joo milläpä väki rasvailee ketjut,itteäin ärsyttää kun spray-öljy näyttää tekevän ketjuista nahkeat johon varmaan hiekka ja pöly tarttuu kuin takiainen
Mielenkiintoinen aihe, tätä ei ole kait kukaan kysynyt aikaisemmin.
Ketjunvoiteluaineilla olen ketjuja rasvaillut.
Taivas saa odottaa
Olen kokeillut varmaan jo lähes kaikkea mitä nyt edes "äly, hoi" tyyliin voi ketjuihin työntää. Viimeaikoina olen käyttänyt vaihteisto öljyä sitä ihan tavallista 80/90. Vanne paskaantuu... ei maha mitää. Ketjuvaha toimii sen paskaantumisen suhteen aika hyvin.
Kaikenlaista sosetta on tullut kokeiltua.
Nykyään hyvä ja toimiva vaihtoehto CRC-ketjuspray. Edullista ja toimii ihan yhtä hyvin kuin kalliimmat tökötit.
Vanne paskaantuu aina, mitä tahansa sinne ketjuun tunkeekin![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Shell Tonna 220
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Sama käytössä ja hienosti pelaa.. 7e/200ml by motonet.(Masa @ Huhti. 30 2010,15:41) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Teräketjuöljyllä, teboil taitaa olla merkki ja halpaakin on.
RC390,RC125,R6R
ennen vahalla, nyt pro-oiler kiinni.
ei ikinä enää vahaa, ku eturattaan koppa on vihdoin puhtaaksi saatu!![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Joku wurthin synteettinen spray on ollu tän kevvään käytössä mut ei sen kummoisempi kun viime kesän vaihteistoöljy.Tosin helpompi levittää. eikä tuntuis sotkevan niin paljon.
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Castrol Chain O-R käytössä tällä hetkellä.
Aattelin kokeilla tommosta Würthin hammasratasvoiteluainetta, jotain teollisuustököttiä.
Työpaikalla on myynnissä edukkaasti.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Laittelin juuri muutama minuutti sitten Motulin ketjurasvaa niihin. Sitä ennen tosin pesin ne öljyllä hammasharjaa käyttäen...![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Castrol vaha, saa kauppias myytyä nopeiten *uudet ketjut ja tietysti rattaat.heh heee.....
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Yllättävän pitkäksi on päässyt tämä ketju ilman sitä pakollista puimurikuskin kardaanikuittia. Eiköhän se sieltä kohta?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Vaan oisko ne bemukuskit periä vaihtelemassa niin eivät kerkiä kuittailemaan...(Tympeysmies @ Huhti. 30 2010,18:06) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Pro-oiler ja Delvac MX 15W-40!
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
CRC:n vastaava ei pysy nopeasti liikkuvissa osissa. Teollisuus ketjuöljy (Luki jotain: High speed chains, adhesive lubricant)pysyy mutta kerää sontaa.(JPA @ Huhti. 30 2010,17:56) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Vahaa ei enää. Sotkee aivan kamalasti. Aika pitkään olen käyttänyt Louisin dry-lubea ja muistaakseni muitakin vastaavia kun ei ole ollut tuota saatavilla. Sateen ja pesun jälkeen pitää heti laittaa kun se lähtee pois. Yleensäkin näyttää aivan siltä kuin ei olisi rasvattu ja ketjutkin ruostuu, mutta kyllä se vaan ajossa taitaa toimia. Jos en laittaisi tätä niin ehkä vanhoja moottoriöljyjä ja pesisin sitten pois tiheään vanteelta.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Olipa uusi ja yllättävä keskustelun avaus. Varmaan käytit pitkään hakua lukien kaikki 532000 samaa keskustelua ennen kysymystä?
<p>2002-2014</p>
No, sieltähän se tuli. Kaikkien öljyjen isä, äiti ja velipuoli, Delvakki voitelee isältä pojalle, ketjuun sopivaa ja jotkut laittaa sitä jopa koneeseenkin *(scuuba @ Huhti. 30 2010,18:21) kirjoitti
*
![]()
... ja hernesuodattimet meni tukkoon... *
![]()
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
WD-40, pysyy ketjut puhtaina ja lähtee roiskeet vanteesta rättiä näyttämällä.
<p><strong> </strong></p>
Jos tekis pienen reiän vetoakselin stefaan, ei tarttis rasvailla ketjuja eikä vaihtaa öljyjä.(Thunderpants @ Huhti. 30 2010,18:32) kirjoitti
![]()
<p><strong> </strong></p>
Sama täällä!(veikke @ Huhti. 30 2010,17:04) kirjoitti
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
delvac ei pysy edes ketjussa mutta 80w90 vaihteistoöljy on tarpeeksi jäykkää. Ei sotke eikä kerää töhnää.
KTM
WD-40:llä meikäläinen suihkii ketjujen ympäristön ja vanteetkin puhdistuu helposti. Viimeksi puhdistuksen jälkeen suihkasin ketjuihin vielä hivenen jotain Valvoline Highpressure Chain Lubricanttia (tjsp). Muuten kyllä kaikenlaista litkua tulee ketjuihin pyyhittyä, vaihteisoöljyä ym. Vahaa en ole käyttänyt. Haulla saa tästäkin aiheesta melko hyvin vielä lisää lueskeltavaa.
Viisas pääsee vähemmällä!
Ei niitten jäykkyydessä ole mitään eroa. Jäte-Delvac on parasta! Ja ilmaista.(zuha @ Huhti. 30 2010,18:54) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."