppia välillä oikein pitääkin käännettynä. Tavallaan tuohon voimaan alkaa tottua.
Kysymys kuuluukin, loppuuko tuo tottuminen koskaan? Kuka tunnustaa olevansa kilowattinarkomaani?
![]()
Mopoton
Kaikkeen tottuu kun tehoista puhutaan.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ei ole vielä tainnut tulla vielä sellaista vehjettä vastaan johon vähän ajanpäästä ei haluais lisää voimaa![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
500 hp autot ja 200 hp pyörät on ihan normileipää. Alle sen ni menee kivasti muttei riittävästi vai miten se nyt oli...
Kyllä siihen voimaan turtuu.. Oma mopo tuntuu aina keväällä suorastaan julman tehokkaalta, sen ensimmäiset pari päivää.. Kesä-/heinäkuun helteiden liimapidolla kun on käännetty kahvaa sydämmen kyllyydestä, niin aika kesyltä se viimeistään sen jälkeen alkaa tuntua...
Yllätysmomentti häviää varmasti joka laitteesta.. Todennäköisesti lähtö Hornetillakin(lentokoneella), alkaa tuntua muutaman kymmenen lähdön jälkeen tutulta..?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
75hp:aa,. please.
kaikkeen tottuu, kuten joskus olen todennut, jos kiihtymisen aikana kerkiää miettimään mitään, tehoa on liian vähän.
joskus kun ostin 954:sen, niin kaksi ekaa kiihdytystä tuntu siltä, että hoin päässäni, tässä on niin paljon tehoa, että kukaan ei voi tarvita enempää, täysin järjetön peli, kolmas kiihdytys ja kävi mielessä, että vois tässä enemmänkin olla.
tietysti lopulta huomaa, että moottoripyörän mitta ei ole pelkkä teho, vaan hyvä kokonaisuus. liika teho on joskus jopa haitaksi, kun kadulla pitäs ajella.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Pakko todeta, että on kyllä TDM900 sopivan oloinen peli suomalaiseen tiestöön. Pienet routaheitot ei hermostuta ja nöyrän oloinen moottori. Mukava laite näin aloittelijalle. Eikä se vielä mikään mopo ole, ainakaan minulle(jaket @ Touko. 07 2010,23:03) kirjoitti
![]()
Mopoton
mulla tuntuu zetori ihan kivan tehokkaalta ja se kulkee julmasti ,mutta max on jo ihan älytön...
kaasun kiertämisessä pitää oikeasti varoa ,jos ei halua jättää merkkejä käynnistään ,tosin acra, pvc, ja k&n on jo tilattu...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Minä kävin 28kW:lla Norjassa ja ehdin ajoissa takaisin kotiin.
Sen lisäksi olen ehtinyt töihin joka aamu samalla pyörällä.
Mihin siis niitä kiloWatteja tarvitaan?
Loppuu, kun ostaa pyörän, mitä ei ole muoviin verhoiltu. Tuntuu se 90 kilowattiakin ihan jees kun se tulee päin pläsiä mitä on tullakseen ja ötökänraadot on rinnuksilla eikä pyörän lampuissa.
Niin kauan kun keula ei irtoa maasta tai takarengas rupea jauhamaan tyhjää joka tilanteessa kun kaasun kääntää nurin voisi tehoa olla enemmänkin. Tästä voidaan myös päätellä että 60hp riittää enskaspooriin![]()
Kevään ekat vedot, ei keuli kaasulla kolmosella. Lussu paska, tehoo kuitenkin takapyörältä 150 heppaa. Bemari sitten pitäisi ostaa? Turbo? OK, luovutan, ei tarvii keulii...
Ei narkkari, vielä
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Mulle riittää n. 100hv täysin. En tarvitse enempää. Vähemmälläkin pärjään.
Retired
70 hevostakin riittää, kunhan alarekisterissäkin on jotain. Huipputeho on niin yliarvostettua, kun ei sitä juurikaan pääse kokemaan.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
*käsi ilmaan* kaipa sitä sit kilowattinarkkari ollaan, ihan vaan vähän... voin lopettaa millon vaan...
Onneks ei oo polte iskeny autoon lisää ettiä, mielessä vaan pyöriny. nykyset pari sataa saa riittää toistaseks.
Menis niin törkeesti rahaa että sais samat teho/paino suhteet kun pyörässä.
Pärrän vajaa puoltoista sataa tuntuu melko miedolta jo nyt vaikka taidot riittää hädin tuskin suoralla pätkällä niistä nauttimaan *
Mutta näillä mennään kunnes uusiin vaihtuu *![]()
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Todellisuudessa, milloin oikeasti on ne puoltoistasataa käytössä? Se että siinä on niin paljon tehoa ei meinaa sitä, että sitä juurikaan käytetään. Ei siinä -09 Rykkönen kiehtois itteäkin,mutta ei sen tehon takia.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Juu harvassa on ne kerrat että niitä vois kokeilla ees sen muutavan ohi kiitävän sekunnin ajan.(Jayded @ Touko. 08 2010,01:53) kirjoitti
On se vaan jännä miten parikin sekuntia voi vetää naaman korviin *pitkäksikin aikaa![]()
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Minä voisin sulle bemarin myydä. Ja Turbon kans. Ja vielä samassa paketissa, ettei tarttis tommoisella lussulla ajella...(Sepi @ Touko. 08 2010,00:33) kirjoitti
t. repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Kaikkeen tottuu. Pienillä tehoilla ehtii ihan hyvin. Keväällä kiihtyvyys tuntuu ensiajoissa kovalta. Kesällä jo on tottunut eikä se enää tunnu kiihtyvän kovinkaan kummoisesti. Tässä vaiheessa saisi järki tulla mukaan. Niitä tehoja oikeasti kun ei tarvi missään.
No sitten kun hommasta innostuu, niin lisää pitää vaan saada.
Sitten sitä viritellään sitä sun tätä ja saadaan 10-15 hp lisää. Ja tehdään seuraavia virityksia jotta saataisiin taas muutama heppa lisää.
Kun mennään järjettömille tehotasoille 250+ hp tehoihin, niin järki sumenee lopunkin. Silloin virittämisessä mietitään, millä sais seuraavat 100 heppaa lisää...
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Pakko todeta, että on kyllä TDM900 sopivan oloinen peli suomalaiseen tiestöön. Pienet routaheitot ei hermostuta ja nöyrän oloinen moottori. Mukava laite näin aloittelijalle. Eikä se vielä mikään mopo ole, ainakaan minulle *(Trapezoid @ Touko. 07 2010,23:08) kirjoitti
[/QUOTE]
Tedillä samat kokemukset roudaisista teistä. Hyvä sorallaki.
Menee ku juna. Kevyt käsitellä. Ihan tarpeeks horsepoverii.
Kyyditettäväkin nauttii olostaan![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Kilokyykyillä kun hetken ajaa, niin ei ne 200 hevostakaan kovin kummoiselta tunnu enää. Teho kärsii inflaatiota. En tiedä mikä tehomäärä olis "liikaa"? Varmaan sellainen, että ei riitä enää pidot takasessa, eikä etunen pysy haluttaessa maassa
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Joku joskus sanonut "Mikään ei voita kuutiotuumia..." *![]()
"...paitsi turbo!" *![]()
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Hehheh...
Siis pitää valita turboviiveen ja ikuisen turboviiveen väliltä. Ellei remmiä tai rotrexia laita. *
No, teho-osaston jutut on omittu busanisteille aika paljolti ja perustellustikin. Joita ei esille kyllä vielä tässä topikissa ole vahvasti ainakaan tullut. Mutta saa kai tuplaäksäkuskikin pohtia, että paljonko sitä tehoa itseltä puuttuu. *
Penkkiin pitäis mennä tsekkaamaan, että mistä lähtisi jatkamaan. Nyt olen keski-äkäinen uusiomotoristi. Taukoa oli about 18vee ja nyt alkaa olla 35 ilometriä takana ja se teho kiehtoo. Tai miten sitä lisää saisi. *![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Tehoa saa rahalla.Lisää tehoa isolla rahalla.Varsinkin laillisesti kilvellisenä se on oikeasti kallista.
Yksi tuttavani pääsi kokeilemaan Ranskassa 750 FIM-prize Yamahaa ja totesi ettei uskaltanut edes koettaa mitä siellä loppujen lopuksi tapahtuu kun iso kaksitahtinen tulee tehorajalle.Kuvaili holtittomaksi sen käytöstä.Kyseessähän on kaksitahtinen joilla ajettiin FIM prize-sarjaa kauan sitten.
Tällä viittaan vaan siihen että se koneen ajettavuus on kuitenkin tärkeämpää kuin yletö teho,tänä päivänä elektroniikka kuitenkin hoitaa ne virheet siellä kahvan käytön puolella,toisin oli vielä kaksitahtisten GP-500 pyörien kanssa.
Mutta kehitys kehittyy.Ei mene varmaan kauan kun tiskiltä saa oikeasti yli kaksisataa takapyörälle tuottavia koneita.
Ei sitä tehoa itselle koskaan ole tarpeeksi, jos kiihdytyksestä on kyse, mutta pärjäilen aivan hyvin vähemmälläkin. Itselle kun se tyydytys tulee sitten loppupeleissä muualta. Toki hauskuuskerroin on helpommin kohdillaan paljolla teholla, toisaalta ei semitään takaa.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Oot kyllä tosi oikeassa. Hauskuuskerrointa voi olla laitteessa monin verroin, vaikka tehoa ei olisi(rammus @ Touko. 09 2010,13:48) kirjoitti
. Ja tehon "tunne" on erilaisissa laitteissa myös eri. Toiset tuntuu hirmu tehokkailta vaikka paperilla heppoja ei olis paljonkaan ja sitten toisissa ei teho ja vauhti tunnu missään, vaikka niitä löytyy
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.