Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Zetassa meni vaijeri katkeamaan ja pitäisi uusi saada.

Riittääkö jos hakee esim. stormilta sitä perus 2mm vaijeria ja parit nipat päähän? Siellä näyttäisi olevan noita ruuvilla kiinni olevia nippoja mutta kestääkö nuo sitten käytössä? Vaiko soittelemaan Frankille että tulevat hakemaan pyörän pakulla ja vaihtavat siihen originellin vaijerin hieman suuremmilla kuluilla?
    SuperDuke 2011.
    Ite tekisin niin, että pahimpaan hätään nippa/vaijeri viritys ja oikee vaijeri paikalleen heti kun mahdollista.
    Orggis kytkinvaijerin just keskiviikkona hain kawerin kymppi ärrään, maksoi hurjat 27€,joten en lähtisi hirveästi erilaisia sovelluksia tekeen tolla hinta tasolla.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
    orkkis+1
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Vaijerit ovat juuri niitä osia, joita ei kannata tarvikkeena ostaa.. Joskus voivat olla ihan päteviä, mutta yleensä on aina jotakin mitoituksessa tai jossakin pielessä..

Itselle vaihtelin talvella vaijereita.. Yllätys oli suuri, kun hentoinen "imuvaijeri" oli 2x kalliimpi, kuin järeämpi kytkin vaijeri.. Sama 27 eskoa oli hintaa.. Vissiin sama osanumero?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    No tuolla hinnalla en todellakaan lähde sitten mitään purkkia rakentelemaan. Asennuskin menee itsetehtynä joten eikun vaan soittelemaan ma liikkeeseen että tilaavat. Kiitos!
    SuperDuke 2011.
    "Riittääkö jos hakee esim. stormilta sitä perus 2mm vaijeria ja parit nipat päähän"
    -- Riittää eikä taida tarttee edes sitä toista nippaa ite kiinnittää vaan se on jo valmiina. Itellä hajos just italiassa ko. vaijeri. alkuperäistä ei liikkeiden hyllystä löytynyt joten hain liikkeestä pelkän vaijerin ja työnsin sen siihen vanhaan putkeen ja nippa ruuvaamalla paikalleen. Hyvin kesti suomeen saakka. Tarkotus on kyllä vaihtaa jossain vaiheessa originaali versio tilalle.

" Joskus voivat olla ihan päteviä, mutta yleensä on aina jotakin mitoituksessa tai jossakin pielessä."
    -- paitsi, että sen vaijerin voi katkasta just sen mittaseksi kun haluaa. Mun ostama tarvikevaijeri tais olla reilu 50 senttiä pidempi kuin mitä tarvitsin, mutta ei muuta kun ylimääräset pois.

<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8.  
    Silloin kun mopoilua aloittelin, niin vaijerit tehtiin usein itse. Ihan hinnan vuoksi, mutta myös siksi, että ei ollut välttämättä saatavilla ylipitkiä vaijereita. Jos teki mieli vaihtaa korkeampaa tankoa, niin jostain oli vaijeritkin kehiteltävä.
    Ja olihan siinä kestävyyspuolikin, eli itse tekemällä sai usein kestävämmän version.

Kai Stormilta saa vaijeria, kuorta, sekä nippoja yms. vielä nykyäänkin, jostainhan ne museopyörienkin vaijerit tehdään.. Käyttötarkoituksesta riippuen niissä on toisessa päässä nippa valmiina, joka helpottaa hommaa. Sitte vaan kuori ja vaijeri oikean mittaiseksi ja tinattava nippa toiseen päähän. Ei se kunnolla tehtynä tehdastekoista häpeä.
    Ja jos kuori on ehjä, niin ei tartte vaihtaa kuin sisus ja homma halpenee entisestään

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.