Harva kuitenkaan viitsii alipaineisella renkaalla ajaa.(Staga @ Touko. 07 2010,18:10) kirjoitti
![]()
Sanoinkin "painetta", en täyden paineen. Opettele lukemaan ennenkuin alat nussimaan pilkkua.
Dirty Nasty Furriner
No ihan miten vaan. Vähemmän siellä on sitä "painetta" kuin tyhjässä renkaassa.
Tällä minä suhautan kotioloissa ilmat renkaisiin.
Yllättävän hyvin on toiminut ja mittarikin näyttää lähes saman kuin digimittarini.
Taisi maksaa reilun pari kymppiä kotiin kannettuna.![]()
Ainahan sen voi vähän täyttää yli ja sitten ottaa pois... näin itse tein kun ei hirveesti löytynyt luottoa kompuran omaan mittariin(s&s @ Touko. 08 2010,00:02) kirjoitti
![]()
Paikkasin Rocketin takarenkaan Bilteman korjaussarjalla ja pumppasin ilmat sillä parinkympin käsipumpulla, jossa mittari. hyvin meni ilmat sisään, lämminkin tuli (takana 3bar). Ilmat pysynyt sisällä ainakin viikonlopun yli. Ei valittamista.
Jos lähdet käsipumppulinjalle kannattaa hommata semmonen T-kahvalla varustettu pitempi "sylinteripumppu". Eivät ole sen kalliimpia, mutta hommasta selviää paljon nopeammin. Siis periaatteessa niinkuin isompi polkupyörän käsipumppu. Siinä on jalalle semmonen tukilipare jolla se pysyy pystyssä jotta saa raivolla riehuttua sen kahvan kanssa ilmat renkaisiin.
Noita on näkynyt romukaupoissakin myynnissä. Mittariin en luottaisi.
Näköjään edustan jäännettä menneiltä ajoilta, kun muistan erinomaisesti ajan jolloin ei paljon muita pumppuja ollutkaan kun tuollaisia hauiksella toimivia. Ja kaikenlaiset renkaat saatiin täyteen sen suuremmitta keskusteluitta.
Etsit jostakin vanhan Ladan tai Mossen pumpun, voittaa toimivuudessa ja laadussa nämä halpamallit 23-0
Taivas saa odottaa
Itsellä ollut vissiin 5 vuotta tuo bilteman halpis pumppu mittari näytti ekan vuoden ihan hyvällä tarkkuudelle oikeita lukemia mutta sitten yhden ulkona vietetyn talven jälkeen rupesi tyhjänä näyttämään 1bar lukemaa ja muuten sitten ihan mitä sattuuIlma sen sijaan siirtyy ihan moitteitta vieläkin ja erillisen mittarin kanssa sillä on tullut moottoripyörän renkaitakin täyteltyä ihan ongelmitta. Eli käy ihan hyvin tuollaiseen hätä pumppailuun kun rengas on ihan tyhjäksi päässyt tai mittarin kanssa tarkempaan näpertelyyn.
Vielä siis tarkenteena... Itseäni ei kiinnosta pumpun tehokkuus tai se että saako vanhalla Ladan pumpulla renkaan pinkeäksi, sillä en ole täyttämässä tyhjiä renkaita, vaan kova kiinnostus olisi mittarilliseen pumppuun, jolla voi painemittarista tarkastelemalla hienosäätää paineet kohdalleen jo kotipihassa ja tarvittaessa hieman lisäillä. Toki toinen vaihtoehto on hankki pumppu ja mittari erikseen (noista halpismittareista on täällä orgissa jo riittävästi keskustelua), mutta mukavuustekijänä kaikki olisi samassa paketissa (jos se vaan laitteiden luotettavuuden rajoissa on ylipäätään mahdollista). On sanomattakin selvää, että Bilteman mittareihin ei voi varmuudella luottaa, mutta se mitä toivon teidän asiantuntijoiden kertovan, että onko teillä omakohtaisia kokemuksia tai luettua tietoa hyvistä ja luotettavista pumppu/mittari yhdistelmistä?
buell xb12s -> ktm superduke
Täysin samaa mieltä tarviiko joka asiassa hifistellä...(julles @ Touko. 10 2010,08:21) kirjoitti
Tietenkin tuo niin sanottu pullamössö "porukka" tarvii sähkötoimiset työkalut jokapaikkaan ku ei varmaan kehtaa pumpata pimeässä tallissa noilla vanhankansan käsipumpuilla jokuhan voi kuitenkin nähdä ja luulla että ompa tuo köyhä *![]()
Marauder vz 800. ex.954RR ex.fzr 1000
Ollut käytössä parisen vuotta Blackburnin pumppu painemittarilla ja mopon rengas täytyy ihan mukavasti. Pumppu maksoi peräti 19,90. Mittarit näissä pumpuissa on vain suuntaa antavia, jos haluaa tarkan niin on hyvä olla erillinen mittari. Huoltiksien mittarit heittää muuten aika paljon toisiinsa nähden. Useimmiten ne näyttää lähimmäs oikein missä on uusimman näköiset vehkeet.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Ad-varaosakeskus. Mulla toi "E" ja hyvin toimii.
Edit: search: "jalkapumppu"
http://issuu.com/really....tn=true
Pegaso 2008
Ootko koskaan päässy testaamaan mittarin luotettavuutta, jollain muulla kuin Bilteman mittarilla?(Tapsa-74 @ Touko. 11 2010,06:10) kirjoitti
buell xb12s -> ktm superduke
Penskana tyhjennettiin kaverin kanssa traktorin takarenkaat... Vaikka tuosta alkaa olla kohta 30 vuotta aikaa, niin elävästi muistan kuinka itkun kanssa pumpattiin Ladan pumpulla ne täyteen..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
no mitenkäs kun meikäläinen yritti käydä huoltsikan pihassa kattelemassa, mitä se paine näyttää, niin ei saanut koko härpäkettä kunnolla venttiilille, että olis edes saanut laitettua ilmaa?
vai onko edes noilla huoltoasemien autonrenkaan-pumpuilla edes mahdollista täyttää mp-renkaita?![]()
Nothing comes easy but it's worth a fight
On mahdollista. Kannattaa vain huomioida, että suurinosa pumpuista on optimoitu autonrenkaan muodolle ja aiheuttaa mp-renkaan kulumisen kanteille.(Harjunenmika @ Elo. 01 2011,15:53) kirjoitti
No juurikin tätä minä mietin, ei tahtonut juuri tuo pumpun muotoilun takia mennä venttiilille asti!(Akiva @ Elo. 01 2011,16:03) kirjoitti
Minä kiitän *
Nothing comes easy but it's worth a fight
Täytyy myös huomioida että autonrenkaisiin tarkoitetussa ilmassa voi olla lisäaineita jotka ovat haitallisia moottoripyörän renkaille.(Akiva @ Elo. 01 2011,16:03) kirjoitti
(Geronimo @ Elo. 01 2011,16:28) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Mulla oli bilikan pumppu (letku ei kestäny kylämässä säilytystä kauan) nyt klasun malli.(wheel @ Touko. 10 2010,14:11) kirjoitti
Kyllä ne molemmat näytti mittarilla kohtuu oikein, siis sen minkä siitä sinnepäin viisariversiosta sai luettua. eli ehkä luokka +/- 0.1-0.2 baaria vs mun digitaalimittari.
Suurin heitto tuli siitä että se näytti just kohalleen vain silloin kun sen kiinnitti paikalleen- pumpatessa jäi painetta letkuun enemmän kuin mitä renkaassa oli.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Itsekin kertaalleen keväällä joutunut Bilikan pumpulla mopottimen takarenkaan täyttämään, mutta kyllä se siihen vajaapaine-moodiin jäi jotta papattimella pääsi linkuttamaan lähimmälle huoltsikalle kompuran ääreenNo nyt on OKT-projektin myötä kunnon naulain-kompurat ja systeemit itselläkin niin enää ei tartte käsipumppuun koskeakaan. Jopa ison ilmapatjan täyttäminen käy nyt leikiten
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Päädyin itse loppujen lopuksi Sencon kompuraan ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. On todella hiljainen ja kevyt kannella. Nyt hoituu näppärästi paineiden tarkastus, eikä tarvitse arpoa huoltamoiden mittareiden kanssa. Ostin ennen tuota kompuraa kokeeksi Dunlopin jalkapumpun, mutta oli niin susi, että kävin palauttamassa laitteen ja hakemassa rahani pois. Suosittelen siis kunnon laitetta.
kompura
buell xb12s -> ktm superduke
Renkaat täytetään typellä eikä epämääräisellä ilmalla.
Ilmanhan voi sisältää vaikka mitä haitallisia atomeja,joiden vaikutusta
vastaharaohjaukseen voi vain arvailla.
Takuuongelmien välttämiseksi renkaat kannattaa täyttää vain valtuutetussa merkkihuollossa. Myös harmaatuotujen pyörien renkaiden ilmat kannattaa käydä vaihdattamassa Suomen vaativiin olosuhteisiin sopiviin ilmoihin ym. paikassa. Sillä vain valtuutetun suomalaisen merkkihuollon ammattitaito ja ilma takaa renkaan toimivuuden kaikissa olosuhteissa.
K1200GT & 701Enduro