Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Tervehdys,

Ollaan lähdössä ensiviikolla Berliiniin moottoripyörillä, joten olisiko kellään antaa vinkkejä majapaikkojen suhteen? Sen pitäis olla suht keskustaa ja tietty edullinen ja pääpointtina olis et sais mopot yöks piiloon jonnekin sisäpihalle/talliin.
    Kaupungin matkailutoimistosta löytyy paljon majoitusvaihtoehtoja, joten sinne kannattaa olla yhteydessä. Vuonna 2002 saimme edullisen majoituksen kävelymatkan päästä keskustasta, tosin olimme liikkeellä silloin autolla. Paikka oli ihan hyvä, vessat/pesutilat erikseen käytävällä ja yhteiskeittiö.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Jos hotellia, niin Wilmersdorfissa Hotel Wilmersdorf. Zoolta n. 1km. Rauhallisella paikalla, johon saa pärrät kadulle yleensä ihan hotelllin eteen. Mitä keskustaa tarkoitit, Berliinillä kun ei oikein sellaista ydinkeskustaa ole, vaan 4-5 isohkoa menokeskittymää.
    Suzuki GSX-R600

Ekaks olin et ei vittu, mut sit olin et ei saatana
    Pari sataa metriä Zoo-asemalta Hotelli *Astoria, muistaakseni jollakin fasaanikadulla (joka on kyllä viheliäisesti yksisuuntainen) mutta pari kierrosta korttelissa. Hotellin kesähinta oli muistaakseni 99e/yö ja mopon sai autohalliin tai jos se on täynnä, mopon sai sisäpihalle (me saatiin) heti respan viereen. Mukava henkilökunta, keskeinen sijainti ja samppakaljaa aamupalalla *
    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
    Ei muuta kun nettiin katsomaan esim. Hotels.com ja sinne hakuseen Berlin varmasti löytyy sopivaa, itse käyttänyt ja toimii todella hyvin, voit maksaa etukäteen tai sitten teet kun meikäläinen, katsot onko tilaa ja ajat suoraan hotellille ja saatapa saada vielä halvemmalla. hotelleja lötyy riittävästi sekä länsi- että itä-puolelta
    Nostan tämän topicin uudelleen ylös. Josko olisi kertynyt matkaajilla lisää kokemuksia majapaikoista/hotelleista.

Emännän kanssa olisi tarkoitus kesäkuussa suunnistaa Berliiniin muutamaksi päiväksi
    Olin miten oli, mutta näin on!

BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
  7.  
    Hotelleja tuolla on niin monta että varmasti löytää sopivan, vaikka tuolta hotels.com:ista. Joulun alla olimme paremman puoliskon kanssa Wilmersdorfissa, ja nyt elokuussa mennään uudelleen, tällä kertaa majoittuen entisen itäsaksan puolelle; wilmersdorf oli ainakin omaan makuuni turhan "kliininen" ympäristö. Majapaikkana meillä oli Wilmesdorfissa Winter's Hotel Berlin; ihan asiallinen paikka, ja varsin rauhallinenkin jopa vaikka olikin hyvin lähellä tuota kehätietä.

Itse suosittelisin siellä ympäriinsä liikkumiseen ehdottomasti oman kulkupelin sijasta paikallista S/U-bahn verkostoa; kolmen päivän piletit kahdelle kustantaa n. 50eur ja eikä haittaa vaikka olisi dönerin lisäksi napannut oluen nälkäänsä

Jos noilla sitten aikoo liikkua niin kannattaa katsoa että hotellin lähellä on asema (maps.google.de näyttää nuo sinisinä U-ikoneina tai vihreinä S-ikoneina; sama piletti käy molempiin.

Nähtävyyksistä yms taas en nyt ala jaarittelemaan...