Moi,
Mulla on tänä keväänä uutena ostettu Kawasaki ER-6f vuosimallia 2009. Alusta asti olen ihmetellyt, kun pyörän alle parkkipaikan asfaltille ilmestyy öljy- tai muita nesteläikkiä. Mainitsin asiasta 1000km huollossa. Huoltomies oli sitä mieltä, että se on ketjurasvaa, joka on valunut runkoa pitkin maahan. Tämä kuulosti hyvältä teorialta, joten ajattelin, että asia kunnossa.
Tänään aloin tarkastelemaan asiaa tarkemmin ja huomasin, että tuo mystinen neste valuu letkusta, jonka pää sijaitsee seisontatuen vieressä. Letkuja on kyseisessä paikassa itse asiassa kaksi, mutta neste valuu letkusta, joka on ympyröitynä alla olevassa kuvassa.
Tietääkö joku, mikä tämän letkun tarkoitus on? Ohjekirja ei mainitse asiasta mitään. Letku (samoin kuin tuo toinen letku) näyttäisi menevän bensatankkiin. Voisiko letkun tarkoitus olla, että se johtaa ylimääräisen polttoaineen ulos tankista, jos tankki on tankattu liian täyteen? Jos näin on, niin asiasta ei varmaan tarvitse huolestua. Mikähän toisen letkun tarkoitus sitten on? Ajatuksia?
- Petteri
Näin kesähelteillähän voi käydä myös sillei että bensa lämpenee tankissa (mittarista tullessaanhan se on kylmää), laajenee ja tästä syystä sitten tulee ylivuotoputkesta pihalle.
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
Koneen huohotus systeemille löytynee myös jonkinlainen tyhjennysletku?
Ilmaboxin likaiselta puolella voi myös olla jonkinlainen valumaletku.
Osoitteesta http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html löytyy ER:n manuaalit, korjaamiokässärit ja paljon muuta.
Taivas saa odottaa