Terve.
Elikkäs olisin ostamassa ensimmäiseksi pyöräksi tällaista Yamahan XJR 1300 ja olen vähän hukassa näitten vuosimallien erojen kanssa... Olen koe ajellu sekä vanhempaa kaasutin mallia, sekä uutta ruisku mallia.
XJR 2007 ja siitä uudemmathan on ruiskulla, sekä pakoputkisto on vedetty yhdelle puolelle (4:2:1)
Kysymys 1:
Mitä kaikkia eroja tällä ruiskumallilla on tuohon vanhempaan kaasutin malliin? Muuta kuin, että kone vastaa herkemmin kaasukahvaan. Hyviä/huonoja puolia? Huollollisia näkökulmia ym.
Kysymys 2:
Näissä -07 ja uudemmissa putkisto on vedetty vain toiselle puolelle (4:2:1)... onko tämä jotenkin parempi ratkaisu kuin putket molemmin puolin (4:2:2) ? Mitä hyötyjä/haittoja? Muuta kuin, että 4:2:2 putkisto vaan näyttää paremmalta tällaisessa muskeli pyörässä
Kysymys 3:
Jos esimerkiksi ostan vuosimallia 2009 olevan XJR:än, niin voinko tähän suoraan ostaa ja asentaa tuplaputket (4:2:2) ? Ja löytyykö näitä putkistoja jostain suoraan tähän -09 malliin vai joutuuko alkaa säätämään omia virityksiä?
Kysymys 4:
Vai onko yleensäkään järkeä alkaa vaihtaan näihin -07 ja uudempiin malleihin 4:2:2 putkistoa alkuperäisen tilalle?
4:2:2 putkistoa ajattelin lähinnä ulkonäöllisistä syistä... ja mahdollisesti paremmat soundit(?).
Eli valaiskaapa vähän hienon harrastuksen aloittanutta...
Yamaha XJR -09
Ainakin noi kaasarimallin vakoiputket ovat tukkoset.Jos olet hakemassa lisää tehoa/ulkonäköä niin 4-2-2 ja siihen esim.Akran sliparit tai muut vastaavat systeemit.Sekä Power Commanderin niin voit saada muutama hepo lisää pyörään...
<br />
Tervetuloa *ja kunhan saat pyörän alle niin eiku menoks *
![]()
FJR 1300 A
- pyöräily on parasta liikuntaa -
Ruiskumallin moottori on painojakauman takia enemmän vasemmalla, kuin kaasarimallissa johtuen tuosta painavasta 4:2:1 -putkesta. Nippeli-nappeli -tietoutta...![]()
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Varsinaisesti asiasta mitään tiiä, mutt eikös PowerCommanderilla säädetä ruiskun toimintaa? Eli sitä ei käytetä kaasarimalleissa. Siihen Dynojetillä on suutinsarjat, ilmanputsarit ja syttypyörät. Toki, jos laittaa ruiskupeliin kaasarimallin putket. Joskus kyselin Arwidsonilta alkuperäisen kokoputkiston hintaa ja oli liki 2000 €.(lämmittäjä @ Huhti. 28 2010,23:48) kirjoitti
Vanhempia XJR'iä viritetään (halvalla ja helposti) juuri ilmanputsarin boxin modifioinnilla, suuttimilla, FJ:n imukurkuilla ja syttypyörillä. Originaalien tuplaputkien avarrukseen on ohjeita olemassa, mutta hyöty on enemmän äänien puolella kuin tehonsaannissa.
http://www.klaus-goerz.de/
G
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
Tarkennan vielä tuon edellisen viestini varsinaista pointtia. Ruiskumallin moottori on eri kohdassa pyörää kuin kaasarimallissa, jolloin pakoputken kiinnityspisteet eivät täsmää, jos kaasaripelin putkea sovittaa 2007 ->(Gwent @ Touko. 02 2010,21:48) kirjoitti
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A