Ensimmäinen kaksipyöräinen minkä olen omistanut/ millä olen ajanut
-Ihana vehje, vaikka en tätä varmaan ostaisi jos voisin ajassa palata taaksepäin...
-Vakio tekniikka
-Tuotu italiasta
-Renkaissa näkyy chicken-stripes:it, tiedän *
-Talveksi suuria suunnitelmia pyörän osalta, jos vain löytyisi lämmin tallli...
Litranen sisävessa
Päivitys:
-LOR:n putki
-Ihanat äänet
-Kyllä mä tän ostaisin vaikka ajassa taakse palaisinkin *
-Kävi penkissä: kai siellä yli 100bhp takasella pyörii...
Uploaded with ImageShack.us
Litranen sisävessa
Toi on ihan hyvä pärrä. Kaverilla oli joskus tollanen ja ainakin alavääntöä on paremmin ku uudemmissa.
Oli muuten uusimmassa Performance bike lehdessä tollanen jota oli vähän rakennettu. Löi uuden mallin melkeen joka osa-alueella, myöskin radalla :P
Ei sulla, tai jollain, sattuis olemaan tota juttua sähköisessä muodossa? Kiinnostais lukasta toi läpi...(1ossi1 @ Touko. 23 2010,19:56) kirjoitti
Litranen sisävessa
Ei oo ainakaan mulla, mut sen lehden löytää ainakin jostain hyvin varustetusta kirjakaupasta. Aika harvassa paikassa myydään, enää ei vissiin ees cittarissa.
Hyvä lehti, jossa on yleensä paljon asiaa vanhemmistakin pyöristä, tietoa pyörien osista ja pyöriin tehtävistä muokkauksista/niiden hyödyistä. Ei pelkästään uusien pyörien testejä...
Menipä mainospuheeksi. =)
Tänään haettu Biltemasta takapään pukki: 24,90€. Tähän mennessä hintansa väärti: vaikutti tukevalta, pyörä nousi hiton kevyesti eikä heilu pukin päällä.
Tarkoitus oli avata toi ilmaboxi ja ottaa suodatin pois, pestä ja öljytä se. Mutta ilmeisesti se tikku joka tankkia pitää ylhäällä on poistettu, tai ainakaan en sitä löytänyt joten toi prokkis jää huomiselle. Ajattelin sitten poistaa noi hiilikuituiset runkosuojat (vai mitä ne nyt oli) jotka näkyy noissa ylemmissä kuvissa, koska se pintalakka oli alkanut kukkia. Ja sieltäkös se ylläri sitten löyty: Vasemman puolen suojan alta paljastu kolhittu ja skraidunen runko *Eipä maininnut myyjä tästä mitään, jos edes oli tietoinen. Vittu että kyrpii ihan tuelta *
Onneksi runko ei ole pahemmin klommolla, eikä repeämiä näy.
Litranen sisävessa
Multa puuttu kanssa se tukirauta. Genuine osana heinolta hain.
Viikossa tuli saksasta ja hintaa 14e
Vittumainen yllätys toi runkohomma.. Oli sit suojat ostettu vaan peittään kaatumista ehkä. Komee pyörä kyllä silti![]()
1300cc Suzuki
Jaahas, näyttää olevan joku tyyppiominaisuus tuo tukiraudan puuttuminen. Omasta -01 vuoden pelistäni nimittäin puuttui myös. Täytynee tilata Heinolta uusi. Ostin mopon viime kesäkuussa, ja kyllä se on mietityttänyt, että mitähän pommeja voi edellisten omistajien jäljiltä löytyä. Etuvanne ja jarrulevyt on jo uusittu. Loppui se tärinä jarruttaessa... no eipä silti, kerrassaan loistava laite, ja Yoshimuran slipari ja EMS ovat postissa. *
![]()
Aprilia Tuono '05
GSX-R 1000 K1
Honda CB750 Nighthawk '93
Suzuki GS125 '87
PV50 '85
Eipä ollut sitä minunkaan mopossa kun aikanaan K1:n oli. Muistaakseen jostain emännän kukkakepistä otin siihen korvaavan, sehän ei ole kun joku 5mm tangon pätkä jossa on pari mutkaa. Vähänkin isompi homma niin tankki vaan kokonaan pois, sehän ei ole kun 4:llä kiinni ja kaikki letkut/johdot on pikaliittimillä.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Eipä ollut mullakaanKupariputkesta sai pätevän tuen, vähän turhaa maksaa 14e siitä alkuperäisestä. Sillä hinnalla saa jo melkein lavan kaljaa
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Noniin!
Suodatin on pesty ja odottaa öljyjä, siitä lisää myöhemmin.
Postitäti toi tänään saapumisilmoituksen kahvoista ja ketjusuojasta *Lomalaisena kun ei ole muuta kuin aikaa niin juoksujalkaa postiin ja paketit kotiin. Sisältä paljastui:
Ketjusuoja ($29,90 + postikulut $15)
ja koska Gixxerissä pitää olla punainen "ärrä" niin se korjattiin heti
Lisäksi postiin oli eksynyt kahvat ($24,90 + postikulut $15 )
Työstöjälki näyttää hyvälle ja saranat + säädin toimii mun mielestä moitteettomasti.
Eipä sitten muuta kuin talliin parin työkalun ja kaljan kanssa:
Ekana sai lähteä vanha muovinen ketjusuoja (hyihyi)
Ja tilalle uusi, joka tosin kiinanpoikien toleransseilla ei ihan heittämällä mennytkään paikalleen. Onneksi alumiini on pehmeää joten parilla taivuttelulla ja muutamalla kirosanalla palikka löysi paikkansa
Tupakin jälkeen seurasi kahvat
Vanhat pois
Ja uudet tilalle. Vaihto suju helpommin kuin olisin koskaan osannut uneksia!!
Pikaisen hallissa lykkimisen perusteella etujarru toimii edelleen ja kytkin irrottaa kahvasta. Lopulliset säädöt tehdään keväämmällä kunhan saan akun kiinni.
Litranen sisävessa
Jos et kakspäällä ajele niin takapenkki pois ja ducktail tilalle ja taas kaunistui suzuki. TÄÄLLÄ näyttäis olevan parilla kympillä.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Jep penkki mäkeen vaan. Kyseessä kuitenkin kautta aikojen komein gixxerin malli.(jamas @ Helmi. 01 2011,17:23) kirjoitti
Supermoto
Suodatin pesty, kuivattu, öljytty ja laitettu takas. Tikkuviritystä en tankkiin keksinyt, mutta taakkahihna ajoi hyvin asian
Paskanenhan tuo oli, ei oikein aurinkoa vasten valokaan tullu läpi
Hetken kun koputteli niin alko kärpäsiä tippumaan
Pesussa liukeni loppu hiekka ja paska, joten öljyn jälkeen näytti jo paremmalle
Tietty mikään ei koskaan mene kuten leffoissa, toinen tankinkiinnityspultti katkesi kannasta. Onneksi sain sen kierreosan pois mutta nyt pitää alkaa hakea uusia pultteja. Entinen omistaja on ostanut tohon jotain blingbling alupultteja ja mieluusti vaihtaisin ne rosterisiin. Kai niitä jostain netistä saa tilattua.
Niin ja mitä tulee siihen ducktailiin niin se ei vaan kuvissa istu mun silmään. Pitäis varmaan nähä sellanen livenä. Matkustajia tuskin vähään aikaan tulee, emännälläkin raskaus jo niin pitkällä kun ajokelit alkaa että epäilen josko edes mahtuisi taakse
Litranen sisävessa
Makuasia, mun mielest se on tosi hyvin onnistunut ratkaisu gixxeriin toisin kun sit taas busan vastaava "ilmapallotippamuoto" on aika järkky...(viltsu81 @ Helmi. 02 2011,15:36) kirjoitti
EDIT.
TOSSA yks sarja..(viltsu81 @ Helmi. 02 2011,15:36) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Ducktaili ehdottomasti ja takajalkatapit pois jos ei ketään tarvi kyytsätä
se tankinkiinnike pultti oli varmaan proboltin alupultti. Aika pieneen momenttiin ne tulee vetää ettei kierteet mee tai katkee.
1300cc Suzuki
Auttakaa vähän tuossa ketjuasiassa. Eli kattelin tuolta BC Expressiltä rattaita ja tälläset vaikuttais sopivalta:
Etu: 321U-520-16
Taka: 409-520-44HA
Eli 520:set -1/+2. Tuolta vaan ei saa suoraan myös ketjua, eli se pitää ettiä jostain muualta. Mutta millaiset speksit ketjulta vaaditaan? 520:nen, mutta mitä muuta?
Edit: unohtakaa, tilasin motomuumiolta koko setin
Litranen sisävessa
Oon tainnu ennenkin manata pyörän aiemman omistajan päähänpistoja... No, lisää löyty tänään. Aloin tarkemmin tutkimaan tota takaswingiä ja nyt näyttää vahvasti siltä että vesseli on saanut idean repiä Yoshimuran änkkäristä peltilätkän irti ja niitata sen takaswingiin kiinni... *hip-hei ja hurraa *
On jaksettu jopa kirjailla sama teksti swingin yläosaan
Edit: motomuumio laittanu rattaat liikkeelle USPS:llä. Niiden trackingsystemin mukaan lähteny USA:sta 12.2., mutta eipä näy Postin järjestelmässä VIELÄKÄÄN. V-*-T-T-U
Litranen sisävessa
Onko noi lankarullien paikat kans "päähänpistot" vai hämääkö kuva? Vähän oudossa paikassa näyttää rullat olevan.(viltsu81 @ Helmi. 16 2011,18:29) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Mä en ihan oikeasti enää tiiä.(jamas @ Helmi. 16 2011,19:14) kirjoitti
Missä niiden kuuluisi olla?
Litranen sisävessa
swingin alla kuuluu olla korva jossa sit M8 kierre...(viltsu81 @ Helmi. 16 2011,19:23) kirjoitti
KORVA
RULLA KORVASSA
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Mitä helvetin persettä? Ei tossa ole rullia, eikä pohjassa oo mitään jälkeä että ne olisi poiskaan leikattu?!(jamas @ Helmi. 16 2011,19:30) kirjoitti
![]()
Litranen sisävessa
Tätä tarkoitin..näyttää oma-asennus rullalta porattuna suoraan swingiin...(viltsu81 @ Helmi. 16 2011,19:33) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Joo, sori. Kirjoitin väärin. Eli noi korvat puuttuu, mutta jos kattoo sitä swingin pohjaa niin ei siinä näy mitään jälkiä että korvat olisi poistettu... Minkäköhän pyörän swingin tää nyt loppujen lopuksi on? Tossa kuvassa jossa on se Yoshin teksti swingin päällä näkyy myös toi kohokuvioinen "R" siinä takarengasta vasten. Eli kai toi JONKUN R-Gixun swingi on, ku tietäis vaan minkä vuosimallin(jamas @ Helmi. 16 2011,19:39) kirjoitti
![]()
Litranen sisävessa
Puoli mutuna heittelen, en vaan koskaan ole nähnyt kun noita korvia tai revenneitä korvia. Luulin, että siitä on korva revennyt ja kaveri on rälläkällä leikellyt jämät pois ja surauttanut swingiin uudet jengat... jos noita sitten on useampaa mallia..(viltsu81 @ Helmi. 16 2011,19:43) kirjoitti
mutua tukemaan selailin NÄITÄ ja eteen tuli vaan korvia korvia korvia....
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Joo, kyllä kaikista swingeistä pitäisi löytyä rullien paikat.(jamas @ Helmi. 16 2011,19:55) kirjoitti
Niin, eikös tää ollu käyny kyljellään jossain välissä kun rungossa oli naarmuja, joten varmaan siinä on korva revennyt ja kaveri on sitten siistinyt molemmat puolet?
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
mistä tilasit noi "pazzot" ja ketjusuojan noin halvalla?
Ite olen löytäny K4:seen 70 taalaan ns kiinan pazzot...