Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Uutta kumia pitäis pyörään laittaa alkukesästä ja Pirelliä olen miettinyt tällä kertaa. Mutta mikä on ero Diablon ja Diablo Corsa III:n välillä?
    Kumpikohan noista olisi parempi tällaiselle 5-10 ratapäivää ja 10-12 tkm kadulla vuodessa ajavalle? Pyörä on zx-10r -04.
    Entä minkälaisia kokemuksia porukalla Pirelleistä on muihin merkkeihin verrattuna?
    GAAAAAZ!!!!
  2. #2
    Jos et oo nopeinta A-ryhmää, niin Diablo riittää sulle mainiosti. Diablo rules!
  3. #3
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    ääni Corsa III:lle

    mieti ny.. minulla kesti tavan Corsa jotain 10000km takana (Corsa III edessä )vaikka ajoin about tuon verran radalla kahden kesän aikana - keskiryhmässä siinä hitaammassa kvartetissa, mutta silti. aina pidin paineet kadulla (E/T) 2.6/2.9 ja radalla lämpöisenä 2.4/2.4 erikseen kohdillaan ja se vaan kesti ja kesti...
    - nyt on toisilla vanteilla Misukka 2CT:t ja en enää tavan Corsaa alle laita...(siis jos radalle menen)
    - toisille vanteille laitan kuumimman kesän ratavierailuja varten DragonSuperCorsat. tahtoo kokeilla mitä todellinen pito ON
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  4. #4
    Pistä eteen Diablo Corsa (III) ja taakse Diablo niin kuluvat suurin piirtein tasaisesti että molemmat ovat vaihtokunnossa yhtä aikaa.

    Itsellä ollut 600cc kyykyissä molempia ja molemmilla ajanut keskiryhmässä radalla enkä pidossa ole huomannut eroa.
  5. #5
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Corsa III on takana keskeltä pitkälti sama kuin vanha perus-Corsa mutta reunoilta pehmeämpi, etunen on samaa seosta koko leveydeltä ja vastaa kuulemma Supercorsa SC2:sta noin karkeasti. Perus-Diablo on kaikkialta kovempi kuin Corsa III ja samaa seosta koko leveydeltä niin edessä kuin takana.

    Perus-Diablon ja Corsa III:n väliin mahtuu Pirellin mallistossa vielä Diablo Rosso.
    1000
  6. #6
    Viime kesänä tuli vaihdettua taakse Corsa III / eteen "perus" Corsa ja toimii
    Olen ollut tyytyväinen kaikin puolin
    Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
  7. #7
    mitäs noi merkit renkaitten perässä oikein tarkoittaa?
    esim. sc1, sc2 ja n?

    Onko kenelläkään kokemusta tuosta DIABLO ROSSO CORSA renkaasta ja mitä eroa corsa III?
  8. #8
    Lainaa (ulpuu @ Maalis. 25 2010,00:46) kirjoitti
    mitäs noi merkit renkaitten perässä oikein tarkoittaa?
    esim. sc1, sc2 ja n?
    Pirelli.com antaa loistavan selityksen:
    What is the difference between SC1, SC2 and SC3 compound?
    SC1, SC2 and SC3 compounds are best known among racers as blue (supersoft), green (soft) and yellow (medium), according to how sticky they are. In this way, the can be used in all dry weather conditions.
    NOTE THAT SC1, SC2, SC3 TYRES are developed specifically for a RACETRACK ACTIVITY
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #9
    Lainaa (ulpuu @ Maalis. 25 2010,00:46) kirjoitti
    mitäs noi merkit renkaitten perässä oikein tarkoittaa?
    esim. sc1, sc2 ja n?

    Onko kenelläkään kokemusta tuosta DIABLO ROSSO CORSA renkaasta ja mitä eroa corsa III?
    Rosso Corsa ilmeisesti korvaa Corsa 3:sen. RC on saatavilla ilmeisesti ens kuun alusta, joten valitettavasti ei taida olla juuri vielä kokemuksia renkaasta kenelläkään ??
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  10. #10
    Lainaa (Beef @ Maalis. 25 2010,08:57) kirjoitti
    Lainaa (ulpuu @ Maalis. 25 2010,00:46) kirjoitti
    mitäs noi merkit renkaitten perässä oikein tarkoittaa?
    esim. sc1, sc2 ja n?

    Onko kenelläkään kokemusta tuosta DIABLO ROSSO CORSA renkaasta ja mitä eroa corsa III?
    Rosso Corsa ilmeisesti korvaa Corsa 3:sen. RC on saatavilla ilmeisesti ens kuun alusta, joten valitettavasti ei taida olla juuri vielä kokemuksia renkaasta kenelläkään ??
    Jos tulkitsin oikein tota Duell kuvaston "mittaria", josta on nähtävissä, että mihin mikäkin rengas on suunniteltu, niin Diablo Rosso Corsa sopisi yhtä hyvin radalle kuin Corsa III, mutta silti paremmin matka-ajoon, kuin Corsa III. Eli voisi päätellä, että kulutuskestävyys olisi parempaa luokkaa rata-ajoa unohtamatta. Ei taida tosiaan hirveesti kellään olla kokemuksia, kun kansainvälisiltä sivustoiltakaan ei vielä löydy vertailuita/testejä.

    Toinen huomion arvoinen uutuus on Metzelerin M5.
    buell xb12s -> ktm superduke
  11.  
  12. #11
    Lainaa (wheel @ Maalis. 25 2010,09:38) kirjoitti
    Lainaa (Beef @ Maalis. 25 2010,08:57) kirjoitti
    Lainaa (ulpuu @ Maalis. 25 2010,00:46) kirjoitti
    mitäs noi merkit renkaitten perässä oikein tarkoittaa?
    esim. sc1, sc2 ja n?

    Onko kenelläkään kokemusta tuosta DIABLO ROSSO CORSA renkaasta ja mitä eroa corsa III?
    Rosso Corsa ilmeisesti korvaa Corsa 3:sen. RC on saatavilla ilmeisesti ens kuun alusta, joten valitettavasti ei taida olla juuri vielä kokemuksia renkaasta kenelläkään ??
    Jos tulkitsin oikein tota Duell kuvaston "mittaria", josta on nähtävissä, että mihin mikäkin rengas on suunniteltu, niin Diablo Rosso Corsa sopisi yhtä hyvin radalle kuin Corsa III, mutta silti paremmin matka-ajoon, kuin Corsa III. Eli voisi päätellä, että kulutuskestävyys olisi parempaa luokkaa rata-ajoa unohtamatta. Ei taida tosiaan hirveesti kellään olla kokemuksia, kun kansainvälisiltä sivustoiltakaan ei vielä löydy vertailuita/testejä.

    Toinen huomion arvoinen uutuus on Metzelerin M5.
    Itsellä pyörinyt Super Duken alla nuo Diablo Rosso Corsat nyt 2500 km:n verran. Varsin neutraalilta tuntuvat nuo, eikä pahemmin tunnu lipsuvankaan näillä kevään pölyisillä teillä.

    Sellainen huomio, että useampi henkilö on sanonut ko. takarenkaan näyttävän verrattain kapealta. Renkaan profiili onkin aika munanmuotoinen. Kantille siirtyminen tuntuukin jouhevalta ja chicken stripea jää enemmän kuin aikaisemmissa renkaissa, joten tuolla uskaltaa varmaankin kantata syvempäänkin. Myöhemmin näkee miten homma muuttuu kun tasoa on rouhiintunut enemmän.

    Toistaiseksi siis vallan positiivisia kokemuksia. Diablo Rosso Corsa tosiaankin korvasi Corsa III:n - ainakin uskalsi tilata nettikaupasta, olivat ainakin tuoretta paistoa, itsellä vko 6 kuluvaa vuotta. RC on edeltäjänsä tavoin kolmiseosrengas - eri kumilaatua olevat vyöhykkeet erottuvat tuoreesta renkaasta hieman eri sävyisinä.

    Mainospuheissa juuri tuota kulumiskestävyyttä on parannettu, aika sitten näyttää miten pitkälle päästään. Kovin kauaa ei varmaankaan tarvitse odottaa, sillä Duke syö rengasta kuin rengasta ahnaasti.

    Super Dukessani olen käyttänyt pääsääntöisesti Michelin Pilot Power 2CT:tä ja Pilot Road 2CT:tä ja äkkiseltään tämä uutukainen kyllä pesee molemmat - toivottavasti myös Roadin kulutuskestävyyden.

    Edellinen takarengas tosin oli Metzelerin Racetec K2 Interact, joka suorastaan liimautui tiehen, mutta sulikin sitten verrattain äkäiseen. Renkaan profiili muistuttaa kyllä enemmän tuota Racetecia kuin noita Michelinejä.

    Edit. Pirellihän omistaa Metzelerin, joten voisi olettaa, että nuo M5:set ovat teknisesti Rosso Corsaa lähellä. Lisäksi ainakin nuo minun Pirellit on tehty Saksassa, joten todennäköisesti niitä paistetaankin, jossei samalla linjalla, niin ainakin samassa tehtaassa.



    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07