Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 264:sta
  1. #91
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Onkos ollut vielä kylmällä käytössä tämä kapistus. Eli kuinka startit nollan tuntumasta?
    Laitoin talviteloille kuukausi sitten, alle 10 asteen kelissä ei tullut testattua. Muuten akku pelasi täysin ongelmitta.
    1000
  2. #92
    Tuli sitten ostettua Stormin muuttomyynnistä Shorain Litiumakku Shorain omine latureineen Aprilian V4:seen. Nähtäväksi jää oliko virhe investointi.
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  3. #93
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Tuli sitten ostettua Stormin muuttomyynnistä Shorain Litiumakku Shorain omine latureineen Aprilian V4:seen. Nähtäväksi jää oliko virhe investointi.

    Laitatko kommentteja kunhan olet saanut kunnolla kokemuksia akusta. Itseäni on ainakin kiinnostanut ko. ratkaisu jo pitkään mutta kaipaisin jotain käytännön kokemusta ostopäätöksen tueksi.

    -Julle
    JULLE
  4. #94
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Laitoin talviteloille kuukausi sitten, alle 10 asteen kelissä ei tullut testattua. Muuten akku pelasi täysin ongelmitta.
    Kiitos kun muistit. Nyt tuolla Veistoksella on spagettimankelissa samanlainen värkki, niin taas ollaan pian yhtä kokemusta rikkaampia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #95
    Onhan mullakin Shorai ollut mopossa kiinni koko viime kauden. Kevättalvella sen hommasin ja hyvin pyöritti kevään kylmillä +5 keleillä. Kertaakaan en ole ladannut ja toiveissa on, ettei lataamista tarvi tulevana keväänäkään tehdä. Purkautuminen pitäisi olla aika vähäistä.
    -
  6. #96
    Lainaa JORKKA_ kirjoitti Katso viesti
    Laitatko kommentteja kunhan olet saanut kunnolla kokemuksia akusta. Itseäni on ainakin kiinnostanut ko. ratkaisu jo pitkään mutta kaipaisin jotain käytännön kokemusta ostopäätöksen tueksi.

    -Julle
    Laitellaan. Toukokuussa olisi tarkoitus käydä mopolla parin viikon reissulla Euroopassa ja ajella Alpeillakin. Lähinnä toi litiumakun toiminta kylmällä on muakin arveluttanut. Säästäähän tossa -2kg pyörän painossa. Ukosta itsestä on jo otetettu -6kg ja tarkoituksena ottaa vielä -4kg lisää ennen kevättä. Happikin kulkee jo nyt aika paljon paremmin. Lisäksi, kun alustaan & jarrujen parantamiseen on upotettu jonkin verran eskoja, niin itkuhan siinä tulee jossei meno radalla yhtään parane vuodesta 2013.
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  7. #97
    tänään pudotettu Shorai maxin koteloon allrikhtin "akun" tilalle

    on sitten tosi pieni ja kevyt, mutta pyörittää kuin ompelukone, tosin on ainakin paperilla maxin alkuperäisakkuun verrattuna eroa kuin yö/päivä

    alkuperäisessä 12v / 11,6ah / 230ah starttivirta
    shorai 12v / 18ah /280ah

    toki noita halpoja saa neljä ton litiumin hinnalla...

    jospa toi nyt vaikka kestäis kauemmin kuin "ajokausitakuun" loppuun
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  8. #98
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    tänään pudotettu Shorai maxin koteloon allrikhtin "akun" tilalle

    on sitten tosi pieni ja kevyt, mutta pyörittää kuin ompelukone, tosin on ainakin paperilla maxin alkuperäisakkuun verrattuna eroa kuin yö/päivä

    alkuperäisessä 12v / 11,6ah / 230ah starttivirta
    shorai 12v / 18ah /280ah

    toki noita halpoja saa neljä ton litiumin hinnalla...

    jospa toi nyt vaikka kestäis kauemmin kuin "ajokausitakuun" loppuun
    Onko se Maxi ollut nyt viikon työnnettynä pakkaseen, ja sitten koitettu startata? Tarttee tietova pohjoismaisista kevät- ja syysoloista.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #99
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Onko se Maxi ollut nyt viikon työnnettynä pakkaseen, ja sitten koitettu startata? Tarttee tietova pohjoismaisista kevät- ja syysoloista.

    ei oo niinsuurta pakastinta...

    hyvin starttaa
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  10. #100
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    ei oo niinsuurta pakastinta...

    hyvin starttaa
    Mut mopo ilmeisesti tallissa, right?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #101
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mut mopo ilmeisesti tallissa, right?
    jes , renkaat puuttuu...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  12. #102
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    jes , renkaat puuttuu...
    No starttaahan se sitten siellä lämpöisessä tallissa vaikka AAA-paristoilla. +1 astetta ja 100% ilmankosteus koitui tänä aamuna Taunon kohtaloksi. Skeida riensi tosin apuun. Toisaalta rupeaa kyllästyttämään, kun on joka keväinen ja syksyinen ilmiö tämä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #103
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No starttaahan se sitten siellä lämpöisessä tallissa vaikka AAA-paristoilla. +1 astetta ja 100% ilmankosteus koitui tänä aamuna Taunon kohtaloksi. Skeida riensi tosin apuun. Toisaalta rupeaa kyllästyttämään, kun on joka keväinen ja syksyinen ilmiö tämä.
    Hommaat sellaisen starttiavustinakun. Aamuisin se kiinni ja pyörä käyntiin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  14. #104
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Hyviä ideoita sataa...

    Nyt olis oikeastaan HD-miesten ja vastaavien kokemukset Shoraista arvokkaita. Noi rivinelkut kun pyörähtää tulille melkein ajatuksen voimalla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #105
    Ei ole Shoraista kokemusta, mutta JMT-merkkisestä litiumista kyllä. Lämpimillä keleillä ei ongelmia, mutta alle 10 asteen alkaa huomaamaan startin olevan heikko. 5 asteen kohdalla olla sitten aivan rajoilla, vaikka olisi justiin aiemmin ajanut. Piti vaihtaa nyt kevätkeleille aiempi normiakku käyttöön varmuuden vuoksi. Viime kesänä Norjan reissullakin oli aika voimaton startti vuoristossa, jossa alle 10. Voihan noissa olla suuriakin eroja eri litiumien kesken, ainakin Ah-arvot on Shoraissa suurempia, käynnistysvirran osalta ei eroa omaan, teoriassa.
  16. #106
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ei ole Shoraista kokemusta, mutta JMT-merkkisestä litiumista kyllä. Lämpimillä keleillä ei ongelmia, mutta alle 10 asteen alkaa huomaamaan startin olevan heikko. 5 asteen kohdalla olla sitten aivan rajoilla, vaikka olisi justiin aiemmin ajanut. Piti vaihtaa nyt kevätkeleille aiempi normiakku käyttöön varmuuden vuoksi. Viime kesänä Norjan reissullakin oli aika voimaton startti vuoristossa, jossa alle 10. Voihan noissa olla suuriakin eroja eri litiumien kesken, ainakin Ah-arvot on Shoraissa suurempia, käynnistysvirran osalta ei eroa omaan, teoriassa.
    Noista litiumeista olen kuullut ristiriitaista tietoa. Kylmällä kuulemma akun pitää lämmetä, että toimii. Tämä tarkoittaa esimerkiksi valojen päällä pitämistä 1-5 min ennen starttia, ja sitten kuulemma hörähtää. Tämä proseduuri vielä kävisi minun pirtaani, muttei se, että toosa on pimeänä lokakuisena aamuna.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #107
    Mulla on Apriliassa ollut viime kesästä saakka Shorai, kuten joskus puhetta oli.
    Nyt keväällä nollan pinnassa on ollut aika kankeaa, ainakin jos suoraan avaimesta kääntämisen jälkeen on napilla. Tuo virrankulutuksella akun herättely toimii kyllä. Tai sitten laturin töpseli kiinni viideksi minuutiksi.
    Lämpimämmillä keleillä kärsi seisottaa pyörää pari - kolme viikkoa häly päällä ilman starttiongelmia, mikä ei tullut edellisillä akuilla kuuloonkaan - oli sitten penkin alla Biltema tai Yuasa.
    Suositus kyllä, mutta ei ihan varaukseton.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  18. #108
    Näyttäis Motonettiinkin jo tulleen näitä Litium pattereita:

    http://www.motonet.fi/fi/kategoria/950/210374/Euroglobe
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  19. #109
    Mäki oon haaveillu tommosesta Shorain litiumista, mutta ilmeisesti turhaan parannukseksi kaksi-mukisen käynnistymisongelmiin näinä miinus-asteisina aamuina. Annoin vähän ajatuksen laukata, ja piirtelin alla olevan oivallisen ratkaisun ongelmaan. Enää tarttis löytää riittävän rikas ja näppärä (ja hullu) kaiffari, joka täysin omalla vastuullaan oman pyöränsä kanssa kokeilisi, että toimiiko se :P



    Toinen starttinappula, joka kytkee toisen starttireleen kautta toisen akun sarjaan starttimoottorille menevään linjaan. Noi litium-akut ku ei paina yhtään mitään, ni edelleen sillä saralla syntyy säästöä alkuperäiseen lyijyakkuun verrattuna. Tilaongelma tosin on suurimmassa osassa (ainakin tuntemistani) moottoripyörämalleista taattu. Toki normaalikäytössä akut on rinnakkain, jolloin niiden nimelliskapasiteetiksi voisi valita huomattavasti yksittäiseen akkuun verrattuna pienemmät versiot. Teoriassa jostain valikoimasta saattaisi löytyä sellaiset, jotka sopii vierekkäin käytössä olevaan akkutilaan.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  20. #110
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Apriliassa ollut viime kesästä saakka Shorai, kuten joskus puhetta oli.
    Nyt keväällä nollan pinnassa on ollut aika kankeaa, ainakin jos suoraan avaimesta kääntämisen jälkeen on napilla. Tuo virrankulutuksella akun herättely toimii kyllä. Tai sitten laturin töpseli kiinni viideksi minuutiksi.
    Lämpimämmillä keleillä kärsi seisottaa pyörää pari - kolme viikkoa häly päällä ilman starttiongelmia, mikä ei tullut edellisillä akuilla kuuloonkaan - oli sitten penkin alla Biltema tai Yuasa.
    Suositus kyllä, mutta ei ihan varaukseton.
    Kiitos, tästä plussaa. Käyntiin on kuitenkin lähtenyt. Onkos sulla muuten se Shorain laturi kanssa?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #111
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti

    Toinen starttinappula, joka kytkee toisen starttireleen kautta toisen akun sarjaan starttimoottorille menevään linjaan...
    Eihän tossa "systeemissä" ole käynistyksen kannalta mitään eroa sille, et akut olis rinnakkain jatkuvasti

    Tulis vaan lisää releitä ja kytkentöjä, sekä vaatis myös latausta varteen oman releen & kytkennät

    Sen lisäks on halvempaa sekä helpompaa laittaa yx "iso"akku, ku 2 pientä...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  22. #112
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Eihän tossa "systeemissä" ole käynistyksen kannalta mitään eroa sille, et akut olis rinnakkain jatkuvasti

    Tulis vaan lisää releitä ja kytkentöjä, sekä vaatis myös latausta varteen oman releen & kytkennät

    Sen lisäks on halvempaa sekä helpompaa laittaa yx "iso"akku, ku 2 pientä...
    Kyllä tuo kytkee akut sarjaan tuota töherryksessä "alternative start" nimettyä kytkintä painaessa.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  23. #113
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuo kytkee akut sarjaan tuota töherryksessä "alternative start" nimettyä kytkintä painaessa.
    Mitenköhän tuplajänniteen lykkääminen starttimoottoriin mahtaa vaikuttaa sen elinikään?
    ZZ-R1100 1991
  24. #114
    Lainaa tvan kirjoitti Katso viesti
    Mitenköhän tuplajänniteen lykkääminen starttimoottoriin mahtaa vaikuttaa sen elinikään?
    Juuri tämän selvittämiseen tarvitaan se rikas hullu. Toisaalta jännite tuplattaisiin ainoastaan siinä tilanteessa, kun akun jännite muuten ei enää riittäisi, eli hiipuu käynnistystilanteessa kokoluokkaan 8V. Tällöin startille menevä tuplajännite ei enää olekaan tuplia siitä, mitä se on suunniteltu kestämään. Edelleen toisaalta myöskin startin pyörittäessä paremmin kokonaissähkömäärä, joka siitä täytyy läpi ajaa, ennenkuin pyörä käynnistyy, saattaisi jopa jäädä pienemmäksi, kuin pitempiaikaisesti pienemmällä jännitteellä kitkuttamalla.

    Palatakseni hetkeksi alkuperäiseen aiheeseen: Huomasin tossa stormin Shoraita plaraillessa, että se malli jota ne mulle suosittaa, ei olekkaan kapasiteetiltaan ja CCA:ltaan suurin mitä mun akkukoteloon mahtuu. Sit jos olis vielä valmis luopumaan pyörän akkutilan kannen virkaa toimittavasta muovilärpäkkeestä, vois sinne tuupata vakiota kolme senttiä korkeammankin litiumvoimanlähteen, joka lupaa kylmäkäynnistysvirtaa jo 315A. Hintaa mötikälle tosin tulee jo hulppeat 229€ ja se kylmissä olosuhteissa hengettömyys varmaankin edelleen säilyisi ongelmana. Mutta olis siinä sitte kapasiteettia millä starttailla vielä senkin jälkeen, kun on ensin pitkillä valoilla ja kahvalämppäreillä paistanut sen akun käyttölämpöiseksi. Miksipä ei vaikka sitte räpeltäis akulle omaa lämmityselementtiä. Halvimmat mahdolliset kahvalämppärit ebaysta toimittais sitä virkaa varmaan ihan mainiosti...
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  25. #115
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuo kytkee akut sarjaan tuota töherryksessä "alternative start" nimettyä kytkintä painaessa.
    No niinpäs vissiin tekee, ku tarkemmin tutkii...

    Ei se ylijännite paljoo auta, jos kapasiteetti puuttuu, eli edelleen starttaaminen olis varmempaa isomalla akulla ku virtaa (ja oikealla jännitteellä) riittäis kauemmin.

    Tossa pitäis viel varmistaa että ylijännite menis vaan startille, eikä muulle elektroniikalle ku muuten ohjain boxeist vois nousta sinistä savua...

    Ennen vanhaan tuonkaltaisia kiikoja käytettiin autojen starttauksessa, toinen akku sarjaan ja starttaaman, mut silloin ei autois ollu juuri mitään elektroniikkaa...
    Ja Kuplavolkkariin sai starttiin vauhtia ku asens siihen vanhemman mallin 6 volttisen startin, elinikä startilla vaan jäi yleensä lyhyeeks. (kuplas oli alkuun 6 voltin sähköjärjestelmä, kunnes modernisoitiin jossain vaihees 12 volttiseks)
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  26. #116
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, tästä plussaa. Käyntiin on kuitenkin lähtenyt. Onkos sulla muuten se Shorain laturi kanssa?
    Ei ole Shorain laturia ainakaan toistaiseksi.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  27. #117
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, tästä plussaa. Käyntiin on kuitenkin lähtenyt. Onkos sulla muuten se Shorain laturi kanssa?
    Moro!

    Mulla on vaan muutaman startin kokemus mutta on lähtenyt käyntiin +2'c lämpötilassakin suoraan käyttämättä valoja hetkeä päällä. Huomaa kyllä ettei toimi optimaalisesti ja on laiskanlainen. Hieman lämmettyä pyöräyttää kyllä reippaasti käyntiin. Joten ei pienellä käytöllä valittamista. Mullahan toi Shorain omalaturi on joten, jos päätät Shorain hankkia niin voit latailla/balansoida kennoja Alastarossa ratailun yhteydessä. Eiköhän me sielä törmätä jollakin ratapäivällä?! Latautuu muuten hätäsesti uskoisin, että helposti settien välissä jossei Shorai ole aivan tyhjä. Tämä tarjous on tottakai muillekkin tarjolla, jos Shorain omaa ja Alastaron päiville tulee. Tulen käymään varmasti myös Ahveniston vapailla mökäpäivillä.
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  28. #118
    Mitenköhän kylmä pitää olla jotta tollanen litium ei pyöräytä normaalisti? Meinaan meidän autotallia ollaan tarkotuksella pidetty tää talvi just just plussalla... Ja kyl tossa makaroonimaasta tilatussa litiumissa vaan on ollu sahausvoimaa joka ainoo kerta ku on tarvinnut. Mä en ole huomannu mitään hyytymistä?!? Nyt puhutaan siis lämpötiloista +2-5 astetta. Ainoot mitkä on hyytyny männä talven aikana on nää normimallin akut, sekä Suzukista, että KTM:stä...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  29. #119
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Moro!

    Mulla on vaan muutaman startin kokemus mutta on lähtenyt käyntiin +2'c lämpötilassakin suoraan käyttämättä valoja hetkeä päällä. Huomaa kyllä ettei toimi optimaalisesti ja on laiskanlainen. Hieman lämmettyä pyöräyttää kyllä reippaasti käyntiin. Joten ei pienellä käytöllä valittamista. Mullahan toi Shorain omalaturi on joten, jos päätät Shorain hankkia niin voit latailla/balansoida kennoja Alastarossa ratailun yhteydessä. Eiköhän me sielä törmätä jollakin ratapäivällä?! Latautuu muuten hätäsesti uskoisin, että helposti settien välissä jossei Shorai ole aivan tyhjä. Tämä tarjous on tottakai muillekkin tarjolla, jos Shorain omaa ja Alastaron päiville tulee. Tulen käymään varmasti myös Ahveniston vapailla mökäpäivillä.
    No kiitos vaan, just kun tutkailin AGM akkuja, jotka paljon halvempia.

    Veikkaan muuten, että lyijyakku kyykkäs paskaksi tuossa talvella. Oli kiinni eikä hellää huolenpitoa 5,5 kuukauteen. Tyhmä pää, tyhjä lompsa ja silleen...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #120
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Juuri tämän selvittämiseen tarvitaan se rikas hullu. Toisaalta jännite tuplattaisiin ainoastaan siinä tilanteessa, kun akun jännite muuten ei enää riittäisi, eli hiipuu käynnistystilanteessa kokoluokkaan 8V.
    Kytkennässäsi tuplaantuu vain starttimoottorille menevä jännite, mikä lienee pyörän muun elektroniikan kannalta suotava ratkaisu. Jos perusakun jännite on tippunut 8 volttiin niin sillä ei välttämättä polttoaineen ruiskutus enää toimi jolloin kone kyllä voi pyöriä muttei käynnisty.

    Tuollainen kaksinapainen rele riittävällä virran kestolla taitaa olla myös melkoisen arvokas. Ehkä isompikapasiteettinen Litiumakku on kuitenkin edullisempi ja muutenkin parempi ratkaisu, kuten taisit myöhemmässä viestissä pohtia.

    Minun zetorini yli 5 vuotias Yuasa vaihtuu kyllä väsähdettyään litiumakkuun mutta ajelenkin vain kesäkeleillä
    ZZ-R1100 1991
Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen