Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    ring

    Eksyin tämmöselle sivulle kesälomahaaveilujen yhteydessä. Voisko joku vähän kertoa käytännöstä?
    - Voiko maksaa paikanpäällä (eivät hyväksy Mastercardia/ulkomaista pankkia netissä)?
    - Saako siellä vetää sen mitä uskaltaa?
    - Onko "suhteellisen" turvallista (tai tää nyt ei edes oikein kiinnosta, mutta ajattelin ottaa rouvan mukaan ja antaa kerrankin hyvät kyydit)?
    -Mitä ekakertalaisen tulisi tietää etukäteen?
    R1250GS
  2. #2
    Ghostrider vetää jollain videollaan aika kivaa vauhtia tuolla .
    Kuuleman mukaan ei kuitenkaan kovin vetomiesystävällinen rata. Onnettomuuksia on paljon ja on kapea rata ja autot ajaa samaan aikaan siellä. Ja ilmeisesti maksaakin jonkinverran ajaa jo yksi kierros? Tämä siis ei omakohtaista kokemusta.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  3. #3
    En ole itse käynyt mutta reissu nyt suunnitteilla. Mitä olen kokeneemmilta kuullut niin:

    - Vältä viikonloppuja, arki-illat ovat turvallisuuden kannalta parhaita
    - Rata voi mennä kiinni loppupäiväksi jos joku nasauttaa kolarin, aikaa kannattaa varata
    - Rata on kuoppainen, vaihteleva ja mutkikas. Ensimmäisellä käynnillä ei kannata yrittää unter 8 minuten klubiin.
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  4. #4
    Moottoripyörällä ei ole kyseiseltä radalta kokemusta, mutta autolla olen pari kertaa käynyt ajamassa. Radalla saa vetää niin kovaa kun uskaltaa. Pari asiaa kannattaa muistaa:

    - Nordschleife on yleinen tie, jolla ajamisesta maksetaan tietulli (ratamaksu). Normaaleina päivinä ajamaan pääsee kuka tahansa ja millaisella rekisteröidyllä autolla tahansa. Radalla näkee siis kaikenlaisia autoja rata-Porscheista turistibusseihin ja kaikkea siltä väliltä.

    - Muistaakseni yksi kierros maksaa noin 22e. Tämän lisäksi löytyy sarjalippuja (muistaakseni 15 kierrosta hintaan noin 250e) sekä kausilippu (muistaakseni luokkaa 1075e).

    - Normaalipäivinä radalla voimassa normaalit liikennesäännöt. Ohitukset siis vain vasemmalta. Tämän lisäksi radalla järjestetään track day -tapahtumia, joissa järjestävä taho vuokraa yksityisesti koko radan ja osallistujat maksat erillisen osallistumismaksu. Tällaisina päivinä rata on suljettu muulta liikenteeltä.

    - Omien kokemusten perusteella ja ennenkaikkea säännöllisesti ko. radalla ajavien kavereiden kertoman perusteella rata on todella vaarallinen moottoripyörille. Tämä johtuu siitä, että autoilija ovat varsin arvaamattomia. Koskaan et voi luottaa siihen, että onko sinut huomattu. Sama pätee toki toisinkinpäin: Autolijana ei koskaan voi luottaa siihen, että onko moottoripyöräilijä huomannut sinut, kun lähdet ohittamaan moottoripyörää. Läheltäpiti törmäystilanteet autojen ja moottoripyörien välillä ovat siis arkipäivää. Virallisia tilastoja onnettomuuksien määrästä ei ole olemassa, mutta arvioiden mukaan kuolleiden määrä vaihtelee 3-12 välillä / vuosi. Kaikki tai lähes kaikki lienevät moottoripyöräilijöitä.

    - Rata on yli 20km pitkä, todella paljon pimeitä kurveja, mäkiä ja nyppylöitä. Muistaakseni radalla on vain kolmisen mutkaa, missä on jonkinlainen turva-alue ulosajon varalta. Muissa kurveissa teräsaita odottaa pari metriä asfaltin reunasta. Kurveja radalla on muistaakseni 73. Jotkut ovat laskeneet, että radalla on mutkia liki 100.

    - Automiehiä voi kiinnostaa tieto, että teräsaitaan törmäyksestä laskutetaan sen mukaan, kuinka monen metrin matkalla auto on koskettanut aitaa. Tämä sen takia, että turvallisuussyistä aitaa joudutaan vaihtamaan ja tämä tietysti maksaa. En muista hintaa / metria mutta ei mikään ihan ilmainen ollut. Tämän lisäksi tulee tietysti lasku auton poiskuljettamisesta sekä radan puhdistamisesta.

    - Jos bensa loppuu radalla, niin siihenkin löytyy hinnastosta tieto, paljonko se käy kukkaron päälle.

    - Tunnelma radan alueella sijaitsevissa kylissä on loistava. Paikalliset elävät rata-autoilusta ja tämä näkyy ja tuntuu.

    Rata on ehdottomasti lisänimensä "The Green Hell" -veroinen
    Better living through racing

    KTM 990 Adv S
    w. Akrapovic, Emig Racing, Excel rims, Renazco seat, Baehr Capo II, Garmin GPSmap 276C
  5. #5
    Muutaman kerran on Ringillä tullut käytyä.

    - Voit maksaa paikanpäällä, käy käteinen ja yleisimmät kortit. Hinta tais olla viime kesänä 75€/ 4 kierrosta, voi ostaa myös vain 1 kierroksenkin.
    - Voit ajaa sen mitä pyörä kulkee.
    - Helvetin vaarallinen rata, ei kyllä kannata vaimoa kyytiin ottaa ensimmäisille kierroksille.
    - Radalle pääsee vain oikealla ajovaatetuksella, ei esim. lenkkarit jalassa. Nopeuserot ovat valtavat radalla, autot ja pyörät ajavat sekaisin. Peileihin kannattaa katella, nopeaa kalustoa tulee ja menevät välillä mielenkiintoisissa paikoissa ohi..
    Netistä näet, milloin rata on auki. Vkl. on tosiaankin ruuhkaiset ja 1-2 tunnin välein on silloin kolareita, jolloin rata suljetaan romujen keräilyn takia. Loppupäivästä on vkl. jo paremmin tilaa( lue turvallisempaa) ja arkena kans on hyvä käydä.
    https://www.mprengas.fi
  6. #6
    Noin lukeneena ja itsekkin sinne aikovana...


    Vauhdin näyttäminen kyytiläiselle ja eka kerta tuolla radalla ei kuulu samaan lauseeseen.

    Mutta joo, Go before its too late, paikan suosio tulee vain kasvamaan. Pelikonsoliväki on on lähes kokonaan ajoikästä ja suurin osa auto+matkabudjetin sallivassa elämäntilanteessa. Tulevaisuus tuo ruuhkaa.
    Testi
  7. #7
    Lainaa (S^Hansu @ Touko. 01 2010,11:16) kirjoitti
    Vauhdin näyttäminen kyytiläiselle ja eka kerta tuolla radalla ei kuulu samaan lauseeseen.
    Pitänee sitten venyttää matkabudjettia ja ostaa kaks kierrosta

    Turvallisempi tuolla lienee kuitenkin on ajella urheilullisesti kuin liikenteen seassa. Tosiasiassa, en halua vaarantaa muiden turvallisuutta kohtuuttomasti joten kyllä kakspäällä on turvamarginaali on isompi kuin yksin ajaessa.
    R1250GS
  8. #8
    V-ttuuks sinne kaks päällä edes menee, on vaan tukkona eli vaarana muille ja samalla itselle. Turismipaikat on muualla.
  9. #9
    Lainaa (Jussiboy @ Touko. 01 2010,10:26) kirjoitti
    - Onko "suhteellisen" turvallista (tai tää nyt ei edes oikein kiinnosta, mutta ajattelin ottaa rouvan mukaan ja antaa kerrankin hyvät kyydit)?
    Huono provo.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  10. #10
    Lainaa (Gari @ Touko. 01 2010,14:34) kirjoitti
    V-ttuuks sinne kaks päällä edes menee, on vaan tukkona eli vaarana muille ja samalla itselle. Turismipaikat on muualla.
    Sport touring turistien nähtävyytenä Nordschleife on kuitenkin aika suosittu.
    Yks näyttää persettä ja toinen kieltää menemästä ollenkaan eukon kanssa. Kävikö mielessä, että se on yleinen tie mihin voi tutustua myös bussilla?
    Mitäpä, jos jättäisit mun loman suunnittelun ihan mulle ja menet kiusaamaan vaikka mummoja Klaukkalan keskustaan.
    R1250GS
  11. #11
    Lainaa (Jussiboy @ Touko. 01 2010,16:10) kirjoitti
    Mitäpä, jos jättäisit mun loman suunnittelun ihan mulle ja menet kiusaamaan vaikka mummoja Klaukkalan keskustaan.
    Tuo ensimmäinen viestis kyllä antaa jotenki sitten väärin ymmärtää, että oot kyselemäs kuitenki loman suunnitteluun vinkkejä muilta.



    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  12. #12
    Lainaa (Jussiboy @ Touko. 01 2010,16:10) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Touko. 01 2010,14:34) kirjoitti
    V-ttuuks sinne kaks päällä edes menee, on vaan tukkona eli vaarana muille ja samalla itselle. Turismipaikat on muualla.
    Sport touring turistien nähtävyytenä Nordschleife on kuitenkin aika suosittu.
    Yks näyttää persettä ja toinen kieltää menemästä ollenkaan eukon kanssa. Kävikö mielessä, että se on yleinen tie mihin voi tutustua myös bussilla?
    Mitäpä, jos jättäisit mun loman suunnittelun ihan mulle ja menet kiusaamaan vaikka mummoja Klaukkalan keskustaan.
    Nähtävyytenä se paikka on hieno ja monet ovat vain katselemassa radan varressa ajoa. Suosittelen vaikka ite ei radalla kävisi edes ajamassa.Niin, "virallisestihan" se on yleinen tie. Mutta se on HIEMAN vaativampi rata kuin nämä Suomen radat! Käytännössä monet autot,jotka rataa kiertää on täysiä rata-autoja kilvillä varustettuna ja kuskit osaa ajaa radan vaikka silmät kiinni. Mukava ajaa niiden seassa touringia
    https://www.mprengas.fi
  13. #13
    Ymmärsin radan turvavideosta ja muutamasta videoclipistä, että nopeuserot on suuria, mutta jonkinlainen järjestys kyseisellä pätkällä olisi. Jokainen ajaa kykyjensä ja vehkeidensä mukaista vauhtia unohtamatta turvamarginaalia. *"Kovakyyti" on jokaisen itsensä määriteltävä.
    Mikäli sinne Eurooppaan tänä kesänä päästään ja läntinen Saksa näkökulma voittaa, niin pakkohan tuo on käydä kokeilemassa.
    P.S. Sport touring on laaja käsite...



    R1250GS
  14. #14
    Sehän se jännää on ettei siellä mitään järjestystä ole. Eikä kyllä monella ole mitään turvamarginaalia!
    https://www.mprengas.fi
  15. #15
    Siis se rata on yleinen tie kuten aiemminkin on mainittu, yksisuuntainen, ohitukset vasemmalta, takaa tuleva väistää, nopeusrajoitusta ei ole. Nämä ovat suositukset ja poikkeuksia riittää. Toiset ajavat välittämättä säännöistä, jolloin syntyy vaaratilanteita. Vilkkua näyttämällä kannattaa takaa tulevalle ilmoittaa jos on väistämässä. Ei siellä nyt automaattisesti kolaria saa aikaiseksi.

    Pahin tilanne on, jos luulee olevansa nopea, mutta todellisuudessa ei ole. Siellä on aina nopeempia radalla. Ite on tullut ajettua muutama kierros autolla, nopein kierros about 10:30. Tuolla nopeudella tuli ohitettua 2 autoa kierroksella ja minut ohitettiin varmaankin 10-15 kertaa. Tämä siis keskinopeudella ~120km/h. Huiput oli tuolloin 190km/h.
    Rata on tosi nopea, pimeitä nyppylän ylityksiä on, kuten myös kuoppia mutkissa. Suorilla nopeuseroa on pahimmillaan 150km/h kahden kulkuneuvon välillä, joten tarkkana kannattaa olla.

    Ympäristön tiet ovat mukavia ajettavia, joten seudulla kannattaa käydä vaikka ei radalle menisikään.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  16. #16
    Viime kesänä kävin kokeilemassa kierroksen tuolla radalla mp:llä, kun olin reissaamassa Euroopassa. Suomessa olin pari kertaa käynyt ratapäivillä (hidas ryhmä), mutta onhan se aika eri juttu mennä tuonne autojen sekaan ajelemaan. Hieno kokemus kuitenkin eli suosittelen kokeilemaan jos tuonne päin Saksaa eksyy.

    Eniten ehkä harmitti se, että ei yhden kierroksen aikana tietenkään tiennyt radasta juuri mitään ja ajolinjojakaan ei sitten viitsinyt aina hakea parhaaksi mahdolliseksi, kun takana oli nopeampia niin annoin suosilla tilaa.

    Järkipäähän ja katsetta peileihin niin sillä pärjää ihan hyvin.
    Youtubehan on pullollaan videoita tuolta niin eiköhän niiden avulla saa hieman käsitystä millaista se meininki siellä on.



    "pyörätön"
  17. #17
    Nyrrellä ajaneena on pakko suositella jättämään ne moottoripyörällä siellä ajamiset väliin.

    Niin hauskaa kuin se onkin, on ko. rata ehkä vaarallisin mahdollinen paikka (ellei Istanbulin paikallisliikennettä lasketa) ajaa moottoripyörällä edes hieman kovaa.

    Muistakaa kun sinne menette, että jos kaato tulee, maksaa hinausauto 150€ (käteisellä), ja ratayhtiö laskuttaa mikäli rata joudutaan sulkemaan sinun vuoksesi.

    Vaihtoehtoisena plääninä suosittelen vuokraamaan joltakin radan varrella olevalta rata-auto-vuokraamolta kinnerin ja ajelemaan sen kanssa. Esim. Ron ja Dale palvelevat rsr-nurburgring nimisessä firmassa noin 600m varikon portista. Dalen joku saattaa muistaakkin Performance-Bikesin testikuskina joitain vuosia sitten. Dale (jonka henkkoht mp-ennätys nyrrellä on 7:20 luokkaa) ilmoitti ettei ole enää kahteen vuoteen ajanut pyörällä siellä ja syy on jättiläismäiset turistivirrat jolloin vaaratilanteita pakostakin syntyy.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  18. #18
    Ihan vinkkinä, suosittelen vaikka xboksilla tai pleikkarilla tahkoamaan ko rataa ennenkuin käy vetämässä.

    Nykypelit niin hyviä että radan oppii noilla konsoleilla ja kun käy sitten oikeasti vetämässä niin tietää vähän mitä on tulossa. Rata on niin pitkä että jos ihan oikeasti ajamalla meinaat oppia muistamaan niin pitää vetää koko kesä tuolla.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  19. #19
    Radalla on kolmessa kohtaa nopeusrajoitus, se että noudatetaanko niitä, on eri asia.. *

    /Edit:

    Dale Lomas http://forum.nurburgring.org.uk :llä:

    Lainaa kirjoitti
    3 permanent:

    1) Exit of Nordschleife car park heading towards Antoniusbuche

    2) Exit Wehrseifen all the way to Ex-Mühle

    3) From Döttinger Hohe all the way down to the car park.


    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  20. #20
    Mummojen kiusaaminen saa jäädä teille pemaristeille ja sinne Nääsvilleen.. ..mää kiusaan nuorempia.. ..mut silti, vaikka Nordschleifelle saa mennä vaikka millä laitteella ja 2-päällä mopolla, se hitaampi oma ajovauhti vaan aiheuttaa vaaramomenttia lisää, niin se vaan on vaikka miten joku haluaa inttää muuta. Ei pidä kysyä neuvoja jos niistä ei sitten pidä.



  21. #21
    Lainaa (Murina @ Touko. 02 2010,10:21) kirjoitti
    Ihan vinkkinä, suosittelen vaikka xboksilla tai pleikkarilla tahkoamaan ko rataa ennenkuin käy vetämässä.
    Minä kävin ajamassa siellä pari kierrosta nyt viime keskiviikkona busa täydessä matkavarustuksessa paluumatkalla Madridista. Suhteellisesti ottaen ajoin varsin hitaasti, en todellakaan mitään optimaalista ajolinjaa käyttäen ja hyvin paljon peileihin katsoen (ne autot tulevat nimittäin LUJAA takaa ja ainakaan kaltaiseni ringen-ensikertalaisen ei tarvi huolehtia että joutuisiko muita paljon ohittelemaan). Hinta oli 22e/kierros, ja ainakin minulle ehdottomasti sen arvoista vaikka homman vaaralliseksi tiesinkin. Kerrasaan mahtava kokemus!

    Minulla oli myös sellainen ennakkokäsitys että muutamistakin xboxin forza-3:lla tehdyistä kierroksista olisi ollut minulle apua, mutta en voi niin enää väittää näin jälkeenpäin. Ehkä niistä peleistä ja youtuben ajovideoista tunnisti ne tärkeimmät paikat, mutta mikään peli tai video ei tuo esim. radan korkeuseroja esille mitenkään. Yhdessäkin alamäessä meni korvat lukkoon, hieman yllätti...

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  22. #22
    Onkohan PC:lle tai Wiille olemassa pelejä joissa vois treenata Nordschleifen "valloitusta"?
    R1250GS
  23. #23
    Lainaa (Jussiboy @ Touko. 09 2010,00:28) kirjoitti
    Onkohan PC:lle tai Wiille olemassa pelejä joissa vois treenata Nordschleifen "valloitusta"?
    Need for Speed Shift
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  24. #24
    Lainaa (Jussiboy @ Touko. 09 2010,00:28) kirjoitti
    Onkohan PC:lle tai Wiille olemassa pelejä joissa vois treenata Nordschleifen "valloitusta"?
    PC:lle: rFactor:lle slaiffen saa tuolta www.rfactorcentral.com , ja GTR2:ssa taitaa tulla jo pelin mukana.
    Molemmat erittäin hyviä simuja.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #25
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Jussiboy @ Touko. 01 2010,11:44) kirjoitti
    Lainaa (S^Hansu @ Touko. 01 2010,11:16) kirjoitti
    Vauhdin näyttäminen kyytiläiselle ja eka kerta tuolla radalla ei kuulu samaan lauseeseen.
    Pitänee sitten venyttää matkabudjettia ja ostaa kaks kierrosta

    Turvallisempi tuolla lienee kuitenkin on ajella urheilullisesti kuin liikenteen seassa. Tosiasiassa, en halua vaarantaa muiden turvallisuutta kohtuuttomasti joten kyllä kakspäällä on turvamarginaali on isompi kuin yksin ajaessa.
    Omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei Ring ole todellakaan turvallinen paikka käydä ajamassa prätkällä.

    Eka kierros oli kiva. Kivaa ajelua Ford GT:n kanssa vaikka loppukierroksella "Ringtaxi" Type-R Civic menikin iloisesti ohi. Päätinpä ajaa toisen kierroksen, jolloin alkoikin tulemaan paskaa tuulettimeen enemmän kuin tarvitaan.

    Oikealle taittuvassa mutkassa kuulin ulkomutkasta vasemmalta puolelta "murinaa" ja huomasin varjon. Vedin pyörän aivan oikeaan reunaan ja nostin kaasulta. Samalla M3 bemari pyyhkäisi vasemmalta ohi sladissa ja päätyi n. metrin edestäni oikeanpuoleiseen ratavalliin. Vauhtia minulla n. 120kmh ja bemarilla enemmän. Vallikosketuksen jälkeen bemari kimposi vasempaan valliin josta pyöri vielä oikeaan reunaan rataa. Meikäläinen katsoi koko tilanteen "aitiopaikalta" sillä ohitustilanteessa ja ensimmäisessä vallikosketuksessa olisin yltänyt lähes koskemaan Bemaria kädelläni.

    Vertaisin kokemusta samaan kuin että lähtisit Radalle.Com:n tapahtumaan ajamaan teiniviiksien, lippalakki-tilahousujen ja 2 litran OHC turbomiesten kanssa ajamaan Ahvenistolle. Menkää muut jos huvittaa, mutta mä passaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  26. #26
    Suosittelen!!!Helvetin vaarallinen mutta on hieno mesta...ja tosiaan autot tulee todella kovaa ohi.Ajelin itse suhteellisen reipasta vauhtia ja Brittikilpinen Ducati änki ohi vasemalle kaartuvassa mutkassa ja siitä sitten menetti pyörän hallinnan ja pamahti aivan silmieni alla kaiteeseen seurauksena että Ducatin palasia sinkoili silmille ja romua oli kaistan leveydeltä...not nice.

    Oli ihan jees ajella sitten loppumatka 911 Turbon perässä ja ihastella maisemia.

    Muistaakseni 1 kierros oli 22e (kesällä 2009)
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 750 -89
    -Kawasaki ZXRR 750 -93
    -Suzuki GSX-R 750 -03
    -Yamaha YZF R-1 -06
    -Yamaha YZF R-1 -08

    -Gaffa
  27. #27
    Suosittelen myös! Näkemisen ja kokemisen arvoinen paikka.

    Huolimatta joitamista kommenteista, kannattaa rata käydä mamman kanssa turistina ajamassa läpi ihan omia vauhteja; se on täysin mahdollista ja varmasti kokemuksena ikimuistoinen.

    Ylimääräistä valppautta vaan peliin ja ei missään nimessä antaudu kilpailuun muiden kanssa; aina siellä joku nopeempi on. Ajelee siellä bussien edessä mutta Porschen takana. Peilejä kantsii vilkuilla.

    Aikaa kannattaa varata mahdollisten taukojen vuoksi.

    Itse kävin 2008 ja kovaahan ne menee. Puolivälin paikkeilla oli autoa ja pyörää kaiteissa sen verran, jotta kiinni meni rata loppupäiväksi. Onneksi itse pysyttiin kaiteiden välissä, kerettiin ajella ja kukaan ei kuollut. Tietääkseni.

    Ns. konsolisukupolven edustajana täytyy mainita, että jonkin verran pelasin PS2:lla Tourist Trophy pyöräpeliä ihan tarkoituksella tutustumismielessä ja aattelin, että nyt on tuttu rata. No olihan se paikoitellen eli tuttuja paikkoja tunnisti mutta huh huh niitä korkeuseroja; ne on luonnossa oikeesti aika huimia. Sinäänsä pisteet ao. pelille, jotta R1 keventää pääsuoralla keulaa 200-250 nopeudessa sekä pelissä että luonnossa...epätasaisuudesta ja hienoisesta alamäestä johtuen...
    R1 -06
  28. #28
    Tulihan tuo koettua... Oli muuten rouvankin mielestä mukavaa. Ajettiin ihan omaa vauhtia peilejä katsellen. Takanen lipsahteli muutamassa paikassa ja pää(loppu)suoralla +250 kmh.
    Ihan hyvin pystyy ajamaan turvallisesti kakspäällä, kun suosiolla luopuu omista ajolinjoista ja päästää nopeammat ohi. Huomenna Moselin laaksot...
    SUOSITTELEN!
    R1250GS
  29. #29
    onko tuolla mitää desibelirajoja??? radan nettisivuilla niistä jotain mainittiin mutta mikä on todellinen käytäntö??
    -Honda CB750 vm.-75
    -Suzuki GSX-R 1000 K8
    -KTM 690 enduro 08
    -kawasaki zx-6r 04
    -honda nsr 125 91
    -yamaha yz80 92
    -helkama ax 91
  30.  
  31. #30
    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen