Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Vuosimallin ´98 Thundercattini mittarissa alkaa olemaan piakkoin 82tkm. Vielä ei ole mitään ajoon isosti vaikuttavaa ongelmaa (kierrokset jäävät joskus hetkeksi ylös liikennevaloissa), mutta realistina voin hahmottaa että joskus pitää tehdä jotakin...

Onko moottorin "rebuild" millään tapaa mielekäs projekti ja mitä tuo voisi pitää sisällään? Kuinka lähelle "0km" moottoria on mahdollista järkevästi päästä tai edes pyrkiä eli kuinka paljon ja mitä osia on järkevää vaihtaa? Onko sylinteriryhmä tyypiltään sellainen että samalla voisi turvallisesti porauttaa sylintereitä hiukan suuremmiksi, onko pytyissä pinnoitteita?

Olen myös tutkiskellut eri maiden eBay -tarjontaa. Vaihtelevasti ajettuja koneita on tarjolla vaihtelevin hinnoin, joten pataa vaihtamalla saisi mopon varmastikin pidettyä ajossa pitkäänkin. Teoriassa esim. "amerikkalaisesta" vuoden 2007 pyörästä irrotetulla koneella saisi mittariin hiukan lisää kilometrejä...

varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    käytin omaa kattikarvajalkaa huollossa ja samassa yhteydessä rassattiin kaasarit läpi juurikin tuon "kelluvan tyhjäkäynnin" takia. mittarissa on nyt 54tkm ja venttiilejä ei ole vieläkään tarvinnut säätää, "kartalla" ollaan. oma yksilö on saksantuliainen joten kilsoja varmaan on ainakin tuo :-)

itse olen tullut siihen tulokseen että jos masiinaa tarvii pajottaa niin vaihtokone on vaihtoehto. ellei halua rakentaa 661 cc strokeria.

sitten hauskaa vertailua. jos poliisin käytössä rytkösen kone kestää 103tkm *), niin katti kestää varmaan 2 kertaa sen ja itse asiassa työmatkalla tapasin hemmon jolla oli 150tkm ajettu kolli eikä koneesta tosiaankaan kuulunut mitään ylimääräistä kun paikalta poistui..

*) tieto perustuu menneenä tiistaina huutokaupatun yksilön kuvaukseen "moottorivaurio"

2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Tarkemmin asiaa tutkittuani ei kai sitten taida tosiaankaan olla kiirettä remonteilla. Täällänimittäin joku kertoo ajaneensa jo 109 000... mailia ilman isompia remontteja.

MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pekko5 @ Touko. 06 2010,22:54) kirjoitti
    itse olen tullut siihen tulokseen että jos masiinaa tarvii pajottaa niin vaihtokone on vaihtoehto.
    Tuo vaihtokone on täysin tuurissaan ja sikä säkissä ostos.. Yhtä hyvin se "uusi" Ebaystä ostettu kone voi olla yhtä huono kuin se sun oma tai vielä huonompikin..

Jos kone rupeaa öljyä kuluttamaan kohtuuttomasti, rajumpaa kolinaa kuulumaan, laatikko reistaamaan tai muuta vastaavaa vikaa, niin sit kone pajalle tai tekee itse jos on intoa. Siihen tarvittava remppa (=männän renkaat, ohjurinkumit, pumppujen huolto, ketjujen vaihto jne.) ja sit sulla on oikeasti rempattu kone jolla voit vetää sen toisen 100tkm. Kustannukset on luokkaa samat kuin vaihtokoneessa.

Niin, ja ehjää konettahan ei kannata purkaa..

- T -
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

5.  
    Itselläni on pari sataa kilsaa vaille 100 000 ajettu sisarmalli FZS 600. Vaihteistossa alkaa tuntua hieman, että kilsoja on alla, mutta kone käy täysin moitteettomasti, ei vie öljyä silmämääräisesti yhtään ja tehot on dynonkin mukaan tallella.

Vaihteisto menee varmaankin huoltoon vuoden parin sisään, vaikka itse nätisti ajellessa se ei ole nyt parissa kesässä tuntunut huonommaksi menevän. Tuossa on siis tyyppivika, että kakkonen ei lopulta enää pysy sisällä. Minulla vielä pysyy, mutta kovasti vedättäessä se ei välttämättä kytkeydy nätisti. Voi olla, että vaihderemontista tulee siinä määrin kallis, että helpommalla pääsee kun myy tuon projektiksi ahkeralle ja ostaa vähemmän ajetun samanlaisen alle valirahan kera.