Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Osaisko joku kertoa löytyykö aineita ja välineitä, jolla saa kiillotettua kirkkaalta pleksiltä pois pienet naarmut ja esim. liuottimen aiheuttamat samentumat?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #2
    Automaailmasta haen vastausta ja se ei välttämättä sovi... Muovi umpioita ollaan laitettu uuden verosiksi G3 fareclalla ja myllyllä + vedellä.

    Tosiii hento hionta ...
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  3. #3
    No ehkä voisin kokeilla tuota johonkin sopivaan kohtaan...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #4
    Lainaa (sky @ Touko. 03 2010,20:17) kirjoitti
    No ehkä voisin kokeilla tuota johonkin sopivaan kohtaan...
    Kattelet vaan sellasen mahdollisimman hienorakeisen hionta aineen. Hiomalla ne lähtee mutta pinta ei saa kuumua eli pitkäjänteisyyttä ja vettä peliin reippaasti... ja edelleen automaailmasta tämä jippo.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #5
    sen vielä lisään että menee tosi sakeeksi aluksi se hiottava pinta mutta hikkaamista vaan jatketaan ja koko ajan vaan hennommilla aineilla.. onnea matkaan
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  6. #6
    Xerapol hoitaa homman.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  7. #7
    mulla ois parit kuvat tosta jäljestä mitä tuli kun bimmerin umpiota hiottiin ja sähköpostiin voisin ne lähettää.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #8
    Oma mopo kaatui sivujalla ollessa tiili seinää vasten meni sivukate maalaukseen mutta plesin tulleet naarmut hion vedellä *mirkan tuotteilla. ekaksi abranetilla ja sitten arbalonilla 4000 asti ja killotin *fareklalla . Hyvä tuli yhtä sentin mittaista naarmua lukuun ottamatta. Nyt on ajettu jo kaksi kesää ja plespksi ei ole samentunut. *http://www.mirka.fi/abralon_autot?mi...F927C802CD&*ja toinen *http://www.mirka.fi/abranet....AE6D1C& en nyt saa tota toista linkkia toimii (viisaat korjatkoon kiitos)



  9. #9
    Motonetistä hommasin Sonaxin muoville tarkoitettua hionta-ainetta. Sillä ei kyllä oikein mitään mielestäni tee. Aurinkolasien pinnasta sai muutamat ohkaset naarmut pois, mutta pleksin naarmuihin se ei oikein pure.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  10. #10
    Jostain lueskelin että syvemmät urat vaatii "leikkaavaa" laikkaa? Ei oo hajuakaan mitä se käytännössä tarkoittaa. Itselläni on tippunut esim. muutama pisara jarrunestettä mittarin pleksille ja siitä on jäänyt ikävä samentuma. Eli kysymyshän kuuluu, että kuinka syvä on vahinko kohta, niin sitä enemmänhän siitä pitää ekaksi saada pois, ennenkuin tehdään varsinainen loppukiillotus.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  11. #11
    Visa-kortilla. Usein pleksi on sen hintainen kampe, että yksin korjaustarvikeet maksaa puolet uuden hinnasta. Ja loput kuluu niiden tarvikkeiden haalimiseen. Päälle työt. Ei kannata ellei ole jokin todella eksoottinen ja aivan sikahintainen pleksi.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  12. #12
    Lainaa (NOx @ Touko. 03 2010,21:47) kirjoitti
    Visa-kortilla. Usein pleksi on sen hintainen kampe, että yksin korjaustarvikeet maksaa puolet uuden hinnasta. Ja loput kuluu niiden tarvikkeiden haalimiseen. Päälle työt. Ei kannata ellei ole jokin todella eksoottinen ja aivan sikahintainen pleksi.
    Pelkkä mittariston kansi on postikuluineen n. 90 €. Kupla maksaneen 160€ tarvikkeena.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  13. #13
    Puhdistavalla, eli lievästi hiovalla vahalla oon ainakin oman pyörän pleksin kiillottanu ja omasta mielestä on ainakin hyvä
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  14. #14
    Mequiars Headlight Restoration Kit

    Tuota voisi kokeilla. Toimii ainakin avoautojen muovisiin/vinyylisiin takaikkunoihin. Poistaa naarmuja ja pitää muovin notkeena sekä poistaa samentumia.

    Kuopiossa ainakin Varaosamaailmasta saa, en tiedä muilla paikkakunnilla.

    Meguiars PlastX on sama kuin tuo ylempänä oleva kitti. Kitissä vaan mukana joku liina ja hiomatyyny. Voin kertoo kokemuksia kun saan tuota ainetta ylihuomenna käsiini.

    Tossa myös yksi linkki mitä voisi soveltaa pleksin kiillottamiseen...

    - Pasi



  15. #15
    Tuopa pitää kokeilla, em motonetin Sonax oli aika kelvoton aine.
    Ainakin yleensä megun aineet pesee autoglymit mennen tullen.
    On kokemusta vahoista jo monen vuoden takaa.


    Ainiin kirjoitan suomalaiseen foorumiin, anteeksi, on ne glymit ihan hyviä (kalliita) aineita. * *



  16. #16
    Autosolin kiillotustahnalla tullut myös ihan kelvollista jälkeä.
  17. #17
    Mikäs pleksin oot aatellu laittaa siihen jos uus maksaa 160€
  18. #18
    Lainaa (dasherman @ Touko. 04 2010,10:39) kirjoitti
    Mikäs pleksin oot aatellu laittaa siihen jos uus maksaa 160€ *
    Sori, nyt liiottelin, saa sen näköjään puigilta n. 90€ mailmalta tilattuna. Orggis maksaa muuten n. 250 € :-D
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  19. #19
    sitähän minäkin ettei ihan niin kallis voi olla

    mulla makso omaan ninjaan savuharmaa originellin mallinen mra:n pleksi 70€ stormilta..
  20. #20
    Polykarbonaatista lähtee pikkusumeat kuumailmapuhaltimella, mutten ihan tuosta lähtis prätkän pleksiin koettamaan. Toki, jos siinä on jossain merkintä PC, voisin harkita koettamista, jos muut vaihtoehdot on jo käyty läpi.

    Kaikenmaailman liuottimet sumentaa äkkiä, mutta pikkunaarmua oon silotellu lämmittämällä.

    <span style='font-size:7pt;line-height:100%'>MALTTIA!</span> Teetpä mitä hyvänsä sille...
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  21. #21
    Lainaa (Pedaali @ Touko. 03 2010,20:33) kirjoitti
    Xerapol hoitaa homman.
    Autotarvikeliikkeestä löytyi xerapol tuubi. Paketissa oli mukana pieni suikale hienoa hiekkapaperia. Kokeilin ekaks liotinsumentumaan pelkkää tahnaa, mutta ei vaikutusta. Sitten koitin vettä ja ko hiekkapaperia. Pari minuuttia hangattuani oli sumentuma lähtenyt pois. Jäljelle jäi iso vähän tummenpi alua. Sitten otinkin avuksi tämän tahnan ja puuvilla tukon jolla hinkkasin tätä siompaa aluetta. Kyllä se näytti kohtuu hyvin kiillottavan hiekkapaperin jäljen pois.

    Eli käytännössä tarvinneen hienoa vesihiekkapaperia ja kiillotustahnaa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #22
    Noniin, nyt löytyi käyttöä sille oikealle aidolle dremelillekin. Pistin huopalaikan kiinni ja xerapolia sumentumien päälle ja jo läks sumentumat. Koska en hienut, niin kun katsoo oikein tarkkaan, niin pleksi on vissiin pisaran reunojen mukaan kuopalla liuottimen vaikutuksesta, joten se ei lähde ilman hiekkapaperia. Mutta sitä ei nää kuitenkaan käytännössä. Aina kun pesin ja vahasin pyörän, niin ainoastaan nämä liotinjäljet osuivat silmiin. Kyllähän nytten hioessa huomasi kuinka naarmuilla pleksi on, mutta onhan pyörällä ajettu 40 Tkm, eikä sen uudelta tarvi näyttää ja koska naarmut eivät ole syviä ja paksuja, niin ne eivät häiritse silmää.

    Mittariston päällekin roiskui viime kesänä jarrunestettä ja nopeus mittarin lasille oli valunut pieni noro, joka häiritsi erittäin pahasti silmää. Tämäkin lähti nätisti dremelillä ja xerapolilla.

    Näky sillä dremelillä saavan painaumia tms aikaiseksi kun käytti liikaa vauhtia tai painoi liikaa, mutta koska tuo kuitenkin kiillotetaan käsin, niin eipä ne näy ellei katso läheltä ja peilaile valoa vasten.

    Jos oikein innostun niin otan pleksin irti ja etsin epäkeskohiemakoneeni ja laitan puuvillalaikan kiinni ja hion sillä pleksin ympäri ämpäri... Mutta tokkopa jaksan kun ne kymmenen täplää oli hoidettu 15 minuutissa dremelillä

    Hinkatkoon juppihomot pyöriään kaiket illat, minä keskityn olennaiseen eli ajamiseen!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #23
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Bensan polttamat harmaat "valumat" lähti pleksistä Fareclan Scratch-removerilla ja vaahtomuovilaikalla, kustannus 15egeä.
    Dirty Nasty Furriner
  24.  
  25. #24
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Käyköhän samat konstit myös katteeseen? Kävi pikkukämmi kun itikoita hangasin irti keulasta ilmeisesti vähän liian karkealla sienellä. Nyt mustassa osassa katetta näkyy ikävästi paljon harmaata naarmua. Punaisesta niitä ei niin erotu? Jotain hiovaa vahaa koittaisi?