Tervehdys.
Mistä kohtuuhintainen staattori
RSV 1000R 2004 mopoon??
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Kiitos vastauksesta. Näkyy olevan kahdenlaista pistoketta.
http://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine...sAAOSwuLZY4PG4
ja:
http://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine...8AAOSwTM5Y4OsB
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Ite tilasin talvella AF1:n kautta Rick'sin staattorin, piirun verran edukkaampi noin kuin suoraan Rick'siltä.
Ja tosiaan tuo ruskean liittimen versio näyttää oikealta. Vanhassa mallissa ilmeisesti kampiakselin anturi samassa paketissa, vai?
YZF600R -> RSV1000R
Jaa tämä on se kuuluisa ruskea pistoke... Onko
teillä nämä "harakiri" staattorit kestänyt? Minun
pyörään vaihdettiin takuuseen vuonna 2008 ja 28 tuh/km
sitten alkuperäisosa.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Itse tilasin talvella ebaysta halvimman staattorin, tähän mennessä ei ongelmia.
Suosittelen ehdottomasti hommaamaan SH775 tyyppisen jännitteensäätimen alkuperäisen tilalle, tällä muutoksella staattori lämpenee vähemmän ja kestoikä pidentyy. Esim tuolla keskustelua aiheesta: http://www.apriliaforum.com/forums/s...ighlight=SH775
Samalla tietysti poistat ruskeat liittimet välistä ja hommaat kunnolliset vedenpitävät liittimet (tai ihan tinailet kuten itse tein). Itse myös siirsin jännitteensäätimen takakatteen alle, jolloin saa pidettyä akulle menevät kaapelit lyhyinä.
Näillä muutoksilla pitäisi tulla kestävä paketti.
Tuolla staattorinvaihto-ohjeketjussa olit kirjoittanut toisin päin, eli Electrex tms. kesti tonnin ja Rick's pitempään.
edit: linkki lisätty
Viimeksi muokannut: mikkom; 21.07.2017 klo 01:19.
YZF600R -> RSV1000R
Näyttäis olevan asennuskitti myynnissä.
http://www.ebay.com/itm/Regler-MOSFE...BXf0ad&vxp=mtr
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Oliko niin että SH775 saattaa jo Rotaxinkin maksimikierroksilla tuupata ylijännitettä, vai oliko ko. ongelma jossain toisessa vaihtoehdossa? Joku syy siinä varmaan oli että päädyin SH847:aan, joka ei kyllä ihan plug&playna mennyt vanhan paikalle.
YZF600R -> RSV1000R
Hirveästi on ihmisillä ollut ongelmia noissa ruskeissa liittimissä, joten ne olisi hyvä eliminoida pois.
http://www.ebay.com/itm/Regolatore-R...ZYlcLB&vxp=mtr Tämän tyypisen setin tilasin itselle, eli SH775 säädin irrallisilla liittimillä, jotka helpottaa uusien piuhojen vetämistä staattorin ja säätimen välille sekä säätimen ja akun välille. Jos osaamista ja mielenkiintoa löytyy, niin kannattaa tosiaan vetää uudet piuhat ilman ruskeita liittimiä.
SH847 on ainakin uudempi ja parempi, kuin SH775. Tilasit omasi vissiin jenkeistä? Apriliafoorumeilta ei osunut silmään juttua ylijänniteongelmista silloin, kun tilasin itselle romppeita. Mutta vissiin SH775:ssa on semmoinen ominaisuus korkeilla kierroksilla. Itselle jäi semmoinen mielikuva, ettei Rotaxilla pääse niin koville kierrosluvuille että olisi haittaa. Mutta täytyypä mitata jännite omasta pyörästä punarajalla.
Kiitos ohjeista. Nyt on uusi Lightmachinen staattori viimein paikoillaan, pyörän oman mittarin mukaan
lataa 13.1 ja yleismittarilla akunnavoista 14.1. Missä on ylijännitteen raja.
Täytynee talven aikana päivittää säädin.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Itse painiskelin samaisten ongelmien kanssa Suzukin kanssa ja sain kaikki korjattua. Jenkkifoorumilta GSresources löytyi kuvalliset ohjeet ja kymmeniä sivuja tekstiä ja tutkimuksia.
Vanhan Suzukin ongelmana on aina ollut se, että säädin purkaa ylimääräiset jännitteet takaisin staattoriin, missä se muuttuu lämmöksi. Staattorin piuhat palavat liitoksista poikki tai käämit menevät kuumuudesta poikki tai lakkaus palaa pois. Sama nykyaikainen säädin käy muihinkin pyöriin ja useat tunnetut merkit käyttävätkin seuraavaa:
Hyvän ja kohtuuhintaisen (130-150€) säätimen tyyppi on Shindengen R/R SH-775. Oma alkuperäinen vanhan tekniikan säädin olisi maksanut 350 €.
Vaikka ebayn myynti-ilmoituksissa ilmoitetaan säätimen koodiksi SH775, siihen ei välttämättä kannata luottaa. Ulkoisestikin nuo Kiinan kopiot ovat erinäköisiä ja näköjään niitä myydään euroopastakin käsin. Alkuperäisessä on päällä enemmän pyöreitä "nastoja" näkyvissä. Säätimessä taytyy lukea SH775 tai SH775AA. Jos myyntikuvissa tuotteen kyljessä ei näy tekstiä SH775, kannattaa jättää ostamatta. Hinta kertoo paljon.
Mönkijän säädintä ei kannata ostaa. Siinä lukee SH775BA, se ei lataa riittävästi joillain kierrosalueilla. Omani ostin Suomesta 150 € hintaan.
Useissa moottoripyörissä ja kelkoissa käytetään tuota hyväksi havaittua SH775 säädintä.
Tässä varaosakoodeja:
Polaris 4012941
Sea-Doo tai Can-Am 710001103
Näistä ohjeista en ota vastuuta, mutta omassa pyörässä toimii
Honda F6C Valkyrie -00
Triumph Trophy 650 TR6R -67
Nimbus 750 -56
ex.Triumph Tiger 800 XRx -15
ex. Moto Guzzi V1100 Breva -05
ex. Kawasaki KLX 250S -09
ex. Suzuki GSX 1100 EX -81
ex. Suzuki GSX 1100F -92
ex. Suzuki GSX 750F -89
Kyselin jännitteensäätimen hintija. Brp maksaa tällä hetkellä n. 200€ Rm Heinolla. Polaris 280€ Bike worldissa ja Aprilian alkuperäinen 300€ samaisessa myymälässä. Jos joku tietää edullisen paikan tai valmistajan oem-numeron, niin toki kelpaisi.
...
https://mtp-racing.de/Spannungsregler-MOSFET-FH020AA tuollainen pärähti viime perjantaina postiin aikaisemmassa viestissä mainitsemani tilalle. Vanha meni siis rikki ja nyt tämä tilalle takuuhyvityksenä.
Äkkiseltään toimivan oloinen kampe kun sen paikalleen asentelin. Ei toki Japanilaista laatua. Ebayn kautta saa tilattua kys. firmasta. Adapteri ostettava lisäksi, jos haluaa vakiopiuhoihin kiinni. Itse vedin staattorilta paksummat piuhat säätäjälle ja säätäjältä lyhyet ja paksut piuhat akulle. Jännitteensäätimen asentelin takakatteen alle.
Taisipa olla valikoimissa myös sopivaa tarvikeosaa, mikäli ei muutoksia halua tehdä.
GSX-R 1000 k6
GSX1100G
Kannattaa olla tarkkana nuiden Shindengenin säätimien kanssa kun ebaysta tilaa. Iso osa listatuista on todennäköisesti kiinalaista roskaa, ja osa ihan täydellä hinnalla. Itsekin tuollaista kokeilin, latasi ~16V:lla isommilla kierroksilla, lisäksi kun muutaman kerran kierrätti punarajalle niin lopulta kärähti mittariston ledit. En tuota sen tarkemmin enää alkanut tutkimaan vaan tilasin itse lopulta ebaysta käyttäjältä "jasonmotoelectrix" uuden - noiden pitäisi olla ainakin aitoja.
https://www.ebay.com/itm/SHINDENGEN-...-/380704480069
https://advrider.com/index.php?threa...lator.1223588/
Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
Tilaukseen lähti https://mtp-racing.de/Spannungsregle...regler-SH847AA
Hieman joutuu muokkaamaan ripoja, että mahtuu katteen alle.
...
Tuohon sopiva kaapeli jännitteensäätimen puoleisilla toimivilla liittimillä löytyy Triumphin varaosanumerolla T2500676. Hintaa on 35€, joten kannattaa tilata regulaattorin myyjältä mikäli saatavilla. Saatavuus oli kehno.
Jälleen kerran jos joku tietää kaapelinpätkän, missä on nuo Furukawan liittimet, niin vinkkejä otetaan vastaan.
...