melkeen 2 h näitä keskusteluja kahlanneena ja vastausta löytämättä on pakko sit kysyä..vaikka kysymys onkin vähän tyhmä..
mutta jos pyörässä on ruostetta pakoputkessa ja muutamien ruuvien/mutterien ympärillä, niin milläs sen saa pois, paitsi hiekkapuhaltamalla tms suurilla toimenpiteillä..? hiekkapaperi toimii, mutta millainen? Ja ruosteenpoistospraykin on kuulemma olemassa, mutta lahoaako koko kiinalaisen mopoparkani pakoputki sitten irti, jos spray ei materiaalille sovikaan?
saa ihan sanoakin jotain eikä vaan lukea, terveisin 65 katselua mutta ei yhtään vastausta..
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Tuskin se putki sen sprayn takia mihinkään lahoaa.
Itse kokeilisin varmaan ihan WD-40
tai jotain vastaavaa monitoimiöljyä hiukan ruosteelle ja sit hankausta jollain karkealla harjalla tai ihan rätillä.
Jollain hienolla hiekkapaperilla voi auttaa jos kovin tiukassa tuntuu olevan 400 tai hienompi (eli isompi numero 600,800,1200..)
ei jää ainakaan kovin isoja naarmuja noilla.
jos se ruoste kohta on kromia, unohda hiekkapaperit.
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
voiko kiinalaisessa custom-piikissä olla ees kromia..![]()
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Eikös tollasia ongelmia ole fergussoneissakin vaikka ovatkin yber moninkertaisia hinnaltaan
ei muuta kuin rauta-otraan ja sieltä hyllystä pussillinen rosteri/haponkestäviä ruuveja pussillinen mukaan..
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Älä heti hiekkapaperia tarjoa ainakaan kromattuihin (metalli kiiltäviin) kohtiin, jos on kyseessä mutterien juuressa kromissa ruskeaa ruoste"rengas" *joka on kuin levinnyt mutterin alta eikä itse kromi ole näkyvästi irronnut tai kupruillut pakoputken teräksestä niin puhdistukseen riittää rätti ja metallin kiilloitusaine jota saat autotarvikeliikkeistä esim nimellä chrome polish, ko aine myös jättää hoitavan pinnan kuin vahaus maalilla, mutterien kierteisiin voi ruikata öljyä tai CRC:tä antaa kuivaa/palaa ja rätillä myöhemmin siistiä liiat pois.
Jos on vakavampaa scrubua ruosteen alla niin täydellistä lupputulosta on mahdoton saada mutta esim teräsvilla CRC:n kanssa puhdistaa ruosteen ruskean pois (äiteeltä källitty patapata toimii myös) sitten pesua ja suojausta silloin tällöin chrome polishilla, CRC:llä, öljyllä, tärkeintä että silloin tällöin tekee jotain että ruoste ei saa rauhassa muhia, pysyy kurissa yleensä vuosikausia.
Jos ruoste on mustalla osalla niin sitten sitä santapaperia. hiotaan ruosteet pois ja maalataan. paukkupullotkin toimii, on tärkeätä että käytetään myös pohjamaalia, sillä vasta saa tartunnan pintamaalille ja jos kuuma paikka niin sen mukaan kuumankestävä maali. Aina ei kannata maalata suuria alueita, joskus paikka maalaus pienellä pensselillä vanupuikolla tai vaikka vaahtomuovin palalla tuo viimeistellyn tuloksen.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Kiitos, sieltä tuli juurikin sellainen rautalangasta väännetty vastaus mitä odotinkin!![]()
edelliset pyörän omistajat on toista niin huonosti kohdellu, niin nyt aattelin sen kiillottaa ja laittaa takas niin kauniiksi kuin kiinalaisen vaan voi saada.ei vaan, eiköhän tuo kunnon huolloilla ja arjen huolehtimisella toimi just niinku mun käytöllä tarviiki.
![]()
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Kokeile jotain kromikiillotetta. Hiomapaperi on se viimeinen joka tuhoaa pinnan ja seuraava vaihe on sitten se, että maalaat sen mustaksi
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Asia selvä, kiitän ja kumarran!![]()
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Ja jos sitä ruostetta on vain siellä ruuvien ympärillä, niin vaihdapa prikat ja ruuvit ruostumattomiin, niin pääset moisesta vaivasta tulevaisuudessa.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
eli puran puol pyörää..?tuntuu että niitä renkaita näkyy vähän joka helkutan ruuvin ympärillä..missä h**vetissä mun silmät oli tammikuussa kun ostin ton pyörän..
![]()
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Tiedän tunteen. Tosin erään autokaupan yhteydessä... Ei saisi "ihastua" kauppatavaraan - ainakaan ennen kuin sen omistaa.(Tiukuting @ Huhti. 11 2010,10:45) kirjoitti
Valitettavasti täytyy sanoa, että tuosta ruosteesta ei välttämättä pääse kokonaan eroon kuin niitä pultteja vaihtaen. Tuppaavat ruostumaan uudelleen kun ovat kerran alkaneet.![]()
Retired
kai mie jotain keksin..kun onhan tässä kuukauden päivät aikaa ennenku saan ees ajaa sillä, niin ehtii kummasti tekemään ne kasvojenkohotukset pyörälle mitä osaa..loput sit pajalla..
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Joo helpointa on kun unohdat pienet ruosteet ja annat mennä, ei ne pintaruosteet vaikuta kulkuun!
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Älä sure. Jos nyt pikkasen ruostetta, pahempiakin on.
http://c2.api.ning.com/files....ike.jpg
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Autosolia kehiin.... ja hinkkaamaan
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
onneks en autosolin kanssa pitkälle ehtiny ku *huomas että saatanan pakoputki kuoriutuu..joten sanoin pari rumaa sanaa, äkkiä piän huuhtelu ja sisälle pala kurkussa..taitaa mun motoristin urani loppua ennenku ehti ees alkaa..alkaa jo niin pänniä tuo pyörä..eihän se sen vika oo, että on mikä on..ei pitäis kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu..
niin ja huomasin, että pakoputkissa on myös pienet reiät alapuolella.
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
no reiät on kooltaan jotain suuremman nuppineulan pään kokoa..eli halkasija max pari-kolme milliä.. ja pakoputken päällystän kuoriutuminen oli just sellasta, että päältä lähti sellasia ohuen ohuita liuskoja..niinku..öö..olis koivusta tuohta olis repiny..sellasia kapeita suiruja mitkä lähes kihartui kun olivat irrallisena maassa) missään kamerassa ei näytä yty riittävän kuvaamiseen ja kännykällä kuvista tulee ihan hirveitä.. *
mut niinku millasia kuvia haluat, jos sais akun ladattua ja jotain kuvattua..ne reiät on niin hankalassa paikassa että siihen ei mikään kamera pysty ilman jotain norsunkärsä-objektiivia.. *
mutta alla kuva samanlaisesta pyörästä ku mulla, mihin oon piirrelly pahimman ruostekohdan (ylempi pakoputki), sen pätkän mistä pakoputki kuoriutui(ylempi pakoputki, viiva) ja pisteellä kohdan missä ne reiät on vierekkäin, siksi vain yksi piste.. jos siitä kuvasta nyt mitään apua mihinkään on..
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Ne reijät on varmaankin kondenssireikiä on siellä ihan tarkoituksella.
Kuulostaa tosiaan siltä että kiinan kromi hilseilee irti, älä ota stressiä ja kovaa ajoa vaan. *
Ne on kuitenkin näillä keleillä aina paskan peitossa.
Itse korkeintaan tökkäisin noihin hieman sinkkimaalia pensselillä ruosteen peittämiseksi/pysäyttämiseksi.
Myöhemmin voit päivittää murakammat putket jos vielä haluat.
kukas ne putket kiinnittää kun liikkeet tuntuu olevan niin varovaisia kaiken suhteen.. ja ois kiva muutenki, että joku viksumpi kävis ton pyörän läpi toooosi tiheällä kammalla, että kaikki piuhat on kiinni ja pysyyki kiinni missä pitää yms..
Älä huoli, kyllä se siitä vielä vituiksi menee..
Joku paikallinen voisi suositella asiallisen huollon jossa kannattaa tehdä keväthuolto.(Tiukuting @ Huhti. 11 2010,17:54) kirjoitti
Autosolilla tänään pientä pintaruostetta poistelin.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Johoo, jos ne kromit nyt sitte koko putkesta lähtee, niin ei muutaku poikki tuosta ennen vaimentajaa ja jotku yleismallin vaimentimet sihen jatkoksi. Customeihin saa vaikka minkämoisia yleismallisia ja melkein kaupasta ku kaupasta..
Kaupanpäälle saat ehkä muhevammat puksutuksetki.
Esim: <a href="http://cgi.ebay.co.uk/Streetbike-Custom-etc-Short-Angle-cut-Silencer_W0QQitemZ120555130941QQcmdZViewItemQQptZU K_
Motorcycle_Parts?hash=item1c11a5503d" target="_blank">ebaysta</a> <30puntaa kpl..![]()
Eihän tuo kuvassa mitenkään pahalta näytä. Kiinan peleiltä ei pidä liikoja odottaa muutenkaan. Ulkona säilytettynä varsinkin avoimen taivaan alla tuollainen kyllä ruostuu äkkiä. Ja ota huomioon hankintahinta: yleensä jos haluat halvan ja hyvän, on ostettava kaksi.![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Ilmeisesti kyyditettävän tapit on juuri siinä mistä kromit kuoriutuu..? Kulutukselle alttiit jos näin on.
Ja huomaa se että kun pääset tien päälle ja tuulituivertaa vasten kasvoja, ei pienet ruosteet tunnu yhtään sen pahemmalta kuin kärpänen visiirissä.
Ja vaikka en halua maalata piruja seinälle; on kahdenlaisia motoristeja, niitä jotka on kaatuneet ja niitä jotka eivät ole vielä kaatuneet.![]()
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...