Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Eikös noita kutsuttu recallina takasin jonkun jarrujen venttiilivian takia? Liekö siinä vika?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  2. #2
    Tulihan noita purettua talven hämyssä. Tosin huoltomielessä vain, mutta TUOLLA on tarinaa ja kuvia, jos vaikka auttaisi.
    ZZR1400 -06
  3. #3
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 04 2010,18:01) kirjoitti
    Outoa oli mielestäni kun koetin senverran oikeanpuolen ylempää ilmaruuvia inan auki
    sieltä tuli nestettä kuten pitääkin,mutta allimmasta ei tullut nestettä sen paremmin kun ilmaakaan.
    Eipä tuo outoa ole, mikäli et painanut takajarrua. Ylemmät nipat on siis etujarrun ilmaamiseen ja alemmat jalka(taka) jarrun ilmaamiseen. Tuon DUALCOMBI-hässäkän toimintaa oon selvittänyt parhaani mukaan tuonne linkin juttuun.
    ZZR1400 -06
  4. #4
    Vieläkö Deecu meinaat ajella tän kauden sinisellä XX:llä?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Lainaa (sefo @ Huhti. 05 2010,12:40) kirjoitti
    Vieläkö Deecu meinaat ajella tän kauden sinisellä XX:llä?
    Kyllä vaan. Laitoin privana tuttavalliset turinat, jotta pysytään aiheessa täällä *
    ZZR1400 -06
  6. #6
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 04 2010,18:01) kirjoitti
    Muistaako kukaan muu kun Seniorr tuon takaisinkutsun ja syyn siihen.
    En nyt taas osaa perkele suora linkkiä laittaa tänne... Pistä tuonne hakuun hakusanoiksi "recall Blackbird" ni löytyy jotain tarinaa Superin jarrupulmista vuodelta 2006. Kaverilla on muistaakseni 2004 tai 2005 mallinen Superi, jonka vei huoltoon kyseisen vaivan takia.

    edit. Siis vuodelta 2005. Joku dual CBS-tsydeemin venttiilivika.



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  7. #7
    Miten PCV? Deecu kerrot sivullasi, että jalkajarrulle on neljä nippaa. Minulla on 99 VFR, jossa on käsittääkseni samat jarrut kuin XX:ssä ja siinä on ilmausnippa vielä PCV-yksikössä, joka on tankin takana, lähellä jalkajarrun pääsylinteriä.
    Mikähän PCV:n (Proportional Control Valve) tehtävä on? Sääteleekö jarrpainetta etujarrulta taakse. VFR.ssä on erona, että vasemmalta etujarrulta tuleva paine vaikutta takajarrussa keskimmäiseen sylinteriin.
    Kertokaapa samalla viisaammat mistä voisi johtua takajarruni jumittuminen. Keskimmäinen sylinteri ei painu takaisin sisään (siis etujarrulta paineen saava). Irrotin jarrun ja ilmausnipan löysyttäminen auttoi. (Ilmasin ja vaihdoin nesteet) Eli vaikuttaa, että jarrupaine ei pääse purkautumaan pois kun löysään jarrun. Oletan että vasemman etujarrun takajarruun vaikuttava sylinteri jumii tai PCV tai ?
  8. #8
    Tuon PCV:n olen ymmärtänyt paineenrajoitus venttiiliksi. Eli ei päästä etujarrulta määräänsä(?) enempää painetta taakse, jottei takapyörä lukkiudu ronskimmassa (etu-)jarrutuksessa.
    Jos siinä on joku ilmausnippa, niin enpä ole edes huomannut moista. Hyvin on saanut ilmattua ihan niillä satuloiden nipoilla.

    Jos jokin mäntä ei jarruissa liiku kunnolla, yleensä kyseisen männän toinen tai molemmat tiivisteet on vaihtoa vaille. Edellisessä mopossa yksi mäntä jumitti niin, että puristimella sai painaa sisään, ja silloin syynä oli vain turvonnut pölytiiviste. Suuri määrä likaa männässä voi tehdä tietty saman.

    EDIT: Jos se mäntä liikkuu hyvin kun nippa auki, niin eipä se tiivistevika voikkaan olla...



    ZZR1400 -06
  9. #9
    Nähtävästi tukos jossain, letkuissa tai pääsylinterissä (paluureiässä) tms. Yhdistelmäjarrut tekevät etsimisen vain työläämmäksi kuin normijarruilla.
  10. #10
    Lainaa (Ilkka57 @ Huhti. 05 2010,22:02) kirjoitti
    Nähtävästi tukos jossain, letkuissa tai pääsylinterissä (paluureiässä) tms. Yhdistelmäjarrut tekevät etsimisen vain työläämmäksi kuin normijarruilla.
    Se voipi olla.

    Sen PCV:n vian voisi mielestäni kokeilla siten, että irrottaa siitä tulevan jarruputken, ja kokeilee painaa mäntää. Jos ei liiku, niin siellä on vika/tukos, jos liikkuu, niin vika löytyy siitä taaksepäin (toisiosylinteri tms.).

    TUOLTA löytyy kans paljon juttua jos Lontoo taipuu. XX sivusto, mutta jarrujutut pätee paljolti VFR:äänkin.
    ZZR1400 -06
  11. #11
    Ootko katsonut, ettei etujarrulevysi ole kierot ja näin ollen levyt paina mäntiä sisään joka kerralla kun pyörähtävät ympäri. Eli jos pumppaamalla saat paineet, niin voi hyvinkin olla tuo vika. Kaverilla aikoinaan oli 1000 cebarissa tuollainen vika, kun reissussa meni takarengas puhki ja hinausauto nappasi pyörän kyytiin ja laittoi eturenkaan vähän turhan kovin kiinni sellaseen V-uraan ja näin ollen levyt taipuivat samalla. Meinas livetä metsähallituksen puolelle, kun jarrut katosivat ensimmäiseen jarrutukseen mennessä.

    ps. en omista tupla X:ää...



    "I'm not driving fast, I'm just flying low"


    -Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
    -Moto Morini Corsaro Veloce -07
  12. #12
    Ajattelin yrittää lintsata ja paikallistaa mahdollisen tukoksen kokeilemalla, saanko menemään jarrunesteen nipalta toiselle ketjussa takajarru, PCV, vasen etujarru, pääsylinteri. Voisi yrittää esim lääkeruiskulla tms. Jos vika ei löydy näin niin sitten pitää vielä tarkistaa takajarrun ja pääsylinterin välinen yhteys eli toinen nippa. Oletan, että takajarrun nipat ovat toinen polkimen ja jarrun väliä varten ja toinen etujarrun kautta tulevaa painetta varten.



  13. #13
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 07 2010,14:27) kirjoitti
    Pistetäämpä tänne tuo lopputulos,koska se jotain(toivottavasti) kiinnostaa/auttaa
    vastaisuudessa jos ilmenee moisia ongelmia.Pyörä saatiin ammattimiehen syyniin,vikaa ei löytynyt mistään.Asentaja oli ajellut
    jarrukahva pohjassa ja pumppaillut ei auttanut,oli vetänyt nippusiteellä kahvan pohjaa yöksi,ja siinä se aamulla kahva antanut vastusta ja päälle ilmeisesti vielä ilmaus joten taas yksi mysteeri ratkennut.
    Tässäkin tapauksessa auttoi nimenomaan ns.Vanhan ajan tieto/taito(oma arvio)tällaisissa "vioissa"ei auta kirjaviisaus vaan
    se vuosien tuoma kokemus.Harmi sillä se on pikkuhiljaa katoamassa kun ei alalle riitä tarpeeksi kiinostuneita.
    Niin siis missä se vika oli ?
  14. #14
    näyttää nuo xx:n jarrut olevan toiminnan puolesta just samat kuin esim omassa vfr:ssä.
    ja etupiiri ei ole teknisesti mitenkään kiinni takapiirissä.
    etukahvan pumppaama neste vaikutaa etujarrujen reunimmaisiin mäntiin. keskimmäinen toimii takapiirin nesteellä.
    toki jos satulat on irti kokonaan niinkuin tuolla edellä oli tekstejä niin molemmat piirit pitää ilmata.

    btw kansisko vaihtaa sinne pääsylinterille tiivisteet kun kerta on jo vuotanut ja kahva mennyt pohjaan.



    VFR800 -98
  15.  
  16. #15
    Vika selvisi. *Vasemman etujarrun yhteydessä oleva apupääsylinteri oli tukossa / tiivisteet entiset. Paine takajarrulta ei päässyt purkautumaan. Tilasin Englannista 12.4. korjaussarjan, joka jäi jonnekin kentälle tuhkapilven taakse. Koska ei ollut mitään tietoa, koska osat mahtavat lopulta tulla, tilasin käytetyn jarrusatulan Suomesta ja vaihdoin sen. Nyt toimii. tänään 3.5. tulivat korjaussarjankin osat