Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 61:sta
  1. #31
    Mun RS1200:ssa (vm-97) Pilot 2:set olleet alla tän kesän, ajettu nyt etusella n. 11t ja takasella 9tkm ja hyvin on pintaa takanakin vielä vaikka lastiakin (2+kamat) on ollut siitä n. 4tkm ja kovaa hellettä. Edellinen Battlax kului takana ihan silmissä.
    Ei moittimista Pilot 2:n kulutuskestävyydessä eikä märkäpidossa, samanlaiset laitan alle toistekin.
    Suurimpia syitä takiksen kulumiseen on muuten takaisakarin jäykkyys, mitä jäykempi sitä nopeemmin kuluu!

    Öljyinä on pyörineet erimerkkiset *mineraalit, en noihin "vanhuksiiin" koskaan synteettisiä laitakkaan.

    Delvaccia oon käyttänyt vuosia eri mopoissa ilman ongelmia, vähän usemmin saa kyllä tehdä öljynvaihtoa (n. 5-6tkm) delvacin ilmeisen pesevän vaikutuksen vuoksi.

    Kantsii olla tarkkana myös ettei öljynvaihdossa laita öljyä liikaa, tarkastusikkunan puoliväli on ok.



    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  2. #32
    Eikös ole ihan suositeltavaa

    MOTOX-AllFleet 20W50 SG/CF 5l Hinta15.50 € (3.10 €/L )

    SG/CF luokitukset täyttävä mineraaliöljy iäkkäämmille moottoreille ja kesäkäyttöön.


    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  3. #33
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Jos täyttää speksit niin sinne vaan, itse käytän Delvac MX:ää.

    Luulisin MX:än olevan hyvää kun sekä täyttää spesifikaatiot ja lisäksi kyseistä öljyä käytetään moottoreissa jotka maksavat enemmän kuin yksikään prätkä, tuosta Motox'ista en tiedä.
    Dirty Nasty Furriner
  4. #34
    Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

    MX on kai osasynteettistä ?
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  5. #35
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,15:14) kirjoitti
    Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

    MX on kai osasynteettistä ?
    Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
    <p>2002-2014</p>
  6. #36
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 19 2010,15:43) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,15:14) kirjoitti
    Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

    MX on kai osasynteettistä ?
    Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
    ei kyllä mun bemun technical bookletissa suositella mineraaliöljyjä.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  7. #37
    Lainaa (Staga @ Touko. 07 2010,15:50) kirjoitti
    Kyllä se Delvac
    Staga (6.5.)
    "olisin kiinnostunut kuulemaan raadilta mikä öljy on havaittu hyväksi koneessa?"

    Staga (7.5.)
    "Kyllä se Delvac ihan aikuisten oikeesti on hyvää öljyä; jos speksit riittää niin enemmän luotan Mobilin raskaaseen käyttöön (huom; ei raskaaseen liikenteeseen vaan -käyttöön) kehittämään Delvacciin kuin jonkun jokseenkin tuntemattoman valmistajan tekemään Motorcycle HyperOiliin."

    Tarvitseekos näitä asioita sitten enää oikeastaan keneltäkään kysellä, jos vastaus on etukäteen tiedossa - vai opitkohan kenties 6.5. illalla, että D on ihan aikuisten oikeesti hyvää??
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #38
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,16:04) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 19 2010,15:43) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,15:14) kirjoitti
    Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

    MX on kai osasynteettistä ?
    Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
    ei kyllä mun bemun technical bookletissa suositella mineraaliöljyjä.
    Oliko siellä suositus käyttää synteettistä öljyä?
    <p>2002-2014</p>
  9. #39
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 19 2010,16:39) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,16:04) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 19 2010,15:43) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,15:14) kirjoitti
    Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

    MX on kai osasynteettistä ?
    Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
    ei kyllä mun bemun technical bookletissa suositella mineraaliöljyjä.
    Oliko siellä suositus käyttää synteettistä öljyä?
    Tiedät varmaan että ei, enkä ole niin väittänytkään.

    Mutta jos täyssynteettisen öljyn käytöstä ei ole mitään haittaa, niin eikö silloin ole suositeltavaa käyttää sitä?

    Onko siitä hyötyä, sitä en tiedä, mutta voisin kyllä ajatella että siitä voisi olla hyötyä.

    vai miksi ihmeessä Delvac olisi parempaa ?
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  10. #40
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,16:58) kirjoitti
    Mutta jos täyssynteettisen öljyn käytöstä ei ole mitään haittaa, niin eikö silloin ole suositeltavaa käyttää sitä?

    Onko siitä hyötyä, sitä en tiedä, mutta voisin kyllä ajatella että siitä voisi olla hyötyä.

    vai miksi ihmeessä Delvac olisi parempaa ?
    K 12 RS:ään valmistaja suosittelee mineraaliöljyä, miksi pitäisi edes kokeilla synteettistä..
    Haitta lienee lähinnä se, että saatat saada aikaan öljyvuodon, josta seuraa kytkinremontti. Tuskinpa tuosta muuta haittaa on..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #41
    Lainaa (J@ck @ Syys. 19 2010,17:39) kirjoitti
    Haitta lienee lähinnä se, että saatat saada aikaan öljyvuodon, josta seuraa kytkinremontti. Tuskinpa tuosta muuta haittaa on..
    Juu, tällaista olen kuullut muiltakin tahoilta ja liipasimella on tietysti se kampikammion ja vaihdeaskin välinen iso stefa sekä aksellilla oleva o-rengastiiviste. Näiden olen kuulut joskus olevan herkempiä päästämään läpi synteettistä ööliä. Ja tällöin kuivakytkimestä tulee märkäkytkin...
    Eli kyllä se "flying brick" varmaan raksuttelee ne puoli taikka miljoona kilsaa ihan mineraaliöljyilläkin (jopa Delvacilla... ).
    Turha tuossa öljyssä on mennä hifistelemään.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  12. #42
    Lainaa (pozo izquierdo @ Syys. 19 2010,19:33) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Syys. 19 2010,17:39) kirjoitti
    Haitta lienee lähinnä se, että saatat saada aikaan öljyvuodon, josta seuraa kytkinremontti. Tuskinpa tuosta muuta haittaa on..
    Juu, tällaista olen kuullut muiltakin tahoilta ja liipasimella on tietysti se kampikammion ja vaihdeaskin välinen iso stefa sekä aksellilla oleva o-rengastiiviste. Näiden olen kuulut joskus olevan herkempiä päästämään läpi synteettistä ööliä. Ja tällöin kuivakytkimestä tulee märkäkytkin...
    Eli kyllä se "flying brick" varmaan raksuttelee ne puoli taikka *miljoona kilsaa ihan mineraaliöljyilläkin (jopa Delvacilla... ).
    Turha tuossa öljyssä on mennä hifistelemään.

    t. pozo

    Voiskohan olla noin, molekyylit pienempiä....

    En kyllä BMW:n suosituksista muuta ole löytänyt:


    BMW Motorrad recommends not using synthetic oils for the first 10,000 km. Please do not hesitate to contact your authorised BMW Motorrad dealer if you have any questions relating the choice of a suitable engine oil for your motorcycle.

    BMW Motorrad UK
    20W-50 will be ideal, although we have just introduced the Power 1 Racing 10W-50 full synthetic which is BMW preferred grade now for the boxer engines, so if it's run in and you want a higher performance product, the Power 1 Racing would be the best oil for protection and performance - but Only BMW will carry it."

    http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.c....=753225
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  13. #43
    Löytyi kellarista kanisterillinen

    Motul 3000 4T 20w50 mineraaliöljy | lisätiedot
    4-tahti MP-mineraaliöljy. Sisältää korkeiden lämpötilojen suojan. Sisältää vaihteiston lisäaineet.

    Onkohan mitään sen ihmeellisempää haittaa vaihteiston lisäaineista? heitänkö koneeseen vai säilönkö vielä johonkin seuraavaan peliin
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  14. #44
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 28 2010,13:36) kirjoitti
    Löytyi kellarista kanisterillinen

    Motul 3000 4T 20w50 mineraaliöljy | lisätiedot
    4-tahti MP-mineraaliöljy. Sisältää korkeiden lämpötilojen suojan. Sisältää vaihteiston lisäaineet.

    Onkohan mitään sen ihmeellisempää haittaa vaihteiston lisäaineista? heitänkö koneeseen vai säilönkö vielä johonkin seuraavaan peliin *
    No näinpäin ei varmaan oo haittaa kun sulla ei edes ole siellä samassa mitään vaihteistoa mitä lisäaineistaa.
    Anna mennä vaan niin saat kanisterin pois nurkista kuleksimasta.

    Taisin samaa öljyä itsekin kerran pänikällisen käyttää kun jostain arpajaisista voitin...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  15. #45
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 19 2010,14:40) kirjoitti
    SG/CF luokitukset täyttävä mineraaliöljy iäkkäämmille moottoreille ja kesäkäyttöön.


    Sitä ei ollutkaan kuin 3 litraa ja tarvis 3,5 joten ostin Motonetista MOTOXia

    Joku viisas joskus sanonut että eri laatuisia öljyjä ei saa sekoittaa....et Motuli saa odottaa kellarissa.

    Onko muuten öljypropussa tiivistettä ja minkä kokoinen ja laatuinen...kupari/alum.?

    voisi ostaa valmiiksi jos tietäisi koon, Motonetissä kun ei ollut merkillä haettavissa... enkä jaksa pidemmälle lähteä sen takia.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  16. #46
    Shellin öljy ingeniöööri tässä kerran takavuosina sanoi et kaikkia moottoriöljyjä voi sekoittaa keskenään, samoin hydrauliikka jne mutta moottori ja hydrauliikka ja tai vaihteistoöljyjä ei keskenään.
    Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
    Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
    Uusi pärrä Honda GL1800-08
    Uusin Kymco Xciting500-05
  17. #47
    Mulle joku joskus sanonut ettei saisi moottoriöljyjäkään, ainakaan synteettisiä ja mineraali...mutten nyt kyllä tiedä miksei saisi. Eikös siitä tule sitten puolisynteettistä suhteesta riipuen, ja viskositeetti myös...

    Delvacista ja jostaihan voisi saada tosi hyvän coctailin just vaikka bemuun
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  18. #48
    Eiku se menee niin, että eri valmistajien öljyjä ei saa sekottaa. Jos käyttää Shellin öljyjä, kuten minä (Advance), niin sen joukkoon ei sitten mopiilia tai netsettä, eikä ainaskaan mitään v...n telvakkia saa panna.
    Muuten räjähtää kone, tai ainaski menee tulpasta kiärteet sököks tai sitten kampikammioon tulee kupla, joka puhkee just ku pitäs makeilla snagarilla makkaroita asfalttiin.
    Varokaat siis nuaret motoristit, ettäs pitäydytte yhressä ja ainoassa (käyttämässäni) öljyssä nyt, aina ja ikuisesti.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  19. #49
    Neste sanoo ettei eri tarkoituksiin tarkoitettuja öljyjä saisi sekoittaa keskenään esim. diesel- ja bensiinimoottoriöljyjä

    Mut jotkut ajaa dieselöljyillä bensiinimoottoreissa
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  20. #50
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 28 2010,16:45) kirjoitti
    Onko muuten öljypropussa tiivistettä ja minkä kokoinen ja laatuinen...kupari/alum.?

    voisi ostaa valmiiksi jos tietäisi koon, Motonetissä kun ei ollut merkillä haettavissa... enkä jaksa pidemmälle lähteä sen takia.
    Tuoda noin...kun kerran vaihdat öljyt niin oletettavasti menee myös öljyfilsu vaihtoon?

    Itse omakätisen henkilökohtaisesti en ole koskaan avannut tuota öljyproppua kun sen filtterilokeron kannen avaus pudottaa öljyt yhtä lailla.

    Eli ehdotan samaa sullekin. Anna sen "virallisen" öljypropun olla kiinni, niin ei tarvii sen tiivisteestäkään murehtia... Ota öljyt ulos filtterilokeron kannen raosta.

    t. pozo



    PS: Itse en kyllä epäröisi tyrkätä 0,6 litraa Motoxia sen kolmen litran Motulin sekaan. Mineraalia molemmat...
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  21. #51
    Lainaa (pozo izquierdo @ Syys. 28 2010,21:29) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 28 2010,16:45) kirjoitti
    Onko muuten öljypropussa tiivistettä ja minkä kokoinen ja laatuinen...kupari/alum.?

    voisi ostaa valmiiksi jos tietäisi koon, Motonetissä kun ei ollut merkillä haettavissa... enkä jaksa pidemmälle lähteä sen takia.
    Tuoda noin...kun kerran vaihdat öljyt niin oletettavasti menee myös öljyfilsu vaihtoon?

    Itse omakätisen henkilökohtaisesti en ole koskaan avannut tuota öljyproppua kun sen filtterilokeron kannen avaus pudottaa öljyt yhtä lailla.

    Eli ehdotan samaa sullekin. Anna sen "virallisen" öljypropun olla kiinni, niin ei tarvii sen tiivisteestäkään murehtia... Ota öljyt ulos filtterilokeron kannen raosta.

    t. pozo



    PS: Itse en kyllä epäröisi tyrkätä 0,6 litraa Motoxia sen kolmen litran Motulin sekaan. Mineraalia molemmat...
    Niinpä...eipä tullut mieleen, bemuun kun ekan kerran vaihtelen öljyjä mutta mitens sen kannen tiiveys?

    Pitäiskö tiiviste vaihtaa kun avaa sen... kuinka monestikkaan on alkanut tihkuu öljyä kun ei ole vaihtanut propun tiivistettä (ei muistanut ostaa) suodattimen kyl nyt muistaa aina ostaa
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  22. #52
    Ittellä oli roadtech Z6 rankaat K1200S ja K1300S malleissa.

    Takanenkin kesti 18 000 ja hyvä vesipito kaupan päälle
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  23. #53
    Lainaa (-RUMBLE- @ Syys. 28 2010,21:43) kirjoitti
    Pitäiskö tiiviste vaihtaa kun avaa sen... kuinka monestikkaan on alkanut tihkuu öljyä kun ei ole vaihtanut propun tiivistettä
    Ei tarvii vaihtaa. Tai itse en ole vielä 120.000 km aikana nähnyt tarpeelliseksi...

    Filtterilokeron kannessa on O-rengastiiviste ja kun sen ja kannen huolella putsaat vaihdon yhteydessä niin kyllä pitää. Niitä kolmea kuuden millin kuusiokolopulttiakaan ei myöskään kannata/tarvitse vetää kiinni hampaat irvessä, niin ei tarvitse mennä Helicoil-kauppaan sitten myöhemmin...Eli ohjekirjan mukaan kiristysmomentti noille pulteille on 10 Nm ja filtterillekin vain 11 Nm. (Jos kumminkin ryhdyt sen öljypropun kimppuun, niin sen kiritysmomentti on 30 Nm)

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  24. #54
    Niin ja sitten se tosi ettei Suomessa saa eikä tule ASIANTUNTIJOIDEN mielestä käyttää muuta kuin Mobil 1:tä.
    Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
    Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
    Uusi pärrä Honda GL1800-08
    Uusin Kymco Xciting500-05
  25. #55
    Jovvain..



    Juu kuten pozo tuossa sanoikin, ei tuota öljymutteria tarvihe/kannata irroitella kun ainoastaan siinä tapauksessa jos se on ns. magneettiroppu, elikkäs jolloin se kerää metallisilpun ihteensä (kuten perän poistoroppu). Magneettiroppu se ei vakiona ole mutta jos on sitten vaihdettu sellaiseksi, jälkeenpäin...?

    Orginal BMW-Suodattimen mukana tuli boxissa aikoinaan tuo kumitiiviste mutta nykyisin niitä ei enää näe, joten samalla käytetyllä mennään, (ja tietysti Mobil RF 1:llä ) no probleimou !

  26. #56
    Kiitoksia vinkeistä

    Turha kai sitä öljyproppua on avata....muistinkin, että itseasiassa avasin sen kesällä, kun jouduin laskee myyjäliikkeen liikatäyttöä ulos, puolisen litraa tiedä sitten olivatko suodatinta vaihtaneet...mut onhan noita kilsoja jo tullut eikä noi öljyt ja suodattimet hirveesti maksa.

    Samalla vaihdan vaihdelootan ja perän öljyt... siinä ei kai mitään ihmeellistä ole? Öljyt on jo ostettu.

    Jäähdytin nesteet pitää tarkistaa...tai vaihtaa ei kai iso homma. Kun kylmässä bemu talvehtii
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  27. #57
    No meni se paremmin öljypropun avaamalla, kas kun suodattimen kantta kun avasi kaikki öljy sormille... ei kivaa

    ja oli se suodatin vaihtaminen kyl tosi veeeemäistä... saihan siitä ruuvarin lopuks läpi ja suodattimen pois kädet öjyssä, kun sitä sieltä koko ajan valu pitkin hihoja melkein *

    ja toivottavasti uusi meni tarpeeksi tiukkaa kun sormet just mahtu sisään vääntämään.

    Mikäköhän ton suodattimen paikan idis on...ois kai sen huoltoystävällisemminkin tehdä, ennen törmänny.

    no onpahan kaikki öljyt vaihettu...ja reipas 100 kilsan lenkki takana *



    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  28. #58
    Lainaa (-RUMBLE- @ Loka. 17 2010,21:04) kirjoitti
    No meni se paremmin öljypropun avaamalla, kas kun suodattimen kantta kun avasi kaikki öljy sormille... ei kivaa

    ja oli se suodatin vaihtaminen kyl tosi veeeemäistä... saihan siitä ruuvarin lopuks läpi ja suodattimen pois kädet öjyssä, kun sitä sieltä koko ajan valu pitkin hihoja melkein *

    ja toivottavasti uusi meni tarpeeksi tiukkaa kun sormet just mahtu sisään vääntämään.

    Mikäköhän ton suodattimen paikan idis on...ois kai sen huoltoystävällisemminkin tehdä, ennen törmänny.

    no onpahan kaikki öljyt vaihettu...ja reipas 100 kilsan lenkki takana *
    Tota. Käy nyt hyvä mies hakemassa avain sen suodattimen irrottamiseen ja kiristämiseen... Kunnon avaimella suodattimen irrotus ja kiinnitys on helppoa kuin heinänteko ja jää noi manailut veks tuosta puuhasta.
    <p>2002-2014</p>
  29. #59
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 17 2010,21:43) kirjoitti
    Tota. Käy nyt hyvä mies hakemassa avain sen suodattimen irrottamiseen ja kiristämiseen... Kunnon avaimella suodattimen irrotus ja kiinnitys on helppoa kuin heinänteko ja jää noi manailut veks tuosta puuhasta.
    olishan se avain vähän auttanut, mut ei sitä öljyn valumista pitkin käsiä...täytyy ensi kertaan hakea, eipä noi motonetissa maksa kuin 5e.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  30.  
  31. #60
    Lainaa (-RUMBLE- @ Loka. 17 2010,21:52) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 17 2010,21:43) kirjoitti
    Tota. Käy nyt hyvä mies hakemassa avain sen suodattimen irrottamiseen ja kiristämiseen... Kunnon avaimella suodattimen irrotus ja kiinnitys on helppoa kuin heinänteko ja jää noi manailut veks tuosta puuhasta.
    olishan se avain vähän auttanut, mut ei sitä öljyn valumista pitkin käsiä...täytyy ensi kertaan hakea, eipä noi motonetissa maksa kuin 5e.
    Soon kokemuslaji.
    - iso vasu mopon alle alle (ja sunnuntai-Hesari vielä varmuudeksi)
    - rattejä riittävästi käsien pyyhintään
    - hihat kannattaa kääriä ylös
    - löystät sen suodattimen kannen, niin, että öljy tulee sopivasta reunasta ulos
    - annat valua
    - ... ja annat valua vielä hetken
    - otat sen kannen kunnolla irti
    - annat jämien valua vielä hetken
    - avaimella ja räikällä filtteri ulos (ja tarkistat, että se vanhan suodattimen tiivisterengas tuli myös)!
    - uusi paikalleen - Kiristys yhdellä kädellä avaimen juuresta kiinni pitäen, niin saa vielä tuon filtterin joskus irtikin
    - kannen puhdistus
    - kansi paikalleen ja niiden M6-pulttien kiristys momenttiinsa. Ite kiristän ne pelkästään käyttäen räikän jatkovartta "ruuvimeisselinä" käyttäen - ei mene jengat!

    Helppoa ja hauskaa! Ai niin - ja uudet ******it sisään.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen