Seuraavanlainen ongelma kaipaisi ratkaisua;
Garmin Zumo 660 ei "tunnista" micro sdhc 16gb lisämuistikorttia. Ts. kortilla on mp3 muodossa musiikkitiedostoja, mutta navigaattori ei löydä yhtään kappaletta.
Muistikorttiin (SanDisk) pääsee siis käsiksi tietokoneen välityksellä, kun kortti on navigaattorissa ja navig. kiinni koneessa. Sinne saa vietyä tiedostoja ilman virheilmoituksia.
Olen selannut läpi lukuisia keskustelupalstoja, joissa on käyttäjillä ollut periaatteessa sama ongelma, mutta ei toimivia ratkaisuehdotuksia..
Pitääkö kortille vietävät mp3 tiedostot siirtää määrätyn polun taakse esim. garmin\mp3\
vai riittääkö esim. pelkkä mp3-kansio muistikortin juureen?
Vai onko vaihtoehtoisesti kyse siitä, että zumo 660 ei tue sdhc korttia vaan pelkkää sd vaihtoehtoa ~2 tai 4gb?
Kiitän mielenkiinnosta ja ratkaisuvaihtoehdoista jo etukäteen.
Tässäpä todennäköisin vaihtoehto. Tai sitten tuo 16GB on liikaa navin ymmärrykselle. Kokeile pienempää HC korttia.(wanha @ Heinä. 29 2011,20:43) kirjoitti
Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
Mulla on (tai oli) sam ongelma Zumon kanssa.
Laita parikerrosta läpinäkyvää teippiä (sillepuolen korttia missä ei ole kosketuspintoja) *
Survo kortti reikään, tökkää tarvittaessa vaikka tulitikun päällä loppuun jotta menee perille asti. Ja huomaa että kun tönäset sen ekan kerran sisään kuuluu se "niks" ja sillon se pysyy. Toisella kertaa kuuluu taas "niks", nyt sillä erolla että mekanismi alkaa työntämään korttia ulos. Teipin "pantteen" takia se ei tule heti ulos, mutta ajankanssa ja ajotärinöiden kera kyllä.
-k-
edit*) nyt en kyllä äkkiseltään muista minkä kokonen / tyyppinen mun kortti on. Oisko 4 tahi 8 Gb. Mutta siis mulla oli tosiaan kiinni siitä että kontaktit eivät tavanneet toisiaan.
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Kyllä se 16GB kortti sieltä tunnistautuu, tuollainen on omassa sisässä. Pistä aluksi vain muutama sata MP3:sta sinne kortille ja kokeile sillä ensin.
Tuo Zumo tekee jotain hassua noitten tiedostojen kanssa, mitä enemmän siellä on kamaa, sen kauemmin se niitä hieroo kun sen laittaa päälle.
Ei meinannut omakaan löytyä kun olin ladannut sen täyteen musiikkia, nyt vaihtelen parin päivän ajon jälkeen uudet kappaleet sisään eli vähemmän rojua siellä.
Vanhemmissa 500 sarjan Zumoissahan oli joku 1000 kappeleen raja, tuota rajoitetta ei 660:ssä enää ole (ainakaan uusissa softa versioissa), mutta hitaasti se silti toimii.
Ai niin, mulla on nuo kappaleet \Music\ -hakemiston alla, jaettuna per esittäjä omiin hakemistoihin. Kappaleet synkattu sinne Windows Media Playerin avulla.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Muistaakseni ainakin vanhassa mallissa piti tehdä biiseistä soittolistat, sit alkos musat soimaan.
XV 1100
Ei tarvii tehdä soittolistoja, eikä liene mitään väliä missä ne siellä kortilla sijaitsee. Mulla on kortin juuressa \artisti\albumi\biisi.mp3 yhteensä n. 8 gigaa ämpäreitä 16 gigan class 6 SDHC-kortilla (Transcend) ja hienosti pelaa.
Kun olin korttia ostamassa niin luin jostain, että Garmin lupaa tuen 8-gigaisille korteille, ei isommille. En nyt muista oliko miniminopeuskin määritelty. Otin kuitenkin riskin ja heitin 16-gigaisen sisään, hyvin on toiminut. Ekalla kerralla biisien etsiminen kesti hetken (liekö tekee jonkun indeksoinnin) mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut odotella.
Veikkaisin että merkitsevä tekijä isoilla korteilla on juuri tuo nopeus, eli mitä isompi class niin sen parempi.
edit: niin ja mä oon synkannu biisit kortille winampilla.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Itse en löydä koko korttia on 8mb mutta valikossa ei näy. Miten saan näkyy ja siirrettyä musiikkia sinne kun oma muisti ei riitä .Kun aukaisee niin ei lue suoraan että on edes muistikorttia tai tietääkö joku millaisena näkyy.
MOIIIIIIIIIII