Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Nyt on Virrat mitattu. Akku 13,7v sähköt päällä (ei valoja) 13,7 startatessa 10,5v ja käynnissä 15,5-16,5v saman verran kaikilla kierroksilla ja punasesta karvasta mitattuna saman verran.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  2. #32
    Lainaa (hillomunkki @ Touko. 11 2010,12:15) kirjoitti
    Nyt on Virrat mitattu. Akku 13,7v sähköt päällä (ei valoja) 13,7 startatessa 10,5v ja käynnissä 15,5-16,5v saman verran kaikilla kierroksilla ja punasesta karvasta mitattuna saman verran.
    Entäs se punamusta?
  3. #33
    Lainaa (hillomunkki @ Touko. 10 2010,23:18) kirjoitti
    Mutta juuri näin kun starttia sahaa joku 5-15 minuuttia niin pärrä pärähtää nätisti käyntiin ja ei ongelmaa.
    Jos joutuu sahaileen 5-15 minuuttia ei mielestäni pyörä lähde nätisti käyntiin

    SV pitää lähteä kylmänä about parissa sekunnissa ryyppy päällä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  4. #34
    joskus aikanaan ylilatauksesta kärsineenä muistelisin että sivutuotteena normaalista lyijyakusta tuppasi neste häipymään ja starttaus oli samanlaista hommaa kuin viestissäsi...
  5. #35
    Lainaa (hillomunkki @ Touko. 11 2010,12:15) kirjoitti
    Nyt on Virrat mitattu. Akku 13,7v sähköt päällä (ei valoja) 13,7 startatessa 10,5v ja käynnissä 15,5-16,5v saman verran kaikilla kierroksilla ja punasesta karvasta mitattuna saman verran.
    Ihan liikaa latausjännitettä jos mittarisi näyttää yhtään sinnepäinkään. Normaali latausjännite pitää olla n.14V +/- 0,5V. Lataussäädin/laturi ei toimi...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  6. #36
    Kyllä tuossa on voltin verran vielä liikaa!
    Wanhat systeemit tuonne 80-luvun puoleenväliin latasivat tyypillisesti 13.8 voltin pintaan, sen jälkeen nostettiin tosiaan tuonne 14.5 voltin hujakoille. Mulla toi pojan vanha GS450 tarvikesäätimellä nosti 14.4 - 14.6 volttiin (korjaamokirjan mukaan liikaa, mutta nämä uudet akut sen kyllä ilmeisesti kestää)., GSX1100F orkkisvehkeillä pitää tasasen 14.75 volttia, ja tuosta jos nousee, huolestun. Gixxeriä en ole vielä mitannut, samat virtavehkeet siinä kyllä pitäisi olla kuin tuossa F:ssäkin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #37
    Lainaa (Seikkailu_R @ Touko. 11 2010,12:19) kirjoitti
    Lainaa (hillomunkki @ Touko. 11 2010,12:15) kirjoitti
    Nyt on Virrat mitattu. Akku 13,7v sähköt päällä (ei valoja) 13,7 startatessa 10,5v ja käynnissä 15,5-16,5v saman verran kaikilla kierroksilla ja punasesta karvasta mitattuna saman verran.
    Entäs se punamusta?
    Elikkä piuhoina olikin musta ja punanen. Punasen mittasin ja antoi samat virrat kuin akkulta mitattuna.

    Tätä akun ylilatausta itsekkin mietin. Tosiaan nyt akku antaa yli 13v kun virrat on poissa.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  8. #38
    Lainaa (hillomunkki @ Touko. 11 2010,13:30) kirjoitti
    Elikkä piuhoina olikin musta ja punanen. Punasen mittasin ja antoi samat virrat kuin akkulta mitattuna.

    Tätä akun ylilatausta itsekkin mietin. Tosiaan nyt akku antaa yli 13v kun virrat on poissa.
    Onko toi alkuperäinen säädin, vai mistä tuo arpominen kytkennän kanssa?

    Täyteen ladatun akun jännite kuormittamattomana lienee joku 12.7 volttia.

    Onko volttimittaria tarkistettu muussa laitteessa kuin tässä ongelmatapauksessa?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #39
    no jännitteensäätäjän maakontakti sitten seuraavaksi työn alle.

    sen mustan johdon (sv:tä tuntematta oletetaan että 3 keltaista johtoa on staattorille ja punainen johto akun +navalle) pitää mennä kunnolla runkoon eikä mihinkään kumiripustettuun akkukoteloon (niinkuin vanhoissa GS:issä... ei ole mahdoton idea myöskään vetää sitä suoraan akun -napaan.)



  10. #40
    Lainaa (ts18056 @ Touko. 11 2010,15:39) kirjoitti
    Lainaa (hillomunkki @ Touko. 11 2010,13:30) kirjoitti
    Elikkä piuhoina olikin musta ja punanen. Punasen mittasin ja antoi samat virrat kuin akkulta mitattuna.

    Tätä akun ylilatausta itsekkin mietin. Tosiaan nyt akku antaa yli 13v kun virrat on poissa.
    Onko toi alkuperäinen säädin, vai mistä tuo arpominen kytkennän kanssa?

    Täyteen ladatun akun jännite kuormittamattomana lienee joku 12.7 volttia.

    Onko volttimittaria tarkistettu muussa laitteessa kuin tässä ongelmatapauksessa?
    alkuperäinen säädin. Arpominen johtui kun vahingossa kirjoitin punamusta vaikka piti laittaa että punainen.

    Ostin aamulla täysin uuden volttimittarin millä nämä lukemat mittasin. Ei ole kokeiltu muihin vempeleisiin.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  11. #41
    Lainaa (gs650gt @ Touko. 11 2010,15:40) kirjoitti
    no jännitteensäätäjän maakontakti sitten seuraavaksi työn alle.

    sen mustan johdon (sv:tä tuntematta oletetaan että 3 keltaista johtoa on staattorille ja punainen johto akun +navalle) pitää mennä kunnolla runkoon eikä mihinkään kumiripustettuun akkukoteloon (niinkuin vanhoissa GS:issä... ei ole mahdoton idea myöskään vetää sitä suoraan akun -napaan.)
    Mitä yhtään ymmärsin niin maadoittaa tuo säädin itsensä suoraan runkoon kun on siinä kiinnikkin. Tosiaan keltaiset johdot menee staattorille.

    Yleismittarilla mittailin myös maadoituksia ja vaikuttaisi kaikki olevan kunnossa.

    Lähti pyörä nyt ammattilaiselle kun soitin helsingin pyörä ja mopoon mistä ostin säätimen viime viikolla, niin sanoivat että tuo koko pyörä ni tarkistetaan asia.

    Saas nähä mikä o vikana, eivät osanneet suoraa veikata mitään. Mutta jos on säätimessä niin lupas ilmaseks koko homman.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  12. #42
    Tuli tässä mieleen että mitäköhän haittaa akulle on jos se ylilatautuu? Tai siis onko akku käyttökelvoton? lyheneekö elinikä? jne.

    Nyt kun vaikuttas toi akku hieman kärsineen tosta ylilatauksesta ni pitääkö lähtee heti uutta hakemaan vai mitä mieltä?
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  13.  
  14. #43
    oli ihan kiinnostuksesta pakko etsiä lisätietoa ja löytyihän se kytkentäkaavio.

    tuon mukaan viides johto on maajohto.

    kysymykseesi: ylijännitteen haitat akulle arvelisin vastaukseksi että eihän se hyvää tee, ainakaan jatkuvana. akun laadusta riippuu, miten paljon se ikää lyhentää. niinkuin kerroin, itsellä tuppasi lyijyakku kuivahtamaan nesteistä, mutta kyllä sillä vielä uudelleen hapotettuna ajoi taas.



Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12