Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Kertokaa nyt mitä nämä siis tarkalleen tarkoittaa. Haulla löytyy tuhat ja yksi keskustelua joista jokainen sivuaa aihetta mutta kun ei aivot osaa mudostaa kokonaisuutta.

    Ilmeisesti rikkaalla käyminen tarkoittaa sitä että moottoriin pääsee liikaa polttoainetta ja liian vähän ilmaa, eli sylinterissä tapahtuu räjähdys mutta pakoventtiilin kautta pakoputkeen poistuu kaasun mukana myös pieni määrä palamatonta polttoainetta joka palaa vasta pakoputkessa ja aiheuttaa pamauksen...? Näinkö? Vaikuttaako se ajoon muulla tavoin? Tehohäviö, savutus?

    Laihalla käyminen taitaa tarkoittaa sitä että koneeseen menee päinvastoin liikaa ilmaa ja liian vähän polttoainetta? Mitenkäs tää sitten ilmenee? Ajo tuntuu nuhaselta ja pyörä ei kulje? Savuttaako?

    Ei voi ymmärtää. Huolettaa kun vaihdoin eilen orggis-pöntön LOR:in bolt-oniin ja pyörä savuttaa kuin mökin grilli heinäkuussa
    Litranen sisävessa
  2. #2
    Lainaa (viltsu81 @ Touko. 09 2010,09:21) kirjoitti
    Kertokaa nyt mitä nämä siis tarkalleen tarkoittaa. Haulla löytyy tuhat ja yksi keskustelua joista jokainen sivuaa aihetta mutta kun ei aivot osaa mudostaa kokonaisuutta.

    Ilmeisesti rikkaalla käyminen tarkoittaa sitä että moottoriin pääsee liikaa polttoainetta ja liian vähän ilmaa, eli sylinterissä tapahtuu räjähdys mutta pakoventtiilin kautta pakoputkeen poistuu kaasun mukana myös pieni määrä palamatonta polttoainetta joka palaa vasta pakoputkessa ja aiheuttaa pamauksen...? Näinkö? Vaikuttaako se ajoon muulla tavoin? Tehohäviö, savutus?

    Laihalla käyminen taitaa tarkoittaa sitä että koneeseen menee päinvastoin liikaa ilmaa ja liian vähän polttoainetta? Mitenkäs tää sitten ilmenee? Ajo tuntuu nuhaselta ja pyörä ei kulje? Savuttaako? *

    Ei voi ymmärtää. Huolettaa kun vaihdoin eilen orggis-pöntön LOR:in bolt-oniin ja pyörä savuttaa kuin mökin grilli heinäkuussa *
    Ettet nyt vaan sekoita tuota savutusta sihen kun siitä sun uudesta putkesta palaa varastorasvat pois? Oma ainakin savutti melkoisesti parilla ekalla kertaa mut kun ajo putket kunnolla lämpöseks niin jo lakkas savutus. Mut siis jos vaihdoit orkkis putken tehoputkeen niin rikkaalla sun pyörä ei voi käydä vaan toisinpäin. Yleensä tehoputki on avarampi kuin se orkkis joten virtaukset nousee jne ja pyörä tarvii enemmän ainetta.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  3. #3
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Jokseenkin näin, laiha seos aiheuttaa myös ohutta vetoa ja nykimistä. Laiha seos usein paukkuu putkeen, rikas aiheuttaa ehkä useamminkin röpeltämistä. Molemmissa tapauksissa seos ei ole "ihanteellinen" ja tarpeeksi rajuna erona aiheuttaa palamisrintaman nopeuden putoamisen niin että palamatonta/palavaa seosta pääsee putkistoon pakotahdin aikana. Riittävän laiha seos voi myös aiheuttaa paukuttelua imupuolelle.

    Jokseenkin näin, ongelmaasi en osaa auttaa, kuulostaa mielenkiintoiselta, suzukit on yleensä alakierroksilla suht laihalla ja putken/ilmanputsarin vaihto usein tiputtaa liian laihalle, toimii mutta paremmankin saa säätämällä. Savutusta en ymmärrä, minkä väristä savua, miltä haisee, missä tilanteessa savuttaa?
    Munkin tellu "savuttaa" kun pieniltä kierroksilta vääntää kaasun pohjaan, sen verta rikkaalla keskialueelta, että pölläyttää putkeen vähäsen... Kohta pääsee leikkimään klooni-yosh-boxilla *
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  4. #4
    -Käytin äsken lämpimäksi ja hetken aikaa pukkasi sinistä savua mutta kun lämmöt ylitti 60C niin savuttaminen lakkasi. Kai ne saattoi olla jotain varastorasvoja kuten zubzero totesi

    -ouzi totesi että susnat on alunperinkin melko laihalla. Pyörään on entinen omistaja työntänyt BMC:n filsun ja epäilen vahvasti että mitään säätöjä/tarkastuksia syötölle EI ole silloin tehty. Nyt kun pyörään on vaihdettu vielä suora pönttökin niin taitaa olla viisainta viedä se jonnekin säädettäväksi, kö?

    -Onko mitään hajua kuka niitä tekisi PKS:n alueella? Metura? Mitäköhän lysti tulee maksamaan? Ennen viemistä kannattaa varmaan pestä se filsu jos sattuu olemaan jo vähän tukossa? Mahtaako samalla olla mahdollista saada mittaus dynossa? Kiinnoistaisi ihan pirusti paljonko tuo vanhus antaa takapyörältä. Ihanan kallis harrastus
    Litranen sisävessa
  5. #5
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  6. #6
    Lainaa (viltsu81 @ Touko. 09 2010,11:00) kirjoitti
    -Käytin äsken lämpimäksi ja hetken aikaa pukkasi sinistä savua mutta kun lämmöt ylitti 60C niin savuttaminen lakkasi. Kai ne saattoi olla jotain varastorasvoja kuten zubzero totesi *

    -ouzi totesi että susnat on alunperinkin melko laihalla. Pyörään on entinen omistaja työntänyt BMC:n filsun ja epäilen vahvasti että mitään säätöjä/tarkastuksia syötölle EI ole silloin tehty. Nyt kun pyörään on vaihdettu vielä suora pönttökin niin taitaa olla viisainta viedä se jonnekin säädettäväksi, kö?

    -Onko mitään hajua kuka niitä tekisi PKS:n alueella? Metura? Mitäköhän lysti tulee maksamaan? Ennen viemistä kannattaa varmaan pestä se filsu jos sattuu olemaan jo vähän tukossa? Mahtaako samalla olla mahdollista saada mittaus dynossa? Kiinnoistaisi ihan pirusti paljonko tuo vanhus antaa takapyörältä. Ihanan kallis harrastus *
    Onhan noita pajoja siellä kuin sieniä sateella, kaikkiin vaan tarjousta menemään ja sit katsot niiden perusteella mihin viet. Tiesin tuon savutuksen kun itse vaihdoin hetki sitten omaani molemmat pöntöt Oli meinaa startin jälkeen melkoisesti savua ilmassa Tosiaan loppui melkein heti kun lämmöt vähän nousi.

    Tuohon säätämiseen ja sen hintoihin sen verran et jos sulla on ruisku peli niin menee kalliiks kun joudut power-commanderin siihen laittaan mut jos kaasutin peli niin menee tunnista kahteen säätöihin ja sit pari dynoajoa. Säätö taitaa mennä tunti veloituksena kaikilla pajoilla ja dynoajoille on aina kiinteä hinta/ajo.

    Kaasari pelin säätö yms maksaa siinä 250-450€ ja tosiaan riippuu paljon missä teettää ja miten kyseinen paja pyörä mallin tuntee jne.

    Ruisku vehkeeseen menee varmaan tuplat tuohon kaasari peliin nähden Yksi syy taas ajaa hieman vanhemmalla tai ostaa pyörä mihin on kaikki jo tehty
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  7. #7
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Tuon ikäisen ruisku-suitsan oman ruiskun saa säädettyä! Juurikin tuolla mainitsemallani yosh-boxilla!!!!! Kyllä niitä Kehä 3:n sisäpuolellakin jolakin liikkeellä varmasti on. Kohta mullakin on kopio siitä jahka saan tinailtua osat kasaan muutoksineen. Esim. Korpiaho Racingillä on boksi ja osaaminen siihen. Mielestäni pc on melko turhake, paremmuudesta voi väitellä, kun tuolla Yoshimuran säätöboksillakin saa toimimaan todella hyvin...
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  8. #8
    Just. Eli onko tilanne siis se että tohon on PAKKO ostaa joku josipoksi tai komentaja tai muu vastaava ennen kun sen voi viedä säädettäväksi?
    Litranen sisävessa
  9. #9
    se josiboki ei tarvi jäädä kiinni, säätäjällä on se, ja se vaan säätää sillä pyörän omaa boxia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10.  
  11. #10
    Lainaa (jaket @ Touko. 09 2010,14:58) kirjoitti
    se josiboki ei tarvi jäädä kiinni, säätäjällä on se, ja se vaan säätää sillä pyörän omaa boxia.
    Päivän ensimmäinen hyvä uutinen
    Litranen sisävessa