Jeps elikkäs kiitokset ensin tästä mahtavasta foorumista.
Elikkäs case ois -97 suzuki gsx-r 600
Viikko sitten sain oman pyörän ja nyt pääsee jo ekan kerran huoltoon *, ilmeisesti osa tätä harrastusta . Laittaessani konetta käyntiin eilen kaupan pihassa huomasin että bensaa alkaa tippumaan koneen käydessä, noh kaikesta huolimatta otin riskin ja ajoin sen lyhyen matkan kotiin. Eilen illalla googlailin huolestuneena tietoa mikä mahtaisi olla vikana ja selvisi että vika voisi olla jumiutunut koho/neula kaasarissa. Noh tossa pihalla nostin bensatankin ylös, että sain kaasarin esille ja laitoin koneen käyntiin. Vuoto kohta on kaasarin ja tankin välissä (ilmeisesti joku ylivuoto venttiili). Muuten pyörä käy ja kukkuu.
Soittelin jo tiistaiks pyörää huoltoon. Mitenkäs monen tunnin työ tossa on luvassa niin tietää varautuu kustannuksiin. Ilmeisesti kaasarin puhdistus luvassa. Onnistuskos tollanen homma tälläseltä noviisilta joka ei oo ennen mopoja räplänny... tietenki vaikee ku ei oo mitään kattoo pyörän päälle missä vois huoltoo suorittaa. Tollanen huoltomanuaali löytyy tosta kansiosta joka on netistä tulostettu.
Kiitokset jo etukäteen *![]()
Mikäli vuoto tosiaan on tankin ja "kaasarin" välissä niin suosittelen tsekkaan bensapumpun ja letkun kunnon.. *Samoten uusimaan bensansuodattimen jokatapauksessa. Kaasareitahan tuossa laitoksessa on 4 kpl. Tod.näk. voi olla kyseessä myös roska neulaventtiilissä jota voi yrittää poistaa tukkimalla bensan tulon letkusta ja avaamalla tyhjennysruuvit kaasareitten pohjista tahi käyttämällä konetta niin pitkään kuin bensaa riittää kaasareissa.
Jos mielenkiinto ja uskallus piisaa niin voihan ne kaasarit leväyttää auki itsekin huolellisuutta noudattaen. Helpoin tie on tietysti jättää vaan huollon kontolle vian selvittämiseksi,jos vaan likviditeetti antaa myöten. Äkkiseltään googlattuna http://www.motorcycle-superstore.com/1....ts.aspx *m.m.saa korjaus-satsia edukkaasti jos on tarvetta.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Kiitos vinkistä... vois huomenna yrittää tota kaasareiden tyhjennystä jos vaikka ois apua.
Toimiiko pyörä muuten ihan normaalisti ja mistä sitä bensaa vuotaa,jos roskaa neulaventtiilin välissä ja kaasari tulvii niin ei käy sillä pytyllä ollenkaan tai erittäin huonosti,selviää kokeilemalla käyrien lämpöeroja.
Itsellä kaasarit tulvinut 3 kertaa viikon sisään joten ei pelkkää mutua.
Onko se vuotokohta siinä kaasareitten välissä olevassa t-liittimessä mistä lähtee kirkas muoviputki?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Eilinen ilta opiskeltuani huoltokirjaa ja tossa aamulla tutkin tarkemmin. Elikkäs puskee bensaa yli bensahanasta .. eli ei missään nimessä kaasareista.
Huomioita:
- Kone toimii ihan normaalisti
- Kun tyhjensin kaasarit poistoruuvista ja laitoin virran on-asentoon niin tiputti muutaman tipan bensaa tästä bensahanasta( voi olla myös bensahanan letkun juuresta), muuten hana pitää siis bensan kurissa. Sitten kun pyörän laittaa käyntiin niin valuttaa bensaa ihan jatkuvalla syötöllä kyseisestä paikasta.
Ärsyttää huoltoon lähettää, jos kumminki ihan pikkuvika ja sit maksaa siitä ittesä kipeeks. Mut en vieläkään haluis luovuttaa vaan jotain koittaa yrittää tehdä vielä ite
![]()
Ainakin tuohon minun susnaan saa stormilta korjaussarjan ja kustantaa paljon vähemmän kuin uus hana.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Joo, korjaussarjalla tosta varmaan saa vielä ihan pelittävän. Jos tosiaan itse hana vuotaa, niin syyllinen on todennäköisesti se hanan akselin stefa, tulee mukana sarjassa.
Mahdollista on tietenkin myös se, että bensaletku on hanan päästä aikansa elänyt/halkeillut. Sitä ei yleensä ole hirveesti varaa lyhentää, parempi kun vaihtaa koko letkun. On vaan kinkkisessä paikassa siellä kaasarien puolella.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Oisko sielä tilaa tehä letkulle sellanen temppu että pätkäsee ja laittaa vaikka pikaliittimen väliin ja lisää letkua?(ts18056 @ Touko. 08 2010,14:10) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Onhan toi jatkaminen tietysti mahdollista, mutta ylimääräiset liittimet, ylimääräinen potentiaalinen vuotopaikka. Jos letku tulee liian pitkäksi, se on helposti jostain liian tiukalla mutkalla, eikä bensa kulje läpi, liian lyhyt, niin tankkia ei saa ylös, saatika letkua kunnolla hanan kylkeen.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tottahan tuo taitaa olla. Eipä siinä kuha ajattelin että yks mahdollisuus tuokin.(ts18056 @ Touko. 08 2010,16:20) kirjoitti
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Noniin otin bensaletkun irti ja avot, sieltähän se on murtunut.. sitten maanantaina uutta bensaletkuu tilalle ja vruuummm. Kiitokset kaikille hyvistä neuvoista!!!
![]()
Kannattaisiko uusia kaikki letkut samalla, niin välttyy muiltakin ongelmilta?(vipe312 @ Touko. 09 2010,15:16) kirjoitti
![]()
![]()
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Jep...ryhmäkanne Nestettä vastaan,nykybensa kun "syö" nuo letkut ja tiivisteet,ainakin vanhemmissa välineissä,omassakin( 4 kaasaria,letkuineen) käyntihäiriöt talvenjäljiltä loppui kun vaihdoin bensaletkuja...ilmeni sillai,käynnistyi hyvin ja tyhjää kävi myös,mutta välillä ajossa röpötti eikä ottanut kierroksia välillä taas mentiin ranteet paukkuen.Bensa kun on nykyisin kaikenlaista margariinia ja viljaa,voikukkaa jne.voi olla jotta siellä vähän bensiiniäkin mukana.Ei kestä säilytystä kuten aiemmin.
VeeHooTee