Moron!
Ajoura on tullut nyt siihen pisteeseen, että olen ensimmäistä pyörääni ostamassa. Kortti minulta on jo ollut pari vuotta ja tämän hetkinen tilanne sallii pyörän ylläpitämisen.
Asiaan, kaverillani olisi myynnissä vm -95 reilu 60tkm ajettu gixxu. Tuotu Saksasta 2000-luvun alkupuolella ja 25kW papereissa. Pyörä kaatunut oikealle kyljelle sillä seurauksella, että tuulivisiiristä puuttuu 5x5cm pala ja sivukatteessa on naarmut, ei kuitenkaa halki tai paloina. Jarruvipu on myös katkennut samalla päästään noin 2 cm. Lisäksi öljypohjan tiivistee falskaa ja tiputtaa vähäsen öljyä. Pyörä on orkkiskunnossa mutta sivukatteet ovat irti kaatumisen takia, kauneushaitta. Arrowin loppupään putki löytyy myös pyörästä.
Kulutusosat ovat ok, uudet ketjut ja rattat, uudet jarrupalat ja uusi takarengas. Eturengas menee vielä kesän. Hintaa pyörälle tulisi olemaan noin 1900€ joka ei mielestäni ei ole paha, kun vertaa vastaaviin nettimotossa??
Pyörä on kaverillani tällähetkellä ylimääräisenä, koska pihassa on uudempi 1100 suiza *![]()
Mielipiteitä? Onko järkevä ostos tohon hintaan? Venttiilit tulisi varmastikki tsekata ja mahdollisesti säätää. Noista kilometreistä nyt ei tiedä ku on Saksasta uitettu. Kaverillani ainakin ollut huolettomia kilometrejä noin 20000 ko pyörällä. Huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu jne.
Mitä tulisi ottaa huomioon pyörää koeajaessa/silmäillessä? Olen lukenut melko paljon tietoa ja olen siinä käsityksessä, että melko ikuisia nuo pannut. Taitoa ei hirveästi ole sillä olen viimeksi roplannut mopojen kanssa, mutta pienet huollot ja remontit kyllä onistuu![]()
Pyörän hinnasta ja oston järkevyydestä ei varmaan kannata sen enempää puhua, järkihän näissä ei kuitenkaan yleensä ole mukana. Ei toi tosiaan yleiseen hintatasoon verrattuna paha ole, tietysti jos kaverilta ostaa, voi se suhde olla koetuksella, jos ongelmia tulee.
Wanhan (vanhahan tämäkin jo on) pyörän hankinta on aina vähän asenne- ja vähän osaamiskysymys. Remppoihin on aina pakko varautua, mutta ei se ainakaan mulle ole koskaan ongelma ollut. Uusin pyörä oli se ensimmäinen, 74 kun ostin vuoden ajetun GT380:n, ja remppaa siihenkin joutui tekemään (ei tahtoneet männät kestää luukutusta). Sen jälkeen on aina menty suhteessa vanhempiin.
Itse toin 2004 89-mallisen GSX110F:n Italiasta, mittarissa silloin noin kolmekymppiä, nyt pojan käytössä, liki 60t ajettuna. Ainoat varsinaiset "viat" on olleet teleskoopin stefat (meni vaihtoon ekana kesänä) ja mystisesti mökkireissulla irtikiertynyr pääsuutin yhdessä kaasarissa (tyhjäkäynti kateissa paluumatkan ja kaasarijumppa illalla).
Kait näitä voi aika pomminvarmoiksi koneiksi haukkua, tosin melkein merkistä riippumatta. Tien päälle olen jäänyt yhden kerran, vuonna miekka ja kirves, puhjenneen eturenkaan takia, ja silloinkin Yamahalla.
Noi viat ei sinällään ole pahoja, pleksi alta satkun, jarrukahva parikymppiä. Öljypohjan vuoto on vähän oudompi, vuotaako tosiaan pohja, vai tuleeko propun tiivistestä? Mulla oli F:ssä uusiokäytetty kolmen euron tiivistettä varmaan vuositolkulla, tiputteli alleen, mutta korjaantui ekassa öljynvaihdossa. Tiivisteen vaihtokaan ei ole paha, teettää vaan pikkasen enemmän töitä (ainakaan minä en tykkää reviirin merkkaamisesta). Katteen naarmut? Onko ne tosiaan niin pahat, ettei katteita voi pitää paikallaan? Itse korjasin oman konttaamisen jälkeen muut (vaimentimet, vilkut, vääntyneen jarrupolkimen/kiinnitysosat), mutta katteen naarmut annoin olla.
Nyt alla 93 mallinen 1100R, Saksan tuonti toikin, eikä mitenkään virheetön. Talven aikana palauttelin suunnilleen alkuperäiseen kuntoon, ja uusin kulutusosia. Jos ei yllätyksiä tule, niin muutaman vuoden tällä taas puksuttelee. Tervetuloa Suzuki-joukkoon!
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?