Hei arvoisat Ducati-kuskit,
Olisin kysynyt kokemuksianne eri Monster-malleista. Itse olen ajellut lukuisilla eri pyörillä jo vuosikymmenet, mutta nyt olen hakemassa jotain vähän erilaista.
Ducatissa kiinnostaa juuri tunnelma, soundit, luonne ja italialainen meininki.
Miten tehopuoli, tiedän, että oleellista on tunnelma ja soundit, mutta jääkö pienemmissä Monstereissa kaipaamaan lisää tehoja vai korvaako vääntö ja soundit tuosta *puolesta minkä verran? Olen pääasiassa ajellut tehokkailla japseilla ja siinä mielessä tuo mietityttää.
Kiitoksia vastauksista..
Wesseli
Oma mielipide on, että pienissä koneissa jää kaipaamaan juurikin sitä vääntöä.
Käy koeajamassa, se on ainut tapa saada selville riittäääkö se kulkupuoli sinulle. Itse kun harkitsin aikanaan Monsteria niin mikään muu kuin S4R ei olisi kelvannut.
Samat sanat edellisen kanssa, tai sitten vaan rakastuntut noihin kierroskoneisiin![]()
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Käy ajamassa...
Homma riippuu vielä käyttötarkoituksesta.
Itse ajan paljon keskustassa työajoa ja jaksoin pitää Monsterin kusiaista kolme kesää. Ja oli mahtavaa! Ei sitä tehoa oikeastaan kaivannut kuin motarille käännyttäessä. Itse asiassa kuussatasen keveyttä hieman kaipaan stadissa (kytkin oli kevyt)
Jotenkin ne monsterin tehot on niin mukavasti otettavissa haltuun...en ymmärtänyt 1000 ninjaa edes porkkalan tiellä, no joo suoralla tuli se paskat housuun ilmiö kun hetkessä numerot 25jotain...vaatii rataa tai paljon suoraa kai...tai ihmemiestä
Monster Tonninen nyt on kyllä vielä monikäyttöisempi ja sillä kerkee pidemmällekin.
Tonnisen otin niin hyvän tarjouksen ja järeemmän kytkimen takia.
SEKOILUN YHTEENVETONA kylläkin sulle: 1000 kuutiota
jos haluaa ne loput paukut vielä niin vesipyssy ratkaisu eli s4
Monstro 1000DS very dark
Pikku Monstereissa on tosian melko vaatimaton teho ja varsinkin vakiona alavääntökin olematon. Jos sellaiseen päädyt, niin DP ecu 695:ssa ja 696:ssa DP ecu tai jokin PCV/RapidBike. 695:ssa tokin FatDuc lambdan huijarikin auttaa alakierroksilla ajoa. Sellaisen saa tilattua Jenkeistä alle 100e. Pikku Monster on erittäin hauska ajettava. Ketterä, pienelle ihmiselle (itse 172cm) ajoasento loistava ja minulle ainakin tehot riittää V-Strom 1000:n jälkeen hyvin. Pysyy hyvin muiden mukana jonossa ja mikä tärkeintä ajaminen tuntuu hauskalta.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Moi,
Ymmärsin, että Sulla on kokemusta moottoripyöräilystä. Silloin se pikkumonsteri voi olla hieman tehoton. Vääntö on toisaalta alakierroksilla, joten voimaa löytyy siten "kaupunkiajeluun" riittävästi. Matkustajan kanssa pikkumonsteri on ehdottomasti liian pieni. Toisaalta ei ne monsterit ole tehty 2 päällä ajettaviksi, mun mielestä.
Mulla on ollut 620 monster ja nyt S2R 1000. Pari vuotta ajelin sillä pienemällä. Aikaisempaa kokemusta on rivikoneisista pyörista ja 1 pyttyisistä kurapyöristä. Itse tykkään noista ilmajäähyversioista niiden suht leppoisan luonteen vuoksi. S4R pyörää olen pari kertaa kokeillut ja en niiden kierrosherkkyydestä oikein pitänyt.
Sanoisin, että käyttötarkoitus ratkaisee. Makuasioista ei voi kiistellä. Itse valitsisin isomman monsterin, ilmajäähynä. Ei siinä ainakaan liian paljon ole tehoja henkilölle joka on aikaisemmin moottoripyöräilyä harrastanut. Kokeilemalla asia selviää...
Tervetuloa kerhoon (?)
Diavel dark
Uuden 1100 monsterin ajoasento tosi etukenoisen kyykkymäinen, ei hyvä. Kaverilla vanhempi 620, jossa ajoasento hieman pystympi.
Kuskin pituus ja omat mieltymykset ratkaisee. 1100 tuntui aika sopivalta, ehkä vähän pienehköltä tälläiselle 178cm kuskille, stongaa reilusti ylemmäksi, niin olisi allekirjoittaneelle mieluisampi. Pienemmät monsterit sopivat 160-175 pitkille kuskeille, noin yleisesti ottaen.
Kannattaisi kokeilla 796 Hyperiä/tulevaa monsteria, niitä ei tosin käytettyinä juuri saa.
Yhteistä kaikille hienot äänet ja tyylikäs ulkonäkö.
Rock hard, ride free
Mulla on mittaa 183 cm, ja mulle tuo isompi uusi monster on istunut kuin hanska käteen. Ajoasento on hieman enemmän etupainoinen kuin aikaisemmissa monstereissa, mutta ei mun mielestä silti verrattavissa "kyykkypyöriin".(PärinäMikko @ Touko. 02 2010,21:34) kirjoitti
Triumph Street Triple R 2013
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N