Nyt kun takana on jokunen maili tuolla hyökkäysvaunulla, on esille noussut uusi omituisuus. Tenniskyynärpää (jota myös hiirikyynärpääksi nykyjään kutsutaan, eli voimakas paikallinen kipu nivelen ulkosyrjässä. Joillain oire on esiintynyt myös ranteessa tai kämmenen ulkosyrjän väsymisenä) !
Syykin selvisi ja kyse on ohjaustangon (tai tankojen tässä tapauksessa) mitä omituisin sisäänkäännetty kulma.
Ohjaustankoja saa siirrettyä eteen ja taaksepäin ja ohessa loistava linkki kyseiseen operaatioon:
http://www.fjrforum.com/forum/index.php?showtopic=23737
Mutta koskapa tuo linkki opastaa vain sarvien siirron eteen tai taakse, löytyi toinenkin, joka opastaa myös sen kuinka sarvien kulmaa voi säätää (semiviritys mutta toimiva sellainen).
http://chornbe.com/motorcycles/fjr/handlebarpins/
Aikansa kun surffaili niin selvisi että tämä ranteiden ja kyynärpään särky ei ole suinkaan mikään vieras probleema FJR omistajille kautta maailman. Erityisen selvästi tämä tulee eteen joillekin, ei suinkaan pitkää maktaa rämistellessä, vaan mutkapätkien jäljiltä.
Omassa mopossä lähti tänä iltana sarvet uuteen uskoon =)
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Nonnäh... 30 minuuttia rauhallista roplaamista oluttölkin kanssa, ja vot. Nyt on stonga justeerattu uuteen asentoon. Kylmä ja sateinen keli, sekä asennuskaverina ollut mallasjuoma ehkäisivät varsinaisen koeajon, mutta kylmät satulassa kertoiva jo selvästä parannuksesta. Asento muuttui heti luontevaksi ja siirsi painopistettä halutusti muutaman sentin keulan suuntaan. Käsien aseno on luonteva eikä edellyttä enää omituista rannetwistausta ja hartioiden "sisäänvetoa".
Toinen ehkä hitusen hölmö ja vannoutuneelle tuulilasimotoristille merkityksetön seikka oli se että osa äfjiiärrää vaivanneesta pappamaisuudestakin poistui kun invamopomainen sarvihäsy hieman leveni ja asettui haastavamman oloiseksi
kassellaan miltä tuo tuntuu ajossa, heti kun kelit tuosta kirkastuvat...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ymmärsinkö oikein?!? *
Toinen karkaistuista sokkatapeista poistetaan jolloin kahvat pystyy vapaasti kääntämään haluttuun asentoon.
Jos toimenpide oli edellä mainittu, niin miten sait kahvat samaan kulmaan?
Olin juuri aikeissa vaihtaa kahvat etuasentoon. Samallahan vois tehdä tuon "hienosäädön".
Kiitos vinkistä!!! *![]()
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76
Silmalla mitaten ne menee yllattavan hyvin. Silma on tarkempi mittalaite kuin moni uskookaan (vrt. diopteritahtain).(Diapason @ Touko. 08 2010,13:29) kirjoitti
Itsellani on 2004 mallissa asennettu saatopalat joilla voi suorittaa saman ja hyvin ne toisella kokeilulla osuivat tasan.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kyllä, eli siis kahvaa lähempänä oleva karkaistu tappi otetaan pois (lähtee esim sivuleikkureilla hitusen nylkyttämällä) ja se sallii työntää stongaa eteenpäin varsin riittävästi jotta asento petraantuu oleellisesti.
Itse pohdin myös säätöpaloja, mutta en halunnut asentaa varsinaisia raisereita (korotuspaloja) koskapa hain nimenomaan eteen ja alas kääntyvää ajoasentoa. Lisätutkiskelu asian tiimoilta paljastaa myös että kys operaatio jeesaa velton takaiskarin aiheuttamaa vellomista, koskapa painopiste siirtyy enemmän etuputkille.
Eli ei siitä kyykkyä tehdä eikä pidäkkään, mutta selvä irtiotto invamopoon saadaan aikaiseksi ilmaiseksi, pikkuvaivalla =)
Ja kyllä, silmä riittää vallan mainiosti. Itse asiassa toisen tapin poisto ei salli vapaata kääntelyä, vaan se sallii kahvojen työnnön määrättyyn pisteeseen saakka, joka ainakin ensialkuun tuntui varsin riittävältä. Kahvaa pitää siis kropalla työntää rajaa vasten samalla kun kiristää sekä kuusiokolon, että 17mm pultin,.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
noniin, nyt se on sitten testattu.
negatiivista: käsille ohjautuu aavistuksen enemmän viileää ilmaa. Kämmenpohjat hiukan puutui alussa, niille tulevan lisäpaineen johdosta. Tuo tosin katosi hetken totuttelun jälkeen. Tuli mieleen kevään ensiajot vaikka ZZR:llä aikanaan.
Positiivista: Kokonaan uusi ajoelämys. Yammun syvin olemus on löytynyt ja mutkiin meno tuntuu luontevalta ja hauskalta. Kädet ei väänny roikkuessa luonnottomaan asentoon, ja enemmän etupäälle siirtynyt paino todellakin korjasi selvästi myös perän soutamista nopeissa mutkissa.
Kannattiko ?
Todellakin =)
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter