Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 138:sta
  1. #31
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 08 2010,21:58) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 08 2010,21:16) kirjoitti
    Ne vältetyt vastuut ja niistä aiheutuneet vahingot ja onnettomuudet kaatuvat sitten ammattiautoilijoiden niskaan jotka joutuvat vastuullaan ottamaan kaikki huomioon liikenteessä, jos kolahtaa ilman omaa syytäkin niin ammattilaista syytetään vastuunsa laiminlyönnistä, vaino alkaa välittömästi.
    Ihan kiva kiitos siitä, että porukka painaa kuormissafaria ja toimittaa teidän tilaamia hyvyyksiä kotiovelle ja liikkeisiin asti.
    Täytyy sanoa etten ihan ymmärtänyt mitä yritit kertoa..?! Mutta jotekin jäi sellainen fiilis, että yritit kertoa kuinka hyviä ja vastuullisia ammattiautoilijat ovat. Minusta ammattiautoilijat on keskimääräistä taitavampia liikenteessä, mutta ei yhtään keskimääräistä vastuullisempia ehkä jopa päinvastoin. Pahin ryhmä on raskasliikenne joka roikkuu surutta ihan puskurissa kiinni *
    Ilman muuta kannattaa laittaa s-postia menemään tai vaikka soittaa liikennöitsijän numeroon ja kertoa epäkorrektista käytöksestä. Kuljettajat saavat kyllä kuulla kunniansa tavalla jos toisella. On oikeastaan erittäin suositeltavaa antaa reklamaatiota pääpaikalle.
    Sitä ei käy kieltäminen, etteikö raskaassa liikenteessä oli kohkaajia myös, kuten autoilijoissa, motoristeissa, mopoilijoissa ja jalankulkijoissa.
    Samalla tavalla raskaan liikenteen koheltajat, "puukenkäkuskit", tahraavat oman ammattikuntansa mainetta ja aiheuttavat närää muissa tienkäytäjissä joko omassa itsekkyydessään tai "painostuksen" alla, "pitää olla rekkamies".

    Liikenteessä kuitenkin on ajatuksena se, että ollaan myös vastuussa toisten tekemisistä ja mahdollisuuksien mukaan puututaan tarpeellisin toimin vaaralliseen käytökseen, koska se heijastuu esimerkkinä muille. Ensisijaisesti annetaan omalla esimerkillä positiivinen kuva kanssaliikkujille ja koitetetaan pitää oma tontti puhtaana mahdollisuuksien mukaan.
  2. #32
    Lainaa (varadero05 @ Touko. 08 2010,22:05) kirjoitti
    Törkeää liikenteen vaarantamista ,pääsit vähällä olisit voinut tappaa jonkun sivullisen.
    onhan toi herja ?
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  3. #33
    Lainaa kirjoitti
    ... eikä Suomen ulkopuolella...
    Mihin tämä väite perustuu? Ajokielto ainakin EU:n sisällä yhtenäinen.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  4. #34
    Lainaa (Vonikka @ Touko. 08 2010,22:02) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 08 2010,21:53) kirjoitti
    Se on tosi, jokainen hoitakoon oman tonttinsa ja olkoon siihen tyytyväinen mitä on tilannut.
    No olisitko sitten hiljaa?
    Täysin samaa mieltä.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, S1000rr

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  5. #35
    Paska säkä , meni ainakin tää kesä pieleen .
  6. #36
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 08 2010,22:38) kirjoitti
    Liikenteessä kuitenkin on ajatuksena se, että ollaan myös vastuussa toisten tekemisistä ja mahdollisuuksien mukaan puututaan tarpeellisin toimin vaaralliseen käytökseen, koska se heijastuu esimerkkinä muille.
    Siis häh.. Kuinka siellä ollaan vastuussa muiden tekemisistä? Ja et kai tarkoita, että liikenteessä kansalaisten pitäisi leikkiä poliisia ja/tai alkaa itse kouluttamaan sääntöjä rikkovia?
    xxx
  7. #37
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 08 2010,21:16) kirjoitti
    Lainaa (kloppi @ Touko. 08 2010,20:50) kirjoitti
    70 alueella 133 tuomiota odottelen
    älä välitä noista höpöhöpö viesteistä (kanna vastuu jne)niitten lähettäjät on vaan niin täydellisiä
    ja mitäs me kortittomat muuta ku otetaan lonkkaa
    Unohdin aivan, teikäläisllähän on vain oikeuksia, myös kirjoittamattomia, ei vastuita muita tielläliikkujia kohtaan.

    Ne vältetyt vastuut ja niistä aiheutuneet vahingot ja onnettomuudet kaatuvat sitten ammattiautoilijoiden niskaan jotka joutuvat vastuullaan ottamaan kaikki huomioon liikenteessä, jos kolahtaa ilman omaa syytäkin niin ammattilaista syytetään vastuunsa laiminlyönnistä, vaino alkaa välittömästi.
    Neljä ja puoli vuotta opiskelun ohessa kuljetusalalla (valitettavasti) pyörineenä sanon, että noin joka kolmannelta "ammattikuskilta" pitäisi ottaa kortti pois välittömästi ja pysyvästi. Sellaisia suorituksia on kuorkkikuskeilta tullut nähtyä, että siinä ei paljon yksi 200km/h motarilla enää tunnu miltään.
    Superbike #7
  8. #38
    [QUOTE= (Streethawk @ Touko. 08 2010,23:08)]
    Lainaa Mutkaetana,Touko. 08 2010,22:38 kirjoitti
    Liikenteessä kuitenkin on ajatuksena se, että ollaan myös vastuussa toisten tekemisistä ja mahdollisuuksien mukaan puututaan tarpeellisin toimin vaaralliseen käytökseen, koska se heijastuu esimerkkinä muille.
    Lainaa kirjoitti
    Siis häh.. Kuinka siellä ollaan vastuussa muiden tekemisistä? Ja et kai tarkoita, että liikenteessä kansalaisten pitäisi leikkiä poliisia ja/tai alkaa itse kouluttamaan sääntöjä rikkovia?


    En kyllä asiaa noin esittänyt, turhaa dramatisointia.

    Kuitenkin voi vaikka pirauttaa poliisille ilmoituksen jos huomaa toisille vaaraa tai vahonkoa aiheuttavan tapahtuman, samoin kuin voi mennä ja estää humalaisen ajoonlähdön.
    Vai onko mentaliteetti ettei se minua koske, joku muu saa hoitaa asian esim. poliisi sitten kun on sattunut jotain vakavampaa jollekkin muulle ja olisi voinut tapahtuman estää?
    Se ehkä on kiva paukutella kavereille henkseleitä että olin siinä katsomassa kun lähti tai kun sattui?

    Komppaan Nitrousia, näin se ikävä kyllä on. Muutosta on tulossa, vaikkakin hitaasti. Kohta ei lahja-C enää käy kuorma-autoon ja ammattiliikenteeseen.[/



  9. #39
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Njoo, been there...

    Jos oikeen nätisti saat asias esitettyä, niin selviät kolmen kuukauden ajokiellolla ja jumalattomilla sakoilla. Jos eivät usko kortintarvettasi, niin lätkäisevät enemmän ajokieltoa ja ehkä vähän kevyemmät sakot.

    Riippuu tietysti että mitä teet työksesi, mutta eihän se työnantaja tiedä ettei sulla korttia ole, jos et sille itse kerro... Se on vaan sitten heikompaa hiihtokenkää että jos osut ratsiaan. Rangaistus on suoraan 20ps+puoli vuotta lisää ajokieltoa. Tiedänpähän eräänkin projekti-insinöörin joka ajoi ajokiellossa ollessaan n. 15tkm työajoja, kun jollain tuloilla ne sakotkin piti maksaa.

    Noi jeesustelijoiden kommentit voi jättää ihan omaan arvoonsa. Tod. näk. suurin osa niistä on kuitenkin ajanut esim. motarin tietyömaan läpi niin reilua ylinopeutta, että törkeän raja ylittyisi. Joidenkin ihmisten moraalinen sädekehä vaan on niin kirkas, että he haluavat verrata sen kiiltävyyttä meihin "tavallisiin ihmisiin" tunteakseen itsensä taas paremmiksi ihmisiksi nukkumaan mennessään.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  10. #40
    Kyllä se kortti sieltä takaisin tulee, ei syytä huoleen.

    Ja jos ikää on riittävästi niin ei muuta kuin mopoauto alle, sitä korttia kun ei voi menettää.

    Ja kaikki kukkahattusedät voisivat mennä poimimaan sinivuokkoja äitikullille. *Ei se vauhti niin kauhea ollut, se oli vaan jonkun mielestä väärässä paikassa.
  11. #41
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 09 2010,00:14) kirjoitti
    Ja jos ikää on riittävästi niin ei muuta kuin mopoauto alle, sitä korttia kun ei voi menettää.

    Ja kaikki kukkahattusedät voisivat mennä poimimaan sinivuokkoja äitikullille. *Ei se vauhti niin kauhea ollut, se oli vaan jonkun mielestä väärässä paikassa.
    Eikös tuo mopoauto vaadi aina kortin iästä riippumatta?

    Isinkullia äiti jo poimikin ;-)
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  12. #42
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 08 2010,23:32) kirjoitti
    Komppaan Nitrousia, näin se ikävä kyllä on. Muutosta on tulossa, vaikkakin hitaasti. Kohta ei lahja-C enää käy kuorma-autoon ja ammattiliikenteeseen.[/
    Oon kyllä kuullut että on lahja A mutta mikä on lahja C? Itse tuli ainakin ihan ajettua C kortti eikä haettua laitokselta.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  13. #43
    Lainaa (seppo02 @ Touko. 09 2010,00:20) kirjoitti
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 09 2010,00:14) kirjoitti
    Ja jos ikää on riittävästi niin ei muuta kuin mopoauto alle, sitä korttia kun ei voi menettää.

    Ja kaikki kukkahattusedät voisivat mennä poimimaan sinivuokkoja äitikullille. *Ei se vauhti niin kauhea ollut, se oli vaan jonkun mielestä väärässä paikassa.
    Eikös tuo mopoauto vaadi aina kortin iästä riippumatta?

    Isinkullia äiti jo poimikin ;-)
    Semmoista ei voi menettää mitä ei ole koskaan ollutkaan
  14. #44
    Lainaa (Geronimo @ Touko. 09 2010,00:14) kirjoitti
    Kyllä se kortti sieltä takaisin tulee, ei syytä huoleen.

    Ja jos ikää on riittävästi niin ei muuta kuin mopoauto alle, sitä korttia kun ei voi menettää.

    Ja kaikki kukkahattusedät voisivat mennä poimimaan sinivuokkoja äitikullille. *Ei se vauhti niin kauhea ollut, se oli vaan jonkun mielestä väärässä paikassa.
    Oikaistaan hieman. Mopoauton ajamiseen tarvitaan aina vähintään M-luokan ajokortti. Eli jos kortti lähtee, niin lähtee myös oikeus ajaa mopoautoa. Ja mopon (2 -pyöräisen) kuljettamiseenkin tarvitaan mopokortti. Se ei kumminkaan koske ennen 1985 syntyneitä.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  15. #45
    137 on se hurja vauhti melkein pitää jaloilla lykkiä lisää vauhtia, ja nyt baariin moro
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  16. #46
    No tommosta vauhtii ei vahingossa ajeta, joten harkittu riski otettu. Paskaa tsäkää, jos ei oo ollu tapana joka paikas vääntää tupesta reilummin.
    Eipä noille mitään voi.

    Ite yritän pitää nopeudet niin, ettei kortti lähde jos joku seurailemas nopeuksia, tietty muutaman sekunnin kiihdytyksiä on ja tulee välillä, mut niissä ollaan sit tuurin varassa, ja toivotaan, ettei napsahda.

    Kesäks uutta harrastusta vaan etsimään ja lykkyy pyttyyn.
  17. #47
    Lainaa (Askemux @ Touko. 09 2010,00:21) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 08 2010,23:32) kirjoitti
    Komppaan Nitrousia, näin se ikävä kyllä on. Muutosta on tulossa, vaikkakin hitaasti. Kohta ei lahja-C enää käy kuorma-autoon ja ammattiliikenteeseen.[/
    Oon kyllä kuullut että on lahja A mutta mikä on lahja C? Itse tuli ainakin ihan ajettua C kortti eikä haettua laitokselta.
    Tarkoitin sillä sitä, että suoritetaan ns. ammatiliikenteen C ja ainoa ajokokemus on kuorma-autolla autokoulussa. Sitten lähdetään ajamaan palkkatyönä kuormista ja ei ole hajuakaan mitä kaikkea siihen kuuluu esim. ajoneuvon ajoonlähtötarkistus, kuorman sidonta, kokonaismassojen laskeminen, vastuu ajoneuvon kunnosta etc.
    Samalla tavalla pistellään menemään kuin sillä omalla postilaatikolla ja oho-tilanteita sekä emmäätienny selityksiä tulee alvariinsa.
    Nyt jo on olemassa kaksi C- luokkaa Amm.C ja siviili C1. Jos en väärin hirveästi muista, niin 2014 jälkeen ei saa "siviilit" enää ison auton C:tä, vaan siihen vaaditaan ammatillisen pätevyyden osoitusta ts. koulutus.
    Siksi koska on autoja joiden kantavuus ylittää 3500kg ja luokitellaan kuorma-autoksi esim. isot pakettiautot, tulee sellaisten kuljettamiseen oikeuttava C1 kortti.


    Edit.osa: Koskee C-C1-D1-D-E korttiluokkia, linja-auton (D1-D) kuljettajien osalta säädökset tulivat voimaan jo 10.9.2008.

    Kuorma-auton ajo-oikeus alkanut ennen 10.9.2009

    Perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautetaan kuljettajat, joiden kuorma-auton ajo-oikeus on alkanut ennen 10.9.2009. Jatkokoulutus koskee myös perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautettuja.

    Ensimmäiseen viiden vuoden jaksoon voidaan lukea mukaan 10.9.2007 – 10.9.2014 käydyt jatkokoulutuspäivät.

    Kuorma-autonkuljettajan tehtävissä voivat näin ollen 10.9.2014 jälkeen toimia vain ne perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautetut, joilla on jatkokoulutuksen viisi päivää suoritettuna siten, että ne löytyvät AKE:n rekisteristä.

    Kuorma-auton ajo-oikeus alkanut 10.9.2009 tai sen jälkeen

    Kuorma-auton ajo-oikeuden 10.9.2009 jälkeen hankkineiden on suoritettava perustason ammattipätevyyskoulutus ennen toimimista kuljettajana. Jatkokoulutuksen viisi vuotta kestävä viiden koulutuspäivän hankkimisperiodi käynnistyy siitä, kun kuljettajalle on myönnetty ammattipätevyystodistus.

    Ammattipätevyyden voimassa olosta joko haetaan ammattipätevyyskortti tai pätevyydestä tehdään merkintä ajokorttiin.



  18. #48
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 09 2010,00:38) kirjoitti
    Lainaa (Askemux @ Touko. 09 2010,00:21) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Touko. 08 2010,23:32) kirjoitti
    Komppaan Nitrousia, näin se ikävä kyllä on. Muutosta on tulossa, vaikkakin hitaasti. Kohta ei lahja-C enää käy kuorma-autoon ja ammattiliikenteeseen.[/
    Oon kyllä kuullut että on lahja A mutta mikä on lahja C? Itse tuli ainakin ihan ajettua C kortti eikä haettua laitokselta.
    Tarkoitin sillä sitä, että suoritetaan ns. ammatiliikenteen C ja ainoa ajokokemus on kuorma-autolla autokoulussa. Sitten lähdetään ajamaan palkkatyönä kuormista ja ei ole hajuakaan mitä kaikkea siihen kuuluu esim. ajoneuvon ajoonlähtötarkistus, kuorman sidonta, kokonaismassojen laskeminen, vastuu ajoneuvon kunnosta etc.
    Samalla tavalla pistellään menemään kuin sillä omalla postilaatikolla ja oho-tilanteita sekä emmäätienny selityksiä tulee alvariinsa.
    Nyt jo on olemassa kaksi C- luokkaa Amm.C ja siviili C1. Jos en väärin hirveästi muista, niin 2014 jälkeen ei saa "siviilit" enää ison auton C:tä, vaan siihen vaaditaan ammatillisen pätevyyden osoitusta ts. koulutus.
    Siksi koska on autoja joiden kantavuus ylittää 3500kg ja luokitellaan kuorma-autoksi esim. isot pakettiautot, tulee sellaisten kuljettamiseen oikeuttava C1 kortti.


    Edit.osa: Koskee C-C1-D1-D-E korttiluokkia, linja-auton (D1-D) kuljettajien osalta säädökset tulivat voimaan jo 10.9.2008.

    Kuorma-auton ajo-oikeus alkanut ennen 10.9.2009

    Perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautetaan kuljettajat, joiden kuorma-auton ajo-oikeus on alkanut ennen 10.9.2009. Jatkokoulutus koskee myös perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautettuja.

    Ensimmäiseen viiden vuoden jaksoon voidaan lukea mukaan 10.9.2007 – 10.9.2014 käydyt jatkokoulutuspäivät.

    Kuorma-autonkuljettajan tehtävissä voivat näin ollen 10.9.2014 jälkeen toimia vain ne perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautetut, joilla on jatkokoulutuksen viisi päivää suoritettuna siten, että ne löytyvät AKE:n rekisteristä.

    Kuorma-auton ajo-oikeus alkanut 10.9.2009 tai sen jälkeen

    Kuorma-auton ajo-oikeuden 10.9.2009 jälkeen hankkineiden on suoritettava perustason ammattipätevyyskoulutus ennen toimimista kuljettajana. Jatkokoulutuksen viisi vuotta kestävä viiden koulutuspäivän hankkimisperiodi käynnistyy siitä, kun kuljettajalle on myönnetty ammattipätevyystodistus.

    Ammattipätevyyden voimassa olosta joko haetaan ammattipätevyyskortti tai pätevyydestä tehdään merkintä ajokorttiin.
    Siinäpäs onkin meillä AMMATTIMIÄS.... Miten tämä liittyy aiheeseen?


    nimim: vuodesta 1985 Lahjakortilla leipänsä tienpäällä tienannut,



    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  19. #49
    Sori kun vastasin esitettyyn kysymykseen, ei ole tapana pantata tietoa.

    Pokolla taitaa olla lyhyempi matka esittämäänsä kohteeseen. Sori etten ole, etkä sinä ole samaa mieltä asioista, kaikkia ei voi eikä tarvitse miellyttää tai olla heidän kanssaan samaa mieltä.
  20. #50
    Don't feed the troll...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  21. #51
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
  22. #52
    Tämähän näyttää menneen aivan Delvaciksi.

    Joka synnitön on, se heittäköön ensimmäisen kiven..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  23. #53
    Ihan oikein että kortti lähti.Olis iha oikein että ei sais edes takas kuin uudelleen autokoulun käymällä.
    Todella vastuutonta toimintaa.
    Tuommoisilta joutas mopokin valtiolle.
  24. #54
    Lainaa (seppo02 @ Touko. 08 2010,22:15) kirjoitti
    Lainaa (Topi E @ Touko. 08 2010,20:21) kirjoitti
    60 kmh aluella 137kmh.
    Vahinko vai veto, ihan mielenkiinnosta kyselen?
    Ei se vahinko voi olla tai sitten ketjun aloittaja on ihan tyhjä päästään mitä en nyt kuitenkaan usko eli kyllä siinä on varmaan ollut tietoinen ranneliike. Sattu nyt vaan vähän väärään paikkaan ja väärään aikaan. Toisaalta mitä me sitä arvuuttelemaan, tehty mikä tehty ja toivotaan että ensi kerralla kun avaa niin tulee miettineeksi että missä voi napsahtaa kiinni.
    Joku kun tossa jo mainitsikin että taajamat ja isot tiet kannattaa ajella suht rauhallisesti, niillä se valvonta on. Syrjemmällä jos napsahtaa niin sitten ne on olleet jollain muulla keikalla sielläpäin.
  25. #55
    * *VS.* * taas jälleen kerran... *
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  26. #56
    Lainaa (Topi E @ Touko. 08 2010,20:21) kirjoitti
    Ninja just huollettuna,Huoleton kesä eessä. MUTTA *liikkuvan poliisin hanskalokeroo se meni kortti.60 kmh aluella 137kmh.työpaikkka uhattuna, kesä pilalla..onko ko kö kohtalotoverireita?tahtoisin sydäntä avata mutta puukkoon en tohtisi tarttua enkä viinaan hukkua. *
    Mulla kävi viimekesänä melkein samanlailla...ylinopeutta oli vissiin 68km/h 80km/h alueella. Kortti oli pois 4kk ja sakkoa 1500€. Olis kortti ollu kauemmin pois mut tarvin sitä duunissa pakosta niin sain lievimmän mahdollisen tuomion kortin takaisin saannin kannalta. Varmaan nosti tuota sakko summaa kyl sit samassa suhteessa isommaksi. Syyttäjä vaati et kortti olis ollu minimissään 6kk pois, mut sain lain mukaan sen minimin törkeästä eli sen 4kk.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  27. #57
    Lainaa (Juutana @ Touko. 09 2010,00:10) kirjoitti
    Noi jeesustelijoiden kommentit voi jättää ihan omaan arvoonsa. Tod. näk. suurin osa niistä on kuitenkin ajanut esim. motarin tietyömaan läpi niin reilua ylinopeutta, että törkeän raja ylittyisi. Joidenkin ihmisten moraalinen sädekehä vaan on niin kirkas, että he haluavat verrata sen kiiltävyyttä meihin "tavallisiin ihmisiin" tunteakseen itsensä taas paremmiksi ihmisiksi nukkumaan mennessään.
    No joo, kaikki on varmaan joskus ajanu ylinopeutta. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän. En silti ymmärrä, miksi sitä omaa tyhmyyttään pitää tulla foorumille mainostaan???

    Jos ajaa 137 alueella, missä on 60, nii ei oo ihan kaikki muumit laaksossa kuskillakaan. Ei kyllä tipu sympatiaa ja lohtuhaleja.

    Syyllinen löytyy heti, kun kurkkaa peiliin. Ei tartte miettiä kuka sen kesän pilas.

    Mulle sama vaikka kaikki vetäisitte niin lujaa kun mopo kulkee, mut turha ivaikertaa siitä jossakin foorumilla jos napsahtaa.

    Näköjään ne itkee siis nää "vetomiehetki" eikä vaan kukkahatut. Kun lelut otetaan pois niin poru alkaa. Samanlaisia pikkulapsi siis kaikki
  28. #58
    Eipä tossa aloittaja pahemmin itkeny/valittanu/hakenut sympatiaa/lohtuhaleja, kyseli lähinnä et paljonkohan on tulossa sanktiota...

    Osa provoo tarkotuksella, toiset on vaan niin tyhmiä et tulee vittuilemaan.. aina saa arvailla et ollaankohan täs tosissaan vai ei.. (toivon kyllä, ettei oltais, muuten menee vielä heikommin)

    Osa vääntää aivan varmasti väärässä paikassa, mut esim. ylempänä mainittu 4kk/1500e IMO kohtuuton, jos kokeiltu vähän syrjemmällä. Ja kyllä olen sitä mieltä, että Suomessa ei ole kaikki nopeusrajoitukset "ajantasalla".
  29. #59
    Mopoauto tarvii AINA ajokortin. Mopoa saa ajaa ilman korttia jos on syntynyt ennen v. 1985.
    Suzie
  30.  
  31. #60
    ...joku joskus kirjotti tämäntyyppisiin topikkeihin aika laittamattomasti:

    "Poika pelas, poika hävis."

    Joskus ehkä ittelläki vielä lipsahtaa vähän isommasti, silloin toivoo vain että kun sen paikan on miettiny, niin ei tulis mithän ylläreitä misthän suunnasta
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen