Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 264:sta
  1. #121
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No kiitos vaan, just kun tutkailin AGM akkuja, jotka paljon halvempia.

    Veikkaan muuten, että lyijyakku kyykkäs paskaksi tuossa talvella. Oli kiinni eikä hellää huolenpitoa 5,5 kuukauteen. Tyhmä pää, tyhjä lompsa ja silleen...
    Ollos hyvä!

    Nokitan, kannattaa jättää Kärcherin painepesuri talveksi kylmävarastoon.. Hyvin virtaa vesi painepesurin läpi vaikkei liipasimesta vedäkkään!
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  2. #122
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Jos perusakun jännite on tippunut 8 volttiin niin sillä ei välttämättä polttoaineen ruiskutus enää toimi jolloin kone kyllä voi pyöriä muttei käynnisty.
    Kaasarivehe onneks alla Tossa syssyllä ku pyörän kanssa oli enemmänki käynnistysongelmia, ni se kyllä jakso jollain tapaa pyörittää jännitteen seilatessa 7 ja 9 voltin välillä, mut ei vaan lähteny käyntiin. Sit jos vihdoin starttas akulla, ni kaamee pamaus pakoputkessa. Polttoainetta siis kyllä menee. Mä sitä rupesin epäilemään, että eikö se kahdeksisen volttia riitä tuottamaan kipinää? Vintturissa on elektroninen sytytyksen ennakon säätö. Ehkä puolalle ja tulpalle se 7V vielä riittäis, mut se "älykäs" sytkäboksi ei enää saa aikaseks lähettää käskyä laukaista?

    Alkaa olla jo aika paljon offtopicia, varsinki osastolla ratailu, mutta on nyt vaan omakohtaisesti kiinnostava aihe. Sori!
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  3. #123
    Omasta (höps, Santanderin) Brutalesta kyykkäs syksyllä akku, tilasin siihen aikanaan Ebaystä litiumin tilalle. Painaa tosiaan sen kännykän verran ja tuuttaa ko. vempeleen tulille mennen tullen. No talven aikana talliin raijattiin myös yks GSXR:n raato... 1100cc ja vuosimallia 1991. Siitä tietty kyykkäs akku loppupeleissä seisonnassa > heitin tän rimpulan Brutalesta Suzukiin ja kylläpä lähtee "palmun alta" joka startissa. Empä usko et ihan hevillä palaan näihin normaaleihin murkuloihin takaisin kummassakaan menopelissä...

    Eikö muuten ole niin, että se on yks lysti missä asennossa tuollanen litium hässäkkä on siellä akkutilassa? Korjatkaa jos olen väärässä...
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 10.04.2014 klo 01:48.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #124
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Omasta (höps, Santanderin) Brutalesta kyykkäs syksyllä akku, tilasin siihen aikanaan Ebaystä litiumin tilalle. Painaa tosiaan sen kännykän verran ja tuuttaa ko. vempeleen tulille mennen tullen. No talven aikana talliin raijattiin myös yks GSXR:n raato... 1100cc ja vuosimallia 1991. Siitä tietty kyykkäs akku loppupeleissä seisonnassa > heitin tän rimpulan Brutalesta Suzukiin ja kylläpä lähtee "palmun alta" joka startissa. Empä usko et ihan hevillä palaan näihin normaaleihin murkuloihin takaisin kummassakaan menopelissä...

    Eikö muuten ole niin, että se on yks lysti missä asennossa tuollanen litium hässäkkä on siellä akkutilassa? Korjatkaa jos olen väärässä...
    Mikäs litiumi oli kyseessä ? Voitko heittää linkkiä tms
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  5. #125
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Ollos hyvä!

    Nokitan, kannattaa jättää Kärcherin painepesuri talveksi kylmävarastoon.. Hyvin virtaa vesi painepesurin läpi vaikkei liipasimesta vedäkkään!
    Been there, done that
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  6. #126
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Laitellaan. Toukokuussa olisi tarkoitus käydä mopolla parin viikon reissulla Euroopassa ja ajella Alpeillakin. Lähinnä toi litiumakun toiminta kylmällä on muakin arveluttanut. Säästäähän tossa -2kg pyörän painossa. Ukosta itsestä on jo otetettu -6kg ja tarkoituksena ottaa vielä -4kg lisää ennen kevättä. Happikin kulkee jo nyt aika paljon paremmin. Lisäksi, kun alustaan & jarrujen parantamiseen on upotettu jonkin verran eskoja, niin itkuhan siinä tulee jossei meno radalla yhtään parane vuodesta 2013.
    Eikös nuo litiumit toimi ihan hyvin kylmälläkin, kun niitä ensin vähä herättelee kuormittamalla niitä kahvalämppäreillä, ajovaloilla tms. Varaushan niistä ei katoa, vaan ulosanti heikkenee kylmällä. Näin olen ymmärtänyt.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  7. #127
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Mikäs litiumi oli kyseessä ? Voitko heittää linkkiä tms
    Tommonen murkula. Siinä on tollanen kätevä nappulakin mistä voipi kattella akun varaustilaa halutessaan...

    http://www.purte1.com/index.php/en/s...view/1204/2927
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8. #128
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Tommonen murkula. Siinä on tollanen kätevä nappulakin mistä voipi kattella akun varaustilaa halutessaan...

    http://www.purte1.com/index.php/en/s...view/1204/2927
    aika kallis... http://www.purte1.com/index.php/en/s...view/1204/2924

    ja painava... 120g painavampi

    mut meikäläisen kokoisellla hippiäisellä toikin vaikuttaa ihan hirveesti..

    shorai oli maxiin halvempi stormilla
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #129
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Eikös nuo litiumit toimi ihan hyvin kylmälläkin, kun niitä ensin vähä herättelee kuormittamalla niitä kahvalämppäreillä, ajovaloilla tms. Varaushan niistä ei katoa, vaan ulosanti heikkenee kylmällä. Näin olen ymmärtänyt.
    Jepulis näinhän se on. Tänään hörähti taas hyvin käyntiin +3'c ilman akun herättelyitäkin ja ton pienemmistä lämpötiloista ei tarvitse edes lähteä. Oli nääs taas helvetin kylmä ajella..
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  10. #130
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Ollos hyvä!

    Nokitan, kannattaa jättää Kärcherin painepesuri talveksi kylmävarastoon.. Hyvin virtaa vesi painepesurin läpi vaikkei liipasimesta vedäkkään!
    Pääsiäisenä pitäis lähteä Taunon kanssa sukuloimaan, jotta akkuasiat laitetaan kuntoon nyt. Shorai tuijottaa laatikostaan juuri tällä hetkellä. Jos ei toimi niin meillä menee painiksi ... no, on se Tiggerikin osasyyllinen.

    Kiitoksia tuotetestauksesta. Eiköhän tämä tästä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #131
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pääsiäisenä pitäis lähteä Taunon kanssa sukuloimaan, jotta akkuasiat laitetaan kuntoon nyt. Shorai tuijottaa laatikostaan juuri tällä hetkellä. Jos ei toimi niin meillä menee painiksi ... no, on se Tiggerikin osasyyllinen.

    Kiitoksia tuotetestauksesta. Eiköhän tämä tästä.
    Toivottavasti voit piilottaa kaapelit komeroon.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  12. #132
    Tähän väliin sitten tyhmää askarruttava kysymys lieneen sallittu? Miksi kun ostaa jonku litium geeli tai minkä vaan akun niin siihen pitää olla siihen sopiva laturi hyllyssä että sitä voi virran ehtyessä ladata? Miksi kun ostaa litium geeli tai minkä akun vaan niin mopoon ei tarvise vaihtaa siihen sopivaa laturia?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  13. #133
    No lyijyakkusen kohdallahan se johtuu siitä että kun on ollut vain avoimia lyijyakkuja, niin laturit on tehty niille sopiviksi. Ei ollut tarvetta tehdä muunlaista laturia. Myöhemmin yleistyneet suljetut geeliakut ei kestä niin isoa loppujännitettä vaan alkavat poreilemaan ja menevät pilalle, siispä geeliakulle on oma laturi jossa loppujännite on rajoitettu. Mutta jos sinulla on geeliakulle sopiva laturi, sillä voi aivan hyvin latailla sen vanhankin avoimen lyijyakun.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  14. #134
    Aivan mutta kuinka moottoripyörä imasee akun kun akun ja kaikki OK?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  15. #135
    No koska pyörässä olevasta laturista löytyy se (tiukempi) jännitteen rajoitin, joka vanhoista avoimien lyijyakkujen irtolatureista puuttuu. MP:ssä laturin jännitettä on aina ollut pakko rajoittaa, koska elektroniikka ei kestä ylijännitettä. Irtolaturissa ei ole ennen ollut tarvetta moiselle, joten on saatu yksinkertaisempi ja halvempi laturi kaupan hyllylle.

    Litiumakut on pienoismallimaailmasta tuttuja, mutta ei MP maailmasta. Oletan että akun sisällä on tarvittava elektroniikka (tasauspiiri ja latauspiiri suojauksineen), jotta sen voi suoraan kytkeä pyörään. Litiumakku kun syttyy palamaan jos kennojännite nousee liian korkeaksi, eikä se pysty hävittämään ylilatausta lämmöksi kuumenemalla.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  16. #136
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No koska pyörässä olevasta laturista löytyy se (tiukempi) jännitteen rajoitin, joka vanhoista avoimien lyijyakkujen irtolatureista puuttuu. MP:ssä laturin jännitettä on aina ollut pakko rajoittaa, koska elektroniikka ei kestä ylijännitettä. Irtolaturissa ei ole ennen ollut tarvetta moiselle, joten on saatu yksinkertaisempi ja halvempi laturi kaupan hyllylle.

    Litiumakut on pienoismallimaailmasta tuttuja, mutta ei MP maailmasta. Oletan että akun sisällä on tarvittava elektroniikka (tasauspiiri ja latauspiiri suojauksineen), jotta sen voi suoraan kytkeä pyörään. Litiumakku kun syttyy palamaan jos kennojännite nousee liian korkeaksi, eikä se pysty hävittämään ylilatausta lämmöksi kuumenemalla.
    LiFePo4-akut ei syty eivätkä vaadi mitään piirejä.
  17. #137
    Busaan ainakin myydään noita tupla akku, 24v startti systeemejä
    http://www.1st-to-the-finish-line.co...o-harness.html
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  18. #138
    LiFePo4-akku, Antigravity.

    hyvin on käynnistänyt ktm 990 advea tämän kevyttalven rientoihin.

    mutta esilämmitystä on kaivannut, jopa puoli tuntia ajovaloja - lyhkäsiä/pitkiä/lisäpitkiä - poltellen.

    sitten kun sähkö lopulta alkaa kulkeen, niin hyvin pörähtää käyntiin.

    hätäsellä moton vanha originaali lyijyakku apuakkuna, siitä kaapelit pikaliittämällä sopiviin kohtiin (miinus runkoon ja plus sopivaan tuhtiin johtopätkään), ei tarvi ootella.

    vaikka aamulla on +2, yöllinen -7 on tehnyt sen että 'huurteessa' tuo on.

    mutta muuten kevyt ja napakka laite, miten päin ja minne vain, ei lyijyä enää raahattavaksi.

    ja nyt tuli mieleen, että tuonhan voisi vaikka sijoittaa helpompaankin paikkaan (penkin alle tms. koloon), josta sen nappais sisälle lämpöseen, ja aamulla pikaliittimillä sitten naps käyttöön motoon...
    Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
  19. #139
    Toinen ehkä vähän tyhmältä kuulostava kysymys (tuon aikaisemmin esitetyn lataushomman) lisäksi, miksi pitäisi normi katupyörään hankkia lifepo-akku?

    Painonsäästö on tietysti yksi asia mutta onko kilon-parin säästöllä mitään merkitystä katukäytössä?

    Tätäkin ketjua lukiessa tulee käsitys että kaivetaan verta omasta nenästä, kuitenkin normi-akut pelaa kuitenkin pääsääntöisesti sekä kuumassa että kylmässä...
    juuri nyt pyörätön
  20. #140
    Jaa ne on Life-akkuja. No sehän tietysti näppärää, 4 kennoa käy ilman sovituksia.

    Ei kai niitä nyt katukäyttöön kannata hommata, ellei sitten harrastusmielessä. Pari-kolme kiloa lähtee muutenkin helpommin kuskista kuin pyörästä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  21. #141
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Toinen ehkä vähän tyhmältä kuulostava kysymys (tuon aikaisemmin esitetyn lataushomman) lisäksi, miksi pitäisi normi katupyörään hankkia lifepo-akku?

    Painonsäästö on tietysti yksi asia mutta onko kilon-parin säästöllä mitään merkitystä katukäytössä?

    Tätäkin ketjua lukiessa tulee käsitys että kaivetaan verta omasta nenästä, kuitenkin normi-akut pelaa kuitenkin pääsääntöisesti sekä kuumassa että kylmässä...
    Lifepo antaa paremmin starttivirtaa ja lataantuu nopeammin.

    Jos lyijyakku pelaa hyvin, niin ei mitään syytä vaihtaa Lifepo akkuun, ellei sitten halua painonsäästöä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #142
    Näin itsekin ajattelin... saattaapi olla että sitten joskus kun nykyinen akku antautuu pistän tuollaisen lifepo-akun, tai sitten en...
    juuri nyt pyörätön
  23. #143
    Mun mielestä lyijyakku on vaan niin älytön, kyn ajattelee että ihmiset haluaa pyörien olevan keveitä ja tehokkaita ja sitä saavuttaakseen on hiilikuitua yms kevytmetalleja. Sitten kuitenkin sähköpuoli perustuu nippuun lyijylevyjä jotka lilluu rikkihapossa, eikä mitään kehitystä ole tapahtunut 100vuoteen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #144
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä lyijyakku on vaan niin älytön, kyn ajattelee että ihmiset haluaa pyörien olevan keveitä ja tehokkaita ja sitä saavuttaakseen on hiilikuitua yms kevytmetalleja. Sitten kuitenkin sähköpuoli perustuu nippuun lyijylevyjä jotka lilluu rikkihapossa, eikä mitään kehitystä ole tapahtunut 100vuoteen.
    No eipä tuosta ottomoottorinkaan kehityksestä ole syytä henkseleitä paukutella. JOS arabit eivät olisi sataa vuotta myynneet halpaa energiaa, ja paukut olisi käytetty akkupuolen kehitykseen, voisi noi ilmastonmuutospaneelin säästörajatkin olla helpommat saavuttaa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #145
    Ite ostin stormilta 4ah akun painoo ~400grammaa ja hyvin on rytkönen käynnistynyt. Ihme juttu kun ekan kerran starttaa niin vaivailloisesti pyörittää mut parikertaa kun starttaa niin akku kuormittuu ja lopulta menee kunnolla ympäri ja käynnistyy. Näin tapahtuuu vain päivän ensimmäisellä startilla muuten menny ympäri ku väkkyrä
  26. #146
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    No eipä tuosta ottomoottorinkaan kehityksestä ole syytä henkseleitä paukutella. JOS arabit eivät olisi sataa vuotta myynneet halpaa energiaa, ja paukut olisi käytetty akkupuolen kehitykseen, voisi noi ilmastonmuutospaneelin säästörajatkin olla helpommat saavuttaa.
    Joo jos vaan olis jotain millä sitä sähköä tehtäisiin, ydinvoima kun ei oikein vaan käy ja vesivoimakin on luontoarvoja tuhoavaa… Niin eipä siitä sitten mitään jäänytkään.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #147
    Alastarossa la 24.5 ollaan Shorain oman laturin kera. Tulkaa nykäisemään hihasta, jos haluatte Shoraitanne latailla/balansoida..
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  28. #148
    mikä nyt on nykyään akkumuodin ykkönen
    eli hyvä ,pieni ja halpa akku
    - KTM RC8siin
    - KTM 690enskaan
  29. #149
    Lainaa eero1989 kirjoitti Katso viesti
    mikä nyt on nykyään akkumuodin ykkönen
    eli hyvä ,pieni ja halpa akku
    - KTM RC8siin
    - KTM 690enskaan
    Tähän asiaan olisi mukava kuulla mielipiteitä.

    Stormin AGM-akku kyykähti yhden kesän jälkeen. SDuke vaati aika reilusti käynnistysvirtaa.

    Onko Stormin Shorai oiva valinta?
    Ktm Superduke R -07
    Kawasaki ZX-6RR -05
    Husqvarna Te 125 -15
  30.  
  31. #150
    Mulla on nyt puolisen vuotta (eli pari kuukautta ajoa loppukesästä ja tämän kevään 2000km) ollut kiinni shorain akku veturissa. Ei ihan täytä myyntipuheita, mutta en sitä odottanutkaan. Odotukset sensijaan täytyy mainiosti. Ihan 0-kelilläki lähtee käyntiin n. 3. pyörityksellä, kun alussa ja välillä pitää pitkiä valoja ja kahvalämppäreitä päällä pari minuuttia kerrallaan. Se oli lyijyakun kanssa tuo 5°C aika maaginen raja, sen alle pyörä ei omin voimin startannut. Nyt ei vielä niin kylmällä kelillä ole ajelulle haluttanut, etteikö mopo olisi käynnistynyt...

    EDIT: Niijuu semmonen pikkujuttu tuli mieleen. Ei kannata ihan sokeasti uskoa niitä sopivuustaulukoita. Ulkomittoja tutkimalla mulle löyty valikoimasta vähän isompi akkutilaan sopiva malli, mitä shorain omakaan valintataulukko osasi suosittaa.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen