Työkaveri joutui silminnäkijäksi onnettomuuteen Kauklahdenväylällä tänään.
Motoristi oli ajanut 60alueella rajoituksen mukaan, kun häntä oli lähtenyt ohittamaan etelänaapurin kilvillä oleva Audi.
Jostain syystä tämä Audi ei sitten ollut päässyt pyörästä ohi vaan siinä oli rinnakkain ajeltu jonkun matkaan, kunnes vastaan tuleva liikenne oli pakottanut ohittajan kiilaamaan takaisin omalle kaistelle. Motoristi oli sitten joutunut vetämään jarrut kiinni ja nutulleen. Etelänaapuri autoilija poistunut paikalta pysähtymättä.
e: tarkennuksena että kuljettaja selvisi ilmeisesti vammoitta, mutta kyydissä ollut loukkasi kätensä.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ei se sun työkaveris nähny sen Audin rekkarii tarkemmin? Vois mennä toivottaan hyvää kotimatkaa![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Koen tuollaisen ajotilanteen erittäin epämiellyttävänä, siis toisen ajoneuvon rinnalla ajamisen.
Siinä on jatkuvana riskinä jäädä kuolleeseen kulmaan ja sen tietää ketä siinä sattuu, kun naapurikaistalla ajava ryhtyy vaihtamaan kaistaa. Siksi lisään tai vähennän nopeuttani päästäkseni parempaan (=turvallisempaan) asemaan.
juu, ei ehtiny saada rekkaria ylös(Anu2009 @ Huhti. 27 2010,15:09) kirjoitti
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
näin juuri,rinnalla ajelu on riski josta varotellaan...(redhat @ Huhti. 27 2010,15:10) kirjoitti
Muutoinkin "etelä-etelä" suomalaisten ajotavat on perseestä, ei mitään väliä nopeuksista yms. Wanhan ajan neuvostomalliin vielä ajelevat.
Kannattaa tulla Itäväylälle ajelemaan edestakas muutaman kerran, mielellään silloin kun muitakin liikkeellä, niin näkee useita ja useita mukavia etelänaapurin kinnereitä, yleensä just jotain 90-luvun alun Audeja tai uudehkoja "maastureita".(julma jj @ Huhti. 27 2010,22:39) kirjoitti
Käytännössä aina helppo tunnistaa ilman, että näkee kilpiä,
reippaasta ja varsin huolettomasta "etelämaalaisesta" (Virolaisesta) ajotyylistä>nopeus luokkaa "törkeä", "sujuvaa" pujottelua, ei minkäänlaista toisten huomioimista yms.
Sinänsä ihmeellistä asiassa on se, että itse saa perse hiessä tuijottaa nopeusmittaria, riippumatta ajoneuvosta, koska tuntuu että traktorillakin lähtee tolla tiellä kortti, että missä rampissa tai puskassa se setä siellä sihtailee ties millä kapistuksella milloinkin.
Ja silti...nää uus Helsinkiläiset "etelän vahvistukset" vetelee täysin huoletta.
Olen kyllä kerran nähnyt, että poliisi seisoi vilkut vilkkuen tien poskessa just tollasen Audin takana Itä-Keskuksen ja Hertsikan välissä.
Luulin, että jopas jotakin, onko käry käynyt, mutta olikin onneksi vain kiulusta gummi puhjennut ja poliisit ystävällisesti olivat tunkin varressa vääntämässä, kun kaksi kumitakkista "turistia" katsoi vierestä kädet taskussa...
Nyt tehovalvontaviikkona tolle bulevardille kannata mennä ollenkaan>maanantaina Hertsikasta kun yritin, niin kolmen sadan metrin matkalla oli ensin mp-setä sitten maija ja taas mp-setä.
Hui kauhistus! ajattelin ja suosiolla luovuin yrityksestä>vetelin turvallista max. kolmen kympin kaahausta läpi teollisuusalueitten,
ettei vaan häirinnyt aamulaivoilta etelärannasta Pietariin suuntautuvien lomalaisten kyytiä itäänpäin...
Ohi topicin, mutta oli pakko avautua.
Honda Valkyrie SuperCharged
Tähän lisätäkseni, koska ootte nähneet, viimeks kuorma-auton saaneen ylinopeus-sakon, 80 km/h, on kuitenkin ko. ajoneuvon ylin nopeus! Kyllä ne kokoajan ajelee n. 90-95 taulussa! Rajoitinta vasten tai ilman, Itämaitten hemmojen tyhjät autot kulkee 120 km, Porvoon motarilla!. Tavallista tiellä 7. Sitäkin olen joutunut useasti ajamaan! Kesäaikaan varsinkin, valitettavasti! Ohita näitä sitten laillisesti missään!
Kuulostaa oudolta. Olisiko audissa ollut rajoitin joka estää yli 60km/h nopeudet, vai miksi ohitus ei onnistunut? Luulisi vanhankin audin kulkevan yli 60km/h. Vai voiko olla, että moottoripyörä lisäsi nopeutta estääkseen ohituksen?(Salmon @ Huhti. 27 2010,15:01) kirjoitti
kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
täytyy olla tosi vanha kuorma-auto jolla pääsee tuon 95..(Eagle-no2 @ Huhti. 28 2010,03:07) kirjoitti
ne näyttää kyllä nopeuden niin tarkkaan,heittoa ei ole,tai sit luokkaa 1-2 km/h,ja on rajoitettu 87km/h.
tasamaalla ei mee sit millään yli tuon rajoittajan,ei millään. alamäet tietenkin eri asia.
ja suuressa osaa ihan uusista autoista rajoitin on asetettu 80-82 km/h..varsinkin nuo säiliöautot.
mutta tietenkin on niitä jotka jollain konstilla tuonkin kiertää,tosin aika rohkea täytyy olla kun nopeus tallentuu koko ajan myös kuljettajan digikorttiin.....jos siinä jatkuvaa ylipopeutta niin kyllä siitä seuraamuksia on.
ulkomaiset autot sitten oma lukunsa..
![]()
bmw s1000rr 2011
bmw s1000rr 2012
bmw s1000rr 2014
bmw s1000rr 2015
bmw s1000rr 2017
Don't argue the situation out on the road - you will not win!
Vetomiehen tunnusmerkit? Miksi ne ratissa haittaa kun kerran kahdella pyörällä ihaillaan?(imohtep @ Huhti. 27 2010,23:30) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Työkaverisi varmaankin ilmoittautui virkavallalle silminnäkijäksi?!?! Kaatunut motoristi ja matkustaja voivat nimittäin hakea korvausta Liikennevakuutuskeskukselta tuntemattomaksi jääneen ajoneuvon aiheuttamasta henkilövahingosta ja vahingoittuneesta päällä olleesta omaisuudesta. Korvauksen hakemista helpottaa kummasti kun ulkomaanelävän syyllisyydelle on "ulkopuolinen" todistaja. Tämä nyt siis sillä, jos motoristilla ei sattunut olemaan Kaskoa... Pyörän vahinkoja LVK ei korvaa. *(Salmon @ Huhti. 27 2010,15:01) kirjoitti
Tuossa LINKKI Liikennevakuutuskeskuksen sivulle.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Ei tietysti pitäisi edes ruveta spekuloimaan asioilla, kun ei ole paljon tietoa mistään.(Pedaali @ Huhti. 28 2010,07:31) kirjoitti
Mutta aika helvetin kummalliselta tuo kuvaus kyllä mielestäni kuulosti. Mitenkä niin autoilija ei päässyt ohi? Ja miksei edes omalle kaistalle palaaminen sujunut ilman draamaa?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
kaveri jäi paikalle ja antoi virkavallalle silminnäkijä lausunnon.(perttuvv @ Huhti. 28 2010,09:31) kirjoitti
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
no ehkä se oli väärin ilmaistu tuo "rinnakkain ajeltu jonkun matkaa"(pecha @ Huhti. 28 2010,09:44) kirjoitti
jokatapauksessa ohittamaan on lähdetty ja sitten onkin tullut kiire palata omalle kaistalle, kun vastaantuleva liikenne alkaa häiritä ohitussuoritusta.
nopeasti tilanne oli kuitenkin käynyt ja vaikeahan noissa tilanteissa on arvioida kuinka kauan aikaa siinä oikeasti on kulunut *
e: ja pahempaankin lopputulokseen oli mahdollisuudet. ensimmäinen vastaantulija oli ollut rekka. jos siinä olisi motoristi suistunut vaikka sinne vasemmalle kaistalle, niin se olisi ollut morjens
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
nollatoleranssi, ei voi ylittää yhtään, pakko vaan kiilata takas kaistalle.kirjoitti
liikennet on turvallisempaa, kun kukaan ei ylitä rajoitusta edes hetkeksi yhtään.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuo laki ei ole enää voimassa. Muutenhan ohituskaistoilla tutkattaisiin oikeanpuoleista kaistaa ajavia, eikä ohittajia, kuten nykyään tehdään.(Pedaali @ Huhti. 28 2010,07:31) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eilen juuri tultiin kotilolla tuuskia pitkin, kun edessä oleva kuorkki (ei mikään ikäloppu) lähti ohitukseen. Ajeltiin sen perässä ja naureskeltiin, kun oma gps näytti sille 97km/h nopeutta. Rajarinkin voi ohittaa...(blackbullet @ Huhti. 28 2010,07:31) kirjoitti
![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
kyllä varmaan vetää ilman rajottimia osa. gpsillä tarkistettu 100 vakkarissa, ja ohi ei meinaa päästä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Niin, en kyl vetomiehiääkään hirveemmin arvosta, mutta mielummin oman hengen uhalla, kuin katumaasturilla välillä kahdella renkaalla pujottelee muiden hengen uhalla.(seppo02 @ Huhti. 28 2010,07:43) kirjoitti
Yleensä sattuu enemmän ottaa tollanen päälle, kuin esim. prätkä takaluukkuun kotiloon...
Kakspyöräisellä ollessa liikkeellä asia hiukan eri.
Muuten, oli taas tunti sitten vain kaksi valkopyörästä setää ja yksi mustalla siviilimallisella pyörimässä akselilla Vuosaari, Itä-Keskus, Herttoniemi. Ainakin yhden viime tipassa Roihuvuoreen liittymästä viivojen yli kurvannut Korsisaaren tilataksi sai jäätelökauppiaan peräänsä Itäväylällä...
Honda Valkyrie SuperCharged
No mutta aiheestahan avaudut. Olen Hertsigassa asuskellut jo kohta puoli vuosisataa; nähnyt ja kokenut tuon pätkän "kehityksen"; Kuliksen sillalla joskus ensimmäiset ylinopeussakkonikin ottanut. (äh, minäkin)(imohtep @ Huhti. 27 2010,23:30) kirjoitti
Tosiaan se on nykyään tuollainen "pikis", jolla kaikki yrittävät kuroa kiinni myöhäistä töihinlähtöään.
Itse lähden nykyään töihin jo puoli seitsemän aikaan, jolloin on vielä suht rauhallista; puoli kahdeksan alkaakin sitten aivan hillitön ralli.
On muuten aamulla (lonkalta heitettynä) joka toinen auto Eestin kilvillä...? Vetävät surutta ilman vilkkua kaistalta toiselle, stop merkit jäävät huomiotta, painavat suoraan risteykseen kolmion takaa ymym. Kyllähän tuossa Itäväylällä suomipojatkin osaavat, mutta nämä Varanovin veljet ovat kyllä ylitse muiden. Pesevät muuten autonsa tuossa Rantatien ABC:llä nuilla tuulilasinpesimillä; ei maksa se......
sorry meni mullakin ohi topicin, mutta oli pakko ottaa osaa
T7
minäkin viimekesänä ajoin nelarikevarilla rajotinta vasten uudehkon rekan imussa iisalmi-kajaanivälillä pitkästi todellista nopeutta 120km/h 80 -alueella.. en muista oliko suomalainen rekka vai ei mutta kovasti se ajo!(dYNY @ Huhti. 28 2010,10:41) kirjoitti
Yamaha FZ6-S
Eikös tämä ole sitä kauan kaivattua liikennekulttuuria eteläisestä euroopasta? Joka on sata kertaa parempi kun meillä jäykkäniskojen maassa?
Viikon jouduin kulkemaan etelä naapurista kotoisin olevan kollegan kanssa töihin ja täytyy sanoa etten ole ikinä pelännyt niin paljon auton kyydissä. Ei meinannu 51:nen riittää. Ja ohituksiin lähdettiin vanhalla nafta-passatilla aina vitosella. Huima kiihtyvyys....
Kulttuuria haetaan nimenomaan Etelä-Euroopasta, eikä Itä-Euroopasta, jossa on maanosan tylyimmät onnettomuustilastot.(teemu @ Huhti. 28 2010,17:59) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ja mikähän tarkalleen esti motoristia ohituksen havaittuaan hiljentämästä sen vertaa että audi pääsisi ohi? Oliko kaasuvaijeri jumittanut kiinni vai joku muu ongelma?(Salmon @ Huhti. 27 2010,15:01) kirjoitti
Käytännössä aina helppo tunnistaa ilman, että näkee kilpiä,
reippaasta ja varsin huolettomasta "etelämaalaisesta" (Virolaisesta) ajotyylistä>nopeus luokkaa "törkeä", "sujuvaa" pujottelua, ei minkäänlaista toisten huomioimista yms.
Toi kuulostaa ihan niinkuin oltais jyväskylässäTäällä paikalliset tekee tota.
Vaikka ex-ryssät ovatkin
niin kuulostaa siltä, että tämä motoristi olisi ollut nutullaan pian ilman sitä audiakin. MP:ssä on jarru ja kaasukin ja tokihan se motoristi näki sen saman lähestyvän ajoneuvon. Mutta etunen silti lukkoon ja nurin tai mikä luultavaa takanen lukkoon pyörä linkkuun ja sitten vasta nurin.
Olisiko tilastoja esim italiasta, onko siellä vähemmän loukkaantuneita/kuolleita mitä täällä liikennekulttuurin takapajulassa?(vetomies @ Huhti. 28 2010,18:13) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
ABS:ssät olisivat pelastaneet tämänkin hengen - suosittelen.
Dixi et animam levavi
No tällä kertaa ilmeisesti kukaan ei kuollut, mutta tässäkin tapauksessa ABS olisi paikannut tilannetajun hetkellisen nukahduksen.(ek@ @ Huhti. 28 2010,20:16) kirjoitti