"Hälytysajoissa poliisille tapahtuvat onnettomuudet huolestuttavat liikennekomisario Dennis Pastersteinia. Hänen mielestään suuret tehtävänopeudet merkitsevät riskiä, jonka tuottamat hyödyt tulisi tarkkaan punnita"
Asiasta kertoo tämän päivän HS.fi
Mihin se maailma on menossa kun pitää vissiin alkaa pelkäämään vetomies poliisejakin...![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Aina roiskuu, kun rapataan, vaimitensenytoli...
kohtuullisen pätevä perustelukin toiminnalle mainitaan uutisen lopussa:
"kuusi kymmenestä pakenijasta ajoi alkoholin tai huumeiden vaikutuksen alaisena"
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
"Hän muistuttaa, että kolmen kilometrin matkalla 50 ja 80 kilometrin tuntinopeuden ero on noin minuutti."
Eli Dennisin mukaan on ihan ok jos poliisilla kestää tulla paikalle minuutin pari pidempään. Muistaaksen ainakin myös pääkaupunkiseudun häkessäkin oli vasteaika vähän kasvanut. Mitäköhän mieltä itse poliisit ovat tästä pienestä viiveestä tulla paikalle kun tapahtuu?
Uutisen voi lukea monella tavalla.
Itse ymmärsin, että Pasterstein haluaa viritellä keskustelua hyödyistä verrattuna riskeihin.
Näemmä joidenkin muiden lukemana Pasterstein haluaa poliisin myöhästyvän hälytystehtävästä ajamalla 50 km/h 80 km/h rajoitusalueella.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
veikkaan, että poliisi nauttii ylinopeudesta ihan kuin taviskin, mutta hänellä on lain suoma turva harrastaa sitä.
veikkaan, että moni jopa hakeutuu noihin hommiin sen takia, että saa ajaa kovaa.
voiko olla mitään makeempaa, kuin ajaa jotain takaa suurella nopeudella tietäen, että se edessä ajava on väärässä ja itse olet oikeassa. edessä oleva on rikollinen ja rangaistava, itse olet sankari
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mutta niinhän se täytyy tehdä jos asia ei itseä miellytä vaikka jopa tuossa minun lainaamassa kohdassa selvästi sanotaan että pitäisi punnita riskit ja toimia sen mukaan. Ei että pitää ajaa rajoitusten mukaisesti.(NOx @ Huhti. 26 2010,10:32) kirjoitti
ilmeisesti osa jo nyt näkee jo esimerkiksi sen siten että takaa-ajosta on luovuttava aina eikä esimerkiksi kun riskit kasvavat liian suuriksi...
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Kaikille hälytysajoneuvoille samat nopeusrajoitukset kuin muillekin autoilijoille, niinkö?
Sitten tulee kyllä suurempia ongelmia minun mielestä![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Mukava huomata, että lähes kolme vuotta sitten "äänestykset"-osiossa tekemäni aloite poliisien työturvallisuuden lisäämiseksi on saanut tuulta alleen!
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kyllä varmaan riippuu että mitä tapahtuu kun poliisin pitää tulla paikalle. Hullu asemies tai puukkomies ehtii tehdä paljon siinä minuutissa. Onhan noita ambulanssejakin viime aikoina mennyt ojaan ylinopeuksien vuoksi.
Eiköhän se riskien vähentäminen takaa-ajojen de-eskaloinnin kautta ala siitä kun kaikkiin röpöttimiin tulee etätunniste, huippunopeusleikkuri ja automaattisakotus...
niin. jos ajattelee asiaa uhrin kannalta niin voipi olla tilanteita, joissa ainakin uhri toivoo apua pikaisestikin. mutta kai se on niin että jos vetomieskään ei saa vedättää putki punaisena niin onhan se väärin jos muut saavat. *![]()
no näinpä todella on... kerrassaan huutava vääryys!!![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Juurikin näin(jaket @ Huhti. 26 2010,11:44) kirjoitti
![]()
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
(JPA @ Touko. 05 2010,22:37) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Komppaan(GoSpel @ Touko. 06 2010,16:32) kirjoitti
Naureskelin tolle aiemmin jo, ja ittekseni myhäilin että kyllä se polliisikoulu seuloo varmasti jonkun verran tuota porukkaa mitkä haluaa poliisiksi siksi että saa ampua pistoolilla ja muilla aseilla, tehdä rynnäkköjä ovienläpi hartiarysäyksellä, ajaa autolla/moottoripyörällä lujaa tai muuten olla kehityksentasolla yläasteikäinen. Muuten voi olla tietty perseestä, mutta joku roti sitä poliisiksi pääsemisessäkin on!
![]()
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
En ole kyllä huomannut...(shyhander @ Touko. 06 2010,16:59) kirjoitti
KTM 1290 Super Adventure S
Abstrakti vaara on paha.
Jos sille poliisipololle käy hassusti siinä normittomassa kaahailussa ja tulee kokkare virkatehtävässä, siitä ei sitten ihan tavan nuhtelulla mennäkään, oletan. Ajokouluun pantava on ne kun ei osaa ajaa.
veroista sekin lisäkoulutus rahoitetaan, mutta sua ei prossan korotus tuloveropuolelle haittaa??(hra1150 @ Touko. 06 2010,21:39) kirjoitti
![]()
Eikös poliisiks pääse kun täyttää siellä poliisikoulun seinässä olevan ison reiän perseellään? LP=LäskiPerse tai LounasPartio![]()
YZF1000R
Nyt on pakko kommentoida kommenttia *(jaket @ Huhti. 26 2010,11:44) kirjoitti
Vaikka poliisilla on "lain suoma turva harrastaa sitä" ottaa kuski melkoisen riskin joka kerta, kun kaasujalka painautuu lattiaan. Kuski ajaa, kuski vastaa jos jotain sattuu. Auton lipsahtaessa lepikkoon alkaa tutkinta ja hutkinta ja lopuksi rankominen.
Ja toivon syvästi, ettei yksikään poliisi ole hakeutunut ammattiin sen perusteen nojalla, että saa ajaa kovaa "laillisesti" Omasta mielestäni siitä on hohto kaukana, kun joudutaan takaa-ajoon(en ole poliisi). Kuskin on tarkkaan punnittava riskit mitä takaa-ajosta voi aiheutua mm. takaa ajettavan provosoituminen mikä voi aiheuttaa lisä vahinkoa...sekin on nähty.
Siis mielettömän vaarallista touhua ja ihmettelenkin, kun ei satu enempää virkavallalle kolareita. Valitettavasti sitten kun kolisee, koliseekin kunnolla, koska vauhdit on kovia. Vaikka poliisi on motoristin pahin painajainen, kunnioitan silti heidän läsnäoloaan liikenteessä ja toivon, että näin tekisi moni muukin.
Aiheeseen liittyen..
Oletteko nähneet tätä poliisin suoritusta:
http://www.youtube.com/watch?v=z4BUtn1hd1A
170km/h hiekkatiellä maijalla. Aika riskipitoista toimintaa kummaltakin osapuolelta.
//CBF600SA -11
Juu samaa mieltä. Moottoripyöräilyssä on poliisinpelko ollut yli kaiken. Pyörän upottaminen suohon, kaatosade, hyttyset korvissa, mäkärät nenässä tai puhjennut takarengas ei ole mitään siihen verrattuna kun koko ajan joutuu poliiseja varomaan. Piru kun niitä riittää niinkun smurffeja ja niitä smurffautuu koko ajan lisääkirjoitti
![]()
KTM
Näinpä.kirjoitti
Kun noudattaa kaikille sovittuja yhteisiä sääntöjä, ei poliiseja tarvitse pelätä.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Hauskasti esitetty. Poliisi "ottaa isoja riskejä".
Eiköhän se asia ole silleen päin, että pakoon lähtijät niitä isoja riskejä päättää ottaa, ja poliisi tekee sen, mitä poliisin kuuluukin tehdä, yrittää ottaa konnat kiinni. Mahdollisimman vähällä riskillä, mutta silloin kun ollaan muun liikenteen, jalankulkijoiden jne seassa tuota tekemässä, vaikea on riskiä pitää nollassa. Joskushan poliisi luopuu takaa-ajosta, mikäli riski muille arvioidaan liian suureksi.
Ymmärrän silti hyvin, että pakenijat halutaan kiinni. Todella suurella osalla kiinni saaduista tuppaa ilmenemään pakenemiselleen motiiviksi muutakin kuin silkka halu leikkiä kissaa ja hiirtä. Eivät esimerkiksi ole selvinpäin, tai huumeitta ajamassa, ja tällaset ovat liikenteessä suuri riski jopa ilman pakenemistilannetta. Heitä ei myöskään esim. myöhemmin kotoa tavoittamalla suinkaan satavarmasti saada edesvastuuseen teoistaan.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Nimenomaan, joka paikaan ei pidä painella riskirajoilla. Kyllä se pultsareiden nussiminen loppuu minuutin myöhemminkin.(opmdevil @ Touko. 05 2010,15:41) kirjoitti
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
No oisiko tässä tilanne jossa pitäisi luopua. Mielestäni kyllä. Tuossa kun on monessa kohtaa aivan sivullisen henki höllässä ja lopettamalla takaaajon, jossa on ilmeisesti jo tunnistettukin henkilö, olisi riski muille varmasti pienentynyt.(pecha @ Touko. 07 2010,20:28) kirjoitti
Todella urpoa toimintaa mielestäni poliisilta.
Ja en puolustele mitenkään karkuun lähtijää, mutta saisi se poliisikin jotain ajatella.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti