Kysyn kokemuksia Rukan puvuista. Käytössä nyt Sinisalon puku, ollut kuutisen vuotta ja n. 80 tkm, aika pahasti puhki kulunut. Siinä on korkeat henskelihousut sivutaskuilla ja takissakin paljon taskuja, niitä pitää olla. Mutta puku suorastaan jo imee vettä ja hihan suut on puhki kuluneet. Mutta malliin olen ollut tyytyväinen. Nahkapukua en osta, haluan edullisen mutta hyvän Gore-Texin.
Nyt olen hankkimassa "pappamallin" Rukkaa, jossa siis olisi paljon taskuja ja selkä hyvin suojattu, tarkoitan korkeat housut ja takissa pitkä selkä matka-ajoa ajatellen.
Mitä mallia voisitte suositella kokemuksenne perusteella matkaan ja mistä niitä saa edullisesti, Siltalalta?
On minulla myös Scottin street-Core-Tex -puku, pari kertaa työmatkalla käytetty, uutta vastaava, mutta en tykkää mallista, ei sovi tyyliini. Myyn sen halvalla (150 eur) jollekin halukkaalle. Mitat sopivat itselleni, pituutta 183, painoa 90 kg ja farkut mahtuu ajohousujen (L) sisään, takki (M). Väri musta, takissa heijastinraidat. Ainoa vika on street-malli ja liian vähän taskuja tavaroille, haluan touring-matkaan sopivamman jossa selkä korkeampi ja mopedina FJR.
Kiitän kaikkia vastaajia!
Terv. Hannu
Kokemuksia on Rukan Armadillo puvusta nyt vuoden ja 12 tkm ajalta. Pukuun olen ollut tyytyväinen seuraavista syistä:
- Toimii laajalla lämpötila-alueella, mukava olo samalla vaatetuksella on sitten lämmintä 5 - 20 astetta. Osansa varmaankin myös Cool Black materiaalilla.
- Miellyttävä kaulus neopreenikumista, Windstopper Neo N2S kauluri on ollut lisänä kaulassa, ei ole ollut kurkkukipuja eikä nenän tippumista
- Ei ime sateella vettä eli ei tule merkittävästi painavammaksi (kalvo kiinni päällikankaassa)
- On pysynyt ulkoisesti uutta vastaavana, 2 kertaa olen pessyt.
Myös pientä kritiikkiä löytyy:
- Housut on farkkujen päälle hieman työläät vetää (en käytä lämpövuoria), vuoret tuppaa pursumaan lahkeista ulos.
- Housut on jäykähköt, jalan nosto R1200RT bemarin sivulaukkujen yli vaatii keskittymistä jos ei halua saappaalla
"merkkejä jättää"
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen R(s)ukan kuluttuja *
--- Pekka ---
<p>S1000RR 2011</p><p>R1200GS 2015</p><p>Volvo XC60 D4 R 2016</p>
Ei oikeen sovi Rukkaan tuo speksi *(HAA @ Touko. 09 2010,00:35) kirjoitti
Mulla on Armas, nyt takana n.2000km, olen tyytyväinen. Aluksi tuntui kovinkin jäykältä, mutta nyt jo istuu tosi hyvin.
Samat on kommentit lämpötila-alueesta, veden imemisestä ja housujen päällelaitosta, sisävuorin kanssa sujahtaa jalkaan jees mutta ilman vuoria ei luista kovin hyvin.
Jalannostossa ei mulla ongelmia.
FJR:llä minäkin
Olen antanut itselleni kertoa että Siltala myisi Suomessa eniten Rukkaa, vaan sieltä en tullut kysyneeksi kun BW/Vantaa oli sen verran hyvä asiakaspalvelu
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Eikä mihinkään muuhunkaan... se gore on joko hyvä tai halpa. Rukkaa ei uutena kukaan pysty myymään kovin merkittävillä alennuksilla tai muuten vaan halvalla.(suopo @ Touko. 09 2010,14:55) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Tähän vaan pakko todeta, notta "kilpailutin" Rukka Armas puvut tuossa kaverin kanssa...(suopo @ Touko. 09 2010,14:55) kirjoitti
RM -Heino, Tampere n. 1400€
Veljekset Siltala, Tuuri n. 1450€
Bike World, Vantaa 1300€
BikeWorld antoi parhaan tarjouksen, Siltala oli siis kallein tästä porukasta... Ja sieltä toki ostettiin, mistä halvimmalla saatiin, siis BikeWorldistä Vantaalta
Armas on loistopuku, viimevuoden ajelin Armaxella, joka lähes vastaava puku... Ei muuta negatiivista sanottavaa kuin että ei malta enää Rukasta luopua, kun kerran on sen "makuun" päässyt
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Mä kävin hakemassa Rukan puvun vuosi sitten lahden toiselta puolelta. Shakal-takki ja Unit-housut yhteensä n. 500e.(Utah @ Touko. 09 2010,17:59) kirjoitti
Tämä diileri näkyy Rukan web-sivuilla virallisena jälleenmyyjänä Virossa:
http://www.loodusinvest.ee/motokaup/
Nyt tuolla näyttää edelleen olevan Rukan takit -40% alennuksessa.
Samoja maksoin minäkin,(TeeVee @ Touko. 09 2010,18:30) kirjoitti
Valitsin näköjään oikean paikan myöskin hinta-mielessä,
vaikka en muualta kysellytkään kun oli toi palvelu-puoli niin kohdillaan. Kun ei kokoa löytynyt hyllystä niin tilasivat ja ihan oikeasti, SOITTIVAT että älä tuu sillon kun sovittiin, on tullut viivettä ja soittivat vielä toisenkin kerran että tule nyt, puku on täällä. Näinhän sen pitäisi mennäkin, mutta liian usein ei mene.
![]()
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Halvalla ja halvalla, BW/Espoo ainakin myi syksylla vinon pinon Rukkaa 30-40 % alella, housuja hain mutta ei ollut sopiva kokoa C1 lahkeella, niin takki jäi käteen. Sinänsä kummallinen takki,että pitää olla lompsa ja puhelin eri povareissa, niin ei mahaa kylmää.![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Itsellä ollut Rukan SRO-Anatomic 2 kesää. Tyytyväinen olen ollut. Pitää veden ulkopuolella, ilmastointiluukut olkapäissä viilentävät kuumilla kesäpäivillä ja vanuvuoret lämmittävät hyvin kylmillä keleillä. Suojat (APS) on erittäin mukavat käytössä.Myös hanskoja pukiessa ns.kaksikerrosratkaisu on loistava! Eli osa ommellusta sisävuoresta tulee hanskan sisälle ja sitten vielä ulkovuori vedetään päälle, niin tuulenpitävyys on taattu.Ihmettelen, miksei ko.ratkaisua löydy kaikista muistakin Rukan puvuista.Kauluskin toimii hyvin itsellä. Ei huonoa sanottavaa ko.puvusta.(HAA @ Touko. 09 2010,00:35) kirjoitti
Bike Worldiltä saa Rukkaa aika sopivasti...
-Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
Minä käytän nyt kolmatta vuotta Rukka Armadillo XCR takki/housuyhdistelmää. Vedenpitävyyden ja lämpimänä pysymisen suhteen ei moitteen sijaa mutta kesällä ovat aika helteiset (kuten kaikki aiemmatkin kangaspukuni). Ovat aika jäykät ja raskaat, mikä ei välttämättä ole huono asia. Korkeat housut, pitkä takki eli vettä ei pääse läpi. Taskuja ei missään puvussa koskaan ole liikaa, kuten ei näissäkään mutta siihen kyllä tottuu. Lompakolle oma tasku, ja kameralle sekä kännykälle oma kaksiosainen. Housujen taskuja en käytä.
Ostin puvun Bikeworld Vantaalta tonnin tasarahalla eikä palvelussa ollut moitteen sijaa, varsinkin kun myyjänä oli duunikaverin poika :-).
Ainoa kosmeettinen ongelma on että alunperin musta puku on pikkuhiljaa muuttumassa hyvin tummanpunaiseksi. Ilmeisesti voisi korjauttaa Rukalla takuuseen, mutta tämä ei häiritse minua niin paljon että jaksaisin vaivautua (olen vivahdevärisokea, enkä muutenkaan mikään tyylitajun riemuvoitto). Lisäksi muutaman vetoketjun veto-osan olen joutunut korvaamaan avaimenrenkaalla kun kuluneisuuttaan murtuivat.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Kiitos kaikille vastaajille!
Hain Heinolta TM-lukijatarjouksen, Athos puku ja Unit housut, 680,- (norm. 768,-). Nyt pari hellepäivää ajettu, ei osaa sanoa kokemuksista vielä mitään, odotellaan normaalimpia kesäkelejä, toivottavasti ei kuitenkaan niitä tule.
No, tuntuma päällä on jämäkkä ja istuva, yllätyin tästä verrattuna aiempiin kokemuksiini, kumivetoketjukin tuntuu toimivan ihan hyvin. Taskuja on riittävästi ja voin kaikin puolin suositella muillekin, varsinkin hintaansa nähden. Tosin vasta muutaman vuoden kokemuksen jälkeen osaan sanoa paremmin.
Terv, Hannu