Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    ..hmmm.. vilkut, huojahtelu, hyrrävoimat huojuttavat kun pikittäinen kone.. korkeahko, painava ja yläpainoinen,, muuten varmasti mukava reissupyörä.. omistamisenhinkua ei jättänyt tosin.. mutta hmm.. menettelee peruspyöränä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  2. #2
    Huh. Kawabata pysyy kawamiehenä. Mikäs siitä muuten tulisikaan...
    BMWbata, B-bata. Hehiö!
    ZZR 1200
  3. #3
    Kaikki ei oo kaikille
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  4. #4
    onneksi kaikille on jotakin sentään.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  5. #5
    Joo, RS alkaa olla hieman vanhentunut malli ja painoakin ihan riittävästi. Oli kuitenkin minulle se ainoa oikea vielä joku vuosi sitten, kun parempaa en etsiskelyistä huolimatta löytänyt.

    Käy koeajamassa joku uudempi K 12 / 13 ässä. Eroa entiseen on melkoisesti, niin painossa, kuin muussakin.

    Edit: Enpä tuota yläpainoisuuskommenttia huomannutkaan.. *K 12 RS on kaikkea muuta kuin yäpainoinen. Ja kun tätä kerran aloin muokata, niin vielä joku sana.
    - vilkkuja en kommentoi, koska se on makuasia ja tottumiskysymys
    - kunnossa oleva RS ei vobblaa, eikä "huojahtele"
    - miksiköhän minä en koskaan huomannut minkäänmoisia huojuttavia hyrrävoimia..
    - kuinka pitkä olet ja oliko satula yläasennossa? Korkeana en RS:ää pitänyt, ei ole mielestäni sen korkeampi kuin ässäkään (istuinkorkeus siis) Vaikka olen vain 185 cm, niin satula oli polvikulmien kannalta parempi yläasennossa. Lyhyemmälle yläasento ei varmaankaan sovi.
    - painava se toki on, taitaa olla 285 kg. Toisaalta painon huomaa vain paikallaan käsitellessä ja aivan pikkunopeuksissa.

    Puhutaankohan me nyt edes samasta pyörästä? Jos, niin kuinka vanha ja mitä oli mittarissa?



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    ,,,,K,, yläpainoinen? *
    vaikka painopistettä tuskin alemmaksi enää saa.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  7. #7
    Lainaa (Moto guzzi @ Touko. 05 2010,17:43) kirjoitti
    ,,,,K,, yläpainoinen? *
    vaikka painopistettä tuskin alemmaksi enää saa.
    Onhan se, yläpainoinen... Verrattuna kovin moneen muuhun.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Ylä tai ala painoinen, miten kukanenkin sen haluaa ymmärtää. Mutta peruspyörä se ei ole.



    <p>R 1200 RT</p>
  9. #9
    Tuli vielä mieleen... Jos siinä oli alla loppuunajetut kulmikkaat renkaat, niin oli takuulla hankala ajettava ja menoa voinee kuvailla huojahtelevaksikin. K 12 RS on kuluneilla renkailla kamala ajettava.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #10
    Ei vältämättä toimi ihan ajatuksen voimalla mutkatiellä niinkuin nuo uudemmat 12 ja 13 sarjalaiset, mutta AJAMALLA taittuu kuin tyhjää vaan. Itte tykkään enempi just tollasesta lehmästä mitä pitää käskeä ja runtata!
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  11. #11
    Lainaa (J@ck @ Touko. 05 2010,15:09) kirjoitti
    Joo, RS alkaa olla hieman vanhentunut malli ja painoakin ihan riittävästi. Oli kuitenkin minulle se ainoa oikea vielä joku vuosi sitten, kun parempaa en etsiskelyistä huolimatta löytänyt.

    Käy koeajamassa joku uudempi K 12 / 13 ässä. Eroa entiseen on melkoisesti, niin painossa, kuin muussakin.

    Edit: Enpä tuota yläpainoisuuskommenttia huomannutkaan.. *K 12 RS on kaikkea muuta kuin yäpainoinen. Ja kun tätä kerran aloin muokata, niin vielä joku sana.
    - vilkkuja en kommentoi, koska se on makuasia ja tottumiskysymys
    - kunnossa oleva RS ei vobblaa, eikä "huojahtele"
    - miksiköhän minä en koskaan huomannut minkäänmoisia huojuttavia hyrrävoimia..
    - kuinka pitkä olet ja oliko satula yläasennossa? Korkeana en RS:ää pitänyt, ei ole mielestäni sen korkeampi kuin ässäkään (istuinkorkeus siis) Vaikka olen vain 185 cm, niin satula oli polvikulmien kannalta parempi yläasennossa. Lyhyemmälle yläasento ei varmaankaan sovi.
    - painava se toki on, taitaa olla 285 kg. Toisaalta painon huomaa vain paikallaan käsitellessä ja aivan pikkunopeuksissa.

    Puhutaankohan me nyt edes samasta pyörästä? Jos, niin kuinka vanha ja mitä oli mittarissa?
    Kylläpäs me beemeri-ihmiset olemme herkkänahkaisia! Kawabata ilmeisesti vertaa 12R Kawaa koeajamaansa K12RS malliin eikä ehdottamiisi uudempiin versioihin? Silloin asia on ajettavuuden osalta juuri noin. Ja mitä myöhemmin taisit puhua kuluneiden renkaitten aiheuttamista ajettavuus ongelmista beemerissä niin Kawassa niitä ei juurikaan huomaa joten.... onhan näissä laitteissa eroja puolin ja toisin. Molempia laitteita omistelleena ja ajelleena niitä ehkä huomaa paremmin kuin netistä lukemalla. Hyviä laitteita kuitenkin molemmat.
  12. #12
    Tässä mistään herkkänahkaisuudesta ole kyse, vaan ihan siitä että Kawabatan kommentteja ihmettelin.. Yhteensä 80 tkm olen moisilla ajellut, enkä tuollaisia ominaisuuksia koskaan havainnut. Mistään ei selviä, mihin pyörään hän RS:ää vertaa, vai vertaako mihinkään.

    Mielestäni K 12 RS on aikansa ehdotonta kärkeä, jos sport-touring tyyppisistä pyöristä puhutaan. Aika monen näköistä pyörää on tullut koeajettua ennen RS:n, kuin nykyisen ässänkin hankintaa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #13
    Lainaa (J@ck @ Touko. 10 2010,10:56) kirjoitti
    Tässä mistään herkkänahkaisuudesta ole kyse, vaan ihan siitä että Kawabatan kommentteja ihmettelin.. Yhteensä 80 tkm olen moisilla ajellut, enkä tuollaisia ominaisuuksia koskaan havainnut. Mistään ei selviä, mihin pyörään hän RS:ää vertaa, vai vertaako mihinkään.

    Mielestäni K 12 RS on aikansa ehdotonta kärkeä, jos sport-touring tyyppisistä pyöristä puhutaan. Aika monen näköistä pyörää on tullut koeajettua ennen RS:n, kuin nykyisen ässänkin hankintaa.
    Et ole huomannut??

    Lähetti: Touko. 06 2010,11:09 *

    --------------------------------------------------------------------------------
    Tuli vielä mieleen... Jos siinä oli alla loppuunajetut kulmikkaat renkaat, niin oli takuulla hankala ajettava ja menoa voinee kuvailla huojahtelevaksikin. K 12 RS on kuluneilla renkailla kamala ajettava.

    Editoinut J@ck Touko. 06 2010,11:12
  14. #14
    ^ Huoh...
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #15
    Pakko sen verran kommentoida, että etunakki oli Batan koeajobiimerissä ihan loppu ja takanakissakin tasanen keskusta.
    Ja parhaimmillaan Koo onkin kun lähdetään menemään kovaa ja kauas, joten paino ei haittaa matkapyörässä. Ne on eri pelit sitten ratahommiin.

    Jotain Plussiakin K1200RS:stä: huoleton keppiveto, hyvin tilaa kuskille myös matkustajan kanssa, vakaa kuin juna, pieni kulutus, riittävän nopea (250km/h), säädettävä plexi, kahvalämppärit, säädettävä ajoasento (penkki+jalkatapit), ABS:sät jotka TOIMII!, etupää joka ei painu jarrutettaessa,..Ja kun se vielä kestävän ja luotettavan maineenkin on ansainnut niin mikäettei!

    Ja johan kansa jo 40-luvulla oppi, että BEMARIKUSKEILLE EI VITTUILLA! *

    P.S. Tuossa Koo elementissään, sopivaa matkavauhtia siinä kuski painaa muijansa kans:
    http://www.youtube.com/watch?v=sFaFEgMgpmA



    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  16. #16
    Jos tällaista K1200RS:ää olisi hankkimassa mitä kannattaa otta ahuomioon kunnon toteamiseksi? Kokemusta vain vanhemmasta K100RS:stä muutaman vuoden takaa ja nyt kiinnostaisi tuollainen -98 mallinen.. Onko tyyppivikoja? Foorumeilta lukenut abs vioista.. ja jostain sähkö ongelmista. Onko jollain teknisiä tietoja mitä se painaa ja mikä teho+vääntö on tämänlaisessa kamppeessa. Polttoaine kulutus kiinnostaa ja huoltovälit yms.. käytännön juttuja.. Valaiskaa..
  17. #17
    Lainaa (JIMJAK @ Touko. 11 2010,13:51) kirjoitti

    Ja johan kansa jo 40-luvulla oppi, että BEMARIKUSKEILLE EI VITTUILLA! *
    Tuossa on sanottu kaikki Älkää viittikö nyt hermostua jos joku ei satu tykkäämään - on niitä muitakin hyviä pyöriä maailmassa kuin K1200RS *

    Ite mietin kuumeisesti että lähtisinkö juhannuksena 3500 km:n Norjan reissuun K1200RS:llä vai HD Ultra Classicilla.. hyviä matkamopoja molemmat, tavallaan..



    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  18. #18
    Lainaa (eizzi @ Kesä. 08 2010,09:48) kirjoitti
    Jos tällaista K1200RS:ää olisi hankkimassa mitä kannattaa otta ahuomioon kunnon toteamiseksi? Kokemusta vain vanhemmasta K100RS:stä muutaman vuoden takaa ja nyt kiinnostaisi tuollainen -98 mallinen.. Onko tyyppivikoja? Foorumeilta lukenut abs vioista.. ja jostain sähkö ongelmista. Onko jollain teknisiä tietoja mitä se painaa ja mikä teho+vääntö on tämänlaisessa kamppeessa. Polttoaine kulutus kiinnostaa ja huoltovälit yms.. käytännön juttuja.. Valaiskaa..
    Onhan niitä tyyppivikoja, mm. rekisterikilven polttimon pidike saattaa murtua jo 40 tkm paikkeilla.. No, ei noissa oikeasti mitään tyyppivikoja ole, paitsi tuon ikäisissä taisi etuteleskooppien stefat olla hieman heikkolaatuista tavaraa.

    Absivikoja voi olla ja tulla, lienee paljon siitä kiinni onko jarrunesteitä viitsitty vaihdella. Sähkövioista en tiedä, ei taida ainakaan yleisiä olla. Painaa paljon, eli 285 kg luokkaa. Tehot ja väännöt löytänet helposti kuukkelilla. Ei mikään ohjus, mutta ei sillä taatusti jää jalkoihinkaan. Mulla vei bensaa kotimaan nopeuksissa maantiellä 6,5 l luokkaa sataselle, eli ei ihan pieniruokainen.
    Huoltovälit 10 tkm, tai kerran vuodessa. Huollot helppo tehdä itsekin. Venttiilien säätötarve vasta 60 tkm lukemilla, jakoketjua ei tartte vaihtaa ennen 120 tkm, tulpat todella helppo vaihtaa jos vaikka uudempaan ässään vertaa.
    Helekatin hyvä ja tilava matkapyörä, nurkkaräppäilyyn löytyy mukavampia pelejä.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Lainaa (eizzi @ Kesä. 08 2010,09:48) kirjoitti
    Jos tällaista K1200RS:ää olisi hankkimassa mitä kannattaa otta ahuomioon kunnon toteamiseksi? Kokemusta vain vanhemmasta K100RS:stä muutaman vuoden takaa ja nyt kiinnostaisi tuollainen -98 mallinen.. Onko tyyppivikoja? Foorumeilta lukenut abs vioista.. ja jostain sähkö ongelmista. Onko jollain teknisiä tietoja mitä se painaa ja mikä teho+vääntö on tämänlaisessa kamppeessa. Polttoaine kulutus kiinnostaa ja huoltovälit yms.. käytännön juttuja.. Valaiskaa..
    Uusimmissa k1200rs:ssä on iAbs, joissa taitaa olla vähemmän murheita kun vanhemmissa. Bensan kulutus on omassa sekalaisessa pikkutie pyörityksessä ollut 5l/100km luokkaa. Viimeinen tankkaus 313 km ja 14.9 litraa piripintaan tankattuna. Eli ei ole paha kulutus, tosin ajotyylini on aika maltillinen.
    Moottorin äänet on sitten oma lukunsa, rohisee aika reippaasti tyhjäkäynnillä. Joku väittää että rohinan aiheuttaa kytkin tai hammasratas kampiakselin ja kytkinakselin välillä. Onko kukaan saanut näitä rohinoita koskaan pois (muuten kun vaihtamalla sähkömopoon)? Auttaisko jakopään ketjun, kiristimen ja ohjainten vaihto?
    Reilut rohinat kuluu kuulemma asiaan vielä seuraavat 100tkm.
  20. #20
    Lainaa (Reijos @ Kesä. 08 2010,20:22) kirjoitti
    Moottorin äänet on sitten oma lukunsa, rohisee aika reippaasti tyhjäkäynnillä. Joku väittää että rohinan aiheuttaa kytkin tai hammasratas kampiakselin ja kytkinakselin välillä. Onko kukaan saanut näitä rohinoita koskaan pois (muuten kun vaihtamalla sähkömopoon)? Auttaisko jakopään ketjun, kiristimen ja ohjainten vaihto?
    Reilut rohinat kuluu kuulemma asiaan vielä seuraavat 100tkm.
    Ei auta, noi äänet ei ole vika, vaan ominaisuus uudesta lähtien. Jakoketju vaihdetaan ohjeen mukaan 60 tkm, mutta todellisuudessa vaihtotarve on paikkeilla 120 tkm. Ihmeellisen pienellä kulutuksella ole päässyt, itse en päässyt ikinä alle kuuden.. *
    Jos uudemman integral-servo-abs sanoutuu irti palveluksesta, niin rahaa palaa vielä enemmän kuin vanhemman version kanssa.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #21
    zx12r;ään eli tusinaan vertailin. kuluneet renkaat selittävätkin aika paljon varsinkin kun bemmi on herkkä kuluneille kumeksille. niin ja olen kokeillut poikittaiskoneellisia uudempia biimereitä k1200r ja k1200s ja niiden ominaisuudet ja renkaatkin olivat tutumpia ja paremmassa kunnossa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  22. #22
    Onkos tätä mallia kahdella eri tehoversiolla? Jos on niin miten se on toteutettu? Eli kuinka iso homma on pienempi tehoinen saada saman tehoiseksi kuin iso?
    Voiko nuo jarrunesteet vaihtaa itse vai onko liikkeen hommia? Minkälainen tuo on kaupungissa ajaa jos painaa noin paljon? Tartteeko näin uuden bemun kardaania vielä huoltaa kute vanhoja?
  23. #23
    Onhan niitä, olikos ne 100 ja 130 hp. Virallista tietä Suomeen tuodut ovat tietääkseni kaikki 130 heppaisia. En tiedä miten muutos tehdään, ehkä joku muu osaa kertoa.

    130 heppaiseen saa pikku viritykseillä 10 hp lisää ja vääntökäyrän ihan toisen malliseksi. Viripalikoita löytyy mm. Wunderlichiltä. Omaani tehtiin lastuviritys, remuksen putki ja parannettiin hieman imuilman virtauksia. En muista enää mitä maksoi, oliskohan ollut kaikkineen luokkaa >1500 €. Ai kannattiko? En tiedä, mutta olipahan kuin eri pyörä virityksen jälkeen.. Nykyään taitaa löytyä helpomiakin konsteja kuin lastun vaihto.

    Vanhempaan tehostamattomaan järjestelmään onnistuu jarrunesteiden vaihto itsekin. Uudempaan servojarrusysteemiin ei, jos ei tasan varmasti tiedä mitä tekee..

    Painavahan se on kaupungilla ja 2 + tavarat päällä... sanoisinko todella painava. Vaan kyllä sillä kaupungillakin pärjää, ei sitä painoa huomaa kuin kävelyvauhdissa. Painopistekin on kohtuu alhaalla, eli aika huolimaton saa olla, jos paikallaan onnistuu kaatamaan. Käy koeajamassa kunnon lenkki maantiellä ja kaupungilla - ei mitään pyörää pdä ajamatta ostaa.
    Maantielä menee kuin luotijuna, ei woblaa ja on muutenkin yllätyksetön. Mutkapätkillä mukava, mutta vaatii taipuakseen määrätietoiset otteet = vastaohjauksen oltava hanskassa.

    Mun mielestä kardaanille ei tartte tehdä mitään, mutta voin olla väärässäkin. No, ainakaan omani kardaaniin ei kajottu 60 tkm aikana.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  24. #24
    Lainaa (J@ck @ Kesä. 09 2010,10:32) kirjoitti
    Painavahan se on kaupungilla ja 2 + tavarat päällä... sanoisinko todella painava. Vaan kyllä sillä kaupungillakin pärjää, ei sitä painoa huomaa kuin kävelyvauhdissa.

    ....

    Mun mielestä kardaanille ei tartte tehdä mitään, mutta voin olla väärässäkin. No, ainakaan omani kardaaniin ei kajottu 60 tkm aikana.
    Painava.... hehe... Kaikki on niin suhteellista...

    Perä ei vaadi kuin uudelleenlaakeroinnin 60 - 80tkm välein. RS:ssä tusikin noinkaan usein.
    <p>2002-2014</p>
  25. #25
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 09 2010,22:52) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Kesä. 09 2010,10:32) kirjoitti
    Painavahan se on kaupungilla ja 2 + tavarat päällä... sanoisinko todella painava. Vaan kyllä sillä kaupungillakin pärjää, ei sitä painoa huomaa kuin kävelyvauhdissa.

    ....

    Mun mielestä kardaanille ei tartte tehdä mitään, mutta voin olla väärässäkin. No, ainakaan omani kardaaniin ei kajottu 60 tkm aikana.
    Painava.... hehe... Kaikki on niin suhteellista...

    Perä ei vaadi kuin uudelleenlaakeroinnin 60 - 80tkm välein. RS:ssä tusikin noinkaan usein.
    Saman panin merkille. * Hui sentään, onks tää RS jotain 285 kg vai mitä? Kaaaauuheen painava, juu...
    (Kevari, sanoisin minä. )

    Kardaani todennäköiseti tosiaan kestää isaltä pojalle, mutta tuon C-A-D:n *"perä"kaneetin ("RS:ssä tuskin noinkaan usein") perälaakerin osalta unohtaisin ja vaihtaisin suosiolla noissa 60-80 tkm lukemissa.
    Olihan tuossa nimim. sefollakin mennyt perästä laakerit (jotain 75 tkm) ja vieläpä ne harvinaisemmat sisäänmenoakselilta.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  26. #26
    Juu ei kai se paino ongelma olis jos tollasen hankkii. Kaikkeen tottuu jos ei heti niin ajan kans.. Nuita vähä ajettuja 30-50tkm ajettuja on suomessakin tarjolla kohtuu edullisesti. Onkohan nuihin luottamista vai tunnistaako bemarin "kuluneisuuden" onko mittarista otettu kymppitonneja pois vai onko todellakin noin vähä ajettuja tarjolla. Noilla kilometreillä ei pitäis olla laakerien kans ongelmia tai muutenkaan... Vai onko se RS:n kin ongelma et se perän laakerointi menee samaten ku luissakin malleissa..?
  27. #27
    Noi perälaakerit menee herkemmin LT malleissa joissa painoakin on jo rutkasti enemmän, muijakin kamojensa kanssa monasti vielä kyytiläisenä.. kyllä se monoleveriä rassaa. Laakerin vaihto ei maltaita maksa kuitenkaan.

    Toinen asia mikä kandee ostaessa tsekata ettei kytkinkopan ja koneen väliltä ole tihkunu öljynpaskaa, ei kestä öljyn ylitäyttöjä bemarit koska kampuran stefa antaa herkästi periksi jolloin menee kytkinlevy vaihtoon.. se onkin jo isompi homma.

    Ja jos tekee mieli kevyttä moottoripyörää niin ostakaa Kevytmoottoripyörä, perkule!

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  28. #28
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 09 2010,22:52) kirjoitti
    Painava.... hehe... Kaikki on niin suhteellista...

    Perä ei vaadi kuin uudelleenlaakeroinnin 60 - 80tkm välein. RS:ssä tusikin noinkaan usein.
    No, meinasin vaan että on se melkonen murikka nykyiseen ässään verrattuna, joka on ~40 kg kevyempi. Painoeron huomaa hyvinkin helposti pienissä nopeuksissa ja pyörää paikallaan käsitellessä.
    Ja jos vaikka FJR:ään vertaa, niin siinäkin taitaa tulla painoeroa 35 kg luokkaa, eli ei se sarjassaan mikään kevyt peli ole.

    Kun tuohon lisää matkustajan, sivulaukut, perälaukun ja tankkilaukun täynnä tavaraa - ehkäpä vielä teltan, makuupussit ja makuualustat, niin alkaahan paino tuntua. Jos ajatellaan, että kuski paina 100 kg, matkustaja 75 kg ja siihen 40 kg laukkuja tavaroineen, niin ollaan lukemassa tasan 500 kg. Todellisuudessa kokonaispaino saattaa mennä huomattavastikin yli viidensadan kilon. Jo kahden hengen ajokamppeista kertyy helposti parikymmentä kiloa lisää, jos riittääkään..

    Ja joo, en ole minäkään kuullut, että noilla lukemilla RS:än perät ainakaan yleisesti laukeisivat.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  29. #29
    Lainaa (J@ck @ Kesä. 10 2010,12:34) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 09 2010,22:52) kirjoitti
    Painava.... hehe... Kaikki on niin suhteellista...

    Perä ei vaadi kuin uudelleenlaakeroinnin 60 - 80tkm välein. RS:ssä tusikin noinkaan usein.
    No, meinasin vaan että on se melkonen murikka nykyiseen ässään verrattuna, joka on ~40 kg kevyempi. Painoeron huomaa hyvinkin helposti pienissä nopeuksissa ja pyörää paikallaan käsitellessä.
    Ja jos vaikka FJR:ään vertaa, niin siinäkin taitaa tulla painoeroa 35 kg luokkaa, eli ei se kokoisekseen mikään kevyt peli ole.

    Kun tuohon lisää matkustajan, sivulaukut, perälaukun ja tankkilaukun täynnä tavaraa - ehkäpä vielä teltan, makuupussit ja makuualustat, niin alkaahan paino tuntua.

    Ja joo, en ole minäkään kuullut, että noilla lukemilla RS:än perät ainakaan yleisesti laukaisivat.
    RS on painava verrattuna nykyversioihin, mutta itseasiassa sivulaukut vain tuntuivat parantavan käsiteltävyyttä. Näin koin sen itse. Ei kylläkään mikään räppäilypyörä. Ottaisin itse vm. 01-> koska niissä mm. keulaputkien ja jarrujen valmistaja vaihtui ja näin ongelmat niiden osalta poistuivat. Tiiliskiven pitäisi kulkea 100tkm aika vähillä murheilla. Kerran jos joutuu ventiilipaloja rukkaamaan ja ehkä nokkaketjun kiristäjän uusimaan, niin siinä se. Itse kiinnittäisi ostotilanteessa huomiota ilmoitettujen kilometrien luotettavuuteen ja yleiseen kuntoon. Voihan siitä akku simahtaa, perä poikia tai kytkin öljyttynä luistamaan, mutta niinhän käytetyssä aina voi tapahtua.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Motoristi @ Kesä. 10 2010,14:23) kirjoitti
    Ottaisin itse vm. 01-> koska niissä mm. keulaputkien ja jarrujen valmistaja vaihtui ja näin ongelmat niiden osalta poistuivat.
    Samoin... Myös kate on fiksumman näköinen ja suojaavampi kuin vanhempi "mikkihiirenkorvaversio".
    Siihen etukatteen yläosaan kun lisää vielä GT:n lisäpalikat, niin on kädetkin paremmin viiman ja sateen suojassa. Niitä sai ainakin joku vuosi sitten mm. Mototripistä maalaamattomana poliisiversiona (kolot hälytysvaloille). Hinta oli muistaakseni 25 €/kpl - joka tapauksessa ne oli käsittämättömän halpoja ollakseen BMW varaosia.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen