Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Kun ajan VTR:llä tasanopeutta pienillä kierroksillla, nopeutta 40 - 60km/h nykäsee pyörä välillä, kuin toinen pytty ei saisi sytytystä tai ruokaa, yms?? Tulpat vaihdettu, onko oire vai "ominaisuus", isommilla nopeuksilla ei tuota tee, >80km/h. Pyörä ostettu talvella eikä kokemuksia viime kesältä.
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  2. #2
    Imupuolella paukuttelu pienillä rundeilla, on veturin ominaisuus, ei vika

    Tätä ominaisuutta saa pienemmäksi kun säätää TPS anturin oikeisiin lukemiin. Anturi löytyy takimmaisen kaasarin kaasukäden puoleisesta kyljestä. Anturin navoista löytyy kaasu suljettuna vastusta noin 800ohmia ja sen kuuluis olla 500 ohmia.

    Kannattaa tietty käyttää säätöpenkissä koko mopo jos hyvän haluaa...
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  3. #3
    Ookke, kiitos tiedosta. Missä pystyy pyörän säädättämään satakunnassa? Top Motor tekee säätöjä, suuttimet + säätö noin 400€, pidin vähän arvokkaana?? Tänään vaihdettu tehopöntöt paikalleen, mulla ihan äänien takia Toisaalta houkuttas säätäminen, puhuivat noin 10hv lisää varsinkin alakierroksilla...
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  4. #4
    Kannattaa myös tsekata kaasareiden synkkaus. Sekin voi aiheuttaa nykimistä pienillä kierroksilla. Ainakin mulla auttoi...

    Veturin säätämisestä löytyy aika hyvin juttua myös tältä foorumilta haku-toimintoa käyttämällä.
  5. #5
    Lainaa (Freak @ Touko. 04 2010,21:32) kirjoitti
    Kannattaa myös tsekata kaasareiden synkkaus. Sekin voi aiheuttaa nykimistä pienillä kierroksilla. Ainakin mulla auttoi...

    Veturin säätämisestä löytyy aika hyvin juttua myös tältä foorumilta haku-toimintoa käyttämällä. *
    Joo, en vain löytänyt enkä muutenkaan ymmärrä miksi esim koko VTR keskustelu käydään yhdessä keskustelussa, vielä kun uusimmat menee viimeiseksi, tämä siis minun mieleipiteeni. Mielestäni on parempi että yksi aihe käydään yhdessä keskustelussa, toivotaan että tunnuksiani ei poisteta tämän kommentin takia

    Joo, täytyypä teettää vaikka tuo synkkaus ensin, siihen löytyy mittarit yhdeltä tutulta niin ei maksa kun pari kymppiä... Nyt vielä pikkasen mietinnässä että otanko db-killerit pois vai jätänkö paikalleen, äänet pikkasen hiljaset jos on paikallaan ja taas pois otettaessa ehkä liian "rehvakkaat", vaikkakin tosi makeet
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  6. #6
    Lainaa (Tuoma5 @ Touko. 02 2010,22:31) kirjoitti
    Imupuolella paukuttelu pienillä rundeilla, on veturin ominaisuus, ei vika *

    Tätä ominaisuutta saa pienemmäksi kun säätää TPS anturin oikeisiin lukemiin. Anturi löytyy takimmaisen kaasarin kaasukäden puoleisesta kyljestä. Anturin navoista löytyy kaasu suljettuna vastusta noin 800ohmia ja sen kuuluis olla 500 ohmia.

    Kannattaa tietty käyttää säätöpenkissä koko mopo jos hyvän haluaa...
    Onkos mahdollista saada foto kys. anturista? Yritin kans etsiskellä anturia, mutta epäilen kovasti löytäneeni sitä oikeaa.
    KTM 990 ABS -07, -13
    CBF 1000 s -07 ora, -11
    VTR 1000 f -98, pun, -10
    CBR 1100xx -98, musta, -05
    CBR 1000 f -92, pun-must, -05
    CBR 600 f -91, pun-valk, -96
    PV 50 -88, musta, -90
  7. #7
    Anturi löytyy etummaisen kaasarin vasemmalta puolelta. Irrota tankki ja ilmanputsarikotelo, niin et voi erehtyä anturista.(ainoat sähköt, jotka on kaasareissa) Tankkia ei muuten tarvitse irroittaa kokonaan. Alkuperäisissä letkuissa on sen verran mittaa, että tankin voi kääntää jakkaran paikalle.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  8. #8
    Samassa anturissa taidetaan sitten olla, mikäli se on se johon tulee 3 piuhaa. Tyhmyyttäni joudun vielä kyselemään, et miten sitä säädetään.
    KTM 990 ABS -07, -13
    CBF 1000 s -07 ora, -11
    VTR 1000 f -98, pun, -10
    CBR 1100xx -98, musta, -05
    CBR 1000 f -92, pun-must, -05
    CBR 600 f -91, pun-valk, -96
    PV 50 -88, musta, -90
  9. #9
    Lainaa (Vieteri @ Heinä. 04 2010,15:11) kirjoitti
    Samassa anturissa taidetaan sitten olla, mikäli se on se johon tulee 3 piuhaa. Tyhmyyttäni joudun vielä kyselemään, et miten sitä säädetään.
    se avataan jä sisältä käsin säädät sitä kiertämällä ja samalla mittaamalla. Se menee sit suht helposti rikki et kannattaa olla varovainen sen kanssa. En nyt muista kummin päin kiertämällä se vastus suureni jne mut kokeilemalla saat sen nopeesti selville.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  10. #10
    Lainaa (zubzero1979 @ Heinä. 04 2010,15:37) kirjoitti
    Lainaa (Vieteri @ Heinä. 04 2010,15:11) kirjoitti
    Samassa anturissa taidetaan sitten olla, mikäli se on se johon tulee 3 piuhaa. Tyhmyyttäni joudun vielä kyselemään, et miten sitä säädetään.
    se avataan jä sisältä käsin säädät sitä kiertämällä ja samalla mittaamalla. Se menee sit suht helposti rikki et kannattaa olla varovainen sen kanssa. En nyt muista kummin päin kiertämällä se vastus suureni jne mut kokeilemalla saat sen nopeesti selville.
    Kitosh. Pitää kokeilla, että miten käy. Kaupasta varmaan saa sitten uusia, kun olen paloitellut sen.
    KTM 990 ABS -07, -13
    CBF 1000 s -07 ora, -11
    VTR 1000 f -98, pun, -10
    CBR 1100xx -98, musta, -05
    CBR 1000 f -92, pun-must, -05
    CBR 600 f -91, pun-valk, -96
    PV 50 -88, musta, -90
  11. #11
    Ensinnäkin, se kaasun asentoanturi löytyy takapytyn kaasarin OIKEALTA puolelta (ainakin 1998 mallissa). Toiseksikin.. sitä ei todellakaan avata säädettäessä, vaan löysätään kaksi kiinnitysruuvia, laitetaan yleismittari kiinni ja käännetään anturin runkoa kunnes mittari näyttää 500 ohmia kaasun ollessa kiinni. Useimmiten säätövara ei riitä jolloin joutuu poistamaan anturin kiinnitysrei´issä olevat metalliholkit jolloin säätövaraa tulee tarpeeksi. Sit kiristetään ne kiinnitysruuvit varovaisesti kun niitä tukiholkkeja ei enää ole.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  12. #12
    Joo ei sitä TPS:ää purkamaan kannata ruveta. Holkit vaan pois ruuvien alta niin riittää.

    Toinen mikä ainakin mulla paransi melkosesti käyntiinlähtöä ja alakierrostoimintaa oli 1000rr COPpien asennus vanhojen puolien tilalle.

    http://superhawkforum.com/forums/showthread.php?t=23004
    Nykymopot:
    KTM 700cc 2T "SXF"
    Moto Guzzi V50 Monza -82
    Suzuki Hayabusa Turbo
    Aprilia RSV 1000r Factory
    2T 300cc potkulauta

  13. #13
    Ittellä kans röpöttää pikkukaasulla ja kierroksilla... Kaasarit synkattu ja putsari sekä tulpat uutta... täytyypä otta toi tps seuraavaksi käsittelyyn... ilmeisesti siinä on 2 piuhaa joiden välinen resistanssi mitataan???

    Editti: Mihin veturi tarttee tota tps arvoa???



    ZX12R -03
  14. #14
    Lainaa (SpedeX @ Touko. 07 2011,13:47) kirjoitti
    Ittellä kans röpöttää pikkukaasulla ja kierroksilla... Kaasarit synkattu ja putsari sekä tulpat uutta... täytyypä otta toi tps seuraavaksi käsittelyyn... ilmeisesti siinä on 2 piuhaa joiden välinen resistanssi mitataan???

    Editti: Mihin veturi tarttee tota tps arvoa???
    Se säätelee sytytystä kaasun asennon mukaan.

    Wikipedia

    Hondan oma manuaali antaa ohjearvoksi 490-510 ohmia +20 asteen lämpötilassa.





    R1100RS
  15. #15
    Jepjep... no ennakkoa vähän epäilinkin kun muuta ei oikeen voi säätää kaasarikoneessa...
    Laitoin omani 470 ohmin kohille ja parani kyllä mutta kylmällä kelillä näin illalla paukuttaa imupuolelle kyllä... muuten nykiminen loppu.
    ZX12R -03
  16. #16
    Lainaa (SpedeX @ Touko. 08 2011,01:50) kirjoitti
    kylmällä kelillä näin illalla paukuttaa imupuolelle
    Tuohon saattaisi auttaa tyhjäkäyntipiirin säätäminen. Pilottiruuveja auki 1/4 kierrosta ja kokeilemaan. Niitä on kiva säädellä kun on tuota tilaa siellä kaasareiden alla.
    R1100RS
  17. #17
    Lainaa (Torsti @ Touko. 08 2011,09:40) kirjoitti
    Lainaa (SpedeX @ Touko. 08 2011,01:50) kirjoitti
    kylmällä kelillä näin illalla paukuttaa imupuolelle
    Tuohon saattaisi auttaa tyhjäkäyntipiirin säätäminen. Pilottiruuveja auki 1/4 kierrosta ja kokeilemaan. Niitä on kiva säädellä kun on tuota tilaa siellä kaasareiden alla.
    Itse asiassa säätö on helppoa ja nopeaa oikealla työkalulla:



    http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0119

    Tuollainen löytyy tallista eikä sille ole nykyisen pyörän kanssa käyttöä, voin kyllä myydä jos kiinnostusta löytyy. Tuolla säätää vaikka kelien mukaan joka aamu sopivat seokset
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  18. #18
  19. #19
    Juuri seokset säädätetty ja parani tämä pikkukierroksilla meno ja viive hävisi kiihdyttäessä, tai tyhjäkäynnillä jos hieman avaa äkimmin niin ei enää mieti. Kannattaa sitä kokeilla
    Elämäntapa motoristi.
  20. #20
    Juu täytyy säätä oma kans... Sen huomasin tänä aamuna että pikkusen kun on ryyppy päällä niin toimii paljon paremmin läpi alueen 1500-3500rpm...
    ZX12R -03
  21.  
  22. #21
    Ens viikolla menossa penkkiin. katsotaan kuinka muuttuu bensankulutus ja käytös muutenkin.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team