Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 61:sta
  1. #1
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Tuli tommoinen hankittua ja olisin kiinnostunut kuulemaan raadilta mikä öljy on havaittu hyväksi koneessa?

    Samoin rengasvalinnat kiinnostavat; onko joku mikä on erityisen hyväksi havaittu? Toiveissa olisi päästä kymppitonni takasella, onkos kokemuksia Me880 Marathonista ko. pyörässä?
    Dirty Nasty Furriner
  2. #2
    Toi maratoonari on juuri se, mitä kaikki käyttää. Öljyt menee samanlailla kuin samannäköisessä autonmoottorissa.

    edit: luin huolimattomasti, K100RS:ssä kaikki käyttää tuota maratoonaria. Noissa rallipeleissä saattaa olla toinen sävel.



  3. #3
    Michelin Pilot Road
    Mobil 1 5W-50
    Näillä ajettu hyvin ovat toimineet.
  4. #4
    Tästähän saa vaikka koko kesän kestävän öljyväännön kun lisää vielä, että tuossa myllyssä Delvac on varmaan onnen omiaan... (Ilman sarkasmia, itsekin vaihdan siihen kunhan olen kaikki nurkkiin kertyneet erilaiset tarjousöljyt ensin kuluttanut...)

    Renkaiden osalta tuossa RS:ssä on valinnanvaraa enemmän kuin LoTjassa, jossa nuo nimenomaiset Marathonit on aika lailla nimensä veroisia. Takarenkaalla mennään 25 ja eturenkaalla hyvinkin 35 tonnia. Mutta märkäpidon kanssa saa sitten olla vähän tarkkana, se on tuon kulutusta kestävän kovahkon kumin haitta.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    Lainaa (BeeMWee @ Touko. 07 2010,06:44) kirjoitti
    Michelin Pilot Road
    Pilot Road 2 ehkä sopii, ilman kakkosta liian pehmeä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  6. #6
    Sanoisin myös että michelin pilot road 2 ja mobil delvac. Näillä itse menen samantyyppisellä pyörällä, ei tosin peeänvee
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #7
    Periaatteessa mikä vaan mineraalimoottoriöjy, sopiva viskositeetti 15w40, 20w50 tai kunhan jotain on.. Muistaakseni koneessa saa käytää vaikka yksiasteista sae 30 öljyä. Mutta tosiaankin mineraaaliöljy, suosittelee valmistaja.
    Omassani käytin aina Valvolinen 20w50 sport racing (auto)öljyä, jos olis vielä RS, niin varmaan vacit koneessa.

    Tärkeämpi juttu on öljyn määrä. Ei yhtään liikaa, jos kytkinremontti ei kiinnosta. Mieluummin öljyä vain siihen silmän puoliväliin, niin ei tuprauttele savupilviäkään sivutuella seisonnan jälkeen. Silmä täyttyy todella hitaasti, joten tarkistus mieluummin ennen ajoon lähtöä ja öljyjä vaihtaessa ei saa olla kiire.

    Renkaina mulla oli Metzelerin neloset ja myöhemmin kutoset, Pilot Road 2 on varmaan myös hyvä valinta. Mitään pehmeitä kumeja ei kannata laittaa, ne menee RS:än alla kulmikkaiksi alta aikayksikön. Kannattaa ottaa renkaan vahvistettu malli, otitpa mitkä kumit vaan. Paineita laittaisin puolisen kiloa yli suositusten
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #8
    Öljy? Arvaa...
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Meikellä on mahuri GT:ssä käytetty uudesta saakka öljynä Repsolin Sintetico 10W/40 eikä oo tarvinu lisätä öljynvaihtovälillä kertaakaan. mittarissa 91tkm. Joku voi olla sitä mieltä että 10e litra on aivan liian kallista öljyä mut tällä on menty ja ilman murheita, enkä meinannu vaihtaa merkkiä(myöskään pyörän osalta)!
    Renkaina käytän Pilot road 2 vahvistetulla rungolla. Vahvistettu ei kulu pykälille niiku normimalli. Myös vanhanmallin Pilotroadi, siis se yksseosmalli, on toiminu ihan jees ja kulunu tasaseen. Renkaat ei yleisesti ole kestäny mitään järisyttäviä kilsoja vaikkei ajotyyli olekkaan mikään renkaanraiskaaja mallinen. Oon todennu et reilu 10 ja renkaat uusiks. Etunen ei oo ainakaan ollu pitkäikäsempi kun takanen. Joo ja tosiaan ne paineet. 0,3-0,5 enempi ku suositellaa. Oon pitäny reissussa kaks päällä ja laukkujen kanssa takana 0,8 enemmin...



    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  10. #10
    Lainaa (Staga @ Touko. 06 2010,23:42) kirjoitti
    Tuli tommoinen hankittua ja olisin kiinnostunut kuulemaan raadilta mikä öljy on havaittu hyväksi koneessa?

    Samoin rengasvalinnat kiinnostavat; onko joku mikä on erityisen hyväksi havaittu? Toiveissa olisi päästä kymppitonni takasella, onkos kokemuksia Me880 Marathonista ko. pyörässä?
    Renkaiksi ROADTEC Z6 INTERACT, tuo Me880 Marathonista on Customin rengas.
  11. #11
    Lainaa (mpe @ Touko. 07 2010,11:41) kirjoitti
    Meikellä on mahuri GT:ssä käytetty uudesta saakka öljynä Repsolin Sintetico 10W/40 eikä oo tarvinu lisätä öljynvaihtovälillä kertaakaan. mittarissa 91tkm. Joku voi olla sitä mieltä että 10e litra on aivan liian kallista öljyä mut tällä on menty ja ilman murheita, enkä meinannu vaihtaa merkkiä(myöskään pyörän osalta)!
    Tuskinpa sillä on kenellekään merkitystä, maksaako öljy vitosen, vai kympin litralta. Vanhemman K-sarjan koneissa ei vaan ole pienintäkään syytä käyttää ns. moottoripyöräöljyjä, koska kyseessä on auton moottoriin verrattava laite, eli erilliset vaihteistoöljyt ja kuiva kytkin.
    En laittais myöskään mitään synteettistä autoöljyä, koska valmistaja mineraaliöljyjä suosittelee. Reilut 60 tkm ajelin edellisellä RS:ällä, eikä siihenkään koskaan öljyä lisätty. Vaihtovälit oli aina ajokauden päätteeksi, eli käytännössä ~10 tkm.

    Mineraaliöljyä suositelleen jostain syystä myös ässän moottoriin ja mm. siksi minullakin Delvac inside.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #12
    Bemariin käy normaali moottoriöljy, joo. Ei se kuitenkaan sellainen traktori ole johon Delvacia kaadataan. Aika erikoiselta ainakin minusta tuntuu ajatus että moottoripyörän moottoriin laittaisin Delvacia. Taitaa osa näistä "Delvac-miehistä" olla jotakin maatalous- tai konealan yrittäjiä joilla on 200l tynnyri tallissa. Onkohan missään mp-huoltoliikkeessä Delvac-kannua hyllyssä "Delvac-miehen" varalle
  13. #13
    Delvacci vaan on hel..tin hyvä ja sopiva öljy ja ihan tavallinen moottoriöljy että silleen.
    Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
    Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
    Uusi pärrä Honda GL1800-08
    Uusin Kymco Xciting500-05
  14. #14
    Lainaa (kaselin @ Touko. 07 2010,15:33) kirjoitti
    Delvacci vaan on hel..tin hyvä ja sopiva öljy ja ihan tavallinen moottoriöljy että silleen.
    Niin varmaan onkin hyvää oikeassa käyttökohteessa. Joskus pikkupoikana peltoautossa korvasin jarrunesteen vedellä, sekin oli hel..tin hyvää,
  15. #15
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Kyllä se Delvac ihan aikuisten oikeesti on hyvää öljyä; jos speksit riittää niin enemmän luotan Mobilin raskaaseen käyttöön (huom; ei raskaaseen liikenteeseen vaan -käyttöön) kehittämään Delvacciin kuin jonkun jokseenkin tuntemattoman valmistajan tekemään Motorcycle HyperOiliin.

    Tuossa selailin nettiä ja aika moni kiinnittää huomiota juurikin ZDDP-pitoisuuteen (sinkki) joka noissa heavy-duty öljyissä (Delvac & Rotella) on korkea.
    Rotella T:tä on joku suositellut mutta muistaakseni sitä ei oikein suomesta löydy, ei ollut ainakaan Shellin valikoimassa kun itse heidän öljyjensä kanssa pelasin.

    No ei mitään, jos lähtis hakemaan sadepukua ja samalla poikkeis IKH:ssa katsomassa heidän öljytarjontaansa, oli kai joskus Rotella-T:tä heilläkin.
    Dirty Nasty Furriner
  16. #16
    Lainaa (psi @ Touko. 07 2010,15:45) kirjoitti
    Lainaa (kaselin @ Touko. 07 2010,15:33) kirjoitti
    Delvacci vaan on hel..tin hyvä ja sopiva öljy ja ihan tavallinen moottoriöljy että silleen.
    Niin varmaan onkin hyvää oikeassa käyttökohteessa. Joskus pikkupoikana peltoautossa korvasin jarrunesteen vedellä, sekin oli hel..tin hyvää, *
    ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLI-Raukkaa...
    <p>2002-2014</p>
  17. #17
    Tuo Delvac on kyl sellane taikasana mil saa viriämää valtavan keskustelun ja hermot pintaan useammalta puolesta ja vastaan puhujalta! Senpä takia en kehtaa aiheeseen suuremmin puuttua, sen kun kerran tein niin jo rupes tulee kommenttia ¨kun ei ole ymmärrystä¨. Epäilisin ettei ole ihan helvetisti väliä mitä öljyä koneessa käyttää. Voi olla että jotkut öljyt säilyttävät ominaisuutensa pidempään kuin toiset, mutta mikä ja miten, sen todistamiseen meillä kellään ei liene kovinkaan luotettavia keinoja. Itse oon suosinu edellämainittua epsanjanrasvapään synteettistä koska se on käyttäytynyt hyvin olosuhteissa kuin olosuhteissa ja sitä nuo on aina BMW huollossa koneeseen tunkeneet.
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  18. #18
    Mitä Delvac-mies tankkaa, bensaa vai dieseliä, onko sillä väliä
  19. #19
    Eikös valmistaja suosittele tuohon Castrolin GPS 10W-40 öljyä?

    Ja sama Castrolin sivuilla myös jotain sinnepäin:
    http://ew5.earlweb.com/recomme....e=20154

    Itse olen sen verran laiska, etten viitsi kyseisillä asioilla päätäni vaivata, katson niin mopossa kuin kotilossakin omistajan käsikirjan suosituksia.

    Ei kylläkään ole halvin, eikä edes välttämättä paras vaihtoehto, mutta nähdäkseni kuitenkin toimiva?

    - Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
  20. #20
    Delvacia tietty, sillä saa rispektiä. Koska rispekti ei tartu ostotarrana tankkiin, mikä tahansa 0W- 60 on tietty kovaa kamaa all year around mineraaliversiona.
    .
  21. #21
    Jipii, taas yksi Delvac-keskustelu!
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  22. #22
    Lainaa (psi @ Touko. 07 2010,15:45) kirjoitti
    Niin varmaan onkin hyvää oikeassa käyttökohteessa. Joskus pikkupoikana peltoautossa korvasin jarrunesteen vedellä, sekin oli hel..tin hyvää, *
    Eniten näissä Delvac-keskusteluissa ihmetyttää se, että vastustajat eivät tiedä mitä puhuvat ja mitä kirjoittavat. Ota sinäkin asioista selvää ja kirjoittele sitten. Turha täällä on mutua jauhaa, vallankin väärää sellaista.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  23. #23
    Lainaa (psi @ Touko. 07 2010,15:10) kirjoitti
    Bemariin käy normaali moottoriöljy, joo. Ei se kuitenkaan sellainen traktori ole johon Delvacia kaadataan. Aika erikoiselta ainakin minusta tuntuu ajatus että moottoripyörän moottoriin laittaisin Delvacia....
    Nimenomaan. Delvac (niinkuin moni muukin öljy) täyttää Bemarin moottoriöljylle asettamat luokitusvaatimukset loistavasti, joten silloinhan sitä voi käyttää. Mitä ihmeen väliä sillä on missä muissa koneissa sitä voi käyttää? Kuten traktorissa? Tai ruohonleikkurissa???
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  24. #24
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Olipas ylläri....



    Takasessa vielä kuviota mutta etunen ns "valmis".
    Dirty Nasty Furriner
  25. #25
    Aika mystisesti tuo etunen on kulunut enemmän toiselta puolelta. Kunnioitettavat kilometrit silti. En muista, koska viimeksi ovat mitkään renkaat kestäneet yli 5tkm.
    Dixi et animam levavi
  26. #26
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    töihinmennessä on yksi piiiitkä makee kaarre...

    Ei noi BT021:set pahat renkaat olleet sinällään, pitivät sen mitä tarvikin mutta toi etusen kulahtaminen ennen takasta oli aika yllätys.
    Toki tuo K1200RS on raskas ja lienee aika etupainoinenkin, täytyy miettiä rengasmerkin vaihtoa Metzeleriin tai Micheliniin.
    Dirty Nasty Furriner
  27. #27
    Lainaa (Staga @ Elo. 27 2010,17:49) kirjoitti
    töihinmennessä on yksi piiiitkä makee kaarre... *

    Ei noi *BT021:set pahat renkaat olleet sinällään, pitivät sen mitä tarvikin mutta toi etusen kulahtaminen ennen takasta oli aika yllätys.
    Toki tuo K1200RS on raskas ja lienee aika etupainoinenkin, täytyy miettiä rengasmerkin vaihtoa Metzeleriin tai Micheliniin.
    Ne BT21:t on sanonko mistä. Kawassakin ne kului kyllä samaan tahtiin eli etunen ja takanen vaihtoon samalla. Eikä ajamalla loppuun meinannut saada sitten millään. Misukat sen tuskan jälkeen alle ja . Kawaan laitoin ne pilot road 2:t ja tossa menee nyt pilot power 2:n.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  28. #28
    Tulinpa katsastelee viestiketjua kun öljynvaihto aika lähestyy

    Ennenkin lukenut noita DELVAC-keskusteluita sen enempää perehtymättä asiaan...tuntuvat monet sitä käyttävän.

    mikä vähän ihmetyttää....kun, onko kyseessä sama DELVACci kuin 80-luvullakin??

    muistan kun kaverin pelistä tuli öljyt pihalle kun kone lämpeni...ja kaveri laitto delvacit sisään niin vot kun oli siistiä. STP:llä oli myös samoja vaikutuksia, itsekin sitä joskus muutaman purkillisen kaadoin Asconaan niin loppu savutukset. Jotku suosittelivat banaaninkuoria perään niin tuli mukavan hiljaista... olihan noita konsteja, ja DELVAC kuului myös noihin.

    Mikäs tämän päivän DELVAC oikein on ?
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  29. #29
    Tiärä löytyykö tältä foorumilta Delvacin tuotekehityshistorian tuntevia? Mutta kysymykseen onko tuo Delvac 80-luvulta? Suattaa olla, suattaa olla olematta, mutta BMW:n K-moottori (siis se vanhan liiton) taatusti on.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    Kai se Delvaccikin on kehittynyt kuten muukin

    Mut ehkä jotain muuta öljyä bemariin kuitenkin... tuli mieleen viime kesän helteistä että pitäiskö alkaa käyttää jo 10W-50 tai 15W-50 öljyjä.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen